lesdud napisał(a):
w moim 1 aucie mialem taki olej, byla to honda civic z 94 r. olej wymienialem co 5 tys max, a po 2 tys. juz zaczynaly klepac zawory ,pomogla zmiana na inny olej, zawory ucichly
w hondzie civic nie ma hydropop. a regulacja luzow zaworowych odbywa sie dokladnie w taki sam sposob jak w fiacie 126p (kluczyk, srubokret i szczelinomierz - luz na dolocie 0.2 a na wydechu 0.25 o ile pamietam) - nie twierdze, ze jakis olej wzgledem drugiego nie moze tego troche wyciszyc ale to czy slychac klepanie czy nie wynika z tego czy po osiagnieciu temp. pracy luzy ustawione na zimnym silniku sie skasowaly. Przy okazji duzo wiekszym problemem byloby gdy na skutek za malych luzow zawory sie nie domykaly...
Mam doswiadczenie z lotosem tyle ze z syntetycznym bo uzywam gdzies od 5 lat w civicu 1.4 16v lotos 5w40 - lalem tez wczesniej lotosa 0w40, castrola 5w40, mobila 5w50 ale ze nie widze zadnej roznicy wiec wybralem najtanszy syntetyczny (nie namawiam, informuje... zreszta doswiadczenia z auta bez hadrop wzgledem klepania hydro maja sie slabo
Przemek