.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 12:46:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2009 13:43:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2003 16:23:46
Posty: 366
Lokalizacja: PL
Auto: BMW 320d
przemekk74 napisał(a):
MorgothV8 napisał(a):
poczytaj opinie o 2.5 TDI V6 - tutaj masz większy problem niz "mułowatość"
...nowe auta sa bardzo awaryjne i mają zero stylu...
...mało jeździ i benzyna na poziomie 20/100 to żaden problem

aha... to najpierw odsylasz do watkow o 2.5v6 co maja pewnie dowodzic jaki 2.5 to straszny kibel bo trzeba srednio co 200tys doliczyc ze 3-4 kola do kosztow wymiany rozrzadu "na te walki" a z drugiej strony "bierz 6L benzyne bo przeciez malo sie jezdzi"
Nowe auta sa mniej awaryjne niz stare - nie wyobrazam sobie by np moj pracodawca dal mi 12 letnie A8 z przebiegiem 300tys i powiedzial... to Twoja sluzbowka, bedziesz nia jezdzil do klienta (powiedzmy 5 tys km w miesiacu) - sory ale ja nie mialbym czasu jezdzic po mechanikach by zastanawiali sie, ktore to wahacze stukaja, dlaczego jak cofne noge z gazu to gdzies w tylnim mosci bedzie "lup", dlaczego podryguje kierownica przy hamowaniu i dlaczego diagnosta nie chce podbic przegladu - wolalbym dostac nowego focusa z niesmierdzaca klima, z guzikami do radaia przy kiero, swiecacymi lampami (a nie matowymi kloszami i rdza w srodku lampy) i innymi DZIALAJACYMI duperelami (roznie bywa z bajerami typu sensor deszczu w starych autach...) i jedzic raz na te 30tys na wymiane oleju
Wystarczy wyszukac pierwszy lepszy test ADACa, w ktorym widac jak na dloni jak z wiekiem rosnie awaryjnosc..a A8 jest np hektary daleko za np opelkiem agilka z Polski - najmniej awaryjne audi to A2 - male sie mniej pier... a stare i wielkie... dla hobbystow
LPG w takich duzych silnikach to tez roznie bywa... instalacje wtryskowe z automatycznym wlaczaniem na LPG na krotkich trasach to tez kicha bo zanim taka mega benzyna sie nagrzeje to juz do celu dojechalismy a druga rzecz nie kazdy lubi tankowac co 250-300km
Wiesz o tym dobrze (a moze nie), ze roznie silniki znosza LPG i taki co ma je od 100tys to moze sie okazac, ze trzeba zrzucac glowice bo siadly gniazda zaworow, o wymianach swiec i kabli WN juz wspominac nie trzeba, rdzewienie tlumikow w ktorych ciagle stoi woda to standard przy LPG i wielka butla w i tak niepraktycznym bagazniku sedana
Kompleksowa wymiana rozrzadu w silnikach V to tez pare kola najczesciej
Przemek



czy to jest forum przedstawicieli handlowych ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2009 13:53:58 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8327
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Spanky - no niby mało jeżdzę ale więcej niż do kościoła (a w kościele byłem tylko naślubach bo sam z siebie się tam nigdy nie wybiorę).

W sumie może i masz rację, mam auto 2,5 roku, zrobiłem około 27 kkm. Mogę tylko powiedzieć że przy tych 27 kkm problemów nie było (z winy auta)

Ale zostawmy ten temat, każdy ma swoją opinię i przy niej pozostanie :peace:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2009 14:18:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
Audi A8/D2 to nie auto do ścigania lecz długich tras pokonywanych na niemieckich autostradach. Po latach fura się zdewaluowała, kosztuje od 15 tyś , w związku z tym mogą ją kupić ludzie, których potem zwyczajnie nie stać na porządny serwis.
Stąd tyle "drutowanych A8" w różnych konfiguracjach silnikowych.

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2009 20:14:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2008 23:09:22
Posty: 164
Lokalizacja: Wrocław
zioolko napisał(a):
Rajdowy styl jazdy nie oznacza:
- jazdy na czerwonym
- wyprzedzania na podwójnej ciągłej
- przed przejściem dla pierszych, na i bezpośrednio za

Jak widze dwóch ułomków jadacych z tą samą prędkością (40 km/h) obok siebie (zdarza się np. na Powstańców) to na najbliższej krzyżówce staje na pasie w do skrętu w lewo i jak zapala się zielone to ruszam przed nimi na wprost. Do tego potrzebny jest właśnie mocny silnik i Q.
Mogę oczywiście wlec sie za nimi jeszcze parę krzyżówek
ale PO CO?
Jak debile nie reagują na sygnały długimi i klakson to nic innego nie zostaje.


Dobrze piszesz, we Wroclawiu trzeba sobie radzic,
ja z pustego pasa na wprost skrecam w lewo zeby nie stac
za ciotami, ale nie mam quattro, tylko ciezarowke :peace:
I smigam do odciecia gdzie sie da, czasami bez kaganca :D
A maiasto mozna przejcechac szybciej niz osobowka :diabel:
Wiec A8 z 2.5 D tez da rade tylko te walki itd !!! ja bym to olal i kupil
A6 2.7 BT :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2009 12:41:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
wałki i wałki tak to jest z za słyszenia, jak ktos nawet nie mial 2,5. Wymiana co 250tkm za 4 kola i dmuchasz dalej... a 4tpln co nawet 200tkm to jest taka tragedia wbita przez AKP.

No jak ja slysze dyskusje, ze kolega ma 2,5 roku V8 i nalatał 27kkm to oczom nie wierze, to moj ojciec na rowerze wiecej robi w rok. ;)

Nie współmierna dyskusja przebiegów do awaryjnosci.

60tkm/rok to jest minimum dla Diesla, rzekł bym rodzinne auto, ktore 1x w tyg. jedzie na dzialke.

pozdrawiam.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2009 12:49:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
Wątek i tak od dwan jedno wielkie OT więc co mi tam ...

grejf napisał(a):
(..)60tkm/rok to jest minimum dla Diesla, rzekł bym rodzinne auto, ktore 1x w tyg. jedzie na dzialke.


Dom na Śląsku a działka na Mazurach chyba :peace:


grejf napisał(a):
No jak ja slysze dyskusje, ze kolega ma 2,5 roku V8 i nalatał 27kkm to oczom nie wierze, to moj ojciec na rowerze wiecej robi w rok. ;)


Też byłem pod wrażeniem gdy to przeczytałem :diabel:

Ja zrobiłem podobny przebieg w rok z okładem. A mam wrażenie, że auto częściej stoi w garażu niż używa swojego silnika do celów dla niego przypisanych

Tak to jest jak się paliwożerne v6 tdi a nie aksamitne v8 benzin :D :):

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Ostatnio edytowano 09.paź.2009 12:56:02 przez AndyN, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2009 12:55:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jakichś czas temu podjechał do mnie człowiek z A8 2,5 TDI 150 KM quattro tip.
Jak już okazało się , że motor i auto sa zdrowe, poprosiłem o przejażdżkę.

Moja opinia: flagowa limuzyna z pełnym wypasem, nie robiąca szału do setki ale zadowalająca się średnio 8,6 l /100 km. Tyle pokazywał FIS i człowiek ten twierdził iż jeżdżąc spokojnie tyle właśnie wciąga mu to autko. Większość raczej z jazdy niż z korków, bo twierdził iż 12 /100 w korkach to normalka.
Jazda płynna, przyspieszenie przy wyprzedzaniu wystarczające.
310 Nm moze szału nie robi, ale wizyta u chiptunera skończy się 180 KM i 400 Nm. To już wystarcza. Przypominam że wczesne 4,2 PB miały własnie 400 Nm (wiem - bardziej płasko i dłużej, ale ta wartość nawet przez 2000 rpm wystarcza do swobodnego wyprzedzania.)

Przestańcie pitolić drogie panie i skupcie się nad odpowiedzią na zadane pytanie. ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2009 13:07:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Baskecior napisał(a):

Przestańcie pitolić drogie panie i skupcie się nad odpowiedzią na zadane pytanie. ;)


odpowiedzi juz dawno padły tylko nie wszystkim sie one podobaja .... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2009 13:11:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
3 lata bujałem się bezawaryjnie A4 B6 2.5 tdi Q. Sprzedałem ze zdrowymi wałkami i przebiegiem 260.000 km (ja zrobiłem 130 000). Nic złego nie moge na ten silnik powiedzieć. W silnik i jego osprzęt w czasie eksploatacji auta poza paskami (+ rozrząd), filtrami i płynami nie włożyłem ani złotówki. Silnik nie brał ani grama oleju!!!
Kupiłem w maju br. starego zagazowanego parcha V8 4.2. Żłopie w cholere oleju i paliwa.
Mimo wszystko nikt niczym nie zmusiłby mnie abym się teraz spowrotem przesiadł do 2.5 tdi 180 koni, nie mówiąc o 150 koniach.
Odgłos V8 jak i osiągi (7,5 do 100 gtech) są jak narkotyk.
Jazda dieslem kosztowała mnie 55 zł /100 km. Jazda Vką na gazie kosztuje mnie 60 zł / 100 km na gazie + olej.

Oboma autami jeździłem szybko i dynamicznie.
Nieprawdą jest że dużymi krązownikami nie możńa/powinno się jeździć dynamicznie - kto nie wierzy tego zapraszam na przejażdżke.

Skoro A8 w dieslu i benzynie (z założonym gazem) z pierwszych wypustów są w tej samej cenie to po co kupowac słabsze auto?

Teraz już całkowicie offtopując:

- kupno audi było błedem, gdyż ciężko byłoby mi teraz kupić auto innej marki (zostają tak naprawde tylko bumy linii 7)
- kupno kolejnego audi z quattro było kolejnym błędem gdyż nie kupie już nigdy audi bez quattro
- kupno V8 bylo ostatnim błedem, gdyż nie kupie już nigdy audi bez quattro i z mniejszą ilością cylindrów niż 8

Mam nadzieję ze nie bede popełniał kolejnych błedów w przyszłości :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2009 13:40:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
Baskecior napisał(a):
Jakichś czas temu podjechał do mnie człowiek z A8 2,5 TDI 150 KM quattro tip.
Jak już okazało się , że motor i auto sa zdrowe, poprosiłem o przejażdżkę.

Moja opinia: flagowa limuzyna z pełnym wypasem, nie robiąca szału do setki ale zadowalająca się średnio 8,6 l /100 km. Tyle pokazywał FIS i człowiek ten twierdził iż jeżdżąc spokojnie tyle właśnie wciąga mu to autko. Większość raczej z jazdy niż z korków, bo twierdził iż 12 /100 w korkach to normalka.
Jazda płynna, przyspieszenie przy wyprzedzaniu wystarczające.
310 Nm moze szału nie robi, ale wizyta u chiptunera skończy się 180 KM i 400 Nm. To już wystarcza. Przypominam że wczesne 4,2 PB miały własnie 400 Nm (wiem - bardziej płasko i dłużej, ale ta wartość nawet przez 2000 rpm wystarcza do swobodnego wyprzedzania.)

Przestańcie pitolić drogie panie i skupcie się nad odpowiedzią na zadane pytanie. ;)


4,2 pali podobnie +/- 15%.
Nic nie trzeba chipowac - szczególnie, ze awtomatików nie nalezy - bo wysra się i skrzynia, zaraz po wałkach ;) - jesli zostanie dokonana modyfikacje bez przekodowania sterownika.
btw. i tak 4,2 będzie żwawsze, elastyczniejsze i mniej wysilone.

Do toczenia się i jazdy emeryckiej 2,5 TDI wystarczy.

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2009 14:23:49 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8327
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Cytuj:
No jak ja slysze dyskusje, ze kolega ma 2,5 roku V8 i nalatał 27kkm to oczom nie wierze, to moj ojciec na rowerze wiecej robi w rok.


Cóż nie poradze nic na to ile jeżdżę, poprzednio miałem "oszczędne" 1.9 TDI i tyle samo jeździłem. I w związku z tym że koszty paliwa mnie "grzeją" to wolę jeździć V8. Proste.

Mógłbym robić większe przebiegi, dojeżdżać do warszawy do pracy. Ale szkoda mi mojej psychiki, już w autobusach czasami wydaje mi się że zwarjuję. W Audi bym kiedyś nie wytrzymał i stojąc metr za kimś w korku dałbym w P***Ę i uwalił swoje auto i kilka innych - to nie dla mnie.

W dalszym ciągu nic z tego nie wynika, każdy ma inny "profil zastosowań" auta i inne auto się do tego nadaje, dla mnie 4.2 V8 jest ideałem

:peace:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2009 04:54:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10350
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Ja pierdo..(piernicze) ide do ostatniej babci po mocherowe nakrycie głowy :D kilku buraków na tym forum jest, ..alllle....taki stary film instruktażowy zapodam ... a co !! popatrzcie biedaki jak stary kondon na LPG robi!!, i jak sie uporam z chaupą tak będe jeśdził po "polskich autostradach" !!! :D
http://video.google.pl/videoplay?docid= ... q=audi+s8# Jeeeeeeba...(jechać ) TDI !!!!!!! Czipy logi i inne hu (stki ) muje :peace: >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>...(zmoana biegu przy 260km/h) :peace: (6;23 j@cek jedzie s6 gmbh quattro tdi limitowaną wersją na gaz do dechy na ropie z shela :509: .....i zagraca droge )

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2009 07:34:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
już bardzo niemiło zrobiło się w tyn wątku
a merytoryka całkiem już zaginęła.
Jako że wszystko już zostało powiedziane kłódeczka

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: