Ataman70 napisał(a):
jeszcze raz to napisze - fakt, ze automat ma gorsze parametry wynika z przenoszeniu napedu z silnika przez sprzeglo ze stratami - czyli w stosunku np; 1:0,9
nowoczesne automaty teraz juz przenoosza ten moment w stosunku 1:1 - nawet juz te 10- letnie.
nowe zatem juz maja chyba nawet wyeliminowane straty z uslizgu sprzegla podczas ruszania. zmiana biegu tez musi byc sporo szybsza, jesli jest wykonana przez elektronike
nie wspomne o starcie straym automatem - potrafilem go zrobic lepiej niz kolega manualem - dlaczego - bo automat pozwala na poslizg sprzegla i przenoszenie napedy na kola jzu przy korzystaniu z turbiny, a nie z samego dolu.
moznaby jeszcez dlugo na ten temat, ale po co tu zasmiecac :]
Tak przeglądam osiągi nowych Audi i jest naprawdę różnie :
1.8 T 163 KM (120 kW), 5 biegów (8,6s)
1.8 T 163 KM (120 kW), multitronic (8,6s)
inne standardowo lepsze w manualu
2.0 130 KM (96 kW), 5 biegów (9,9s)
2.0 130 KM (96 kW), multitronic (10,4s)
inne w automacie lepsze niż w manualu
2.0 TFSI 200 KM (147 kW), 6 biegów (7,3s)
2.0 TFSI 200 KM (147 kW), multitronic (7,2s)
w dieselu znowu inaczej
2.0 TDI 140 KM (103 kW), 6 biegów (9,7s)
2.0 TDI 140 KM (103 kW), multitronic (9,8s)
Wygląda więc na to, że automat przy turbinie radzi sobie lepiej/tak samo niż manual, ale bez niej jest odwrotnie, ale diesel delikatnie odbiega od tej zasady. Podoba mi się to.