.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 20:58:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C5 4-6cyl. 98-01] Wlew paliwa
PostNapisane: 29.paź.2009 14:46:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Czy ktoś miał w ręku wlew paliwa? Na kiego grzyba jest tam tyle zaworów, wężyków i kanałów?? :< Może ktoś serwisował zawór grawitacyjny (7) i/lub zawór wentylacyjny (8)? Próbuję to rozpracować, bo mam problem z odpalaniem na zimno (tylko na benzynie), a po zatankowaniu pod korek odpala prawie idealnie. Podejrzewam właśnie coś w tamtych okolicach, ale boję się, że demontaż wlewu z tym całym ustrojstwem mnie przerośnie :( Czy odkręcenie korka wlewu paliwa nie otworzy po prostu zbiornika na świat i da mu powietrza tak, aby się pompa nie zapracowała? Bo wydaje mi się, że te wszystkie zawory to albo dla bezpieczeństwa (grawitacyjny), albo do napowietrzania zbiornika. Ale czy mogą wpływać na problemy z odpalaniem? Samo odkręcenie korka niestety nie pomaga :625:

Obrazek

Hamuj emocje i trzymaj poziom wypowiedzi. Monster

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2009 11:07:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
A ja myślę, że masz problem trochę niżej.
W przypadku quattro problemem jest pompa paliwa i bak podzielony na 2 części.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2009 11:21:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
pompę masz padającą. Te zaworki nie mają nic do rzeczy, a jeśliby się bak zapowietrzał, to by objawy ustąpiły po odkręceniu korka paliwa.
Zaworki są po pierwsze od oparów paliwa i do zbiorniczka z węglem aktywnym, a po drugie w razie dachowania zamykają wlewy i wężyki, żeby paliwo się nie wylało bo będzie bum.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2009 12:24:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Nowa pompa nie pomaga :diabel: Jest nas więcej z tym problemem i pompę wykluczyliśmy. Dodam, że mam wrażenie, że lepiej pali, jak stoi pod górkę przodem. No i problem z paleniem to prawdopodobnie przelewanie (za bogato). Podejrzewam jeszcze regulator ciśnienia, choć trudno mi znaleźć związek pomiędzy nim, a poziomem paliwa w baku...

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2009 14:23:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2009 15:27:45
Posty: 262
Lokalizacja: Wrocław/Chełm
Sprawdź regulator, w poprzednim aucie miałem właśnie taki problem przy padniętym regulatorze ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej, ciśnienie za słabe było i trzeba było długo kręcić, i pad tego regulatora następował stopniowo u mnie, najpierw lekkie problemy później coraz gorzej i gorzej i w końcu dopiero się zebrałem i go wymieniłem i po problemie.

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2009 23:13:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Wymien filtr paliwa bo to pewnie jego wina.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2009 09:26:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
To ani filtr, ani regulator ciśnienia. Prawdopodobnie mój silnik ma większą tendencję do spalania stukowego, bądź czujniki są uszkodzone. Przy odpalaniu bardzo mocno przestawia zapłon i stąd problemy. Zalałem 20l świeżej 98 i jest duuużo lepiej. Chcę wyjeździć paliwko do końca i zalać świeżej 98 ponownie, tym razem nie do pełna. Będę częściej tankował noPB, ale nie będzie przynajmniej problemów z odpalaniem (zawsze świeże paliwo w baku).

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2009 09:30:17 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
krisker napisał(a):
Prawdopodobnie mój silnik ma większą tendencję do spalania stukowego, bądź czujniki są uszkodzone.

to wygenerowałoby chyba jakieś błędy zapisane w ECU.
VAGowanie coś pokazalo?

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2009 16:12:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
VAG nie pokazuje błędów.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2009 16:24:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Krisker zobacz czy paliwo na listwie trzyma ci ciśnienie, po zgaszeniu silnika, czy nie spada, jakie masz to ciśnienie podczas pracy z podłączonym podciśnieniem i bez.

Może nie trzyma ci regulator ciśnienia, albo któryś wtrysk PB jest nieszczelny, skoro pompa jest nowa. LPG jak dobrze pamiętam sprawdzałeś i wykluczałeś :?:

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2009 16:40:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
To akurat wykluczam, bo przed odpaleniem dopompowywałem na krótko pompą paliwa. Za wysokie ciśnienie też nie jest, bo wsadzałem już trzy różne regulatory, w tym jeden 3-barowy. Generalnie wykluczyłem już niemal wszystko i pozostała kwestia przestawiania zapłonu przez ECU.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2009 17:50:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
krisker napisał(a):
To akurat wykluczam, bo przed odpaleniem dopompowywałem na krótko pompą paliwa. Za wysokie ciśnienie też nie jest, bo wsadzałem już trzy różne regulatory, w tym jeden 3-barowy. Generalnie wykluczyłem już niemal wszystko i pozostała kwestia przestawiania zapłonu przez ECU.


Reset ECU też nie pomaga :?:

A jak tam przewody, świece :?:

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2009 19:59:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Pytałem o reset ECU na innym podforum i jeśli reset ECU to odłączenie od aku, to tak, resetowałem. A świece i kable nowe.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2009 20:08:54 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
krisker napisał(a):
Pytałem o reset ECU na innym podforum i jeśli reset ECU to odłączenie od aku, to tak, resetowałem. A świece i kable nowe.

a po resecie robiles adaptacje w odpowiedni sposob?

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2009 08:00:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Adaptację czego? Przepustnicy - tak.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2009 09:11:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
W blokach mierzonych masz możliwość podejrzenia wartości z czujników spalania stukowego, zobacz jak to wygląda podczas odpalania zimnego silnika i zaraz po odpaleniu.

Jeżeli podejrzewasz ten czujnik.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2009 11:19:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
A wiesz może, który to blok? Ew. może znasz przybliżone wartości i/lub jednostki?

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2009 12:03:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
krisker napisał(a):
A wiesz może, który to blok? Ew. może znasz przybliżone wartości i/lub jednostki?



W tej chwili jestem świeżo po formacie kompa i nie mam zainstalowanej Elsy, nie pamiętam który to blok i jaka wartość. Ściągam nową Elsę, i dopiero jak ją zainstaluję to będę mógł ci powiedzieć gdzie to jest.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2009 12:47:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Bloki w elsie są dostępne tylko po niemiecku?

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2009 14:16:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
krisker napisał(a):
Bloki w elsie są dostępne tylko po niemiecku?


Do twojego silnika są po Angielsku, Niemiecku i nie wiem czy nie po Polsku.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: