meszrum napisał(a):
to prawidłowe zjawisko.
przy temperaturze ok. 75*C płynu chłodzącego zmienia się mapa [kąt/dawka] wtrysku, co powoduje twardszą pracę silnika.
Zapewne masz rację. U mnie wyglądało to tak. Na swoim obecnym zaworze EGR podczas próby BS silnik pracował całkowicie jednostajnie czyli nie było słychać różnicy czy EGR jest otwarty czy zamknięty, jednak w logach widać było, że pracuje normalnie. Po zamianie zaworu EGR zauważyłem (nie tylko ja, ale i brat) różnicę na + w pracy auta. Logi w BS poprawiły się może o jakieś 2 jednostki w dół (jak znajdę logi to je tu wkleję) co skutkowało odrobinę inną, bardziej spokojną pracą silnika, tym samym słychać było po pracy motorowni kiedy EGR jest zamknięty, kiedy otwarty.
Poszperałem i znalazłem logi:
Mój EGR
EGR znajomej
Jak widać oba działają prawidłowo, ale różnice są znaczące, które można było wyłapać nie tylko obserwując wskazania VAG'a, ale wykorzystując także uszy
. Auto na zaworze EGR koleżanki w próbie BS mniej klekotało, prawie wogóle, pracowało ciszej i spokojniej.