.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 11:27:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 2.0ACE]Wymiana uszczelniaczy zaworów i "szklanek
PostNapisane: 16.lis.2009 12:16:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2008 23:49:26
Posty: 87
Lokalizacja: Złotniki Kuj.
Auto: Audi S8 D2 4,2 AHC 340KM Tiptronic
Witam!!
Jak w temacie mam zamiar wymienić uszczelniacze zaworów i szklanek.
Moje pytanie brzmi czy przy wymianie powyższych rzeczy trzeba zwalać głowicę czy da radę zrobić to bez zdejmowania głowicy.
Noszę się z zamiarem wymiany tych rzeczy, ponieważ na 12tyś km muszę dolać jakiś litr oleju (jeżdżę na LOTOS 10W40), a "szklanki" chciałbym wymienić by silnik pracował ciszej bo trochę "klepie"
Czy opłaca się robić te rzeczy, czy to normalna przypadłość tego modelu???

Zapomniałem dodać że auto ma przebiegu 250tyś km i nigdy nic przy silniku ruszane nie było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2009 13:09:38 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Da radę zrobić bez ściągania czapki, popytaj po warsztatach gdzieś będą ogarniali temat na pewno.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2009 11:55:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2008 23:49:26
Posty: 87
Lokalizacja: Złotniki Kuj.
Auto: Audi S8 D2 4,2 AHC 340KM Tiptronic
wczoraj robiłem wymianę oleju i zobaczyłem że miska olejowa jest brudna od oleju od spodu i trochę skrzynia biegów. czy to możliwe że olej wycieka spod uszczelki miski olejowej i przez to brudzi mi też skrzynię biegów od dołu? Dokładnie nie widać skąd wycieka olej ale wydaje mi się że to spod miski i jak jadę to od pędu przechodzi na skrzynie olej z miski. To może być ten mój ubytek oleju prawda????????
i jeszcze pytanie- czy sama wymia szklanek jest skomplikowana bo chociaż bym wyciszył chętnie stuk zzaworów- czy ta wymiana wogóle pomoże?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2009 12:13:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 15:47:22
Posty: 31
Lokalizacja: ryki
Zanim zaczniesz robić cokolwiek to morze umyj sobie zalane elementy i pojeżdzij to będziesz wiedział gdzie jest wyciek.Wymianę uszczelniaczy robi się śmiało bez demontażu głowicy a wymiana chydropopychaczy na nowe też pomoże.

_________________
były; Fiat 126Px2, golf I-1,3, T4-2,4, golf II-1,8 , B3 -1,8, C4-2,3, Corolla-1,3, C4-2,3 AAR+BLOS+STOŻEK,Micra 1.0x2 ,A6 2.5 TDI AEL, Polo 1,4 6n,A6 2.5 TDI Avant,Audi A3 1,6 B+G,Golf 4 1,9TDI, Audi A6 C5 1,9 Afn Avant,Passat B6 2.0TDI DSG
Audi A6 C5 1.9 TDI avant Lift,A6 c6 2.0 tdI 140+KOKS,Micra 1.0 K11 lift

Jest Micra 1,2 K12,Fiat Punto1.2
Audi a6 c6 Avant 2009 Lift 2.0 Tdi 170KM .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2009 15:26:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lis.2007 01:20:37
Posty: 126
Lokalizacja: szczecin
jesli moge cos podpowiedziec ,to na poczatek bym proponowal zmienic olej na inny nie lotos , w moim 1 aucie mialem taki olej, byla to honda civic z 94 r. olej wymienialem co 5 tys max, a po 2 tys. juz zaczynaly klepac zawory ,pomogla zmiana na inny olej, zawory ucichly wiec zacznij od innego oleju a pozniej jak to nie pomoze to pomysl o reszcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2009 15:55:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2008 23:49:26
Posty: 87
Lokalizacja: Złotniki Kuj.
Auto: Audi S8 D2 4,2 AHC 340KM Tiptronic
kojot2 napisał(a):
jesli moge cos podpowiedziec ,to na poczatek bym proponowal zmienic olej na inny nie lotos , w moim 1 aucie mialem taki olej, byla to honda civic z 94 r. olej wymienialem co 5 tys max, a po 2 tys. juz zaczynaly klepac zawory ,pomogla zmiana na inny olej, zawory ucichly wiec zacznij od innego oleju a pozniej jak to nie pomoze to pomysl o reszcie.


kolego przedtem jezdziłem na mobilu 10w40 i było też takie klepanie- jedynie moze przy mineralnym by mniej klepaly bo gestszy. a lotos to tak samo dobry olej jak mobil czy elf- tylko tyle ze jest polski a spełnia te same wymogi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2009 06:26:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
lesdud napisał(a):
w moim 1 aucie mialem taki olej, byla to honda civic z 94 r. olej wymienialem co 5 tys max, a po 2 tys. juz zaczynaly klepac zawory ,pomogla zmiana na inny olej, zawory ucichly

w hondzie civic nie ma hydropop. a regulacja luzow zaworowych odbywa sie dokladnie w taki sam sposob jak w fiacie 126p (kluczyk, srubokret i szczelinomierz - luz na dolocie 0.2 a na wydechu 0.25 o ile pamietam) - nie twierdze, ze jakis olej wzgledem drugiego nie moze tego troche wyciszyc ale to czy slychac klepanie czy nie wynika z tego czy po osiagnieciu temp. pracy luzy ustawione na zimnym silniku sie skasowaly. Przy okazji duzo wiekszym problemem byloby gdy na skutek za malych luzow zawory sie nie domykaly...
Mam doswiadczenie z lotosem tyle ze z syntetycznym bo uzywam gdzies od 5 lat w civicu 1.4 16v lotos 5w40 - lalem tez wczesniej lotosa 0w40, castrola 5w40, mobila 5w50 ale ze nie widze zadnej roznicy wiec wybralem najtanszy syntetyczny (nie namawiam, informuje... zreszta doswiadczenia z auta bez hadrop wzgledem klepania hydro maja sie slabo
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2009 21:59:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
leszek najważniejsza sprawa to taka, że lotos słabo czyści silnik, możesz jeździć na nim 15tyś i nie zmieni koloru, lej lepiej mobil albo shela a szklanki jak nie trzymają ciśnienia to tylko wymiana i olej nic to nie pomoże


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: