.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 23:28:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Audi 200 KG 84'] Układ chłodzenia
PostNapisane: 07.wrz.2009 07:46:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2008 12:47:29
Posty: 1554
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: buduje się
Cześć ;]

Problem w zasadzie zażegnany ale chce się upewnić co do celowości mojego działania.
Otóż wczoraj pogoniłem swoją Audiczke jakieś 300 kilometrów z czego 200 po autostradzie i około 100 po serpentyach i mieście. Razu pewnego na jednym postoju zauważyłem że jeden z węży idący chyba od termostatu jest pusty. Był gorący, woda nie gotowała sie (jeszcze) ale widać było na wskaźniku że jest mu trochę za ciepło. Odpaliłem silnik pościskałem troche tego węża ale nic, nadal w środku był pusty. Cóż było robić, pojechałem dalej z duszą na ramieniu ale temperatura zaczęła spadać więc "mniej wiecej spokojnie" dojechałem do domu. Płyn w zbiorniczku był gorący i ciągle na odpowiednim poziomie (mimo małego pęknięcia na zgrzewie). Dziś rano wymieniłem zbiorniczek (Dzięki Wojtek) zalałem świeżutką kranówką wg zalecenia Artura i zgodnie z przykazaniami księgi "Sam naprawiam" napełniłem zbiorniczek, odpaliłem i uzupełniałem na bierząco wodę. Z czasem zakręciłem zbiorniczek po kilku minutach osiągnął temperaturę wentylatora, ten się włączył i za niedługo wyłączył, dolałem kapke płynu, zakręciłem i .... no i patrze a za samochodem chmura białego dymu. o.O myśle WTF ? No ale nic, widze że z rury leci sobie taki dymek: http://www.youtube.com/watch?v=kamBn7jQ6X4

Czy to normalne żeby przy temperaturze 15 stopni na zewnątrz i gorącym silniku tak sobie pokapcał ? prawdopodobnie chmura dymu (pary) powstała jak jeszcze był zimny a później już tak jak na filmiku.

Węże sie napełniły, zaczęła normalnie krążyć woda. Tylko czemu kopci? Dym jest biały, śmierdzi gazem (bo to kuchenka) i niczym innym.

Pytanie nr 2: Dlaczego tamten wąż był pusty i za nic nie chciał sie napełnić ?

_________________
Jest:
Mercedes Benz W124 200D
VW Polo 85'
Fiat 126p
Iveco Daily

Było:
Trabant 154.5 KM i 194 NM
A8 D2 4.2 quattro
Audi 100 C3 2.0D
Audi 200 C3 2.1T quattro
Peugeot 406
Trabant 1.1
Golf III TDi
Golf II "na glebie"
VW Passat 1Z Variant
Honda VFR 750F
Fiat 126p BIS
Peugeot Partner 1.9D
Audi 80 B2 1.6D
Trabant 1.1 91'

Będzie:
Coś AWD i Turbo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2009 08:46:22 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
małe sprostowanie, żeby mnie ktoś o druciarstwo nie posądził - kranówa jest na 1-2 dni żeby układ trochę przepłukać przed zalaniem świeżego płynu ;)

Rysiek, sprawdzaj poziom wody... i oleju... niestety taki dymek nie wróży dobrze... mam nadzieję że działa tu temperatura otoczenia jednak - 15 stopni to nie tak dużo - jeśli tobie leci para z ust przy tej temperaturze to autku też może ;)

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2009 10:30:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
arthurr napisał(a):
małe sprostowanie, żeby mnie ktoś o druciarstwo nie posądził - kranówa jest na 1-2 dni żeby układ trochę przepłukać przed zalaniem świeżego płynu ;)

Bardzo mądrze, akurat przez 1-2 wytrąci się z tej wody kamień :peace:

Kolego j/w sprawdzaj poziom wody (zwróć uwagę czy ze zbiorniczka wyrównawczego nie wydobywają się pęcherze - tylko go nie odkręcaj po nagrzaniu się układu, bo ta gorąca woda pod cisnieniem zrobi Ci kuku) i oleju.

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2009 13:55:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2008 12:47:29
Posty: 1554
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: buduje się
Jak narazie przejechałem 30 kilometrów i ubyło pół szklanki wody ze zbiorniczka w stosunku do tego jak było rano. Gdzieś musi spierniczać ten płyn chyba... .

Bo to było tak, rano po wymianie wszystkiego, zgasiłem go i poszedłem na godzine do domu umyć sie przed pracą. Potem już nie kopcił jak za godzine wróciłem i go odpaliłem. W drodze do pracy ani po dojechaniu na miejsce (około 30 km) już nie podkapcał.

_________________
Jest:
Mercedes Benz W124 200D
VW Polo 85'
Fiat 126p
Iveco Daily

Było:
Trabant 154.5 KM i 194 NM
A8 D2 4.2 quattro
Audi 100 C3 2.0D
Audi 200 C3 2.1T quattro
Peugeot 406
Trabant 1.1
Golf III TDi
Golf II "na glebie"
VW Passat 1Z Variant
Honda VFR 750F
Fiat 126p BIS
Peugeot Partner 1.9D
Audi 80 B2 1.6D
Trabant 1.1 91'

Będzie:
Coś AWD i Turbo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2009 14:58:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Dolej i obserwuj (jednorazowe ubycie o niczym nie świadczy - mogło wypchnąc poduszkę powietrzną zalegającą w nagrzewnicy, bądź kazdym innym miejscu i jest mniej) ;)

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2009 18:08:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2008 12:47:29
Posty: 1554
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: buduje się
no więc tak. Po powrocie z pracy dolałem wody i narazie jest OK bo nie ubyło go więcej niż nie było po przyjeździe do pracy. Nie mniej jednak dziwi mnie coś innego. Czemu ciągle w tym wężu są bąbelki powietrza ? Jak sie go ściśnie to czuś powietrze... :/ Czasem jest go cały wąż a czasem kilka baniek. Może gdzieś jest nieszczelny ? :/ Z obserwacji oleju wynika że go nie bierze . A z obserwacji węży nie widać wycieków ani pod autem ani na silniku żeby gdzieś kapało bądź było wilgotne/mokre.

_________________
Jest:
Mercedes Benz W124 200D
VW Polo 85'
Fiat 126p
Iveco Daily

Było:
Trabant 154.5 KM i 194 NM
A8 D2 4.2 quattro
Audi 100 C3 2.0D
Audi 200 C3 2.1T quattro
Peugeot 406
Trabant 1.1
Golf III TDi
Golf II "na glebie"
VW Passat 1Z Variant
Honda VFR 750F
Fiat 126p BIS
Peugeot Partner 1.9D
Audi 80 B2 1.6D
Trabant 1.1 91'

Będzie:
Coś AWD i Turbo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2009 19:01:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Oleju nie będzie "brało", ewentualnie może przybywać ;)

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2009 19:27:06 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
mechitro napisał(a):
Oleju nie będzie "brało", ewentualnie może przybywać ;)


uprzedziłeś mnie ;)

Rysiek, nie wiem czemu ale stawiam na jakieś kłopoty z ogrzewaniem reduktora gazu... sprawdź dobrze trójniki i ich opaski tak gdzie wąże reduktora wpiete są w układ chłodzenia auta...

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2009 19:42:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
mechitro napisał(a):
arthurr napisał(a):
małe sprostowanie, żeby mnie ktoś o druciarstwo nie posądził - kranówa jest na 1-2 dni żeby układ trochę przepłukać przed zalaniem świeżego płynu ;)

Bardzo mądrze, akurat przez 1-2 wytrąci się z tej wody kamień :peace:


oczywiście do tego kładziesz garść proszku do prania w sam raz na dwa dni - i płukasz układ ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2009 19:46:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
Moze walne prostoto z mostu , ale po obejrzeniu filmika to raczej nie ma co sie łudzic. Uszczelka pod głowica lub sama głowica. U mnie też było podobmnie podkapcał i raz płynu ubywało a raz nie. Wszyscy chodzi i cmokali że moze uszczelaka a może nie. Aż sie wkurzyłem i pogoniłem po miescie ostro i dogorałą uszczelka tak ze nie było watpliwosci. :peace: Plyn nie mieszał sie z olejem i naodwrot, a tylko waliło w cylider i przepalało. Po rozebraniu uszczelka (chyba orginalna) była tak sparciała ze łamała sie w palacach jak przgrzany plastik.

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2009 20:08:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2008 12:47:29
Posty: 1554
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: buduje się
Fajnie a jaki koszt całej operacji ?

_________________
Jest:
Mercedes Benz W124 200D
VW Polo 85'
Fiat 126p
Iveco Daily

Było:
Trabant 154.5 KM i 194 NM
A8 D2 4.2 quattro
Audi 100 C3 2.0D
Audi 200 C3 2.1T quattro
Peugeot 406
Trabant 1.1
Golf III TDi
Golf II "na glebie"
VW Passat 1Z Variant
Honda VFR 750F
Fiat 126p BIS
Peugeot Partner 1.9D
Audi 80 B2 1.6D
Trabant 1.1 91'

Będzie:
Coś AWD i Turbo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2009 21:06:55 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
Mauzer napisał(a):
mechitro napisał(a):
arthurr napisał(a):
małe sprostowanie, żeby mnie ktoś o druciarstwo nie posądził - kranówa jest na 1-2 dni żeby układ trochę przepłukać przed zalaniem świeżego płynu ;)

Bardzo mądrze, akurat przez 1-2 wytrąci się z tej wody kamień :peace:


oczywiście do tego kładziesz garść proszku do prania w sam raz na dwa dni - i płukasz układ ;)


calgonu ;)

auto pewnie 2/3 swojego życia jeździło na wodzie (a przebieg ma słuszny ;) ) a wy się o 2 dni martwicie...

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2009 22:02:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
Rysiek88 napisał(a):
Fajnie a jaki koszt całej operacji ?


Ja pojechałem po bandzie ;) bo około 300 pln, :): . Fakt że mam zniżki w sklepach, ale wymieniłem (sam) tyllko uszczelkę głowicy, pod kolektorami i na wtryskach oraz pod dekiel. Głowica tylko spalanowana, zawory oczyszczone z nagaru i dotarte i przykrecona na starych śrubach :peace: O oleju i plynie nie wspominam bo to pikus. Moc ma i oleju bierze 0.7 na 6 kkm.

A tu wykresik po całej operacji składania i wyregulowaniu wtrysku przebieg 320 kkm :
Obrazek

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2009 13:11:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2008 12:47:29
Posty: 1554
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: buduje się
A z dzisiejszych obserwacji wynika że ubyło pół szklanki. Jutro wieczorem spuszcze i napełnie znów wodą i zobaczymy. :/ A nie jadąc po bandzie bo nie chce, to ile może wynieść koszt tego wszystkiego?

_________________
Jest:
Mercedes Benz W124 200D
VW Polo 85'
Fiat 126p
Iveco Daily

Było:
Trabant 154.5 KM i 194 NM
A8 D2 4.2 quattro
Audi 100 C3 2.0D
Audi 200 C3 2.1T quattro
Peugeot 406
Trabant 1.1
Golf III TDi
Golf II "na glebie"
VW Passat 1Z Variant
Honda VFR 750F
Fiat 126p BIS
Peugeot Partner 1.9D
Audi 80 B2 1.6D
Trabant 1.1 91'

Będzie:
Coś AWD i Turbo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2009 09:28:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
wszystko zalezy co bedziesz wymieniał,
tu jeden z kolegów napisał że 1800pln
-> http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... t=#1319107

moim zdaniem tyle nie warto, przy rozbiorce skontrolowac czesci i nie wymieniac na pałę tylko to co trzeba.

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2009 17:40:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2008 12:47:29
Posty: 1554
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: buduje się
Ze wstępnych ustaleń wynika, że poziom płynu chłodniczego zawsze opada o szklanke w dół ale potem zatrzymuje się i nie ubywa. WG zbiorniczka jest na poziomie "minimum" więc chyba nie jest źle. Wstępnie temat wyczerpany z braku reakcji auta :) Co najśmieszniejsze kopci tylko kiedy dostaje nowy płyn do chłodnicy :) jak sie zjeje stary i zaleje nowy. Nastepnego i każdego innego dnia nie kopci. :D

_________________
Jest:
Mercedes Benz W124 200D
VW Polo 85'
Fiat 126p
Iveco Daily

Było:
Trabant 154.5 KM i 194 NM
A8 D2 4.2 quattro
Audi 100 C3 2.0D
Audi 200 C3 2.1T quattro
Peugeot 406
Trabant 1.1
Golf III TDi
Golf II "na glebie"
VW Passat 1Z Variant
Honda VFR 750F
Fiat 126p BIS
Peugeot Partner 1.9D
Audi 80 B2 1.6D
Trabant 1.1 91'

Będzie:
Coś AWD i Turbo


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: