.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 08:08:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2009 15:17:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
guziq napisał(a):
cygaro-avant
jutro postaram sie kupic pasek i go zmienic Zobacze co z tego wyszło.

....::::EDIT::::....
Niestety - wymiana paska i rolek nic nie dała. Kat wtrysku dalej lata.

Wyjeździj to paliwo do końca i zalej porządnego. Po drugie: nie ma bąbelków w przewodach paliwowych ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2009 16:29:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.cze.2007 17:02:38
Posty: 249
Lokalizacja: Żyrardów
Całe paliwo spusciłem, jak sie tylko okazało ze na zwykłej ropie chodzi. Na dnie baku zostalo góra 2-3cm opału, do tego wlałem 24 litry ropy, wiec uznaje ze paliwo jest czyste.
Czy nie ma bombelków powietrza - nie wiem. Wszystkie wezyki mam czarne, w oplotach itp.

_________________
Audi 100 C3 Avant Quattro 2.3 '90 powered by LPG => sprzedane
Audi 100 C3 2.5TDI '90 => dawca
Audi S4 C4 Avant 2.5TDI '92
Audi 90 B3 4.2 V8 ABZ on VEMS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2009 17:21:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
No to może tak: dynamiczy kąt wtrysku sterowany jest zaworem N108 (jutro robię fotostory z jego czyszczenia) Jesli ten zaworek niedomyka Ci się, bo jest zabrudzony, to przepuszcza paliwo pod ciśnieniem a ono przestawia kąt wrysku.
Osobne wypracowanie na ten temat tu, (ostatni wpis):
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=97555

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2009 23:24:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
guziq napisał(a):
Czy nie ma bombelków powietrza - nie wiem. Wszystkie wezyki mam czarne, w oplotach itp.

Jeden z odcinków przeprowadź przeźroczystym wężykiem. Opisz obserwacje.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2009 10:14:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
guziq napisał(a):
Czy nie ma bombelków powietrza - nie wiem. Wszystkie wezyki mam czarne, w oplotach itp.

W oryginale rurka od filtra paliwa do pompy jest przeźroczysta.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2009 10:24:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.cze.2007 17:02:38
Posty: 249
Lokalizacja: Żyrardów
Przezroczystym wezem (ok. pól metra) poprowadziłem odcinek od przewodu na grodzi do filtra (ten bylo najlatwiej, jesli to ma znaczenie moge poprowadzic inny :) ) i paliwo leci bez zadnych bombelków itp. Dodatkowo cały układ sprawdzałem cisnieniowo - połaczyłem przewody w baku, dmychałem w przelew z pompy (waz oczywiscie zdjety z pompy) i zatkałem zasilanie pompy. Układ spokojnie utrzymal cisnienie 4 barów (wiec juz nie była sensu :) ). Układ paliwowy uznaje wiec za w 100% szczelny.

_________________
Audi 100 C3 Avant Quattro 2.3 '90 powered by LPG => sprzedane
Audi 100 C3 2.5TDI '90 => dawca
Audi S4 C4 Avant 2.5TDI '92
Audi 90 B3 4.2 V8 ABZ on VEMS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2009 11:21:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Interesują nas odcinek od filtra do wejścia na pompę wtryskową. Tutaj bowiem najczęściej układ się rozszczelnia.
Jeśli będzie ok - przyczyn falującego kąta szukałbym w mechanice: koło na wale lub nieszczęsny układ napędu pompy na tyle silnika.
Inną sprawą są twoje kłopoty z elektryką. Być może nadal gdzieś masz połamane przewody - regulator kąta wtrysku generuje spore obciążenie.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2009 12:46:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.cze.2007 17:02:38
Posty: 249
Lokalizacja: Żyrardów
Cytuj:
Interesują nas odcinek od filtra do wejścia na pompę wtryskową. Tutaj bowiem najczęściej układ się rozszczelnia.
Jeśli będzie ok - przyczyn falującego kąta szukałbym w mechanice: koło na wale lub nieszczęsny układ napędu pompy na tyle silnika.

Jak testowałem układ cisnieniowo kompresorem (opisałem procedure) to bylo szczelnie w miescu o ktorym mowisz. Nic nie syczało/nie bylo bombelków/wyczuwanlego podmuchu, no i przedewszystkim, tak nadmuchany uklad paliwowy trzymal cisnienie.


Cytuj:
Inną sprawą są twoje kłopoty z elektryką. Być może nadal gdzieś masz połamane przewody - regulator kąta wtrysku generuje spore obciążenie.

Mówisz o problemach z odpalaniem na ciepło?? To jest chyba jedyny problem jaki mam z elektryka - ominałem go montujac przekaznik rozłaczajacy sygnał od czujnika w momencie krecenia rozrusznikiem. Wiazke cała przegladałęm gdy ja splatałem z instalacja w z S4. 90% orginalnej izolacji poszło na smietnik, wszystkie kabelki zostaly przejrzanem niedoskonałosci usuniete/zaizolowane i potem zaplatłem cała wiazke od podstaw.

_________________
Audi 100 C3 Avant Quattro 2.3 '90 powered by LPG => sprzedane
Audi 100 C3 2.5TDI '90 => dawca
Audi S4 C4 Avant 2.5TDI '92
Audi 90 B3 4.2 V8 ABZ on VEMS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2009 17:53:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Niestety często jakaś uszczelka przy filtrze jest szczelna jak podasz ciśnienie a jak zasysasz (podciśnienie) to traci szczelność i pojawia się dodane tą drogą powietrze. Ja bym sugerował odłączenie fabrycznego filtra i założenie takiego starego typu z silników w komorą wirową jeszcze. Taki filtr ma tylko dwie końcówki na wężyki i nie bardzo ma się gdzie zapowietrzyć a koszt też jest niewielki. Ja na takim rozwiązaniu jeżdżę już jakiś czas bo nie udało mi się znaleźć gdzie ten cholerny wspornik/filtr ma nieszczelność.
Powodzenia!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2009 17:57:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.cze.2007 17:02:38
Posty: 249
Lokalizacja: Żyrardów
Cytuj:
Niestety często jakaś uszczelka przy filtrze jest szczelna jak podasz ciśnienie a jak zasysasz (podciśnienie) to traci szczelność i pojawia się dodane tą drogą powietrze. Ja bym sugerował odłączenie fabrycznego filtra i założenie takiego starego typu z silników w komorą wirową jeszcze. Taki filtr ma tylko dwie końcówki na wężyki i nie bardzo ma się gdzie zapowietrzyć a koszt też jest niewielki. Ja na takim rozwiązaniu jeżdżę już jakiś czas bo nie udało mi się znaleźć gdzie ten cholerny wspornik/filtr ma nieszczelność.
Powodzenia!

Tez jezdze na takim filtrze - w seryjnej podstawce ułamał sie jeden króciec przy wyjmowaniu silnika z dawcy (pociagnałem za waz paliwowy, zeby go zdjac i zamiast zejsc z krocca to zszedł z króccem). Filtr kupiłem od jakiegos vw. T4 czy cos. U góry 2 fajki na wezyki + sruba M6

...:::EDIT:::...
No juz mnie krew zalewa. Jeden dzien jest kozak - auto jezdzi, pali, chce przyspieszac (jak na ~120 koni w budzie S4), a drugie kaplica - strzela ją foch i tyle.
Dzisiaj z rana normalnie odpaliła, pojechałem do roboty, w czasie pracy musiałem wyskoczyc - tez normalnie odpalila, po pracy znowu normalnie odpalila, pod domem postala chwile, chciałem znowu odpalic - dupa. Okazało sie ze spadly fajki ze swiec zarowych Gdzie takie cos kupic wogole?
No ni, załozyłem, odpalia, ale tak jakos dziwnie chodzila, jakby w benzyniaku zaplony wypadały. Pod obciazeniem/po dodaniu gazu tak samo. Potem jeszcze zaczeła gasnac.
No to co - wjechałem na podwórko, macha w góre. Pomyslałem sobie, ze moze faktycznie ten zawór od regulacji kata wtrysku sie zapierdzielil. Wykreciłem go - na sitku bylo troche opiłków. Przeczysciłem sitko, załozyłem zawór spowrotem.
Zapalam auto - na VAGu błąd:
00550 - Start of Injection Regulation
17-00 - Control Difference - Intermittent
Wchodze w bloki mierzone - kat wtrysku 000. Ruszyłem pompa - da sie teraz ustawic kat wtrysku - wachania sa 2-3 jednostki, wiec git.
Ale dlaczego do cholery jest ten pieprzony bład?
Gdy przejechałem sie autem, to bardzo dziwnie sie zachowuje. Czasami ciagnie w miare normalnie, czasami ma tak ze zaczyna jechac, turbo zaczyna dmuchac i nagle lapie dola - niby turbo dalej slychac, ale samochod przestaje przyspieszac jak powinien.
Juz kurva nie mam sily...

_________________
Audi 100 C3 Avant Quattro 2.3 '90 powered by LPG => sprzedane
Audi 100 C3 2.5TDI '90 => dawca
Audi S4 C4 Avant 2.5TDI '92
Audi 90 B3 4.2 V8 ABZ on VEMS


Ostatnio edytowano 16.lis.2009 21:42:32 przez guziq, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2009 21:05:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.cze.2007 17:02:38
Posty: 249
Lokalizacja: Żyrardów
Do usuniecia

_________________
Audi 100 C3 Avant Quattro 2.3 '90 powered by LPG => sprzedane
Audi 100 C3 2.5TDI '90 => dawca
Audi S4 C4 Avant 2.5TDI '92
Audi 90 B3 4.2 V8 ABZ on VEMS


Ostatnio edytowano 16.lis.2009 21:42:56 przez guziq, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2009 21:11:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Przyjrzyj się na poważnie elektryce, ale i samemu ECU. Miałem bardzo podobny problem w swoim AFN`ku. Zacząłem wyciągać ECU, przekładać kości i kombinować. Efekt: jazda na kangurzym garbie. Po sprawdzeniu , przeczyszczeniu i złożeniu wszystkiego jak należy nic się nie dzieje.

Obawiam się że podczas prac związanych ze swapem pominąłeś gdzieś jakieś istotne połączenie. Może punkt zbiorczy masy ? Może wiązka pompy ?
Sama pompa działa ok, skoro działa przez minutę. Jeśli coś nie działa - szukaj winy poza nią.
Zakładam , że nastawnik jest ok.

Trudno pomóc na odległość ...

550 pojawia się w momencie , gdy wartość kąta dynamicznego rozjeżdza się dośc mocno lub nie ma dynamicznej regulacji. Przyjrzyj się połączeniom biegnącym do zaworu regulacji kąta wtrysku, szczególnie kostce/złączce która doń biegnie.
Problemy z 550 mogą się brac również ze złego sygnału z wtryskiwacza sterującego. Ale wtedy miałbys stałą wartość 37 w 01/000 poz 2 ...


PS: nie pisz posta pod postem ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2009 21:31:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.cze.2007 17:02:38
Posty: 249
Lokalizacja: Żyrardów
Tak wychodzi, bo nauczony przykrym doswiadczeniem z innych forów, jak temat zjezdza nizej to ludzie przestaja zagladac.

Jutro postaram sie przyjrzec wiazce jeszcze raz (to chyba bedzie z 4 czy 5 raz, kiedy całą wiazka bedzie przeswietlana). Juz nie chciało mi sie dzisiaj w niej grzebac
Cytuj:
Może punkt zbiorczy masy ?

Punkt zbiorczy masy jest na prawym slupku - fabryczne oczko wiazki 1T zostało po prostu załozone na fabryczny punkt masy S4.
Cytuj:
Może wiązka pompy ?

W momencie awarii nastawnika - przeswietlalem wiazke (fakt tylko to idaca do nastawnika) na wszytskie mozliwe sposoby po kilka razy.
Cytuj:
Sama pompa działa ok, skoro działa przez minutę. Jeśli coś nie działa - szukaj winy poza nią.

Nie bardzo rozumiem tego ze pompa dziala ok skoro dziala przez minute.. Mozesz jasniej?
Cytuj:
Zakładam , że nastawnik jest ok.

Ja tez tak zakładam - na urzadzeniu do sprawdzania nastawników normalnie sie wychylał i pokazywał zmienną rezystancję.

Cytuj:
Problemy z 550 mogą się brac również ze złego sygnału z wtryskiwacza sterującego. Ale wtedy miałbys stałą wartość 37 w 01/000 poz 2 ...

Czyli nic by nie dawało "krecenie" pompą?

Cytuj:
550 pojawia się w momencie , gdy wartość kąta dynamicznego rozjeżdza się dośc mocno lub nie ma dynamicznej regulacji. Przyjrzyj się połączeniom biegnącym do zaworu regulacji kąta wtrysku, szczególnie kostce/złączce która doń biegnie.

Jak powinien sie zachowywac kat wtrysku, gdy na postoju, na wolnych obrotach wynosi +-50, i wcisne gaz. Powinien sie zmieniac czy nie?

Cytuj:
Trudno pomóc na odległość ...

Zobacze czy w sobote nie bede mial jakiegos auta do roboty, i ew. podjade do Ciebie do Pabianic ;)

PS. Jakie te diesle sa pojebane - to chyba bedzie ostatni diesel jakiego ujezdzam - zostane przy starej sprawdzonej beznynie...

_________________
Audi 100 C3 Avant Quattro 2.3 '90 powered by LPG => sprzedane
Audi 100 C3 2.5TDI '90 => dawca
Audi S4 C4 Avant 2.5TDI '92
Audi 90 B3 4.2 V8 ABZ on VEMS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2009 21:40:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
guziq napisał(a):
Tak wychodzi, bo nauczony przykrym doswiadczeniem z innych forów, jak temat zjezdza nizej to ludzie przestaja zagladac.

Tak nie wolno i grozi za to ostrzeżenie. Edytuj poprzedniego posta.
guziq napisał(a):
Jutro postaram sie przyjrzec wiazce jeszcze raz (to chyba bedzie z 4 czy 5 raz, kiedy całą wiazka bedzie przeswietlana). Juz nie chciało mi sie dzisiaj w niej grzebac

guziq napisał(a):
Punkt zbiorczy masy jest na prawym slupku - fabryczne oczko wiazki 1T zostało po prostu załozone na fabryczny punkt masy S4.

Zakładam że nie ma śniedzi na połączeniach a wszystko zostało dokręcone po kowalsku ?

guziq napisał(a):
W momencie awarii nastawnika - przeswietlalem wiazke (fakt tylko to idaca do nastawnika) na wszytskie mozliwe sposoby po kilka razy.

Czyli tutaj jest ok.
guziq napisał(a):
Nie bardzo rozumiem tego ze pompa dziala ok skoro dziala przez minute.. Mozesz jasniej?

Nie da się jaśniej. To prostu mechanizm. Paliwo + podniesiony zawór paliwowi i musi działać. Gorzej z peryferiami, czyli sterowaniem regulatora kąta wtrysku, nastawnika i zaworu paliwa. Tutaj najczęściej pojawiają się jaja.

guziq napisał(a):
Ja tez tak zakładam - na urzadzeniu do sprawdzania nastawników normalnie sie wychylał i pokazywał zmienną rezystancję.

Tutaj też jest ok. Gdyby był kłopot z nastawnikiem pojawiałby się błąd górnego bądź dolnego limitu nastawnika.

guziq napisał(a):
Czyli nic by nie dawało "krecenie" pompą?

Nic.

guziq napisał(a):
Jak powinien sie zachowywac kat wtrysku, gdy na postoju, na wolnych obrotach wynosi +-50, i wcisne gaz. Powinien sie zmieniac czy nie?

Zakładając że motor jest zdrowy oczywiście musi się zmieniać. Przy maksymalnie wciśniętym pedale gazu (sąsiedzi zaczną się wyprowadzać z uwagi na hałas) wartość ta musi wynosić 255 (maksymalne przyspieszenie kąta).


guziq napisał(a):
Zobacze czy w sobote nie bede mial jakiegos auta do roboty, i ew. podjade do Ciebie do Pabianic ;)

Jaaaasne ... :):

;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2009 21:48:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.cze.2007 17:02:38
Posty: 249
Lokalizacja: Żyrardów
Cytuj:
Zakładam że nie ma śniedzi na połączeniach a wszystko zostało dokręcone po kowalsku ?

Wszytskie kable masowe silnika sa fabrycznie zlutowane w 1 miejscu. Nie rozkrecałem z niego izolacji, bo nie widzałem potrzeby. Oczko jest dopierdzielone do słupka razem z kilkoma innymi masami maksymalna sila jaka jest w stanie przeniesc srupa M6. Jutro jednak jeszcze raz sprawdze czy wszystko co potrzebuje masy ja ma

Cytuj:
Zakładając że motor jest zdrowy oczywiście musi się zmieniać. Przy maksymalnie wciśniętym pedale gazu (sąsiedzi zaczną się wyprowadzać z uwagi na hałas) wartość ta musi wynosić 255 (maksymalne przyspieszenie kąta).

No to sie nie zmienia. Cały czas jest tyle ile mu ustawilem na wolnych. Mało tego - cały czas jest tyle samo niezaleznie od temp.

Cytuj:
Nie da się jaśniej. To prostu mechanizm. Paliwo + podniesiony zawór paliwowi i musi działać. Gorzej z peryferiami, czyli sterowaniem regulatora kąta wtrysku, nastawnika i zaworu paliwa. Tutaj najczęściej pojawiają się jaja.

No to juz rozumiem.

Cytuj:
Jaaaasne ...

Nie żartowałem. To tylko 100km

_________________
Audi 100 C3 Avant Quattro 2.3 '90 powered by LPG => sprzedane
Audi 100 C3 2.5TDI '90 => dawca
Audi S4 C4 Avant 2.5TDI '92
Audi 90 B3 4.2 V8 ABZ on VEMS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2009 21:55:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
guziq napisał(a):
No to sie nie zmienia. Cały czas jest tyle ile mu ustawilem na wolnych.
.

Leży sterowanie regulatorem kąta wtrysku.
1) Test elementów wykonawczych, dolatujesz do opcji "zawór N108" lub "zawór regulacji kąta wtrysku" i nasłuchujesz czy zmienia się praca silnika z cichutkiej do strasznie warkotliwej.
Jeśli nie:
a) Leży połączenie elektryczne
b) Zawór zatrzymał się. Wyjąć wyczyścić/złożyć/sterować cyklicznie zmianą polaryzacji z zewnętrznego mocnego zasilacza aż się franca rozrusza.
Jeśli tak:
Sprawdź połączenia na wtrysku sterującym, ew. sam wtryskiwacz.

2)Sprawdź czy aby po odkręceniu tylnego denka po drugiej stronie zaworu N108 nie wysypią się wióry ... :(

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2009 22:13:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.cze.2007 17:02:38
Posty: 249
Lokalizacja: Żyrardów
Cytuj:
2)Sprawdź czy aby po odkręceniu tylnego denka po drugiej stronie zaworu N108 nie wysypią się wióry ...

Chodzi o tą zaslepke ktora jest od boku pompy na 2 srubki torx?
Obrazek


Dopiero teraz dopatrzylem sie na fotkach cygaro-avant ze na koncu zaworka, oprócz sitka powinien byc jeszcze oring. U mnie go nie bylo...

_________________
Audi 100 C3 Avant Quattro 2.3 '90 powered by LPG => sprzedane
Audi 100 C3 2.5TDI '90 => dawca
Audi S4 C4 Avant 2.5TDI '92
Audi 90 B3 4.2 V8 ABZ on VEMS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2009 23:15:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Guziq, tu dokładnie opisalem co i jak z dynamicznym sterowaniem kątem wtrysku - masz tam łopatologiczne fotostory
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=97555
Zrób tak: do białej wtyczki (pierwsze zdjęcie) włącz równolegle żaróweczkę jakąś małą 1,2W, 4W, cokolwiek i przeciągnij ją sobie do wnętrza. Gdy dasz "w pedał" na wtyczce musi pojawić sie 12V, które otworzy zawór i wyprzedzi początek tłoczenia. Jesli żaróweczka podczas "buta" nie zaświeci się, oznacza to, że ECU nie daje sygnału. Jesli się świeci - ECU daje sygnał, ale zawór N108 z sobie tylko znanych powodów strajkuje.
Pod tą pokrywką z dwoma torxami masz sprężynę, która kontruje wychylanie się "przestawiaka" od dyn. regulacji początku tloczenia. Nie zaszkodzi tam zajżeć (nie na pracującym silniku, rzecz jasna) i popatrzyć co i jak. Też gdzieś opisywałem co tam się dzieje....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2009 23:21:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.cze.2007 17:02:38
Posty: 249
Lokalizacja: Żyrardów
Jutro mam zamiar sie tym zajac.
Skoro dekiel o ktorym mowie to nie to o cop chodzilo w tym zdaniu:
Cytuj:
2)Sprawdź czy aby po odkręceniu tylnego denka po drugiej stronie zaworu N108 nie wysypią się wióry ...

To gdzie mam zajżec? ;)

Cytuj:
do białej wtyczki (pierwsze zdjęcie) włącz równolegle żaróweczkę jakąś małą 1,2W, 4W, cokolwiek i przeciągnij ją sobie do wnętrza

U mnie na warsztatcie prosciej o miernik niz o zarówek z kawałkiem kabla :)

_________________
Audi 100 C3 Avant Quattro 2.3 '90 powered by LPG => sprzedane
Audi 100 C3 2.5TDI '90 => dawca
Audi S4 C4 Avant 2.5TDI '92
Audi 90 B3 4.2 V8 ABZ on VEMS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2009 23:26:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
guziq napisał(a):
Jutro mam zamiar sie tym zajac.
Skoro dekiel o ktorym mowie to nie to o cop chodzilo w tym zdaniu:
Cytuj:
2)Sprawdź czy aby po odkręceniu tylnego denka po drugiej stronie zaworu N108 nie wysypią się wióry ...

To gdzie mam zajżec? ;)

No właśnie tam..... Zawór masz z przodu pompy, a sprężynę z boku. Obstawiam, że sprężyna jest OK

guziq napisał(a):
do białej wtyczki (pierwsze zdjęcie) włącz równolegle żaróweczkę jakąś małą 1,2W, 4W, cokolwiek i przeciągnij ją sobie do wnętrza
***
U mnie na warsztatcie prosciej o miernik niz o zarówek z kawałkiem kabla :)

Cokolwiek, bylebyś wiedział, czy pojawia sie 12V, czy nie.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: