proton2 napisał(a):
Co do wspomnianego parametru CF. Czy on powinien się pogarszać w czasie jeśli coś z pompą jest nie tak ?
To zależy nie tylko od rzeczywistej przyczyny zwiększonego CF - ale też od FAKTYCZNEGO MIEJSCA w którym awaria się ulokowała ... .
Wszak powodem anomalii mogą byc też przytarte (albo wręcz mylniie dobrane) wtryskiwacze - a "parametr CF" też zacznie się rozjeżdżać (pomimo hipotetycznie sprawnej VP44) ... .
Zwróć uwagę, że
nawet "przygłupawa" ELSA (która kompletnie nie rozgranicza różnic pomiędzy parametrami wymaganymi od pierwszych VP44 do pomp stosowanych w BDG i BDH - pomimo tak dużych różnic jak zastąpienie wtrsyku jednofazowego wtryskiem dwufazowym)
potrzebę wymiany pompy wtryskowej (przy CF > 25 kW) wskazuje DOPIERO na czwartym miejscu !!!Najpierw mamy podejrzewany uprzednio:
1. Motor belastet
Potem jeszcze:
2. Verbraucher ausschalten
3. Einspritzpumpe zu mager (to moim zdaniem można usunąć ponowną kalibracją - czyli bez kosztownych inwestycji !!)
Dopiero na końcu:
4. Einspritzpumpe ersetzen
Naturalnie - dopóki profi serwis nie zbada sprawności wtrysków oraz pompy wtryskowej - o powodach liczbowo niskiej dawki paliwa oraz zwiększonym czasie wtrysku - możemy sobie tylko pogdybać ... . Tutaj bez Bosch Serwis'u się nie obejdzie ... .
proton2 napisał(a):
Logi na pewno były robione z wyłączonym wszystkim co się da. Klima na OFF a nie włączony Econ, światłą też wyłączone. Jedyne co to były otwarte drzwi więc świeciła się lampka w aucie i lampka w drzwiach.
Szkoda, że zachowałeś prawidłowe warunki pomiaru - to zabrało nam złudzenia i potwierdziło patologię w układzie zasilania ...
![n :/](./images/smilies/005.gif)
.
proton2 napisał(a):
N75 postaram się jakiś zorganizować w przyszłym tygodniu i sprawdzę, zrobię 011. Zobaczymy, czy będzie jakaś poprawa.
Wobec faktu, że pomiar odbył się prawidłowo (chociaz łudziłem się, ze jest inaczej ...) - moim zdaniem nie ma (przynajmniej narazie) żadnego sensu grzebać przy układzie dolotowym. Aby doładowanie zadziałało właściwie - bezwzglednie potrzebna jest prawidłowa dawka paliwa, której chyba nam jednak brakuje ... .
"Odzyskanie" właściwego dawkowania paliwa prawdopodobnie "samoistnie" zlikwiduje (jak dla mnie zupełnie nieakceptowalnego) laga w doładowaniu ... .
Wybierając odpowiedni serwis Bosch'a radzę skorzystać ze sprawdzonych rozwiązań, żeby nie znaleźć się w sytuacji, która ostatnio spotkała Kolegę Dido:
Wystarczy poczytać od tego miejsca:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... t=#1315047
ale oczywiście polecam lekturę całości ... .
Kończąc chcę powiedzieć, że osobiście parametr CF traktuję tylko jako "pochodną" tego co widać w poprzedniej kolumnie - czyli nieco odstającą od zwyczajowej dla AKE - liczbowo zaniżonej dawki paliwa ... .
Podejrzewam, że w obecnej sytuacji silnik generuje nie więcej niż 70% nominalnie zadanej mocy i jest to powód aby problem raz na zawsze rozwiązać - ale jak zwylke decyzje i kierunek podjętych kroków podejmuje własciciel samochodu
![n :peace:](./images/smilies/023.gif)