.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.lis.2024 17:32:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [1.9 tdi AVF 130KM]pojawiająca sie korozja
PostNapisane: 02.paź.2009 13:49:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.gru.2005 19:54:12
Posty: 45
Lokalizacja: Dębica
Witam mam pytanie jakim cudem w audi a4 avant z 2003/2004 roku juz pojawiają sie pęcherze??niedawno kupiłem ten samochód i po dokładntm umyciu zauwazyłem zaczatki korozji,a mianowicie na tylnej klapie sa dwa wieksze pęcherze i na jednym przednim i na jednym tylnim błotniku zauwarzyłem po jednym malusienkim pecherzyku,skąd sie to wzieło???
chce podkreslic ze auto jest troche wyobijane od kamieni ale w tych miejscach co ja bieze nie było obite , jest bezwypadkowe nawet czujnik lakieru pokazał wszedzie ok 145,no i widac ze nie była malowana, co jest grane ?

_________________
AUDI A4 AVANT 1,9 tdi 130KM.AVF rok 2003.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2009 15:43:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
Wada fabryczna? :):

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2009 18:08:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
145?
A fabryka na to 80-90.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2009 14:17:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.gru.2005 19:54:12
Posty: 45
Lokalizacja: Dębica
nie widziałem jescze samochodu który by miał mniej niz 100!!! lakier na audi moze miec od 120 nawet do 185 wiec niewiem skąd fabryka wzięła 80-90?????chyba ze tester był z allegro za 15 zł!!!pozdr.

_________________
AUDI A4 AVANT 1,9 tdi 130KM.AVF rok 2003.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2009 13:05:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 19:43:06
Posty: 297
ocynk sie utlenia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9 tdi AVF 130KM]pojawiająca sie korozja
PostNapisane: 13.paź.2009 17:34:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
wolibi napisał(a):
Witam mam pytanie jakim cudem w audi a4 avant z 2003/2004 roku juz pojawiają sie pęcherze??niedawno kupiłem ten samochód i po dokładntm umyciu zauwazyłem zaczatki korozji,a mianowicie na tylnej klapie sa dwa wieksze pęcherze i na jednym przednim i na jednym tylnim błotniku zauwarzyłem po jednym malusienkim pecherzyku,skąd sie to wzieło???
chce podkreslic ze auto jest troche wyobijane od kamieni ale w tych miejscach co ja bieze nie było obite , jest bezwypadkowe nawet czujnik lakieru pokazał wszedzie ok 145,no i widac ze nie była malowana, co jest grane ?


sprawdź nad przednią szybą to znajdziesz kolejne ogniska :) ... w tym miejscu to częsta przypadłość. W innych miejscach nie zdarzyło mi się zobaczyć rdzy w bezkolizyjnych egzemplarzach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2009 19:31:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
wolibi napisał(a):
nie widziałem jescze samochodu który by miał mniej niz 100!!! lakier na audi moze miec od 120 nawet do 185 wiec niewiem skąd fabryka wzięła 80-90?????chyba ze tester był z allegro za 15 zł!!!pozdr.

To jeszcze mało widziałeś.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2009 20:25:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
A propo pomiaru grubosci lakieru to jaki miernik elektroniczny polecacie?

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2009 14:02:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.gru.2005 19:54:12
Posty: 45
Lokalizacja: Dębica
Ja uzywam miernika elektronicznego z tego zródła i jeszcze mnie nie zawiódł.
http://www.allegro.pl/item786872318_mie ... _mini.html

_________________
AUDI A4 AVANT 1,9 tdi 130KM.AVF rok 2003.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2009 12:25:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2008 21:03:14
Posty: 154
Lokalizacja: Niepołomice
wolibi napisał(a):
Ja uzywam miernika elektronicznego z tego zródła i jeszcze mnie nie zawiódł.
http://www.allegro.pl/item786872318_mie ... _mini.html


Dokładnie takim miernikiem mierzyłem swoje Audi i wszędzie poniżej 100 jednostek grubości lakieru, więc jest to możliwe :D (około 70 - 80 pokazało).
140 czy nawet 180 to może być jakaś grubsza warstwa lakieru/druga warstwa jeszcze w fabryce nałożona, więc jak wszędzie masz jednakowo to raczej nie ma się czym martwić :peace:

_________________
M6 e24 '87 black - restoring in progress
Chevy Camaro Type LT 350 '79 blue - restoring in progress
A6 C6 '05 2,0 TDI BLB sedan canyont - jest
A6 C5 '04 2,5 TDI BDH sedan silver - była
A6 C5 '98 1,9 TDI AFN sedan bordo - była
A4 B5 '00 1,9 TDI AJM sedan silver - była
Golf IV '98 1,6pb AKL silver - był
Golf III '96 1,6pb ABU gray - był

Zapraszam do obejrzenia fotostory z renowacji Chevy Camaro '79:
http://forum.detroitiron.pl/viewtopic.p ... b6901f2431


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2009 13:16:49 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
wszystko zależy od tego jak miernik jest skalibrowany więc nie ma się co kłócić które wskazania są mniej a które bardziej fabryczne. warto tylko pamiętac że aluminium maluje się cieńszą warstwą - u mnie na A6 całe auto ok. 160 a maska (aluminiowa) 90. Generalnie jak nie przekracza 200 i jest równo to nie ma co szukać dziury w całym...

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2009 13:45:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2008 21:03:14
Posty: 154
Lokalizacja: Niepołomice
Jeszcze tylko jedno pytanie OT... miernik wskazuje pół samochodu ok 80 a prawą stronę mam 140... dzwona nikt się nie dopatrzył, jednak słyszałem teorie, że jeszcze w fabryce mogła być poprawiana jedna strona i po prostu jest fabrycznie nałożone grubiej lakieru... ? Czy jest to możliwe ?

Jeżeli chodzi o korozję, to ja miałem w A6 1998r nad przednią szybą kilka ognisk, więc mogą to być "słabe punkty" :/

_________________
M6 e24 '87 black - restoring in progress
Chevy Camaro Type LT 350 '79 blue - restoring in progress
A6 C6 '05 2,0 TDI BLB sedan canyont - jest
A6 C5 '04 2,5 TDI BDH sedan silver - była
A6 C5 '98 1,9 TDI AFN sedan bordo - była
A4 B5 '00 1,9 TDI AJM sedan silver - była
Golf IV '98 1,6pb AKL silver - był
Golf III '96 1,6pb ABU gray - był

Zapraszam do obejrzenia fotostory z renowacji Chevy Camaro '79:
http://forum.detroitiron.pl/viewtopic.p ... b6901f2431


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2009 18:18:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
SonY_Milk napisał(a):
Jeszcze tylko jedno pytanie OT... miernik wskazuje pół samochodu ok 80 a prawą stronę mam 140... dzwona nikt się nie dopatrzył, jednak słyszałem teorie, że jeszcze w fabryce mogła być poprawiana jedna strona i po prostu jest fabrycznie nałożone grubiej lakieru... ? Czy jest to możliwe ?

Jeżeli chodzi o korozję, to ja miałem w A6 1998r nad przednią szybą kilka ognisk, więc mogą to być "słabe punkty" :/


jak było w aso z głową robione to się dzwona nie dopatrzysz. Chyba ze bedziesz miernikiem cm przy cm sprawdzał to w końcu znajedziesz spawy (niewidoczne).

Np jak jest wgniecenie progu to próg wymieniająjako cały element prawie do połowy słupka środkowego.

Jak nie będziesz wiedział gdzie szukać to nie znajdziesz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2009 18:48:22 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
zioolko napisał(a):
SonY_Milk napisał(a):
Jeszcze tylko jedno pytanie OT... miernik wskazuje pół samochodu ok 80 a prawą stronę mam 140... dzwona nikt się nie dopatrzył, jednak słyszałem teorie, że jeszcze w fabryce mogła być poprawiana jedna strona i po prostu jest fabrycznie nałożone grubiej lakieru... ? Czy jest to możliwe ?

Jeżeli chodzi o korozję, to ja miałem w A6 1998r nad przednią szybą kilka ognisk, więc mogą to być "słabe punkty" :/


jak było w aso z głową robione to się dzwona nie dopatrzysz. Chyba ze bedziesz miernikiem cm przy cm sprawdzał to w końcu znajedziesz spawy (niewidoczne).

Np jak jest wgniecenie progu to próg wymieniająjako cały element prawie do połowy słupka środkowego.

Jak nie będziesz wiedział gdzie szukać to nie znajdziesz.


jeśli chcesz się upewnić to jedź całą "grubszą" stronę punkt po punkcie. Jeśli grubość będzie falowała (120 do 160 na przykład) to jest domniemanie robionego boku, jeśli będzie stała - to raczej fabryka. Nawet najlepszy lakiernik nie zrobi warstwy tak równomiernej jak automat w fabryce

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2009 19:32:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2008 21:03:14
Posty: 154
Lokalizacja: Niepołomice
arthurr napisał(a):
zioolko napisał(a):
SonY_Milk napisał(a):
Jeszcze tylko jedno pytanie OT... miernik wskazuje pół samochodu ok 80 a prawą stronę mam 140... dzwona nikt się nie dopatrzył, jednak słyszałem teorie, że jeszcze w fabryce mogła być poprawiana jedna strona i po prostu jest fabrycznie nałożone grubiej lakieru... ? Czy jest to możliwe ?

Jeżeli chodzi o korozję, to ja miałem w A6 1998r nad przednią szybą kilka ognisk, więc mogą to być "słabe punkty" :/


jak było w aso z głową robione to się dzwona nie dopatrzysz. Chyba ze bedziesz miernikiem cm przy cm sprawdzał to w końcu znajedziesz spawy (niewidoczne).

Np jak jest wgniecenie progu to próg wymieniająjako cały element prawie do połowy słupka środkowego.

Jak nie będziesz wiedział gdzie szukać to nie znajdziesz.


jeśli chcesz się upewnić to jedź całą "grubszą" stronę punkt po punkcie. Jeśli grubość będzie falowała (120 do 160 na przykład) to jest domniemanie robionego boku, jeśli będzie stała - to raczej fabryka. Nawet najlepszy lakiernik nie zrobi warstwy tak równomiernej jak automat w fabryce


Słuszna uwaga :) Jak będzie mnie ciekawość jeszcze męczyła to pożyczę jeszcze raz czujnik i sprawdzę dokładnie autko :) Jednak z tego co wiem, to jeżeli cokolwiek było robione, to na 90% w ASO Niemcy.

Tak czy inaczej, dzięki za podpowiedzi :peace:

Wracając do tematu korozji... ja również widziałem (miałem) w Audi A6 z 98r ślady korozji (utleniania się ocynku?) w zupełnie "neutralnych" miejscach... na przykład ok 20cm nad progami :galy:

Mimo wszystko trochę dziwnym jest, że pęcherze wychodzą w aucie z 2003/2004r :zly:

_________________
M6 e24 '87 black - restoring in progress
Chevy Camaro Type LT 350 '79 blue - restoring in progress
A6 C6 '05 2,0 TDI BLB sedan canyont - jest
A6 C5 '04 2,5 TDI BDH sedan silver - była
A6 C5 '98 1,9 TDI AFN sedan bordo - była
A4 B5 '00 1,9 TDI AJM sedan silver - była
Golf IV '98 1,6pb AKL silver - był
Golf III '96 1,6pb ABU gray - był

Zapraszam do obejrzenia fotostory z renowacji Chevy Camaro '79:
http://forum.detroitiron.pl/viewtopic.p ... b6901f2431


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: