kemper napisał(a):
no cóż - jak to Rob napisał 140 koni już jest - powiedziałbym nawet ,że z bardzo akceptowalnym dymieniem .....więc myślę że sceptycy powinni zreasumować swoje poglądy , bo się da
Czesc,
W kwestii formalnej
1) 140 a 160 to roznica
2) dymienie po czipie jest wieksze tylko przy bucie wiec "w miescie" nie powinno byc problemu
3) nie pisalem, ze sie nie da a jedynie zasugerowalem krotka modlitwe w intencji T
Dlaczego?
krotki wstep teoretyczny
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... ch103.htmlCytuj:
Surge Line
•Surge is the left hand boundary of the compressor map. Operation to the left of this line represents a region of flow instability. This region is characterized by mild flutter to wildly fluctuating boost and “barking” from the compressor. Continued operation within this region can lead to premature turbo failure due to heavy thrust loading.#
inne polskie zrodla
http://www.grabowski.com.pl/uklady_turbo.htm#Dobór_turbosprężarki
http://www.racingforum.pl/index.php?s=7 ... 43494&st=0
Z tego watku na racingforum wykorzystalem excelka, i zlozylem wykres ladowanie vs AFR z mapa kompresora GT15
Oczywiscie jest masa zalozen przyjetych (jak np Volumetric Efficiency), moze mapa GT15 z Twojego silnika jest inna niz ta ktora ja wynalazlem (jest pewnie n odmian gt15) itp
Jadnak widac, ze nie mozna powiedziec, ze jest tak super bezpiecznie...
Tematy do przemyslenia:
1) jezeli Twoje 15letnie GT15 nadaje sie do 160 koni to dlaczego producent w nowe 1.9PD 130konne wsadzal GT17? (tak w konteksie bezpieczenstwa)
2) jezeli przy chyba odrobine wiekszym ladowaniu w seryjnym AWX niz te 1,25 (latwo sprawdzic - trzeba wynalezc jakies 011D) uzyskano seryjne 130 koni to sprawa oczywista jest, ze u Ciebie trzeba do mniejsze ilosci tlenu trzeba wtrynic wiecej koksu (chce tylko powiedziec, ze prog akceptowalnego dymienia u kazdego moze byc inny)
Pamietaj, ze tuner to nie cudotworca ... chodz uszczesliwia ludzi:)
Pozdrawiam,
Przemek