.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 00:54:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 ALL] Metody sprawdzania zbieżności. Obniżone auto.
PostNapisane: 05.wrz.2009 23:49:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
jako że zmieniałem całe zawieszenie chciałbym się dowiedzieć jakie są najskuteczniejsze i najlepsze metody sprawdzania i ustawiania zbieżności na stacjach diagnostycznych??

Byłem na naszej stacji, nakręcili na alufelgi 18" sprzęt ale nie mogli pościć wiązki lasera bo mam obniżone autko i zderzak przedni zawadzał.
Jak wy rozwiązujecie taki problem???

Jeśli jest do przestawienia zbieżność jak dochodzicie do końcówki przy obniżonym zawieszeniu??

Słyszałem coś o ustawianiu zbieżności przez jakiś komputer i oplątaniu kół na około całego autka specjalnym przewodem.
Ktoś coś o tym wie?

Czy płyty najazdowe są faktycznie miarodajne?

_________________
A6 C5 1,9 TDI AVANT `04 + Wirusik----------obecnie zajeżdżam
A6 C5 V6 2,5TDI Sedan `98 -------było, nie ma, zostało wspomnienie


Ostatnio edytowano 06.wrz.2009 11:57:57 przez teodor2424, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 08:22:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Płyty najazdowa są bardzo zgrubnym pomiarem szczególnie że większość współczesnych samochodów ma gałki kierownicze zamocowane na silentbolckach o sporej podatności. Zbieżność podczas przejazdu przez płyty zależy w ogromnym stopniu od przykładanej siły napędowej /hamującej tudzież opon i ich oporów toczenia.
Większość przyrządów pozwala na wykonanie kompensacji głowic/bicia obręczy przy głowicach przesuniętych w dół (nie w osi koła) zazwyczaj to wystarcza do przejścia pod osłoną silnika wiązki. Oczywiście może się okazać trudny pomiar kątów wyprzedzania i pochylenia sworznia ale jeśli to nie naprawa powypadkowa to są dobre tak jak były bo nie ma regulacji w większości aut.
Jeżeli chodzi o regulację to niestety jeśli dostęp jest zerowy musisz za każdą próbą podnieść samochód do pozycji umożliwiającej regulację i wykonać korektę o wartość jaką brakuje do właściwej geometrii a następnie sprawdzić co wyszło po postawieniu samochodu z powrotem na kołach.
Oczywiście jeżeli obniżyłeś zawieszenie i dałeś szerokie niskie "kapcie" może się okazać że fabryczne ustawienie nie będzie optymalne dla twojego audka.
W opcji nr2 można założyć jakieś małe kółka (z innego auta pasujące na piastę i śruby) co umożliwi wykonanie regulacji (np. bierzesz felgi stalowe zakładasz na nie b.niskie dość wąskie opony i masz dostęp do regulacji) niestety w tej opcji prześwit pod osłoną silnika jeszcze bardziej maleje ale można skompensować to podkładając jakieś równej wysokości klocki pod płyty obrotnic tak aby samochód stał tak samo wysoko jak na docelowych kołach.
Powodzenia.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 11:38:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
No właśnie myślałem żeby pojechać na taką stację co ma ten pomiar co umożliwia obniżenie wiązki lasera.
Mi przy pomiarze w osi koła brakuje do przejścia lasera jakieś 5cm więc nie jest to dużo. Ale faktycznie żeby dojść do końcówek trzeba by podnieć autko w górę i przestawić, jednak trzeba by za każdym razem odkręcać przyrządy i po postawieniu autka spowrotem na koła przejechać kawałeczek żeby koła się ustawiły w normalnym położeniu.

nie ma jakiejś prostszej metody dającej dokładny pomiar??

Słyszał ktoś o tej metodzie co wspomniałem: opasanie na około całego pojazdu na wysokości kół jakimś przewodem podłączonym do komputera??

_________________
A6 C5 1,9 TDI AVANT `04 + Wirusik----------obecnie zajeżdżam
A6 C5 V6 2,5TDI Sedan `98 -------było, nie ma, zostało wspomnienie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 12:02:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Spróbuj założyć jakieś pożyczone jak najmniejsze kółka do przodu i podłóż podstawki pod obrotnice w podnośniku/kanale diagnostycznym aby wysokość środka koła była taka jak na twoich kółkach. Wąskie i niskie koła powiny umożliwić regulację.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 12:08:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
O jakie obrotnice Tobie chodzi?? załozyc mniejsze oponki i po prostu podlewarować autko na wysokość normalną jak była na dużych kołach chwytając w miejscu sworzni wahacza dolnego?? O to chodzi??

Raczej na naszej stacji nie będą się chcieli w coś takiego bawić, bo dojście owszem będzie do końcówek ale laser i tak nie przejdzie pod autem :/

_________________
A6 C5 1,9 TDI AVANT `04 + Wirusik----------obecnie zajeżdżam
A6 C5 V6 2,5TDI Sedan `98 -------było, nie ma, zostało wspomnienie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 12:14:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2008 11:55:22
Posty: 366
Lokalizacja: Wrocław
do geometri musza byc 4 jednakowe koła


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 17:30:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
ScaniaDriver napisał(a):
do geometri musza byc 4 jednakowe koła

To całkowity przesąd... jeżeli oś koła znajdzie się w pozycji takiej jak by była na kołach docelowych to nie ma znaczenia. Obrotnice o których mówię znajdują się pod przednimi kołami i pozwalają się im swobodnie przemieszczać na boki i obracać dzięki czemu układ nie jest naprężony i poprawnie go mierzymy. Podnoszenia za wahacze, sworznie są niedopuszczalne bo zakłócają układ sił w zawieszeniu i zmieniają obciążenie droga/samochód które powinno być przekazane przez koła na nawierzchnię (dlatego należy podłożyć odpowiednie "klocki" pod obrotnice).
Oczywiście w przyrządach podajemy rozmiar felg dla których mamy dane ustawcze, przyrząd i tak mierzy tylko kąty i przelicza na mm na podstawie podanej wielkości obręczy.
Praktycznie w każdym współczesnym przyrządzie można przesunąć sworzeń/gniazdo mocowania głowicy pomiarowej tak żeby nie był w środku koła, co spowoduje nieznaczne zakłócenie pomiaru kątów zwrotnicy (które nas nie ciekawią) i może wpłynąć na dokładność odczytu rozstawu osi tudzież przesunięcia kół na osi (ale to również nas nie ciekawi).
Po prostu zakładając przyrząd na felgę musimy przed wykonaniem kompensacji bicia obręczy przesunąć w dół piastę/sworzeń o około 5cm i będzie ok.
Potrzebujesz tak małych/wąskich kółek żeby samochód stojący na nich dawał dostęp do regulacji (może uda się obok opony z kanału?).
Powodzenia

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 19:42:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
najpierw musiałbym znaleźć tak jak piszesz stację diagnostyczną z obrotnicami, a takowej u nas niet :) Wiec każde autko ma ustawiane zbieżność na płytach od sprawdzania wahaczy czyli szarpakach, chyba że na nich tez panuje swobodne obracanie jak na obrotnicach???

_________________
A6 C5 1,9 TDI AVANT `04 + Wirusik----------obecnie zajeżdżam
A6 C5 V6 2,5TDI Sedan `98 -------było, nie ma, zostało wspomnienie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 21:03:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Skoro nie mają nawet obrotnic to w tych modelach ustawianie zbieżności na szerokich oponach jest jak wróżenie z fusów bo końcówki drążków kierowniczych są podatne i będą zmieniać wymiar jeżeli koła nie mogą się swobodnie "obracać" w kierunku skrętu. Troszkę dziwne że nie mają bo przyrząd nawet taki starszy zazwyczaj ma na wyposażeniu...
Tak na prawdę to mniejsze koła nie wpłyną prawie wcale na pomiar zbieżności więc możesz spróbować (błąd mniejszy niż dokładność pomiarowa przyrządu).
ale zawsze można najechać na deszczułki które troszkę uniosą przód do normalnej pozycji i dodatkowo będą miały łatwiejszy poślizg na posadzce niż opony.
PS. na płytach najazdowych powinno się sprawdzać przy prędkości 5-10km/h na luzie i bez hamowania (przejazd z lekkiego rozpędu)

Powodzenia!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2009 10:16:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Zdejmij zderzak, będzie najłatwiej.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2009 22:16:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2009 20:01:33
Posty: 1
Lokalizacja: KĘDZIERZYN-KOŹLE(OPOLSKIE)
Poszukaj normalnego warsztatu który ma specjalny przyrząd który obniża głowice z wiązką lasera poniżej krawędzi zderzaka.Sam coś takiego zakupiłem bo robię zbieżność i bez tego w autach z szerokimi zderzakami ani rusz.Na pewno jakiś warsztat w twojej okolicy ma no chyba że masz jakiś niesamowicie kosmicznie przerobiony zderzak. :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2009 23:49:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Tyle tylko że zderzaka nie mam w ogóle przerobione i autko jest obniżone tylko o 30mm i lipa, wiązce brakuje do przejścia właśnie ok 3cm :/

_________________
A6 C5 1,9 TDI AVANT `04 + Wirusik----------obecnie zajeżdżam
A6 C5 V6 2,5TDI Sedan `98 -------było, nie ma, zostało wspomnienie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2009 10:28:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2007 18:44:32
Posty: 153
Są komputery pomiarowe umożliwiające ustawienie geometrii na podniesionym samochodzie, natomiast jest to dla seryjnego zawieszenia, jak to się ma do obniżonego - trudno powiedzieć co wyjdzie faktycznie po postawieniu aut ana koła.

W ASO w Opolu mają taki komputer pomiarowy, jeżeli nie masz daleko, to możesz zadzwonić i spytać o szczegóły, ewentualnie po innych podzwonić.

EDIT: Sorki, nie zwróciłem uwagi, że z Pomorskiego jesteś ;p,

_________________
Audi `92 B4 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2009 10:33:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
teodor2424 napisał(a):
Tyle tylko że zderzaka nie mam w ogóle przerobione i autko jest obniżone tylko o 30mm i lipa, wiązce brakuje do przejścia właśnie ok 3cm :/


Hmm, nie masz czasem za głęboko kół?? 3 cm to nie tak mało...

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2009 11:05:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
wrzuć fotkę auta :)
jestem ciekawy jak wygląda :) ze tak nisko stoi :d

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2009 12:24:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2007 13:40:50
Posty: 369
Lokalizacja: pomorskie GKW...
mam A4 B6 na -40 i na stacji koleś zakłada przedłużki specjalne i nie ma problemu żeby ustawić zbieżność z eS-a to samo a mam na gwincie ;)

_________________
B7 A4Q BPW 06' manual 2009 =>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2009 18:49:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2009 19:55:21
Posty: 30
Lokalizacja: Bydgoszcz
Spotkałem się z jednym majstrem co miał dorobione przedłużki przy sprzęcie.
W moim przypadku pomagają felgi z małym ET.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2009 20:58:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
No przedłużki by się przydały wtedy wiązka poszła by przed zderzakiem.

Oto fotki auta:
http://i688.photobucket.com/albums/vv25 ... y/cay1.jpg
http://i688.photobucket.com/albums/vv25 ... okprzd.jpg
http://i688.photobucket.com/albums/vv25 ... ddrugi.jpg

Tylko nic nie mówcie o kolorze zderzaków, dałem sobie malować doły bo miałem czarne i lakiernik spierdzielił sprawę :/

A laser zawadza dokładnie w miejsce obniżone zderzaka zaraz za kołem więc jakby go dac trochę bardziej z przodu przez jakąś przedłużkę to by przeszedł :)

_________________
A6 C5 1,9 TDI AVANT `04 + Wirusik----------obecnie zajeżdżam
A6 C5 V6 2,5TDI Sedan `98 -------było, nie ma, zostało wspomnienie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: