.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 16:44:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Audi A6 C4 2,8 + LPG] OPINIE
PostNapisane: 17.lis.2009 10:47:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 20:17:42
Posty: 124
Lokalizacja: opolskie
Witam.Wertowałem wczoraj wieczorem forum i poskładałem parę informacji o 2,6 i 2,8 z LPG. Proszę jednak tutaj o opinie i koszty eksplatacji tych silników jak również spalanie z manualem i automatem oraz najczęstsze usterki (cos na wzór jak chłopaki robią o 2.5 TDI V6) Pozdrawiam i proszę tylko o opinie...

_________________
AUDI 100 C4 2.5 TDI AAT '92r Klimatronic - było
Moto Honda VT 1100C Shadow
Serwis motocykli


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2009 12:12:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2008 11:14:12
Posty: 297
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
AAH quattro + BRC = tydzień temu 1 tys km po polsce w tym autostrada i korki w warszawie, na normalnych drogach do 130 km/h na autostradzie 150km/h spalanie gazu 12,6l, beznyzna na kompie pokazało jakieś 9,5. Wiadomo, na ten przebieg poszło tez troche benzyny, ale ile to nie umiem Ci powiedziec.

Samochód mam od lipca, trochę już doinwestowałem. Zaznaczam, że ceny miałem (tak mi się wydaje) okazyjne :D

- końcówki drążka kierowniczego Moog 2x 35zł
- wymiana łączników stabilizatora z wahaczami Moog 4x20zł
- przewody hamulcowe 2x30zł
- klocki hamulcowe przednie ATE 210zł
- Tuleje wahacza tylne Lemfoder L i P 112zł
- linki ręcznego L i P 68zł
- drążek reakcyjny tylny L i P 310zł
- sprzęgło kompletne LUK 875 zł
- uszczelka chłodnicy oleju 8zł
- klocki hamulcowe tylne ATE 100 zł
- tuleje wahacza przód Lemfoder L i P 60zł
- tarcze hamulcowe tylne BREMBO 130zł
- termostat WAHLER 50zł

robocizna bez znaczenia, zależy gdzie robisz. Nie ma zasady, że coś psuje się w nich bardziej a coś mniej, te samochody mają już swój wiek i wszystko zależy jak byłu użytkowane i ilu właścicieli było przed. Kupując swoje auto o większości rzeczy do zrobienia wiedziałem, a jak zawsze kilka wyszło nowych. Jak kupujesz zagazowanego patrz co jest tam założone i jak, bo większość aut ma gnuj pod maską a nie instalację gazową. Jak masz konkretne pytania to pisz, postaram się odpowiedzieć.

_________________
Audi 100 C4 2,3 - zostały drzazgi :(
Audi A6 C4 2,8 AAH quattro MT sedan - jest ;)
Audi A8 D2 2,8 AAH quattro MT - sprzedany
Audi S8 D2 FL 4,2 AQH quattro AT - przyjemność z jazdy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2009 09:01:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 20:17:42
Posty: 124
Lokalizacja: opolskie
Pięknie! O cos takiego mi chodzi. Przydałaby się teraz wypowiedz kogos z silnikiem 2,6...
sebos17 dzieki! Jak co to uderzę na priv.

_________________
AUDI 100 C4 2.5 TDI AAT '92r Klimatronic - było
Moto Honda VT 1100C Shadow
Serwis motocykli


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2009 09:27:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Koszty będą takie same...
Napisz do "AMIGOs", wcześniej jeździł 2.6, teraz ma 2.8

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2009 11:10:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2008 11:14:12
Posty: 297
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Jak już decydujesz się na V6 to tylko 2,8 najlepiej ACK :D ale wiadomo, tego to jest baaardzo mało w C4. Silnik 2,6 na Twoim miejscu bym pominął, no chyba, że reszta auta będzie naprawdę super! Sam szukałem latem ładnej C4 i na 2,6 nie pytałem bo eksploatacja ta sama a trochę mocy więcej robi swoje ;)

_________________
Audi 100 C4 2,3 - zostały drzazgi :(
Audi A6 C4 2,8 AAH quattro MT sedan - jest ;)
Audi A8 D2 2,8 AAH quattro MT - sprzedany
Audi S8 D2 FL 4,2 AQH quattro AT - przyjemność z jazdy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2009 11:11:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2008 11:14:12
Posty: 297
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Jak już decydujesz się na V6 to tylko 2,8 najlepiej ACK :D ale wiadomo, tego to jest baaardzo mało w C4. Silnik 2,6 na Twoim miejscu bym pominął, no chyba, że reszta auta będzie naprawdę super! Sam szukałem latem ładnej C4 i na 2,6 nie patrzyłem bo eksploatacja ta sama a trochę mocy więcej robi swoje ;)

_________________
Audi 100 C4 2,3 - zostały drzazgi :(
Audi A6 C4 2,8 AAH quattro MT sedan - jest ;)
Audi A8 D2 2,8 AAH quattro MT - sprzedany
Audi S8 D2 FL 4,2 AQH quattro AT - przyjemność z jazdy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2009 11:41:04 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
No właśnie znajdź ACK w C4 :) Do tego nie chciał bym tam szklanek wymieniać :D

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2009 11:45:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
Nie jeździłem jeszcze 2,8 (ani AAH ani ACK).
Użytkuję od niedawna 2,6 ABC. I mimo opinii odwlekających Cię od tego motoru, stwierdzam iż jest w pełni wystarczający do dość sprawnego i dynamicznego poruszania się czy to po mieście czy w trasie. Oczywiście, szukaj 2,8 ale jak trafi Ci się zadbane 2,6 to brałbym bez zastanowienia. Bo idąc tokiem rozumowania niektórych forumowiczów to można dojść i do 4,2.

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2009 13:18:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2004 15:43:25
Posty: 895
Lokalizacja: warszawa praga
obydwa silniki są paliwożerne jak na swoje osiągi. gaz sekwencyjny jesli już.

u mnie spalanie średnie 14 - 16 litrów LPG. w trasie od 11 do 20 - dłuższe odcinki w okolicach predkości maksymalnej).

w tym wypadku kryterium silnikowe nie ma aż tak dużego znaczenia jak stan i wyposażenie - moim zdaniem przynajmniej

_________________
XC90 T6
C70 2.0T
Dodge Magnum 3.5
royal star 1300 tour de lux
mała rzecz a cieszy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2009 20:59:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2009 21:46:36
Posty: 15
witam
obydwa silniki sa malo awaryjne wczesniej jezdzilem 2,6 i sprawowal sie bardzo dobrze bez awari tylko troche mocy mi brakowało
teraz mam 2,8ACK z chipem okolo 211km super silnik i nie przekracza 12l gazu na autostradzie do 160


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2009 21:03:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
marcin22_22-86 napisał(a):
teraz mam 2,8ACK z chipem okolo 211km

A skąd takie informacje?

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2009 21:49:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2009 21:46:36
Posty: 15
nie sprawdzalem autka na hamowni ale mysle ze gdzies kolo tego sie zakreci miedzy 210 a 220km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2009 22:10:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
marcin22_22-86 napisał(a):
nie sprawdzalem autka na hamowni ale mysle ze gdzies kolo tego sie zakreci miedzy 210 a 220km


to powiem Ci magia...

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2009 22:53:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
Buhahaha. Jeden już taki był co się chwalił że ma AAH z czipem - 210KM. Wjechał na hamownię Bzyczka i wypluło......................................................................139KM :577:
PS nie napisałem tego złośliwie, ale trzeba myśleć realnie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2009 07:18:03 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8327
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Ciekawe co taki czip w 2.8 niby robi...... jak ma serię mto juz wielki sukces

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2009 07:32:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
Klax napisał(a):
. Oczywiście, szukaj 2,8 ale jak trafi Ci się zadbane 2,6 to brałbym bez zastanowienia. Bo idąc tokiem rozumowania niektórych forumowiczów to można dojść i do 4,2.

Jak 2.8 pali tyle samo co 4.2 to nadczym sie tutaj zastanawiac :?: ;)
A i wazne zeby było w q :)

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2009 08:35:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 20:17:42
Posty: 124
Lokalizacja: opolskie
Mam takie dziwne wrazenie ,że znowu uciekamy od tematu... :|

_________________
AUDI 100 C4 2.5 TDI AAT '92r Klimatronic - było
Moto Honda VT 1100C Shadow
Serwis motocykli


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2009 11:52:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2004 15:43:25
Posty: 895
Lokalizacja: warszawa praga
usterka silnika to chyba ostatnia rzecz jakiej możesz się obawiać w ABC i AAH - o ile motor był dobrze eksploatowany. ja przez 4,5 roku zrobiłem 110 tys. km i w silniku wymieniałem tylko swiece, raz kable WN i rozrząd

między wymianami oleju co 15 tys. dolewałem 1 litr - olej syntetyczny

jedyne większe ryzyko to rozrząd - trzeba tego pilnować i tyle. c4 z tymi motorami to solidne samochody

_________________
XC90 T6
C70 2.0T
Dodge Magnum 3.5
royal star 1300 tour de lux
mała rzecz a cieszy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2009 11:59:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
No i panuje jeszcze obiegowa opinia że V'ki lubią puszczać oliwę tu i ówdzie.
U mnie niestety się to potwierdza, ale było tak jak kupiłem auto.
Niedługo będę się zabierał za uszczelnianie.

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2009 12:30:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 20:17:42
Posty: 124
Lokalizacja: opolskie
Jakie to są koszty wymiany rozrządu ? Porównywalne z 2.5TDI(którą posiadam)
Nie wiem czy szukac własnie 2,6 , 2,8 czy 2.5 TDI.
Z tego co sam zaobserwowałem to jakakolwiek awaria w Dieslu pociąga za sobą spore koszty... Wydaje mi się ,że benzyny są tansze w eksplatacji.Może się myle...
Jakie macie pozakładane instalacje gazowe, jakie sie sprawdziły i polecacie, chodzi mi o marke firme instalacji bo róznie to bywa...

_________________
AUDI 100 C4 2.5 TDI AAT '92r Klimatronic - było
Moto Honda VT 1100C Shadow
Serwis motocykli


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: