przemekk74 napisał(a):
meszrum napisał(a):
jeżeli CK jest w normie, wówczas przy 2*ATDC [lub większym niż 2*ATDC] w 004BS, na 004.2 i 004.3 wymagany i rzeczywisty jest 2*ATDC.
nawet ELSA wskazuje, że w 004.3sN ma być 2*, a wszystko ponad świadczy o niesprawności pompy.
ojej... chyba mam popsuta pompe.. jak nic w 004S mam spec 1ATDC, actual 1ATDC a na late o ile pamietam 3ATDC... tylko zaraz.. cos sie nie zgadza... CF mam 20 (jak w morde strzelil srodek normy).. wiec moze toria "if kat spec <> 2 then popsutya pompa" jest taka "niesprawdzona"?
Moze lepiej ustawic na LATE po prostu ciut dalej niz to co jest w 004s + kat <4> 25* i to ELSA uznaje za wadliwe pompy.
...nic nie rozumiesz [albo chcesz być złośliwy
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
].
napisałem o wartościach
większych niż 2*ATDC na 004.2 i 004.3sN, a nie mniejszych. większe niż 2*ATDC są zazwyczaj w tych pompach, które mają CK > 25* i to ELSA uznaje za wadliwe pompy. to nie jest teoria, tylko informacja - nie jestem autorem tego odkrycia.
skoro masz 1*ATDC w 004sN, to być może masz niedogrzany silnik - wystarczy bowiem 87*C by kąt na 004.2sN był na 1*ATDC. mam tak w AYM [i miałem tak w AFB].
wiesz też, że jestem ostatnią osobą, która namawia kogokolwiek do napraw, które nie są konieczne - wiele V6 ma takie parametry i normalnie jeździ. uważam, że dopóki silnik generuje normalną moc, to nie powinno się doń dotykać. niemniej, trzeba wiedzieć co jest poza dopuszczalnym zakresem, żeby później nie szukać po omacku za pomocą mechaników, którzy najczęściej nie wiedzą, co robią.