Baskecior napisał(a):
"Łup" jest normalnym zjawiskiem przy A4/Passatach B5 quattro/syncro/jeden diabeł/ w autach z dużymi przebiegami.
Po prostu pojawił się luz na wejściu do tylniego mostu. Temat wielokrotnie poruszany i niewart inwestycji. Przyzwyczaj się do tego i naucz się zmieniać biegi tak aby nie łupało.
Tak właśnie jeżdżę do tej pory jak pisałem jeździć się da i w umie nie jest to bardzo dokuczliwe, przebiek 293kkm
Jak do tej pory wymieniłem poduszki skrzyni biegów na moście nie sprawdzałem ale na kanale jak kumpel ruszał przód/tył nie było nic widać
Baskecior napisał(a):
Standard, ale do poprawy - całkowicie tego nie wyeliminujesz - ot uroki quattro.
Czyli na razie nie będę w to inwestować
Baskecior napisał(a):
Podporę wału usłyszysz dopiero po mocnym programie (chipie) z momentem położonym bardzo nisko (tak jak u mnie
)
Może z tym 1600 to przesadziłem, słychać poniżej 1400 czyli bardzo niskie obroty Zauważając że przyśpieszenie pojawia sięod 1800-2000 przy mniejszych napęd 4x4 dusi mojego AFN'a (myślę nad virusem ale bardziej w stronę niutonów)
Baskecior napisał(a):
Olej do skrzyni i mostu to 75W90 - ja użyłem Shella.
PS: witam w klubie AFN`a quattro ...
w takim razie kupię 75W90 jakiejś lepszej firmy i jak będzie czas to zmienię
emge napisał(a):
Co do luzu się nie wypowiem, choć na oko dość spory. Olej w skrzynce powinien być właśnie 75W 90, a jeśli skręcałeś w lewo i terkotało to raczej lewy przegub masz do wymiany.
Osłony ok ale z przodu z tyłu nie zajrzalem na oko bez zdejmowania osłon nic nie widać
Simpson napisał(a):
1. podpora wału, poduchy mostu.
2. zmieniałeś olej? wypadałoby zmienić jeśli tego nie robiłeś.
3. może być przegub.
to terkotanie jakby z tyłu może zawias z tyłu sie sypie chociaż na diagnostyce nic nie było na razie słyszałem to może 3x gdy ruszałem załadowanym autem pod strome wzniesienie
W każdym razie wszystkie te drobne niedogodności moje synchro rekompensuje wspaniałą trakcja, wygodą ala A6 i stabilnością prowadzenia (np wychamowując silnikiem w zakrętach) czy gdy jest ślisko (miałem okazję jeździć po sniegach bez zimówek - do ruszania są w zupełności niepotrzebne tylko ciężko wychamować pocisk ważący 1,6t
)
Dziękuję za pomoć i wyjaśnienie wcześniej próbowałem dowiedzieć się czegoś na passatowych forach niestety mało posiadaczy synchro/4motion i nie bardzo miał mi kto pomóc
najlepsze w tym wszsytkim jest to że nie miałem pojęcia że to synchro podczas zakupu (tylko jakoś tak fajnie jeździło mi się w zimie) dopiero podczas zmiany oleju i paska rozrządu zauważyłem że ze skrzyni wychodzi wał napędowy