.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 16:25:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: LPG, a bezpieczeństwo
PostNapisane: 07.lis.2009 02:34:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lip.2009 15:29:02
Posty: 47
Lokalizacja: Olsztyn | Gdańsk
Ostatnio ojciec powiedział, że był wypadek i ludzie w nim zgineli (spalili się), bo gaz się zapalił/wybuchł.
I tak się zastanawiam jak to jest z gazem podczas wypadku.
Po w sumie gdyby gaz byłby niebezpieczny, to by był zakazany. A ci ludzie pewnie mieli zakładany u pana Zenka w szopie.
Możecie coś powiedzieć więcej, na temat bezpieczeństwa?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2009 10:48:54 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
odpowiednio zamontowana instalacja LPG jest bezpieczniejsza od instalacji paliwowej w aucie, a butla z gazem bezpieczniejsza niz zbiornik z paliwem.

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2009 11:50:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2005 12:33:54
Posty: 2803
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cabrio V6
Jakieś uzasadnienie?

_________________
C4 od 2005...

Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl (2005 - 2012)
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver (2007 - 2015)
Audi Cabrio 8G ABC 1997 kabriolet brilliant black (2014 - ...) [.: TERAZ MY :.]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2009 21:42:12 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
Monster napisał(a):
Jakieś uzasadnienie?

po wyłączeniu zapłonu (podczas kolizji) elektrozawór zamyka dopływ gazu, a ilość gazu w przewodach nie stanowi większego zagrożenia (w przeciwieństwie do Pb).
nieszczelność obu instalacji podczas pracy silnika jest równie niebezpieczna.
testy zderzeniowe (np. klasyczny wjazd w "doope") pokazują, że mimo możliwości odkształcenia zbiornika z LPG nic złego poza tym się nie dzieje (w przeciwieństwie do podatności na rozszczelnienie zbiornika z Pb).
pożary wywłoane LPG co jakiś czas są spektakularnie nagłaśniane, natomiast ilość pożarów w samochodach bez instalacji gazowej jakoś uchodzi uwadze...

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2009 22:15:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Tak po za tym to gosciu ktory montował instalacje gazową odpowiada za to swoją głową i jak co to potem wchodzi prokurator. ;) Gaz w butli jest pod cisnieniem, a wzgledy bezpieczenstwa sa najwazniejsze i dlatego mamy tylu przeciwnikow autogazu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2009 09:08:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
BiLu napisał(a):
Monster napisał(a):
Jakieś uzasadnienie?

po wyłączeniu zapłonu (podczas kolizji) elektrozawór zamyka dopływ gazu, a ilość gazu w przewodach nie stanowi większego zagrożenia (w przeciwieństwie do Pb).
nieszczelność obu instalacji podczas pracy silnika jest równie niebezpieczna.
testy zderzeniowe (np. klasyczny wjazd w "doope") pokazują, że mimo możliwości odkształcenia zbiornika z LPG nic złego poza tym się nie dzieje (w przeciwieństwie do podatności na rozszczelnienie zbiornika z Pb).
pożary wywłoane LPG co jakiś czas są spektakularnie nagłaśniane, natomiast ilość pożarów w samochodach bez instalacji gazowej jakoś uchodzi uwadze...


Zbiornik LPG jest typu ciśnieniowego i wytrzymuje znacznie większe ciśnienia niż zbiornik paliwa klasycznego tak więc jeżeli powstanie pożar np. zwarcie w instalacji elektrycznej to podwyższona temperatura spowoduje jedynie wzrost ciśnienia i kontrolowany wypływ gazu zaworem bezpieczeństwa - jedynie ten gaz będzie się palił. Klasyczny zbiornik na benzynę dużo łatwiej rozszczelnić (nie jest to pancerna konstrukcja ciśnieniowa). Dodatkowo wzrost temperatury powoduje powstanie gorącej mieszanki wybuchowej gdyż taki zbiornik posiada odpowietrzenie tak więc opary paliwa mieszają się w nim z powietrzem i są silnie wybuchowe. Jeżeli zbiornik benzyny się rozszczelni to najczęściej płomień może się dostać do środka i wybuchem rozerwać go i spowodować ogromny trudny do opanowania pożar.
Ponieważ w zbiorniku LPG nie ma praktycznie wcale powietrza nie ma w nim możliwości spalania/wybuchu. Tak więc nawet gdybyśmy taki zbiornik włożyli do ogniska i spaliłyby się uszczelki pod multizaworem to powstałby jedynie miejscowy płomień jak z dużego palnika / z resztą i tak najpierw byłby płomień miejscowy z zaworu bezpieczeństwa który stopniowo wypuszcza mały strumień gazu zapobiegając powstaniu ciśnienia które mogłoby rozerwać zbiornik i spowodować katastrofę.
Pozdrawiam.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2009 09:22:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2008 00:43:09
Posty: 161
Lokalizacja: ...:::RZ:::...
Auto: Audi A8, Audi A4
Mój kolega miał ze trzy lata temu wstecz klamota daewoo. Podczas jazdy po wertepach zawadził podwoziem o jakieś coś o rozerwał przewody pod samochodem. Jako że tuż obok znajdował się katalizator niestety z samochodu zrobiła się kuchenka :diabel:
Po nieudanej próbie gaszenia przy użyciu gaśnicy oddalił się na bezpieczną odległość i czekał, bo co mógł więcej. Czekać długo nie musiał ponieważ plastikowe przewody benzynowe bardzo dobrze się jarały i spowodowały natychmiastowe przeniesienie pożaru na tył auta.
Po kilku minutach nastąpiło WIELKIE BOOOM i powstał efektowny grzyb jak na Hiroshimie :diabel:
Myślał że to zbiornik LPG. Przyjechała straż dogasili i jakież było zdziwienie kolesia jak obok rozerwanej na strzępy dupy od daewoo leżał sobie cały okopcony zbiornik LPG z gazem w środku. Zadziałały zawory i nic się nie stało. Strażacy ostudzili go pianą i zabrali na przebadanie. Po dochodzeniu ustalili, że przetrwał w stanie nienaruszonym. :peace:

_________________
Audi A4 B8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: MSNbot Media i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: