Paw1972 napisał(a):
Witam.
Sprawa z modułem sterującym Tiptronikiem - dostałem informację, że modułu nie trzeba już wymieniać, ponieważ P. Sopa zaprogramuje go. Na przełomie lipiec/sierpień pojawię się ponownie w Sserwis i ma być to wykonane na miejscu.
Podczas Zlotu Polskich Klubów Audi w UK udało mi się spotkać z Etronicem. Daniel zajął się sprawdzeniem co zostało pozmieniane i dołożone do silnika. Informacje są takie, że dołożono sporo koksu (nie wiem jakiej jakości) i miejscami moment obrotowy podniesiony jest o 40 % !!! ( ponad 430 Nm ?). Z tego co mówił etronic mocy i momentu jest dołożone nie mało stąd wyraźnie odczuwalne lepsze osiągi, a szczególnie w wyższym zakresie obrotów (wtedy idzie dosyć mocno). To co muszę dodać od siebie - spadło zużycie paliwa (około 1 litra/100 km), sporadyczny i mały stefan z wydechu (sprawdzane podczas Zlotu) oraz co najbardziej zauważalne - silnik pracuje dużo ciszej - nie tylko trochę ciszej, ale znacznie ciszej, coś jak 2.5 TDI z ostatnich wypustów 2004 seria B...
Będę o tym rozmawiał z p. Sopą i poznam sens i założenie w/w. To tyle z mojej strony.
Jeżeli Daniel możesz wypowiedzieć się fachowo to bardzo proszę i z góry dziękuję.
pozdrawiam
paweł
A więc jestem po wizycie u p. Sopy. Auto podpięliśmy pod VAS-a 5051 i został odczytane pełen soft. Przypomnę, że głównym powodem wizyty był nie działający Tiptronik, który został "popsuty" przez Sserwis podczas ostatniej modyfikacji skrzyni. W poprzednim sofcie na wyświetlaczu pojawiła się funkcja S. Wersja oprogramowania ponownie została wysłana do Niemiec i po około 30 minutach otrzymałem nowy soft zgrany na płycie. Pojemność dosyć spora - 2.5 MB. Była to 5-ta wersja - ostatnia - opracowana dla tych multitroników. Skrzynia otrzymała cztery nowe funkcje. Co do programu na którym pracuje silnik. Nie jest to - ani nie był - skoksowany AYM, tak jak opisał to kolega Etronik, tylko soft z BDH, który został wgrany zaraz po wymianie na multitroniki z wersji z 2004 (z S). Ponieważ skrzynia grała z silnikiem BDH, a nie zamierzała współpracować z AYM taki program po odpowiednim opracowaniu dla konkretnie mojego auta został przysłany. p. Sopa potwierdził, że cichsza prac silnika oraz znaczny wzrost osiągów to zasługa nowego softu. Wgrana została inna wersja programu i teraz na wyświetlaczu mam biegi po staremu czyli bez S. Silnik i skrzynia pracują teraz trochę inaczej, tzn. "łagodniej". Nie ma tak dużych skoków wzrostu mocy, a szczególnie w wyższym przedziale obrotów. Idzie równo, natomiast wyraźnie mocniej niż za czasów ori softu do AYM.
Ale wracając do konkretów - funkcja Tiptronik nie została naprawiona. Po wgraniu programu do sterownika bez zmian. Sugestia była, że elektromagnesy są w zbyt dużej odległości i nie załączają i .... otrzymałem instrukcję jak to zrobić samemu. Niestety, ale p. Sopa nie miał już czasu ani nie wysłał nikogo z pracowników aby tym się zająć. Przecież po to właśnie przyjechałem (całą Polskę). Za to wgranie softu nie płaciłem nic. Natomiast po powrocie dobrałem się do płytki znajdującej się pod osłoną wybieraka - elektromagnesy i wszystko sprawne i na miejscu, ale Tip nie załącza. A więc skrzynia działa znakomicie, ale funkcja Tip nadal nie działa.
Myślę, że powoli zbliża się czas na podsumowanie mojego całokształtu serwisowania A6-ki oraz napraw i modyfikacji skrzyni w Sserwis. Ta ostatnia wizyta była 5-tą w przeciągu dwóch lat. Jak znajdę trochę więcej wolnego czasu to podsumuję koszta i efekty pracy. W tym czasie, tzn. w 27 miesięcy przejechałem około 100 tys. km, zaliczyłem 4 naprawy/serwisy/modyfikacje skrzyni, które łącznie kosztowały mnie około 10 tys. zł (mowa tylko i wyłącznie o samej skrzyni) oraz prawie drugie tyle sprawy typowo serisowe/rozrząd/zawieszenie itp.
pozdr.