.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 08:32:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [1T] Zgasł i już nie zapalił
PostNapisane: 23.paź.2009 22:44:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.cze.2007 17:02:38
Posty: 249
Lokalizacja: Żyrardów
Witam.
Konczyłem dzisiaj skłądac swojego wynalazka, jakim jest Audi S4 '92 z silnikiem od Audi 100 '90 2.5TDI (1T).
W zwiazku z tym ze wiazki sa troche nikompatybilne, musiałem z 2 zrobic jedna spójną. Jako ze w internecie brak jest schmatów do tego silnika (jest jeden, ale dosc malo szczegółowy w ESI[tronic] Boscha) nie mam wyprowadzonej lampki od CHECKa wiec nie moge sprawdzic kodów błyskowych. Popularne interfejsy podobno nie chca sie łaczyc z tym sterownikiem.
Do rzeczy:
W nadwoziu dawcy silniczek chodził poprawnie. Gdy go włozyłem do siebie do auta, popodpinałem wiazke itp. równiez odpalił. Została mi jeszcze cała masa pobocznych robot, wiec nie tyrałem go zbyt długo (brak chlodnicy itp). Zapalałem go jednak kilka razy w celu sprawdzania paru rzeczy.
Dzisiaj zapiąłem chłodnice, zalałem układ woda i zapaliłem silnik, zeby sie nagrzał i odpowietrzył układ chlodzenia.
Silnik pracował jak zwykle - równo, cicho, wkrecał sie na obroty itd. Chodził tak dobre 15-20 minut i w pewnym momencie cos nim rzuciło (jakby czkneło mu sie) i znowu pracował chwile normalnie. Potem miał jeszcze kilka takich czkniec i zgasł. Odpaliłem go, nie chciał pracowac na wolnych obrotach, musiał dostac troche gazu. Gdy trzymałem gaz wcisniety gdzies na 1/3 znowu zaczeło nim telepac, po czym zgasł i juz wiecej nie odpalił.
Co zdarzyłem sprawdzi:
- elektrozawór w pompie sie otwiera
- na Plaku silnik normalnie, jak na prace na Plaku, chodzi - wiec wydaje mi sie ze rozrzad jest w porzadku. Przestaje dostawac Plak i gasnie.
- ropa (własciwe to opał, ale nie powinno to miec znaczenia) wylewa sie z przelewów od wtrysków i wraca do baku (po zdjeciu węża gumowego wycieka ciurkiem ropa) - zarówno gdy krece rozrusznikiem jak i gdy silnik chodzi na plaku
- po odkreceniu weza cisnieniowego z wtryskiwacza nie leci z niego paliwo (czyli jednym słowe wtryski nie dostaja paliwa - a z przelewem ropa do baku wraca)

Co robic/sprawdzic?
Sterownik silnika padł?
Cos z pompa nie tak?

_________________
Audi 100 C3 Avant Quattro 2.3 '90 powered by LPG => sprzedane
Audi 100 C3 2.5TDI '90 => dawca
Audi S4 C4 Avant 2.5TDI '92
Audi 90 B3 4.2 V8 ABZ on VEMS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zgasł i już nie zapalił - 2.5TDI R5 - 1T
PostNapisane: 24.paź.2009 00:37:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
guziq napisał(a):
Witam.
Konczyłem dzisiaj skłądac swojego wynalazka, jakim jest Audi S4 '92 z silnikiem od Audi 100 '90 2.5TDI (1T).
W zwiazku z tym ze wiazki sa troche nikompatybilne, musiałem z 2 zrobic jedna spójną. Jako ze w internecie brak jest schmatów do tego silnika (jest jeden, ale dosc malo szczegółowy w ESI[tronic] Boscha) nie mam wyprowadzonej lampki od CHECKa wiec nie moge sprawdzic kodów błyskowych. Popularne interfejsy podobno nie chca sie łaczyc z tym sterownikiem.
Do rzeczy:
W nadwoziu dawcy silniczek chodził poprawnie. Gdy go włozyłem do siebie do auta, popodpinałem wiazke itp. równiez odpalił. Została mi jeszcze cała masa pobocznych robot, wiec nie tyrałem go zbyt długo (brak chlodnicy itp). Zapalałem go jednak kilka razy w celu sprawdzania paru rzeczy.
Dzisiaj zapiąłem chłodnice, zalałem układ woda i zapaliłem silnik, zeby sie nagrzał i odpowietrzył układ chlodzenia.
Silnik pracował jak zwykle - równo, cicho, wkrecał sie na obroty itd. Chodził tak dobre 15-20 minut i w pewnym momencie cos nim rzuciło (jakby czkneło mu sie) i znowu pracował chwile normalnie. Potem miał jeszcze kilka takich czkniec i zgasł. Odpaliłem go, nie chciał pracowac na wolnych obrotach, musiał dostac troche gazu. Gdy trzymałem gaz wcisniety gdzies na 1/3 znowu zaczeło nim telepac, po czym zgasł i juz wiecej nie odpalił.
Co zdarzyłem sprawdzi:
- elektrozawór w pompie sie otwiera
- na Plaku silnik normalnie, jak na prace na Plaku, chodzi - wiec wydaje mi sie ze rozrzad jest w porzadku. Przestaje dostawac Plak i gasnie.
- ropa (własciwe to opał, ale nie powinno to miec znaczenia) wylewa sie z przelewów od wtrysków i wraca do baku (po zdjeciu węża gumowego wycieka ciurkiem ropa) - zarówno gdy krece rozrusznikiem jak i gdy silnik chodzi na plaku
- po odkreceniu weza cisnieniowego z wtryskiwacza nie leci z niego paliwo (czyli jednym słowe wtryski nie dostaja paliwa - a z przelewem ropa do baku wraca)

Co robic/sprawdzic?
Sterownik silnika padł?
Cos z pompa nie tak?

Zacznij od zVAGowania auta. Popularne sterowniki łączą się bez problemu z 1T.
Vag-Com 3.11 PL, baud rate na 240 i musi banglać. 3 rózne sterowniki Viakena działają jak ta lala.
Podejrzewam osobiście, że nastawnik nie dostaje napięcia , może masz przerwę gdzieś we wiązce do pompy.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2009 07:34:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.cze.2007 17:02:38
Posty: 249
Lokalizacja: Żyrardów
Do pompy idą 3 przewody:
1 - jednożyłowy do elektrozaworu
2 - jakistam od spodu pompy wchodzi (chyba 2 żyły - nie mam go na schemacie)
3 - gruby, siedmożyłowy

Sprawdziłem zarówno ten 1 jak 7 żyłowy miernikiem - przejscie jest. Został ten 2 żyłowy - nie wiem do czego.

Zaraz spróbuje z tym VAGiem

Kod:
00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
        07-10 - Signal to Low - Intermittent
00526 - Brake Light Switch-F
        27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00541 - Potentiometer for Slide Travel Sensor (G99) [German: "Schieberweg"]
        06-00 - Signal to High
00000 - End of Output
        00-00 -  -
00000 - End of Output
        00-00 -  -



Domyslam sie że ten "end of output" to jakies niepodłaczone przewody. Cizko je podłaczyc bez schematu.
00526 - to bład od włacznika przy pedale hamulca - 2 czujniki powinny byc, ten od ECU, oraz wpiety w ten od swiatel.

PS. Moze jakos sie zapowietrzyła pompa wtryskowa - niby we wszystkich "dziurach" w które mozna zajrzec zagladałem i jest ropa, ale wole sie zapytac. Jest to mój pierwszy TDI, wiec prosze o wyrozumiałosc. Nie wiem jak jest zbudowana pompa w srodku itp.

Jeszcze raz napisze, zeby nie bylo niedomówieni- aut normalnie działało - nikt nie dotykał samochodu i nagle zgasło. Powodem tego że zgasła (przynajmniej kumpel costam sprawdzał w filtrze paliwa na łapie) był "podobno" brak paliwa. Wydało mi sie to dziwne, bo po zdjeciu gumowych wezyków idacych od filtra do przewodów stalowych na grodzi i zaciagnieciu ryjem - było tam paliwo. Z zasilania jest troche wiekszy opór zasysu. Dmuchnałem w zbiornik kompresorem - z przewodów pociekło paliwo itp. itd. Jak pisałem teraz w pompie, w kazdym miejscu jest paliwo, tylko nie na wtryskach

PS2. Co moze byc przyczyna/a moze ten silnik tak ma ciaglego cykania N75 po właczeniu zapłonu?

_________________
Audi 100 C3 Avant Quattro 2.3 '90 powered by LPG => sprzedane
Audi 100 C3 2.5TDI '90 => dawca
Audi S4 C4 Avant 2.5TDI '92
Audi 90 B3 4.2 V8 ABZ on VEMS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2009 10:21:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Ten dwużyłowy od spodu to powinien być zaworek przestawiacza kąta wtrysku. bo nie kojarzę nic innego na dole pompy. Ja też stawiam na zapowietrzenie pompy, ew. zablokowanie się nastawnika w pozycji "0" dawki.
Powodzenia!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2009 12:49:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.cze.2007 17:02:38
Posty: 249
Lokalizacja: Żyrardów
Co w takim razie zrobic?
Po skasowaniu błędów stale powracającym jest:

00541 - Potentiometer for Slide Travel Sensor (G99) [German: "Schieberweg"]
06-00 - Signal to High

_________________
Audi 100 C3 Avant Quattro 2.3 '90 powered by LPG => sprzedane
Audi 100 C3 2.5TDI '90 => dawca
Audi S4 C4 Avant 2.5TDI '92
Audi 90 B3 4.2 V8 ABZ on VEMS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2009 15:44:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
Nastawnik dawki zablokowany

lub potencjometr w nastawniku
nie laczy jak trzeba

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2009 18:47:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.cze.2007 17:02:38
Posty: 249
Lokalizacja: Żyrardów
odkreciłem dekiel nastawnika - potencjometr moznalnie, bez oporów sie rusza paluchem.
Przyjechał do mnie dzisiaj koles ktory sie zajmuje pompami wtryskowymi i zdjął nastawnik do przegladu i sprawdzenia.

PS. Czy jest szansa że jakąs spłone zaliczył komputer (zawsze widze czarne scenariusze, wiec wole sie przygototwac na wkazda ewentualnosc).
Pytani do włascicieli 1T:
- czy przy włączonym zapłonie tez Wam cały czas cyka N75?
- na grodzi zarówno w C3 jak i w obecnym aucie mam 2 wolne wtyczki: jedna malutka, z jednym przewodem - podobna do tej od sprezarek klimy, druga 3 pinowa, taka jak do MAP sensora. Od czego one są?

_________________
Audi 100 C3 Avant Quattro 2.3 '90 powered by LPG => sprzedane
Audi 100 C3 2.5TDI '90 => dawca
Audi S4 C4 Avant 2.5TDI '92
Audi 90 B3 4.2 V8 ABZ on VEMS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2009 22:52:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Skup się na nastawniku. N75 nie m związku z twoimi problemami.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2009 23:11:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1574
Lokalizacja: Wałbrzych
guziq napisał(a):
Pytani do włascicieli 1T:
- czy przy włączonym zapłonie tez Wam cały czas cyka N75?

W moim prawnuku 1T, AELu cykał

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'
Jest
COUPE KV 85'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2009 01:05:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.cze.2007 17:02:38
Posty: 249
Lokalizacja: Żyrardów
Cytuj:
Skup się na nastawniku.

W poniedziałek bede miał diagnoze nastawnika.

_________________
Audi 100 C3 Avant Quattro 2.3 '90 powered by LPG => sprzedane
Audi 100 C3 2.5TDI '90 => dawca
Audi S4 C4 Avant 2.5TDI '92
Audi 90 B3 4.2 V8 ABZ on VEMS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2009 09:43:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
Jedyna trzypinowa wtyczka oprocz tej do map sensora
to ta od czujnika polozenia walu

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2009 11:05:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.cze.2007 17:02:38
Posty: 249
Lokalizacja: Żyrardów
Ja mam jescze jedna, wolną 3 pinową wtyczke. Jedna jest od MAPa, druga od czujnika połozenia wału i jest jeszcze trzecia wolna wtyka.

_________________
Audi 100 C3 Avant Quattro 2.3 '90 powered by LPG => sprzedane
Audi 100 C3 2.5TDI '90 => dawca
Audi S4 C4 Avant 2.5TDI '92
Audi 90 B3 4.2 V8 ABZ on VEMS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2009 18:12:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Witaj. Ta malutka wtyczka z jednym przedowem nie ma nic wspólnego z zasilaniem silnika w paliwo.
U mnie w C3 1T na grodzi mam następujące gadżety:
- MAPsensor i jego wtyczka,
- N75 i jego wtyczka
- Duuuuża wtyczka od sterownika dawki (góra pompy)
- małe wtyczki od: wyprzedzenia wtrysku, wtryskiwacza sterującego, czujnika położenia wału, czujnika wody w filtrze paliwa

Zrób tak: odkręć od pompy jedną z rurek ciśnieniowych idących do wtrysków. Podczas kręcenia rozrusznikiem poinno tryskać tam paliwko.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2009 18:30:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
W moim byłym już AAT też była niepodłączona do niczego wtyczka trzy-pinowa. Pamiętam, że był tam jakiś przewód fioletowy lub fioletowo-czarny. Wg schematów z ESItronica wtyczka miała być nie podłączona, więc jeśli masz jakieś kable w kolorze fioletu nie przejmuj się :)

Co do błędu - poprzednicy mieli rację - problem leży w potencjometrze nastawnika. Najczęściej w pompach na nastawniku potencjometrycznym wyciera się potencjometr oraz ze starzenia i od drgań odpadają kontakty od żółtej płytki w nastawniku.

W razie czego nastawniki potencjometryczne regeneruję, więc jeśli będzie taka konieczność, wal na PW.

Tomku,
Cytuj:
ew. zablokowanie się nastawnika w pozycji "0" dawki.
- z opisu błędu na VAgu wynika że sygnał za wysoki, czyli nastawnik zablokował się "powyżej" 0,86V lub wywalony jest potencjometr.

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2009 17:01:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.cze.2007 17:02:38
Posty: 249
Lokalizacja: Żyrardów
Cytuj:
Zrób tak: odkręć od pompy jedną z rurek ciśnieniowych idących do wtrysków. Podczas kręcenia rozrusznikiem poinno tryskać tam paliwko.

Jak pisałem - pompa nie podaje paliwa na wtryski. Czyli po odkreceiu weza cisnieniowego nie tryska paliwo :/

_________________
Audi 100 C3 Avant Quattro 2.3 '90 powered by LPG => sprzedane
Audi 100 C3 2.5TDI '90 => dawca
Audi S4 C4 Avant 2.5TDI '92
Audi 90 B3 4.2 V8 ABZ on VEMS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2009 12:49:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
A czy masz pewność, że koło pasowe na pompie dobrze siedzi na wale pompy (czyli że nie zciął się tam klin?)

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2009 23:08:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.cze.2007 17:02:38
Posty: 249
Lokalizacja: Żyrardów
Cytuj:
A czy masz pewność, że koło pasowe na pompie dobrze siedzi na wale pompy (czyli że nie zciął się tam klin?)

W sumie to nie mam. Moze jutro to sprawdze (rozumiem że jak zdejme tamto kółko to niczego nie bedze musiał ustawiac jak je ponownie założe)?
No i czy jakby go scieło, to pompa zasysała by paliwo?

_________________
Audi 100 C3 Avant Quattro 2.3 '90 powered by LPG => sprzedane
Audi 100 C3 2.5TDI '90 => dawca
Audi S4 C4 Avant 2.5TDI '92
Audi 90 B3 4.2 V8 ABZ on VEMS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2009 23:51:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Wystarczy, że zdejmiesz oslonę tylnego paska zębatego i ręką powinieneś wyczuć czy koło nie jest luźne. Ewentulanie zaznaczyć położenie obu kół pasowych względem pompy / glowici i zdjąć pasek. Nie pamiętam, czy tam jest klin, czy stożek, ale tak czy owak latać może. Równie dobrze mógł poluzować się stożek na tylnym kole wałka rozrządu - też nie będzie pompować.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2009 06:43:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.cze.2007 17:02:38
Posty: 249
Lokalizacja: Żyrardów
Osołny na tym pasku nie mam. Koła kreca sie obydwa, z taka samą predkoscia co silnik i reaguja na dodanie plaku w dolot - przyspieszaja itp. Dzisiaj jednak sprawdze czy nie kreca sie przypadkiem swobodnie

_________________
Audi 100 C3 Avant Quattro 2.3 '90 powered by LPG => sprzedane
Audi 100 C3 2.5TDI '90 => dawca
Audi S4 C4 Avant 2.5TDI '92
Audi 90 B3 4.2 V8 ABZ on VEMS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2009 20:00:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Jesli kręcą się oba, to stożek na wałku rozrządu jest OK. Skup się na kole pompy

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron