.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 06:57:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: silnik 1.8 T 150KM kilka pytań
PostNapisane: 04.lis.2009 09:32:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
1. W jakim zakresie obrotów powinna "ciągnąc" turbina i czy ma byc słyszalna jak w dieslu?
2. Czy dopuszczalne jest chwilowe kręcenie rozrusznikiem przy odpalaniu (ciepły i zimny)?
3. Jakieś typowe bolączki dla tej jednostki (np. wahacze g/d, wycieki z pod pokrywy zaworów,)?


silnik w A4 '98r

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2009 09:43:43 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Wahacze normalna sprawa w A4 (albo wymienisz komplet, albo od czasu do czasu coś się wysypie). Jeździłem Passatem 1.8T silnik gadał bez żadnego nadmiernego kręcenia. Jak masz coś na oku może warto podpiąć VAG.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2009 10:30:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
1. Maksymalny moment (210 Nm) jest dostępny od 1750 obr/min. Dla uproszczenia przyjmijmy, że na drugim biegu auto żwawo idzie od 2000 obr/min do końca (6800 obr/min). Przy czym żwawo, to pojęcie względne.

Turbiny specjalnie nie słychać. Ma lekko świszczeć przy przyspieszaniu, ale nie gwizdać.

2. Palić powinna praktycznie na kopa. Może z minimalnym kręceniem.

3. Z wahaczami i pokrywą zaworów trafiłeś w sedno. Emge opisał już modele eksploatacji zawieszenia wielowahaczowego.

Do listy dopisałbym jeszcze końcówki drążka.

Reszta potencjalnych napraw to w zasadzie eksploatacja (sprzęgło) lub pierdoły (kostka stacyjki, wzmacniacz zapłonu).

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2009 12:31:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
emge napisał(a):
Jak masz coś na oku może warto podpiąć VAG.


tylko VAG mi coś nie gada z 7

a po drugie aż tak wprawy nie mam z logami etc.

Dzięki Panowie

a jeszcze zapytam sebolca bo ma chyba taki motorek - czy realne jest zejście w trasie(highway) do 6l PB?

i czy to prawda, że uturbione 1.8 gorzej znosi gaz czy to tylko gadanie pseudo-gazowników.

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2009 13:03:31 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
jak to jest AEB to cisnienie doładowania odpada [ podglad w vagu]

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2009 13:49:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Nie da się zejść do 6 litrów.

Mój rekord to 7 litrów na ciasnej włoskiej autostradzie, duży ruch, ale płynny, cały czas 110 km/h, na germańskim ROZ91 (przez pomyłkę).:):

Reszta tu: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=5424&postdays=0&postorder=asc&start=473

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2009 18:34:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
a czym się różnią silniki a4 od tt (150KM od 180 i 224KM)?

czy to te same zacne motory

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2009 18:39:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Ułożeniem - wzdłużnie w a4, poprzecznie w tt; i osprzętem.

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2009 13:45:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lis.2005 17:21:57
Posty: 855
Lokalizacja: Opole
Co do gazu, to jeśli zakłada go ktoś z głową to jak najbardziej nic się nie dzieje złego. Można pomyśleć o wycięciu katalizatora, bo turbina może się troche bardziej grzać, ewentualnie wymienić na nowego kata lub coś ten deseń.

P.S.
Ubiegam jedno z pytań - turbina w 1.8T przy ostrzejszej jeździe może się grzać do czerwoności (taki urok), broń boże nie może być koloru białego :peace:

_________________
A4 jest AVANT jest 1.8 jest TURBO jest QUATTRO jest.

BYŁO:
Audi Coupe 93r. 2.0 115 KM
http://audicoupe.sol.pl/galeria/view_al ... me=album68

AlsoKnowAs Labek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2009 18:22:11 
Moderator

Dołączył(a): 22.sty.2002 01:00:00
Posty: 1397
Lokalizacja: czuje swad
witaj,
1.8t do 6l raczej nie zejdziesz.
gaz w turbo jest ok - reszta to gadanie pseudo gazownikow - jak slusznie zauwazyles.
kata wycinac nie trzeba i nic w ogole robic nie trzeba. zrob tylko dobry gaz i tyle.
osobiscie polecam Ci omega gas firmy landi renzo.
na tych instalkach zrobilem juz grubo ponad 500 tys. km i sa super. bezobslugowe i dobre.
no ale ps - zalezy ile ma ten twoj upatrzony rumak - bo jak silnik ma 200 tysi i jeszcze gaz wlozysz - nie zdziw sie jak Ci padnie (gaz go wyplucze, rozszczelni sie itd).
i drugie ps - silnik musisz utrzymac w bardzo dobrym stanie tech. np. jak cewka zaczyna padac to na benz jezdzi, a na gazie juz nie. na gazie jest czulszy i tyle.
jak cos mechanicznego lub elektrycznego zaczyna padac - na benz nie czujesz, a na gazie sie syfi.
wiele osob jedzie wtedy do gazownikow i robi zadyme - a tak naprawde - trzeba zrobic cos z motorem.

To tak na przyszlosc.

1.8 z tt niczym sie nie rozni (ten, ktory cytowales) - te z 225 km to juz troche inny silnik (a dokladnie osprzet, bo blok ten sam).


a, nie ma to jak przeleciec 200 km na kulczykstradzie, zjechac na szybki parking i podniesc maske - w nocy - turbo swieci jak latarka. Piekny widok - bezcenne.
a ja mam teraz wolnossącą mendę. :/
pzdr.

_________________
s8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: