.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 08:01:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2009 12:50:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2007 17:46:13
Posty: 69
Lokalizacja: Kalisz
a więc przestawiłem kąt i mam takie oto wartości, zastanawiam się tylko dlaczego w 004BS mam BDTC

004BS
http://img140.imageshack.us/img140/2068/004bs.jpg

004
http://img525.imageshack.us/img525/5967/004vd.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2009 14:11:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ma być ATDC.
przekręciłeś w złą stronę - widać to w 004.3BS oraz 004.3sN.

:)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2009 15:38:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2007 17:46:13
Posty: 69
Lokalizacja: Kalisz
powróciłem do poprzednich ustawień i dalej juz niemoge przekręcić kołem jest koniec na tych fasolkach, niewiem co teraz wychodzi na to, że rozrząd jest źle złożony


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2009 16:20:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jeszcze jedna rzecz - czy podczas logowania w oknie VC było ATDC, czy BTDC?

skoro z ATDC ustawiłeś na BTDC, to powinno dać się ustawić 2*ATDC.
o ile przekręciłeś?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2009 16:59:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2007 17:46:13
Posty: 69
Lokalizacja: Kalisz
za pierwszym razem kręcąc kołem w prawo ustawiłem 2 BTDC i było w oknie, więc potem spowrotem odkręciłem w lewo na 5 ATDC i dalej juz nieidzie, przekręciłem niewiele z 3-5mm, w prawo mam praktycznie całą fasolke do przestawienia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2009 17:35:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
fantazy,

przekręć w prawo, z tym, że znacznie mniej - wówczas będziesz mieć 2*ATDC.
wystarczy przekręcić o 1 - 1.5mm.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2009 17:38:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2007 17:46:13
Posty: 69
Lokalizacja: Kalisz
ok dzięki meszrum za pomoc, jutro się tym zajme dzisiaj jest juz ciemno


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2009 12:24:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2007 17:46:13
Posty: 69
Lokalizacja: Kalisz
cześć,

po porannych walkach wkońcu trafiłem na poszukiwaną wartość, mam jednak obawy co do pompy jak pisał meszrum wcześniej, przy przełanczaniu z BTDC na ATDC wartoś potrafi spaść poniżej ustalonego konta, co o tym sądzicie? analizuje poteżna ilosć informacji na tym forum ale żeby coś zrozumiec potrzeba dużo czasu.

Jutro postaram się wrzucić logi dynamiczne

004
http://img26.imageshack.us/img26/3193/004tfh.jpg

004bs
http://img190.imageshack.us/img190/1415/004bso.jpg

pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2009 13:35:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jest OK.

niemniej, stan pompy nie jest wzorem dobrego zdrowia. tak długo jak nie będzie brakować mocy, tak długo o tym nie myśl.

napisz jutro jak wygląda poranny rozruch.
teraz powinien być poprawny.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2009 16:28:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
poniewaz kat na LATE jest taki sam/rowny jak w 004S (czyli w okolicach 2.4-2.6) to Twoje auto moze swobodnie ksztaltowac kat wtrysku. Gdybs ustawil na 2ATDC ECU tej mozliwosci by nie mialo (nieprawdaz Meszrumie?:) )

Wymien te 4 padaki swiece... znaczy sprobuj bo wykrecenie ich nie koniecznie bedzie takie latwe/mozliwe
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2009 16:40:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
prawdaż.

ale co ciekawe, taka sytuacja pojawia się głównie w pompach, które mają CK > 25*...
jeżeli CK jest w normie, wówczas przy 2*ATDC [lub większym niż 2*ATDC] w 004BS, na 004.2 i 004.3 wymagany i rzeczywisty jest 2*ATDC.
nawet ELSA wskazuje, że w 004.3sN ma być 2*, a wszystko ponad świadczy o niesprawności pompy.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2009 19:24:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
meszrum napisał(a):
jeżeli CK jest w normie, wówczas przy 2*ATDC [lub większym niż 2*ATDC] w 004BS, na 004.2 i 004.3 wymagany i rzeczywisty jest 2*ATDC.
nawet ELSA wskazuje, że w 004.3sN ma być 2*, a wszystko ponad świadczy o niesprawności pompy.

ojej... chyba mam popsuta pompe.. jak nic w 004S mam spec 1ATDC, actual 1ATDC a na late o ile pamietam 3ATDC... tylko zaraz.. cos sie nie zgadza... CF mam 20 (jak w morde strzelil srodek normy).. wiec moze toria "if kat spec <> 2 then popsutya pompa" jest taka "niesprawdzona"?
Moze lepiej ustawic na LATE po prostu ciut dalej niz to co jest w 004s + kat <=4 (formalny wymog 0...4) i nie wymyslac na sile ze 2ATDC bedzie zawsze idelany dla kazdej odminay 2.5V6 niezaleznie od wersji sterownika, przebiegu i stanu "zajechania"?
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2009 21:11:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przemekk74 napisał(a):
meszrum napisał(a):
jeżeli CK jest w normie, wówczas przy 2*ATDC [lub większym niż 2*ATDC] w 004BS, na 004.2 i 004.3 wymagany i rzeczywisty jest 2*ATDC.
nawet ELSA wskazuje, że w 004.3sN ma być 2*, a wszystko ponad świadczy o niesprawności pompy.

ojej... chyba mam popsuta pompe.. jak nic w 004S mam spec 1ATDC, actual 1ATDC a na late o ile pamietam 3ATDC... tylko zaraz.. cos sie nie zgadza... CF mam 20 (jak w morde strzelil srodek normy).. wiec moze toria "if kat spec <> 2 then popsutya pompa" jest taka "niesprawdzona"?
Moze lepiej ustawic na LATE po prostu ciut dalej niz to co jest w 004s + kat <4> 25* i to ELSA uznaje za wadliwe pompy.




...nic nie rozumiesz [albo chcesz być złośliwy ;)].

napisałem o wartościach większych niż 2*ATDC na 004.2 i 004.3sN, a nie mniejszych. większe niż 2*ATDC są zazwyczaj w tych pompach, które mają CK > 25* i to ELSA uznaje za wadliwe pompy. to nie jest teoria, tylko informacja - nie jestem autorem tego odkrycia.

skoro masz 1*ATDC w 004sN, to być może masz niedogrzany silnik - wystarczy bowiem 87*C by kąt na 004.2sN był na 1*ATDC. mam tak w AYM [i miałem tak w AFB].

wiesz też, że jestem ostatnią osobą, która namawia kogokolwiek do napraw, które nie są konieczne - wiele V6 ma takie parametry i normalnie jeździ. uważam, że dopóki silnik generuje normalną moc, to nie powinno się doń dotykać. niemniej, trzeba wiedzieć co jest poza dopuszczalnym zakresem, żeby później nie szukać po omacku za pomocą mechaników, którzy najczęściej nie wiedzą, co robią.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2009 23:12:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
meszrum napisał(a):
...nic nie rozumiesz [albo chcesz być złośliwy ;)].
...
skoro masz 1*ATDC w 004sN, to być może masz niedogrzany silnik - wystarczy bowiem 87*C by kąt na 004.2sN był na 1*ATDC. mam tak w AYM [i miałem tak w AFB].

bo przemycasz te "swiete 2ATDC", ktore jest po prostu wystarczajaco dobre dla kazdego 2.5V6 a nie jakies super
znowu przemycasz, ze jak oczekiwany kat <> 2 to pewnie jest niedogrzany albo cos...
inny przyklad gdzie przy normalnych obrotach spec takze jest 1ATDC
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=97541
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2009 10:16:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2007 17:46:13
Posty: 69
Lokalizacja: Kalisz
witam,

byłem strasznie zabiegany dopierto teraz pisze, niestety auduika cały czas coś boli, wymieniłem świece żarowe troszke sie poprawiło ale jeszcze to nie to , przekręci 2 razy i dopiero zapali, cały czas obserwuje weżyk paliwa w poszukiwaniu bąbelków ale nic.


Jeszcze mam jeden objaw w trakcie jazdy gdzieś w okolicach 2000rpm silnik zmienia dziwnie głos, to samo mam przy odpaleniu jak zejdzie z obrotów przez chwile, jest to strasznie denerwujące bo tak silnik naprawde pięknie mruczy.


Nie mam pomysłu żal mi jest bo tak strasznie mi sie to auto podoba jest naprawde piękny a niemoge go naprawić i najgorsze jest to, że nigdzie w okolicy nie mam mechanika który by sie znał tak na 2,5 żeby ich nieskrzywdzić, a chciałbym go doprowadzić do stanu 100% sprawności

Wkurzam sie bo obok stoi octavia 1.9 asv 110 km nalatane ma juz 190 tys i wszystko cyka idealnie nic niebyło robione.

Jeżeli macie jakieśpomysły to piszcie bo narazie tylko to forum jest mi w stanie pomóc, chociaż wiem że na odległość jest cieżko cokolwiek zdiagnozowac i naprawić.

pozdrawiam i dzięki za bezinteresowną pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2009 18:14:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2007 17:46:13
Posty: 69
Lokalizacja: Kalisz
cześć, czy nikt nie ma żadnego pomysłu?, w tym wątku http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... h&start=20 jeden z uzytkowników Paw1972 napisał że objawy z buczeniem silnika dawał wtrysk sterujący tylko, że u mnie jest takie jakby klekotanie, czy można go jakos sprawdzic pod komputerem?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: