.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 08:07:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A3 1.9 TDI] pośba o identyfikację tego dźwięku - ZAMKNIETY
PostNapisane: 19.wrz.2009 20:22:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2009 23:18:07
Posty: 104
Lokalizacja: Wielka Brytania / Chelmsford
Witam, pomijając moje inne domysły chciałbym się zapytać co może powodować dźwięk załączony na filmie wideo. Występuje on tylko gdy odpalam rano przez parę minut do czasu kiedy nie przejadę jakiegoś kilometra. Po wyjściu z pracy po długim 8 godzinnym postoju czasami też się zdarza taka sytuacja. Lecz gdy silnik jest wciąż ciepły przy zapalaniu ten dźwięk nie występuje. Trochę mnie to wkurza bo jak jest otwarte okno to słychać. :) Dobiega z okolic lub spod zbiornika płynu chłodniczego, w każdym razie z lewej strony.

http://www.youtube.com/watch?v=yXvUKQkLtMc

Pozdrawiam. Aha przy okazji czy nadmierny klekot może powodować źle ustawiony wtrysk (za wcześnie lub późno).

Dziękuję za pomoc.

_________________
------------------------------------------------------------
A3 1.9 TDI SE [8L ALH]


Ostatnio edytowano 10.gru.2009 22:21:16 przez suchyy3, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2009 20:34:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Ewidentnie "cieta" coś napędzane paskiem, na klinowy jakoś tak za wolno ele też może być , jednak obstawiam na coś co kręci się z paskiem rozrządu, ja bym tego nie bagatelizował i poważnie poszukał przyczyny ze słuchaweczkami lekarskimi.

P.S Klekot jest jak najbardziej związany z ustawieniem pompy.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2009 22:14:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2009 23:18:07
Posty: 104
Lokalizacja: Wielka Brytania / Chelmsford
Ok , dzięki za odp.
Czy ktoś ma jakieś inne sugestie, jeśli można spytać. Trochę wizja paska rozrządu mnie przeraża, do wymiany jeszcze 15 tyś km.

Pozdrawiam...,

_________________
------------------------------------------------------------
A3 1.9 TDI SE [8L ALH]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2009 22:43:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2008 20:40:31
Posty: 63
Lokalizacja: Bialystok
suchyy3 napisał(a):
Ok , dzięki za odp.
Czy ktoś ma jakieś inne sugestie, jeśli można spytać. Trochę wizja paska rozrządu mnie przeraża, do wymiany jeszcze 15 tyś km.

Pozdrawiam...,

lepiej wymien wczesniej...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2009 23:13:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2009 23:18:07
Posty: 104
Lokalizacja: Wielka Brytania / Chelmsford
dzięki za szybką odpowiedź, a co na to Baskecior ?

Pozdrawiam.

_________________
------------------------------------------------------------
A3 1.9 TDI SE [8L ALH]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2009 07:05:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 19:43:06
Posty: 297
to nie pasek :)
mialem takie cos u siebie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A3 1.9 TDI] pośba o identyfikację tego dźwięku.
PostNapisane: 25.wrz.2009 07:35:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
suchyy3 napisał(a):
Witam, pomijając moje inne domysły chciałbym się zapytać co może powodować dźwięk załączony na filmie wideo. Występuje on tylko gdy odpalam rano przez parę minut do czasu kiedy nie przejadę jakiegoś kilometra. Po wyjściu z pracy po długim 8 godzinnym postoju czasami też się zdarza taka sytuacja. Lecz gdy silnik jest wciąż ciepły przy zapalaniu ten dźwięk nie występuje. Trochę mnie to wkurza bo jak jest otwarte okno to słychać. :) Dobiega z okolic lub spod zbiornika płynu chłodniczego, w każdym razie z lewej strony.

http://www.youtube.com/watch?v=yXvUKQkLtMc

Pozdrawiam. Aha przy okazji czy nadmierny klekot może powodować źle ustawiony wtrysk (za wcześnie lub późno).

Dziękuję za pomoc.

Wydaje mi się, że częstotliwość tego dźwięku jest większa aniżeli ruchu obracającego się paska rozrządu.
W moim autku identyczny dźwięk generował skoszony napinacz paska wielorowkowego.
Niemniej - mogę się mylić , bo nie widze kręcącego się paska rozrządu i nie mogę zgrać go z dźwiękiem z filmu.
Najpierw sprawdź rozrząd i rolki a później pasek wielorowkowy i napędu kompresora klimatyzacji.

Ja jednak obstawiam skoszony napinacz paska wielorowkowego na skutek rzucenia roboty przez sprzęgiełko alternatora.
Do analizy statyczny kąt wtrysku. Procedurę znajdziesz na forum.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2009 07:57:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
audimen_elk napisał(a):
to nie pasek :)
mialem takie cos u siebie


a to jakas tajemnia :?:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2009 08:00:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
W sumie można zwalić pasek z kompresora i z alternatora chwile odpalić posłuchać i będzie wiadomo.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2009 08:41:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2009 23:18:07
Posty: 104
Lokalizacja: Wielka Brytania / Chelmsford
Witam, dziękuję za sugestię i pomocną radę.

Czy pasek wielorowkowy to pasek który napędza alternator ?
Czy jest więcej pasków w tym silniku poza paskiem rozrządu oraz paskiem alternatora.

Pierw zrobie statyczne logi kąta wtryku bo to będzie dla mnie najłatwiejsze. Wieczorem wrzucę wyniki jeśli mi się uda :)

Pozdrawiam.

_________________
------------------------------------------------------------
A3 1.9 TDI SE [8L ALH]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2009 13:38:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
suchyy3 napisał(a):
Witam, dziękuję za sugestię i pomocną radę.

Czy pasek wielorowkowy to pasek który napędza alternator ?
Czy jest więcej pasków w tym silniku poza paskiem rozrządu oraz paskiem alternatora.

Pierw zrobie statyczne logi kąta wtryku bo to będzie dla mnie najłatwiejsze. Wieczorem wrzucę wyniki jeśli mi się uda :)

Pozdrawiam.


Są podstawowe dwa paski:
Alternatora
Rozrządu
+ jeśli masz klimatyzacje to jest tam mały pasek do kompresora

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2009 08:46:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2009 23:18:07
Posty: 104
Lokalizacja: Wielka Brytania / Chelmsford
Witam, po krótkiej przerwie.
Sprawdziłem statyczny kąt wtrysku (mam nadzieję że poprawnie).
Silnik rozgrzany bieg jałowy (900 obr/min) i oto wyniki.

Jeśli ktoś mógłby dla mnie to przeanalizować byłoby cudownie.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/491 ... ff728.html

Pozdrawiam.

_________________
------------------------------------------------------------
A3 1.9 TDI SE [8L ALH]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2009 22:07:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2009 23:18:07
Posty: 104
Lokalizacja: Wielka Brytania / Chelmsford
Witam , temat można zamknąć.

Dźwięk miał bezpośredni związek z którąś częścią rozrządu.
Po wymianie paska, rolek oraz pompy wody (miała luzy) dźwięk zniknął.

Pozdrawiam.
Michał.

_________________
------------------------------------------------------------
A3 1.9 TDI SE [8L ALH]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2009 11:54:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Czyli tak jak mówiłem.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: