.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lis.2024 04:13:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1046 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 53  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2009 22:14:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.maja.2008 12:11:20
Posty: 218
A masz rozkręcony na maxa parownik??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2009 11:22:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2008 17:00:47
Posty: 382
Lokalizacja: podlasie
Auto: s4 c4 mtm
no ta plastikową śrube wykręcałem, wkręcałem i jest podobnie. jest jeszcze na nim taka malutka miedziana na śrubokręt, przy niej tez majstrowac? bo ta plastikowa jest od wolnych obrotów nie?

_________________
quattro fan
było:
coupe ng
coupe quattro 7a
90 quattro 7a
b4 quattro ack
b4 abt
s4 c4 2.2t

A6 c5 2.8 quattro
Jest allroad c6 asb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2009 16:24:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.maja.2008 12:11:20
Posty: 218
Rozkręć tylko tą plastykową. Ona jest od regulacji ciśnienia. Musi być wykręcona na max, tzn. trzymać się z pół obrotu ;) Tej metalowej nie ruszaj-wkręć ją jak była.To zdaje się dysza fazy płynnej(?) I sprawdź czy zawór w butli jest odkręcony ;)
Ja bym poszukał najpierw nieszczelności w dolocie jak nie idzie na blosie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2009 21:56:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2008 17:00:47
Posty: 382
Lokalizacja: podlasie
Auto: s4 c4 mtm
ale na benzynie idzie ok, więc nieszczelnosc raczej odpada.

_________________
quattro fan
było:
coupe ng
coupe quattro 7a
90 quattro 7a
b4 quattro ack
b4 abt
s4 c4 2.2t

A6 c5 2.8 quattro
Jest allroad c6 asb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2009 00:31:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 09:03:32
Posty: 253
Lokalizacja: Łuków
a ta mała to nie jest od dodatkowej dawki na wolnych obrotach?

_________________
Stara miłość nie rdzewieje.......
.............bo jest w ocynku>:D


Audi 100 C3 2.0 RT - 115HP
Golf Mk II 2.0 16v - 156,7HP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2009 08:36:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2009 14:50:51
Posty: 50
Lokalizacja: Warszawa
A może jest na odwrót i dostaje za dużo gazu i nie idzie? spróbuj ustawić blosa na 2.5 obr. a śrube na parowniku wykręć na 1 obr. a potem sprawdzaj jak jedzie i ewentualnie odkręcaj dalej po jakieś 1/4 obr. :) powyżej 2-2.5 obr. przeważnie zaczyna już mulić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2009 20:57:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2009 19:55:21
Posty: 30
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam, nie będę robił bałaganu i dołączę się do tematu.

Założyłem do mojej 90-tki z silnikiem NG blosa. Blos wyregulowany jest tak jak w instr. tzn. 2,5 obrotu itd.
Wiem, że trzeba to dokładniej wyregulować. Pytanie gdzie się podłączyć z miernikiem do sondy?
Drugie pytanie czy kompensacja musi być podłączona i co ona daje?
Wcześniej na mikserze jak podłączyłem kompensację silnik nie chodził.

To teraz opiszę jak to wszystko wygląda.
Prawdę mówiąc spodziewałem się większej poprawy. Silnik minimalnie szybciej się wkręca. Ale kiedyś (nie tak dawno) na mikserze jeszcze szybciej potrafiła się wkręcać. Nie wspomnę że wtedy ciągła praktycznie od dotknięcia pedału gazu (zdziwiłem się wtedy że tak ten silnik targa tę budę :d ). Teraz ciągnie jak przed montażem blosa od momentu otwierania się drugiej przepustnicy.
Nigdy nie miałem problemów by wkręcić ją na obroty około 7000.
Od prędkości około 110km/h nie robi szału z przyspieszaniem. Przymulać zaczyna. Był kiedyś okres że rwała dużo lepiej przy 150km/h.

Po montażu blosa silnik zyskał na kulturze pracy. Obroty równiutko trzyma. Minimalnie jest silniejsza.
I jeszcze jedno: reduktor mam rozkręcony. I nie mogę zmniejszyć obrotów. Trzyma około 1200obr/min. Jak by nie reagował na regulację blosa.

Doradzicie coś koledzy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2009 23:28:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2009 19:55:21
Posty: 30
Lokalizacja: Bydgoszcz
Poprawiłem cały dolot. Blos zaczął reagować na regulację nim.
Plusy: silnik pracuje bardzo równo, troszeczkę szybciej się wkręca i nic a nic nie śmierdzi gazem.
Chcę wyregulować ale nie wiem w jaki kabel podłączyć się przy sondzie. Może ktoś wie jaki kolor :?:

Auto śmiga bardzo podobnie jak na mikserze ale odnoszę wrażenie, że słabiej się zbiera powyżej prędkości 90km/h. Nieraz na mikserze było dużo lepiej.
Co może być przyczyną :?: Może być to wina reduktora? Czy jeszcze coś innego?

I cały czas męczy mnie to że słabo ciągnie od zera. Lekko przyspieszać i dopiero można mocniej docisnąć. Jakby dopiero z otwartej drugiej przepustnicy.

Czekam na Waszą pomoc ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 12:22:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
sonda w NG ma trzy przewody. dwa z nich z wtyczką dwupinową w tym samym kolorze (chyba biale o ile dobrze pamietam) to podgrzewanie (masa i +12V), a trzeci chyba czarny zakończony pojedyńczą wtyczką to sygnał z sondy lambda. wepnij sie miernikiem w ten pojedyńczy i mase. sonda ma dwa! stany, albo okolo 0V oznacza ze mieszanka jest uboższa w paliwo niż idealna, a około 1V, że jest bogatsza. nie mozna odczytac czy czy jest lekko bogata czy np mocno bogata, dlatego najelepiej próbować znaleźć skrajne położenie na granicy bogato/ubogo i ew. dla spokoju minimalnie pojsc w bogato. istotne dla osiagow, żeby pod obciążeniem i wysokich obrotach nie było ubogo, powinno byc bogato. trzeba też pamietać, że wypadające zapłony będą powodować, że sonda bedzie pokazywała ubogo!(tlen z niespalonej mieszanki) pomimo, że mieszanka jest bogata albo nawet zalewa.

jesli mieszanka jest prawidłowa, a samochod nadal muli, to można przyjżeć się zapłonowi bo może nie być optymalny, bo w NG przy przejściu na gaz ecu opoznia zaplon bo przeplywka idzie max do góry co daje odczyt dużego obciążenia silnika.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 13:25:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2009 19:55:21
Posty: 30
Lokalizacja: Bydgoszcz
Przewody od sondy znalazłem. Podepnę się i spróbuje wyregulować.
Wymieniłem wąż od gazu reduktor-blos. Troszkę średnica mniejsza ale już czuć poprawę. W tygodniu podmienię parownik na większy bo ten co mam jest oznaczony 100HP - chyba za słaby :| Może też dlatego słabiej przyspiesza przy większych obrotach.
Dawkę gazu mam bardzo mocno wykręconą, bo jak ją troszkę wkręcę to czuć jak by kończył się gaz.

Jak się ustawia zapłon w NG? Wystarczy tylko aparat ruszy, czy trzeba jeszcze coś zewrzeć itp. (To tak z ciekawości pytam)
Dzięki za rady. Dam znać co zrobiłem ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 13:49:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
w ng zaplon rusza sie krecac aparatem zaplonowym. ogolnie odradzam ruszania samemu bo mozna uszkodzic silnik w skrajnych przypadkach. najlepiej ustawiac majac lampe stroboskopowa i u majstra.

i nie ruszaj teraz. najpierw wymien reduktor i ustaw dawke paliwa i jak bedzie zle to wtedy zbadaj temat.

jesli chcesz sam ruszyc to zaznacz mazaczkiem pozycje wyjsciowa na glowicy i obudowie aparatu, zebys mogl cofnac. jesli ruszasz to ruszaj doslownie o pojedyncze milimetry(1-2mm) i zrob przejazdzke. poluzuj srubke i dygnij aparat o jeden mm przeciwnie do zegarka to przyspieszysz. jak przesadzisz to podczas przyspieszania beda dzwonic zawory i nie jest to zdrowe dla silnika. jesli na odpalonym bedziesz krecic to zauwazysz, ze obroty beda sie zmienialy w miare przyspieszania zaplonu, tzn wzrosna, a jak przesadzisz to spadna i silnik zle zacznie pracowac. nie radze ruszac wiecej niz moze 1-2mm od pozycji poczatkowej.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 18:18:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2009 19:55:21
Posty: 30
Lokalizacja: Bydgoszcz
O zapłon pytam z ciekawości. I jest do ustawienia w brata Audi Coupe. Kupiona od jakiegoś majstra co kombinował przy wszystkim.

Przy 90-tce nie mam narazie zamiaru nic grzebać przy zaplonie. Co najwyżej wymienić świece ;)
Dostęp do lampy mam bez problemu. A konsekwencje złego ustawienia wiem jakie mogą być. W nie jednym już ustawialem zapłon. Ale w przypadku NG zastanawiam się czy jest i czy trzeba uruchamiać w stan awaryjny do regulacji.

Zastanawia mnie tylko dlaczego przy 90tce jak jest ciepło i wyłączę silnik potrafi chodzić w drugą stronę.

W tygodniu podmieniam reduktor i reguluję blosa ;)


Ostatnio edytowano 03.kwi.2011 21:53:17 przez LeszekA90, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2009 10:13:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
LeszekA90 napisał(a):
Ale w przypadku NG zastanawiam się czy jest i czy trzeba uruchamiać w stan awaryjny do regulacji.


Tak należy zblokować sterownik aby ignorował sygnały z czujnika spalania stukowego.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2009 19:30:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Kornel napisał(a):
LeszekA90 napisał(a):
Ale w przypadku NG zastanawiam się czy jest i czy trzeba uruchamiać w stan awaryjny do regulacji.


Tak należy zblokować sterownik aby ignorował sygnały z czujnika spalania stukowego.


woow a to dla mnie nowość, możesz to jakoś poprzeć czymś itd ??

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2009 08:46:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Książka Dietera Korpa:

Obrazek

Podobna sprawa tyczy się silnika ABK.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2009 22:26:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
zaraz zaraz blokowanie sterownika to sprawa pierwszorzędna o tym wie każdy ale mnie chodzi o ten czujnik stukowy o którym piszesz? ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2009 09:25:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Mauzer napisał(a):
zaraz zaraz blokowanie sterownika to sprawa pierwszorzędna o tym wie każdy ale mnie chodzi o ten czujnik stukowy o którym piszesz? ;)


A o to, to już czytałem gdzieś na innym forum. Kiedyś ustawiając zapłon chyba w jakimś AAR, bawiłem się kręcąc aparatem zapłonowym, i kiedy komp był zblokowany w momencie występowania spalania stukowego nic z kątem się nie zmieniało. Kiedy kom był rozblokowany, korygował przesuwając moment zapłonu.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2009 14:10:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
jstem ciekawy jak mozna wywolac spalanie detonacyjne na wolnych obrotach :> a co za tym idzie odbierac jakikolwiek sygnal ze stukowcow / pomijajac stukanie mlotkiem w blok silnika.

jesli ktos nie leje sowieckiego paliwa to detonacyjne prawdopodobnie nigdy nie wystapilo przez zywotnosc silnika, a tym samym stukowce nie daly z siebie zadnego impulsu.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2009 17:08:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2007 11:47:38
Posty: 10
Witam.
Mam Audi 100 C3 rocznik 85 z silnikiem 2.2 KU (101kW) posiadam instalacje gazowa na mixerku... Powyzej 4500obr silnik zdycha i nie ciagnie juz, co potwierdza dzisiejszy wykres z hamowni ktory zalacze nizej. Teraz pytanie do Was czy zalozenie blosa cos da ? Jezeli tak to jak najlepiej go zamontowac, nie posiadam sondy lambda. Trzeba miec podlaczone podcisnienie z parownika i czy wywalic srube z przewodu ktory doprowadza gaz do mixera ? i czy po wykresie mozna cos powiedziec o kondycji silnika (cisnienie na garach w normie) Pozdrawiam

http://images38.fotosik.pl/205/c8fc50318c2ccf98.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2009 11:29:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Poczytaj temat, jest wszystko napisane.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1046 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 53  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: