.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 00:31:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 AEL] Proszę o analizę logów
PostNapisane: 28.sie.2009 13:54:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.maja.2008 21:36:01
Posty: 38
Lokalizacja: Gdańsk
Witam dzięki uprzejmości forumowicza Tomasza Rosińskiego i jego kolegi (pozdrawiam) mam w końcu logi mojego AEL'a. Proszę o analizę. Chciałbym dowiedzieć się wszystkiego co się da z nich dowiedzieć. Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie ale jeden z logów był robiony w czasie jazdy pod dość strome wzniesienie. poniżej linki

basic
[img=http://img510.imageshack.us/img510/6155/basic001.th.jpg]

[img=http://img137.imageshack.us/img137/5791/basic003.th.jpg]

[img=http://img42.imageshack.us/img42/5150/basic002.th.jpg]

statyczne

[img=http://img43.imageshack.us/img43/7681/stat001.th.jpg]

[img=http://img198.imageshack.us/img198/9977/stat002.th.jpg]

[img=http://img199.imageshack.us/img199/6567/stat003.th.jpg]

[img=http://img40.imageshack.us/img40/4049/stat004.th.jpg]

[img=http://img199.imageshack.us/img199/8819/stat005.th.jpg]

[img=http://img197.imageshack.us/img197/7117/stat006.th.jpg]

dynamiczne

[img=http://img22.imageshack.us/img22/2539/dyn001.th.jpg]

[img=http://img22.imageshack.us/img22/2572/dyn002.th.jpg]

[img=http://img41.imageshack.us/img41/5581/dyn003j.th.jpg]

[img=http://img43.imageshack.us/img43/7642/dyn004.th.jpg]

[img=http://img141.imageshack.us/img141/5697/dyn005.th.jpg]

[img=http://img141.imageshack.us/img141/386/dyn006.th.jpg]

dzięki za pomoc i pozdrawiam.

_________________
A6 C4 AVANT AEL - 1997
Gofer 1,6 TD JR - 1989 był
Passat 1,6 TD CY- 1986 R.I.P.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2009 15:20:16 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Generalnie jest dobrze...

Co mozna by poprawic:
- zapłon jest fatalnie ustawiony (zbyt pozny)
- turbo ospale sie zbiera z dołu - nalezałoby rozwazyc wyciecie katalizatora

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2009 20:23:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Jeżeli wycięcie Katalizatorów nie pomoże możesz mieć nieszczelny zawór upustowy w turbinie (ja tak miałem) i wówczas samochód będzie strasznie słaby poniżej 2000rpm nawet jazda pod niewielkie wzniesienie na 1-wszym biegu poniżej 1500rpm jest b.trudna. Może też się wieszać zawór EGR.

- dolot szczelny
- EGR nie zaślepiony (dlaczego??)

Moim zdaniem Początek wtrysku poprawny i wcześniejszy od fabrycznego - można by jeszcze przyspieszyć o 1-2st. (dodatkowo około 0,20mm na pompie) tak żeby w basic setings przy mocno rozgrzanym paliwie mieć 4-4,5 st. BTDC
Minimalnie spóźnia się na wysokich obrotach - podejrzewam że zwiększone przecieki w pompie wtryskowej.

Pozdrawiam.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2009 21:59:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.maja.2008 21:36:01
Posty: 38
Lokalizacja: Gdańsk
Cytuj:
Jeżeli wycięcie Katalizatorów nie pomoże możesz mieć nieszczelny zawór upustowy w turbinie (ja tak miałem) i wówczas samochód będzie strasznie słaby poniżej 2000rpm nawet jazda pod niewielkie wzniesienie na 1-wszym biegu poniżej 1500rpm jest b.trudna. Może też się wieszać zawór EGR.

- dolot szczelny
- EGR nie zaślepiony (dlaczego??)

Moim zdaniem Początek wtrysku poprawny i wcześniejszy od fabrycznego - można by jeszcze przyspieszyć o 1-2st. (dodatkowo około 0,20mm na pompie) tak żeby w basic setings przy mocno rozgrzanym paliwie mieć 4-4,5 st. BTDC
Minimalnie spóźnia się na wysokich obrotach - podejrzewam że zwiększone przecieki w pompie wtryskowej.


Nie mam problemów z podjeżdżaniem pod wzniesienia (właśnie wróciłem po prawie dwóch tygodniach w górach). tylko wydaje mi się że trochę bardziej twardo chodzi jak go zbutuję niż chodził jak go kupiłem rok z hakiem temu.
Moje autko to pełna seria pewnie dlatego EGR nie zaślepiony.
O jakich przeciekach na pompie mówisz?

_________________
A6 C4 AVANT AEL - 1997
Gofer 1,6 TD JR - 1989 był
Passat 1,6 TD CY- 1986 R.I.P.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2009 23:52:15 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Faktycznie popelnilem blad piszac ze zaplon jest za pozny. Jest zdecydowanie za wczesny co nie zmienia faktu ze jest zle ustawiony.
Przyspieszenie zaplonu spowoduje jeszcze wieksze jego rozlegulowanie.
IMO - nalezaloby go opoznic.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2009 07:43:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Na przecieki w pompie wskazuje różnica w wyprzedzeniu wtrysku zadanym/wykonanym na wysokich obrotach (przeciek powoduje opóźnienie czasowe między początkiem tłoczenia w pompie a sygnałem początku wtrysku z sterującego wtryskiwacza) pomimo tego że ECU steruje zawór przestawiacza na ponad 75% prądu czyli prawie maksymalne wartości (dlatego sugerowałem lekkie przyspieszenie pompy - żeby się "wyrabiał" w tym zakresie).
Jeżeli chodzi o pracę na biegu jałowym i niskich obrotach to kąt do 4 - 4,5 st BTDC jest akceptowalny i jedynie troszkę bardziej twardo pracuje silnik, natomiast zdecydowanie zyskuje ekonomia (zużycie paliwa).
Dodatkowo przy tym stanie pompy wtryskowej (prawdopodobne przecieki) jeżeli ustawisz seryjny początek wtrysku to czas rozruchu wyraźnie wzrośnie i w temperaturach otoczenia 5-10st.C stanie się wręcz uciążliwy (możliwa palpitacja serca).
Pozdrawiam

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 AEL] Proszę o analizę logów
PostNapisane: 29.sie.2009 10:54:20 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
nojoke napisał(a):
Witam dzięki uprzejmości forumowicza Tomasza Rosińskiego i jego kolegi (pozdrawiam)

Dzięki za pozdrowienia, ten drugi to byłem ja :diabel:

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2009 20:04:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.maja.2008 21:36:01
Posty: 38
Lokalizacja: Gdańsk
Cytuj:
Na przecieki w pompie wskazuje różnica w wyprzedzeniu wtrysku zadanym/wykonanym na wysokich obrotach (przeciek powoduje opóźnienie czasowe między początkiem tłoczenia w pompie a sygnałem początku wtrysku z sterującego wtryskiwacza) pomimo tego że ECU steruje zawór przestawiacza na ponad 75% prądu czyli prawie maksymalne wartości (dlatego sugerowałem lekkie przyspieszenie pompy - żeby się "wyrabiał" w tym zakresie).
Jeżeli chodzi o pracę na biegu jałowym i niskich obrotach to kąt do 4 - 4,5 st BTDC jest akceptowalny i jedynie troszkę bardziej twardo pracuje silnik, natomiast zdecydowanie zyskuje ekonomia (zużycie paliwa).
Dodatkowo przy tym stanie pompy wtryskowej (prawdopodobne przecieki) jeżeli ustawisz seryjny początek wtrysku to czas rozruchu wyraźnie wzrośnie i w temperaturach otoczenia 5-10st.C stanie się wręcz uciążliwy (możliwa palpitacja serca).
Pozdrawiam


Co więc sugerujesz? Reanimacja pompy? To chyba niemiłosiernie duży wydatek? Nowej na pewno nie kupię.
Druga rzecz to że słyszałem że są dwa katy, wycinać oba?

_________________
A6 C4 AVANT AEL - 1997
Gofer 1,6 TD JR - 1989 był
Passat 1,6 TD CY- 1986 R.I.P.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2009 20:34:31 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Oczywiście oba :)

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2009 07:54:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Skoro brakuje około 1Stopień przy dużych obrotach to tylko bym z 1-1,5 stopnia przyspieszył statyczny kąt i jeździł nie przejmując się (skoda 3000 lub więcej wydawać skoro jeszcze przyzwoicie działa), dodatkowo unikałbym paliw typu V-Power bo mają lepsze rozpylenie ale niższą lepkość co zwiększa przecieki, raczej zwykły shell Diesel Extra...
Jeżeli rzeczywiście problemem są przecieki to powinno przy zimnym paliwie dać dużo mniejszą wartość prądu niż przy mocno rozgrzanym paliwie (np. po trasie)
Co do katalizatorów to jeżeli jeździsz choć czasem z fantazją to nie stanowią wielkiego problemu (oczywiście o ile ktoś nie jeździł na jakimś Wioskowym Dieslu - typu Bio lub niewiadomo co) Jeżeli są faktycznie zatkane to trzeba wybić oba w sumie to tylko magazyn sadzy (szczególnie w Quattro bo są dwa równolegle a przy małych obrotach i tak spaliny płyną tylko tam gdzie mniejszy opór czyli jednym a w drugim sadza się zbiera). Ja mam na razie oba całe i nie widzę istotnych problemów ale zawsze mogę się mylić.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2009 11:04:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
emge napisał(a):
Oczywiście oba :)


A gdzie znajdują się te oba, bo w swoim niezauważyłem... :):
Masz jakiś może schemat czy coś??

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2009 11:09:59 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
a gdzie masz quattro, bo nie zauważyłem ;)
Ps. nojoke też masz przecież jeden :diabel:

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2009 17:49:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.maja.2008 21:36:01
Posty: 38
Lokalizacja: Gdańsk
Cytuj:
dodatkowo unikałbym paliw typu V-Power bo mają lepsze rozpylenie ale niższą lepkość co zwiększa przecieki, raczej zwykły shell Diesel Extra...
...
Co do katalizatorów to jeżeli jeździsz choć czasem z fantazją to nie stanowią wielkiego problemu (oczywiście o ile ktoś nie jeździł na jakimś Wioskowym Dieslu - typu Bio lub niewiadomo co)

Autko śmiga cały czas od momentu kupna na dieslu ze Statoila. Tylko ze dwa trzy razy zalałem v-powera. Uważam że Statoil daje najlepsze paliwo a po v-powerze strasznie kopcił na czarno. Wolałbym oczywiście zalewać niemieckie ale niestety tylko czasem sie zdarzy (ok. 150 km więcej na zbiorniku) a z fantazją jeżdże często.
Cytuj:
Ps. nojoke też masz przecież jeden

emge jak mówiłeś o dwóch katach to chyba nie dosłyszałem że tylko q tak mają. :D

A poza tym nikt nie widzi żeby jakaś przepływka czy cuś jeszcze szwankowało?

_________________
A6 C4 AVANT AEL - 1997
Gofer 1,6 TD JR - 1989 był
Passat 1,6 TD CY- 1986 R.I.P.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2009 20:12:19 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
W sumie to na Statoil i BP jest paliwo z Lotosu :peace:

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2009 23:22:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.maja.2008 21:36:01
Posty: 38
Lokalizacja: Gdańsk
Cytuj:
W sumie to na Statoil i BP jest paliwo z Lotosu


Jest jedno ale, to paliwo dla Statoila jest z "górnej fermentacji" :D

_________________
A6 C4 AVANT AEL - 1997
Gofer 1,6 TD JR - 1989 był
Passat 1,6 TD CY- 1986 R.I.P.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 AEL] Proszę o analizę logów
PostNapisane: 01.wrz.2009 06:59:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
nojoke napisał(a):
Tylko ze dwa trzy razy zalałem v-powera. Uważam że Statoil daje najlepsze paliwo a po v-powerze strasznie kopcił na czarno.

Niestety jeżeli na V powerze kopcił mocno to potwierdza spore przecieki pompy i wyraźny spadek ciśnienia na lepszym paliwie, dodatkowo spóźnia się początek wtrysku masz wtedy spory dym.
Z doświadczeń potwierdzonych w badaniach (pomiary toksyczności na hamowni podwoziowej ok. 3 lata temu) Wiem że najlepsze jeżeli chodzi o dym paliwo miał cały czas shell (oczywiście mówimy i standardowym dieslu nie o wodotryskach typu V-power). Wielu od razu zacznie krzyczeć że to paliwo z tej samej rafinerii, ale okazuje się że śladowe dodatki "ulepszaczy" wystarczają żeby paliwo było wyraźnie lepsze pod tym względem.
Co do badań różnice w zadymieniu w standardowym cyklu jezdnym wynosiły nawet do 50% na tym samym samochodzie. Nie badaliśmy żadnego paliwa "no name" tylko paliwa dużych sieci dystrybucji.

Jeżeli jeździsz w miarę dużo i zużywasz zbiornik paliwa w ciągu 2-3 tygodni to możesz pomyśleć o paliwie z bioestrami - ma większe lepkości i skompensuje problemy z pompą. (niestety szybko się starzeje i po około miesiącu ma już zupełnie inne parametry niż przy zakupie, należy też unikać małych stacji w których sprzedają "już zestarzałe".\

Tak tylko w Quattro są dwa katalizatory ośka ma jeden duży za skrzynią biegów, ale w nim mniej się zbiera sadzy bo cały czas płyną nim spaliny.

Pozdrawiam

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: