.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 03:35:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 D2] zwrotnice przednie pytanie do fachwców.
PostNapisane: 19.paź.2009 15:48:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
Witam..

Jak wiadomo mam A8 1998 i od początku walczę z przednim układem hamulcowym już wymieniłem wszystko i dalej beret trzepie przy hamowaniu jak wściekle. Jak wiadomo układ hamulcowy w wersjach przed liftem są troszkę niedopracowane. wiec padł pomysł wymiany układu na układ poliftowy. w sumie wymienia się zaciski, tarcze i powinno śmigać kłopot mam tylko z ustaleniem różnic pomiędzy zwrotnicami przed i po lifcie.

zwrotnica przed liftem 4D0-407-257-L
zwrotnica po lifcie 4D0-407-257-K

obie żeliwo wyglądają podobnie ale jednak różnią się tą ostatnią literką.

Może ktoś już przerabiał temat na czym ta różnica polega czy muszę też wymienić zwrotnice czy zaciski poliftowe podejdą do wersji "L".

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2009 17:59:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2008 18:59:07
Posty: 497
Zwrotnica przedliftowa pasuje do auta po lifcie. Z montażem nie ma problemu.
Inna ważna sprawa to to, że po lifcie chyba to alu (w D3 na pewno alu), a przed - żeliwna.
Co do ukłądu hamulcowego, nie bardzo rozumiem... Hamulce nie są rewelacyjne jak na tą krowę, ale skoro trzepie to zapewne masz coś z tarczami (krzywe ?), albo skor już prawie wszystko zmieniałeś to może z samym zaciskiem ?
Prawdiłowy ukłąd hamulcowy hamuje ok, nie jest to rewelacja, po drugim hamowaniu (szybko się przegrzewają), ale nic nie trzesię.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] zwrotnice przednie pytanie do fachwców.
PostNapisane: 19.paź.2009 18:27:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Esperak napisał(a):
....wymiany układu na układ poliftowy...


Zaciski poliftowe mają front aluminiowy a spód żeliwny.
Z dobrymi tarczami i zaciskami A8 lift auto staje dębą (założyłem takie u siebie w Vce)
Żeby przełożyć poliftowe musisz rzeźbić albo zwrotnice zmienić (jak się da)

Zaciski różnią się osadzeniem (głebokością)

poliftowe:

http://www.allegro.pl/item778400182_zac ... _lewy.html

tylko te na zdjęciu są w okrutnym stanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2009 22:00:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
qww napisał(a):
Zwrotnica przedliftowa pasuje do auta po lifcie. Z montażem nie ma problemu.
Inna ważna sprawa to to, że po lifcie chyba to alu (w D3 na pewno alu), a przed - żeliwna.
Co do ukłądu hamulcowego, nie bardzo rozumiem... Hamulce nie są rewelacyjne jak na tą krowę, ale skoro trzepie to zapewne masz coś z tarczami (krzywe ?), albo skor już prawie wszystko zmieniałeś to może z samym zaciskiem ?
Prawidłowy ukłąd hamulcowy hamuje ok, nie jest to rewelacja, po drugim hamowaniu (szybko się przegrzewają), ale nic nie trzesię.


No niekoniecznie OK bo jednak się mocno przegrzewają no i prowadnice się wyrabiają. Po prostu zacisk jest za ciężki jak na dwie prowadnice.
Jedno hamowanie z 200 i następne to już nie hamowanie tylko zwalnianie bo temperatura je zabija. I też z tego powodu oczywiście nawet tarcze ATE się krzywią :(. Poprzednie tarcze Zimermmana się po prostu ugotowały aż je rozwarstwiło na środku zupełnie jak bułkę w piekarniku.

No na Śląsku jest troszkę drug przelotowych na których można coś pogonić i hamulce w wersji przedliftowej niestety sobie z tym nie radzą.

Co do zwrotnic to i przed i po lifcie są żeliwne przynajmniej w roczniku 1999 są.
Układ jest dosyć pozmieniany:
- zaciski lżejsze bo dużo zastąpiono alu
- osadzenie na 3 prowadnicach
- zwiększona średnica tarczy
- i co chyba najważniejsze zmiana wentylacji tarczy!! stare tarcze mają wloty wentylacji od strony felgi jak większość tarcz, poliftowe mają wloty od strony komory silnika! nie wiem czy wszystkie, ATE i Zimerman mają na pewno.



Co do skuteczności układu to niema porównania tak sie składa że jeżdzę i przed i polifonią i różnica jest kolosalna.


Co do samych zacisków to już mam fajne namierzone razem z jarzmem. Więc jeśli zwrotnica się nie różni to powinno się udać.

Jedyne co mi do szczęścia potrzeba to właśnie ta wiedza czy muszę kupować też zwrotnice w wersji "K" czy stare spasują.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2009 22:43:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
jesli chodzi o zaciski prezd liftem mam takie u siebie i jezdze naprawde ostro tarcze mam zimermana i sie z nimi nic nie dzieje moze twoj problem polega na odpowiednim nasmarowaniu i zabezpieczeniu prowadnic /gumkami oslonkami/ daodam ze jak uzyjesz zwyklego smaru do smarowania prowadnic to oczywiste ze sie sapieka ja osobiscie uzywam specjalnego smaru do tłoczkow i prowadnic wurtha drogi ale problemow potem niema i zakazda wymiana klockow rozbieranie czyszczenie prowadnic i oczywiscie nowa porcja smaru /smarujesz to jedziesz do tego skrobanie jazma w miejscach gdzie chodzi klocek i odrobima pasty miedziowej

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2009 06:58:04 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
W sumie też już jeżdzę długo (nowe tarcze i klocki ze 2 latat temu), nic się z nimi nie dzieje..... a mam 94 rok (czyli przedliftowy) hmmmm

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2009 07:27:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
MorgothV8 napisał(a):
W sumie też już jeżdzę długo (nowe tarcze i klocki ze 2 latat temu), nic się z nimi nie dzieje..... a mam 94 rok (czyli przedliftowy) hmmmm

A ile w tym czasie przejechałeś...? :D

Ja przymierzam się do zmiany kompletu (tarcze+klocki) i też powoli rozglądam się co rozsądnego można założyć, bo faktycznie hamulce nie są najmocniejszą stroną A8. Szczególnie że po S8 sądząc po osiągach możnaby spodziewać się czegoś więcej... :|
Nie oczekuję opóźnień z Subaru, ale drugie czy trzecie dohamowanie z dużych prędkości rozczarowuje... tarcze i klocki ori, w końcowym stadium żywota ;)

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2009 07:37:37 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Spoko, tu mnie masz, przejechałem pewnie około 22000 km.
Ale coś na rzeczy jest, zaczynam czasem odczuwać wibracje przy mocniejszym przyhamowaniu tak gdzieś z 140/150 km/h do 100, poniżej 100 już nie czuć.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2009 07:53:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
jesli masz duze kola i masz gdzies malutki luz na koncowce lub drazku gto tez moze byc ze przy hamowaniu jest lekkie3 drganie

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2009 11:03:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
Oj koledzy ja tu nie dyskutuje o smarowaniu itp.. Hamulce robi mi SOPA Serwis ich diagnoza wymienić bo to już nie będzie lepiej hamować. sam też pogrzebałem i problem powraca. po prostu wyrobione prowadnice + słaba wentylacja załatwia tarcze.

Co do przebiegu ja robię 70K rocznie wiec opinie że jeżdżę 2 lata nic tu nie wnoszą może piszcie ile przejechaliście na wymienionym układzie. po 20K też u mnie jeszcze nie biło. po 35K już bije. :diabel: A i niesą to drgania to jest już KOSMICZNE BICIE!!!

Co do zawiasu wymieniony w tym miesiącu na nowy oryginał wiec zawias niema tu nic do rzeczy.


Nadal podtrzymuje pytanie muszę zmieniać zwrotnice czy nie.??????

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2009 11:11:20 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
i tak musisz/ chcesz kupić zaciski. Kup, przymierz i bedziesz wiedział czy musisz kupować zwrotnice czy nie
ciężko będzie znaleźć kogoś kto ma na półce/ w garażu obie zwrotnice do porównania...

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2009 11:56:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2009 11:19:33
Posty: 310
Lokalizacja: Warszawa
Mam to samo. Okazało się, że zerwany jest gwint w zwrotnicy do śruby mocującej zacisk.

_________________
JEST: AUDI 100 C4 Avant ABC '94
JEST: AUDI 100 C3 Avant 2.3 B-G '89/'94
BYŁ: AUDI S4 C4 '93 AAN [*]
Obrazek Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2009 13:19:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
arthurr napisał(a):
i tak musisz/ chcesz kupić zaciski. Kup, przymierz i bedziesz wiedział czy musisz kupować zwrotnice czy nie
ciężko będzie znaleźć kogoś kto ma na półce/ w garażu obie zwrotnice do porównania...


może po prostu ktoś już to przerabiał i wie.?

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2009 13:21:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
maciejszczesny napisał(a):
Mam to samo. Okazało się, że zerwany jest gwint w zwrotnicy do śruby mocującej zacisk.


przeciez gwint jest w zacisku (jarzmie). W zwrotnicy masz tylko otwór przelotowy.

Esperak napisał(a):
arthurr napisał(a):
i tak musisz/ chcesz kupić zaciski. Kup, przymierz i bedziesz wiedział czy musisz kupować zwrotnice czy nie
ciężko będzie znaleźć kogoś kto ma na półce/ w garażu obie zwrotnice do porównania...


może po prostu ktoś już to przerabiał i wie.?


Przrabiałem w V8 na polift z A8.
Przykładałem rózne zaciski z A8 - przedlift i polift.
Nie bedzie ci pasował poliftowy do przedlifotwej zwrotnicy bo się odleglość mocowania nie zgadza (teraz już nie pamiętam - czy jest głebiej czy płycej)

Kup zaciski polfitowe ( bo i tak chcesz i musisz)
Przymierz - zobaczysz czy wystają ci na zewnątrz (jak są przykręcone), czy brakuje cm żeby dokręcić je do zwrotnicy.
Jak brakuje to robisz dystans pod zacisk (jarzmo)
Jak zacisk się przykręca ale stoi wyżej niż tarcza robisz dystans pod tarcze.
Proste
Rozstaw otworów w zaciskach jest taki sam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2009 15:43:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
zioolko napisał(a):
maciejszczesny napisał(a):
Mam to samo. Okazało się, że zerwany jest gwint w zwrotnicy do śruby mocującej zacisk.


przeciez gwint jest w zacisku (jarzmie). W zwrotnicy masz tylko otwór przelotowy.

Esperak napisał(a):
arthurr napisał(a):
i tak musisz/ chcesz kupić zaciski. Kup, przymierz i bedziesz wiedział czy musisz kupować zwrotnice czy nie
ciężko będzie znaleźć kogoś kto ma na półce/ w garażu obie zwrotnice do porównania...


może po prostu ktoś już to przerabiał i wie.?


Przrabiałem w V8 na polift z A8.
Przykładałem rózne zaciski z A8 - przedlift i polift.
Nie bedzie ci pasował poliftowy do przedlifotwej zwrotnicy bo się odleglość mocowania nie zgadza (teraz już nie pamiętam - czy jest głebiej czy płycej)

Kup zaciski polfitowe ( bo i tak chcesz i musisz)
Przymierz - zobaczysz czy wystają ci na zewnątrz (jak są przykręcone), czy brakuje cm żeby dokręcić je do zwrotnicy.
Jak brakuje to robisz dystans pod zacisk (jarzmo)
Jak zacisk się przykręca ale stoi wyżej niż tarcza robisz dystans pod tarcze.
Proste
Rozstaw otworów w zaciskach jest taki sam.


no i kurde oto mi właśnie chodziło :peace: :peace: :peace:

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2009 14:53:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2009 11:19:33
Posty: 310
Lokalizacja: Warszawa
zioolko napisał(a):
maciejszczesny napisał(a):
Mam to samo. Okazało się, że zerwany jest gwint w zwrotnicy do śruby mocującej zacisk.


przeciez gwint jest w zacisku (jarzmie). W zwrotnicy masz tylko otwór przelotowy.

Nie mam serii. Dlatego wyszły takie hocki.

_________________
JEST: AUDI 100 C4 Avant ABC '94
JEST: AUDI 100 C3 Avant 2.3 B-G '89/'94
BYŁ: AUDI S4 C4 '93 AAN [*]
Obrazek Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2009 17:20:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
zioolko napisał(a):
maciejszczesny napisał(a):
Mam to samo. Okazało się, że zerwany jest gwint w zwrotnicy do śruby mocującej zacisk.


przeciez gwint jest w zacisku (jarzmie). W zwrotnicy masz tylko otwór przelotowy.


w UFO jest gwint w zwrotnicy

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2009 17:31:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
maciu napisał(a):
zioolko napisał(a):
maciejszczesny napisał(a):
Mam to samo. Okazało się, że zerwany jest gwint w zwrotnicy do śruby mocującej zacisk.


przeciez gwint jest w zacisku (jarzmie). W zwrotnicy masz tylko otwór przelotowy.


w UFO jest gwint w zwrotnicy


myślałem że pisał o zwrotnicy w A8. Niedowidziałem w podpisie S4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2009 00:07:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
Kolego Esperak, jak Ci trzepie kiera przy hamowaniu i już wymieniłeś wszystko, to nie są hamulce tylko luz w mechanizmie różnicowym, przerabiałem ten problem w moim A6!

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2009 07:54:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
to ciekawe - przecież wielowpusty w półosiach nie są i nie mogą
być na sztywno - muszą się ruszać

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: