.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 05:07:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2009 13:12:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
emge napisał(a):
Ja lubię słyszeć soczysty dźwięk jakie mają R5 czy R6 w Dieslu (bo takie miałem). Dźwięk R4 w dieslu pozostawia wiele do życzenia. Sieczkarnia której do przyjemności słuchania jest baaardzo daleko.

Pomyśl co muszą czuć w tej chwili użytkownicy 1.2TDi i 1.4TDi <lol>

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2009 03:14:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Za każdym razem jak ktoś chce mi pokazać jak jego R4 (najczęściej AVF, AWX) idzie to chcę natychmiast wysiąść. Tam nie można mówić o jakiejkolwiek kulturze pracy ! Te silniki to tylko ze względu na niskie zużycie ON, całkiem niezłą trwałość i nie najdroższy serwis (vs. V6 TDI). Zazwyczaj kręci się je lekko na 170 KM i 330 Nm, ale i tak warkot silnika powala ...

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2009 07:46:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2004 15:29:56
Posty: 253
Lokalizacja: Redditch, UK
Paw1972 napisał(a):
Za każdym razem jak ktoś chce mi pokazać jak jego R4 (najczęściej AVF, AWX) idzie to chcę natychmiast wysiąść. Tam nie można mówić o jakiejkolwiek kulturze pracy ! Te silniki to tylko ze względu na niskie zużycie ON, całkiem niezłą trwałość i nie najdroższy serwis (vs. V6 TDI). Zazwyczaj kręci się je lekko na 170 KM i 330 Nm, ale i tak warkot silnika powala ...


Pawelu, bez przesady z tym wysiadaniem.... Nie powiem, żeby mój AVF był aż tak uciążliwy dla ucha, ale też przyznam rację, że V6 brzmi ciekawiej, o V8 nie wspominając ;) .....

Zasadniczo - AVF + skrzynia 6 i nie jest wcale tak źle ..... (przy okazji - mam taki zestaw na zbyciu)

_________________
Jest:
Volvo XC90 T6 RHD
A6 C5 1,9 TDI RHD
A3 8L 1,8T Quattro RHD
Było:
AUDI 80 B4 1,9 TDI LHD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2009 09:46:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2008 21:12:22
Posty: 450
Lokalizacja: kuj-pom
Auto: A6 C5 '04
mroova81 napisał(a):
emge napisał(a):
Ja lubię słyszeć soczysty dźwięk jakie mają R5 czy R6 w Dieslu (bo takie miałem). Dźwięk R4 w dieslu pozostawia wiele do życzenia. Sieczkarnia której do przyjemności słuchania jest baaardzo daleko.

Pomyśl co muszą czuć w tej chwili użytkownicy 1.2TDi i 1.4TDi <lol>


Tylko takie silniki mają auta pokroju Lupo, Polo a tu mówimy o A6 albo A4 - tak domniemam :) . Wg mnie jak na taką klasę auta silnik jest zdecydowanie za głośny. Ja nie chciałbym już 1,9 w C5. No ale najlepiej jak sam się przejedziesz - jak ci się podoba to kupuj :)

_________________
Audi A6 C5 2,5 TDI BCZ
Audi A2 1,4 16V AUA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2009 12:11:39 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Ja polecam z całego serca zdrowego AWX'a do budki C5 :!:

Te buczenie przy przyspieszaniu jest fajne - przynajmniej dla mnie : :585:

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2009 15:27:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Faktycznie 4 cylindry to nie pięć ale zasadnicza kwestia to w jakiej budzie to będzie jeździć. Mam aktualnie AEL'a w C4 i AFN'a w PAssacie B5. Różnica jest ogromna szczególnie powyżej 140km/h ale ten sam silnik 4-ro cylindrowy w A6 C5 jest zupełnie cichy bo inaczej go "powiesili" i dali więcej wygłuszenia do komory silnika jak również do wnętrza. Jeżeli jedziesz do 160km/h nie zauważysz różnic, oczywiście będą spore ale przy rozpędzaniu z pedałem w podłogę, oraz największe w zużyciu paliwa jak pojedziesz z fantazją. AEL ma poważną wadę - do 2000rpm nic się nie dzieje ciekawego a dopiero powyżej 3000rpm można wydusić z niego ostatnie poty. W R4 mają zmienną geo w turbince i ładnie jeżdżą już przy 1500rpm tak więc mają większą lekkość przy wychodzeniu na obroty na częściowym gazie. Różni ludzie mają różne upodobania moja żona nie lubi jeździć AEL'em bo "nie ciągnie" do przodu a ja nie przepadam za AFN'em bo nie ma takiego momentu max jak AEL.
Pozdrawiam!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2009 17:55:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Panowie ... opowieści o kulturze pracy AEL`a to mit jakich niemało ...
Postawcie 1Z`ta i obok AEL`a. Ten ostatni wystraszy wszystkie krety w pobliżu kilkuset metrów i zagłuszy skutecznie 1Z`ta.
Pitolenie o klekocie PD`ków to kolejne bzdury.
To piszą ludzie, którzy kupili styrane kondony lub nigdy w życiu nie jechali autkiem z takim silnikiem.
Dajcie już spokój , bo stajecie się nudni.
Zapraszam od osłuchania mojego AFN`ka. Wielu już się zdziwiło jak cichy może być diesel. ZDROWY.

Pozdrawiam bajarzy.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2009 19:50:05 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Przecież nie piszemy o decybelach tylko o wrażeniach odsłuchowych, czy przyjemności słuchania silnika. To jak porównanie silnika Pb 1.8 do V6 (o R5 nie wspomnę). Oba potrafią być ciche, ale tylko jeden ma przyjemny pomruk.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2009 19:53:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
emge napisał(a):
Przecież nie piszemy o decybelach tylko o wrażeniach odsłuchowych, czy przyjemności słuchania silnika. To jak porównanie silnika Pb 1.8 do V6 (o R5 nie wspomnę). Oba potrafią być ciche, ale tylko jeden ma przyjemny pomruk.

Przyjemność to sex z 18-latką w letni dzień. Onanizowanie się przy klangu silnika to zboczenie. ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2009 19:56:59 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
zakładam, że pierwszy punkt spełniony, a po udanym sexie można się przejechać po mieście, ewentualnie komuś sprzedać killa ;)

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2009 21:22:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2008 21:12:22
Posty: 450
Lokalizacja: kuj-pom
Auto: A6 C5 '04
Baskecior napisał(a):
Zapraszam od osłuchania mojego AFN`ka. Wielu już się zdziwiło jak cichy może być diesel. ZDROWY.

Pozdrawiam bajarzy.


Ja miałem AFN w świetnej kondycji, po przebiegu 180 tyś więc nie był to żaden parch. I miał on bardzo niską kulturę pracy, nie pasującą do auta tej klasy !! Fakt jak już się jedzie równo np 130-140 to nie jest źle. Ale ten warkot przy przyspieszaniu jest nieprzyjemny dla ucha.

Po sprzedaży AFN jeździłem różnymi C5, dwa z nich to AWXy. Także kultura pracy pozostawiała wiele do życzenia, więc nie mów mi że nie wiem co to 1,9 TDI. Jak dla mnie wkładanie go do A6 jest błędem - nie ta klasa. Pasuje to do golfów, A3 czy Leonów.

Teraz mam 2,5 TDI i za nic w świecie nie przesiadłbym się spowrotem do 1,9...No ale każdy ma to co lubi więc... :peace:

_________________
Audi A6 C5 2,5 TDI BCZ
Audi A2 1,4 16V AUA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2009 22:22:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Janek512 napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Zapraszam od osłuchania mojego AFN`ka. Wielu już się zdziwiło jak cichy może być diesel. ZDROWY.

Pozdrawiam bajarzy.


Ja miałem AFN w świetnej kondycji, po przebiegu 180 tyś więc nie był to żaden parch. I miał on bardzo niską kulturę pracy, nie pasującą do auta tej klasy !! Fakt jak już się jedzie równo np 130-140 to nie jest źle. Ale ten warkot przy przyspieszaniu jest nieprzyjemny dla ucha.

Po sprzedaży AFN jeździłem różnymi C5, dwa z nich to AWXy. Także kultura pracy pozostawiała wiele do życzenia, więc nie mów mi że nie wiem co to 1,9 TDI. Jak dla mnie wkładanie go do A6 jest błędem - nie ta klasa. Pasuje to do golfów, A3 czy Leonów.

Teraz mam 2,5 TDI i za nic w świecie nie przesiadłbym się spowrotem do 1,9...No ale każdy ma to co lubi więc... :peace:

Klasa jest pojęciem względnym. 2,5 TDI jest sieczkarnią z 6 cylindrami. Warkocze podobnie jak 4-garnkowy TDi , tyle że głośniej i paskudniej jeśli ma problem z wałkami.
Skoro słyszałeś silniki i było Ci źle - nie kupuj następnych TDI`ków bo nie masz o tym pojęcia.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2009 22:26:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
RADEK_MARKO napisał(a):
Paw1972 napisał(a):
Za każdym razem jak ktoś chce mi pokazać jak jego R4 (najczęściej AVF, AWX) idzie to chcę natychmiast wysiąść. Tam nie można mówić o jakiejkolwiek kulturze pracy ! Te silniki to tylko ze względu na niskie zużycie ON, całkiem niezłą trwałość i nie najdroższy serwis (vs. V6 TDI). Zazwyczaj kręci się je lekko na 170 KM i 330 Nm, ale i tak warkot silnika powala ...


Pawelu, bez przesady z tym wysiadaniem.... Nie powiem, żeby mój AVF był aż tak uciążliwy dla ucha, ale też przyznam rację, że V6 brzmi ciekawiej ....

Radek ;) bo to zależy jak kto wciska pedał gazu. Jak jeżdzisz normalnie i nie kręcisz ponad 2 tys. obr./min to nie ma co narzekać. Powyżej już słychać jaki silnik jest pod maską.
Moje wrażenie po jazdach AVF-ami i AWX-ami - z manualem i automatem w A6 C5 jak i A4 B6, bez modów jak i po. Były to zadbane egzemplarze. Kilka z nich było po serwisie (jazda odbywała się kiedy właścicel czekał na odbiór auta). W A4 wrażenie jest negatywne jeśli chodzi o doznanie dźwiękowe podczas przyspieszania. A po chipie wolny nie jest. Natomiast w A6 C5 silnik słychać mniej we wnątrz niż w B6 - jest trochę ciszej. Przyspiesza ładnie, ale warkot podczas przyspieszania oraz warkot przy opadaniu obrotów mocno zwraca uwagę. Jeżeli ktoś nie śmigał wcześniej V6 TDI (w pełni sprawnym oczywiście) to ten dźwięk można zaakceptować - dla mnie nie do zaakceptowania. Do zaakceptowania i to bardzo jest spalanie - jeden zbiornik wystarczy na przelot ponad 1000 km autostradami i to wcale nie wolno.
Dyplomatycznie to będzie: ma po prostu inną kulturę pracy ;)
ps. różnica w rzępoleniu pomiędzy różnymi wersjami 2.5 TDI V6 potrafi też być znaczna jeśli chodzi o wrażenia odsłuchowe.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2009 22:55:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2008 21:12:22
Posty: 450
Lokalizacja: kuj-pom
Auto: A6 C5 '04
Baskecior napisał(a):
Janek512 napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Zapraszam od osłuchania mojego AFN`ka. Wielu już się zdziwiło jak cichy może być diesel. ZDROWY.

Pozdrawiam bajarzy.


Ja miałem AFN w świetnej kondycji, po przebiegu 180 tyś więc nie był to żaden parch. I miał on bardzo niską kulturę pracy, nie pasującą do auta tej klasy !! Fakt jak już się jedzie równo np 130-140 to nie jest źle. Ale ten warkot przy przyspieszaniu jest nieprzyjemny dla ucha.

Po sprzedaży AFN jeździłem różnymi C5, dwa z nich to AWXy. Także kultura pracy pozostawiała wiele do życzenia, więc nie mów mi że nie wiem co to 1,9 TDI. Jak dla mnie wkładanie go do A6 jest błędem - nie ta klasa. Pasuje to do golfów, A3 czy Leonów.

Teraz mam 2,5 TDI i za nic w świecie nie przesiadłbym się spowrotem do 1,9...No ale każdy ma to co lubi więc... :peace:

Klasa jest pojęciem względnym. 2,5 TDI jest sieczkarnią z 6 cylindrami. Warkocze podobnie jak 4-garnkowy TDi , tyle że głośniej i paskudniej jeśli ma problem z wałkami.
Skoro słyszałeś silniki i było Ci źle - nie kupuj następnych TDI`ków bo nie masz o tym pojęcia.


Kupiłem 2,5 i jestem zadowolony. Ale skoro wg Ciebie on jest głośniejszy od 1,9 TDI i ma gorszą kulturę pracy to najlepiej będzie jak na tym etapie zakończę dyskusje z Tobą

_________________
Audi A6 C5 2,5 TDI BCZ
Audi A2 1,4 16V AUA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2009 22:58:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
przegadujecie się jak kiedyś klienci u mnie któremu debilowi mniej spalił (afn vs ael) :/
prawda jest taka - im więcej garów tym kultura pracy lepsza, co prawda 2.5d zwłaszcza na starcie hałasuje jak stary Lt'ek, to w 1.9d zwłasza przy schodzeniu z obrotów można dostać ataku padaczki a pasażerka obok dostaje dreszczy :D

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2009 09:39:35 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Znow sie masujecie przez pare stron nad starymi kiblami.
Mowienie o jakies kulturze pracy w przypadku 1Z/AFN/AVG etc.. i innych R4 i R5 TDi jest semantycznym naduzyciem.

Kultura pracy jest w 6.1 HEMI ew. 4.2 V8 - mam na mysli nowe wozy.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2009 10:32:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
Mam kilku znajomych, którzy posiadają 1.9 Tdi zarówno AFN jak i AWX. Mam też znajomego, który posiada AEL. Porównując kulturę pracy ja przychylam się bardziej w stronę R5 i już tłumaczę dlaczego. Dla mnie 1.9 pracuje cicho, AEL na jałowym jest głośniejszy, nie wiele, ale jednak różnicę da się odczuć. Za to AEL dyskryminuje R4 jeśli idzie o charakter pracy jakie z siebie wydobywa. AEL po prostu mruczy, jego praca jest delikatna i bardzo spokojna. AFN, AWX itp. pomimo mniejszej głośności nie wydaje już takich dźwięków jak jego większy i starszy brat. Co z tego, że AEL'a będzie słychać z "5km", jego barwa pozwoli mam od razu rozpoznać jaki to silnik tak samo jak barwa V6 TDi. 1.9 ma swoje "specyficzne" brzmienie, które ginie w gąszczu innych, analogicznych konstrukcji R4 innych producentów. Dźwięku R5 i V6 Tdi nie pomyli się z niczym innym :)

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2009 11:19:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2008 12:41:03
Posty: 668
Lokalizacja: TORUN / Burton on Trent UK
Uzytkownikom 2.5 V6 zazdroszcze klutury pracy, ale tylko tego. R5 nie wiem nie jechalem.

_________________
A6 1.8T AEB + chip - bylo
A4 B6 AWX SPORT + turbina BRD,hybrydy AL, FMIC, jednomas = 211KM / 430nm - bylo +447858391979
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1087d1b709de70f8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc2a4acde0cb1d5a.html
http://www.youtube.com/watch?v=KCsLIKQHcRg
A6 C6 2.0 TFSI BPJ+soft S-line - bylo
A5 8T 3.0 TDI CAPA QUATTRO DPF OFF+SOFT - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2009 19:51:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Kulturka jest,ale w BMW 3.0d,a nie w parchatych tdikach :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2009 20:31:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
vtc :/

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: