.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 08:19:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6, 2,5 TDi AAT] Dymiący AAT
PostNapisane: 13.lip.2008 09:25:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Czy ktoś może udzielić wskazówek gdzie szukać przyczyn dymienia A6 z silnikiem AAT po przekroczeniu ~3000 na obrotomierzu?
Przy normalnej jeździe, nawet dynamicznej od ok. 1800-3000 obr. auto fajnie przyspiesza i nie kopci bardziej niz powinno, ale jak osiągnie 3000 w lusterku wstecznym widzę zasłonę dymną a ciąg już nie jest taki dobry, choć bez tragedii - auto do 190 dochodzi bez problemu. Przy jeździe ze stałą prędkością >3000 obr nie ma już takiego tumanu dymu, który zasłania oba pasy ruchu:) - zwłaszcza w momencie przełączania biegu, ale widać przez tylną szybę jak "zawija" się dymek za autem.
co morze być przyczyną? - byłem nastawiony na wymianę wtrysków ale rozmawiałem z pewnym "pompkarzem" - stwierdził, że jakby to były wtryski to by kopcił stale.

eidt by Buba : jak z tym nazewnictwem tematów ? dwa razy dobrze a teraz źle ?? poprawiam za Ciebie bo błędy się zdarzają i trzeba sobie pomagać ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2008 12:48:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
nie napisałeś jaki kolor tego dymu to raz
dwa : czy poziom oleju się zmniejsza ??
trzy: sprawdzałeś kąt wtrysku ?

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2008 13:23:05 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
nieszczelność na dolocie :peace: :peace:

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2008 13:30:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Oleju nie bierze w ogóle, przynajmniej na tyle, że nie trzeba go między wymianami dolewać. Dym jest czarny. Problem występuje tylko pow. 3000 obr., również przegazówka na postoju powyżej tych obrotów powoduje dymienie.

Poszukam tej nieszczelności a kąta wtrysku nie sprawdzałem - nie mam odpowiedniego kabelka - czy taki byłby odpowiedni do współpracy z vag com i moim samochodem?:
http://www.telwis.pl/product_info.php/products_id/31, możecie ewentualnie polecić coś przyzwoitego i taniego na USB?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2008 17:45:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Allegro kabel + soft VAG na system XP ok 80pln.
co do tego spadku mocy to zrob logi, i wstaw.
podejrzewam n75 badz EGR/AGR


Czyszczenie zaworu - EGR
http://www.vw-passat.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=271&Itemid=11

masz na gorze na forum Szukaj

:peace:

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2008 22:14:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
można prosić o link do sprawdzonego kabelka - nie chce kupić bubla, którym sobie komputer uszkodzę?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2008 22:18:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=103
tu jest duży i sprawdzony wybór... :peace:

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2008 22:51:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.mar.2008 22:24:01
Posty: 129
Lokalizacja: LONDON/ Szczecinek/
Buba napisał(a):
nie napisałeś jaki kolor tego dymu to raz
dwa : czy poziom oleju się zmniejsza ??
trzy: sprawdzałeś kąt wtrysku ?
Mialem podobny problem interkuler pek kopcil mi na czarno przychylam sie do opini GUSTAWA

_________________
A6 AWX 2002 WV VENTO BMW 318 I WV PASSAT 126p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2008 09:54:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Czy do ww. kabelka viaken bedę potrzebował taką przejściówkę - tak wynika z opisu?
http://moto.allegro.pl/item396432210_2x ... ocja_.html
mój karawan jest z 94 roku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2008 10:00:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
napisz meila, ze chcesz kabelek pod laptopa (np.) VAG, aby miał przejscie na stare piny i nowe (chodzi o kości) taki kabel "przejsciówka kosztuje ok 25 pln" i bedziesz mial na swoj i ewent, dla kogoś, badź na przyszłość pin duży.
Modele starsze i nowe.
http://viaken.pl/index.php?lang=pl

pozdrawiam.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2008 11:04:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
ok, znalazłem odpowiedni: http://www.allegro.pl/item394799046_int ... promo.html
...już poczta przyniosła,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2008 15:13:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Kupiłem zestaw viakena na usb z kabelkami obd1/obd2/piny.
Zanim podłączę to do samochodu, chce sprawdzić czy jest sprawny. No i po załączeniu "test" w okienku "options" w vag-com 311.2 mam komunikat: com port ok, interface status: 3 - not found or not ready?
Czy to normalny objaw dopóki nie podłączę drugiego końca do komputera w samochodzie???, czy jest niesprawny?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2008 15:33:33 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Podepnij sie pod samochod na właczonym zaplonie.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2008 16:04:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
Podepnij VAGa zrob logi
na gorze masz wszystko opisane

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2009 20:38:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Odświeżam temat.

Byłem jakieś pół roku temu wymieniać paski, pompę wodną itp. i korzystając z okazji, że warsztat zajmuje się również pompami wtryskowymi dałem sobie uszczelnić cieknącą coraz bardziej pompę.

Po odebraniu samochodu problem z zapalaniem przestał istnieć - letni silnik po kilku godzinach stania palił za max 3 przekręceniem, ciepły od razu. Kopcenie standardowe - bez żadnych tam chmur za autem powyżej 3000obr, ciąg do 4300rpm bez problemów.
Podobno "źle był ustawiony zapłon" + może jeszcze regulacja pompy bo musiała być głowiczka zdjęta do wymiany uszczelek i była wyregulowana.

Minusem było i jest spalanie - przed regulacją palił w cyklu mieszanym z przewagą miejskiego - 6,9-7,3l - teraz jest 7,8-8,3l czyli sporo więcej !

Byłem zadowolony aż jakiś miesiąc temu zaczął znowu bardzo kiepsko palić (po 2-kilkunastu godzinach postoju muszę nieraz zakręcić rozrusznikiem 20-30 razy !!! aż pokazuja sie jakieś symbole na wyświetlaczu ala granat :) lub wykrzyknik ???.
Jak jest na tyle zimno, ze zadziałaja świece żarowe pali od pierwszego zakręcenia ale przeważnie przez 2-3 sek trzepie silnikiem tak jakby nie zabierał na wszystkie cylindry.

Mam wrażenie, że stało sie to dość nagle, w przeciągu tygodnia-dwóch ale nie wiem czy to obnizenie temperatur na dworze tu ma wpływ czy coś innego. Przykopcania nie ma, przyspieszenia sa nadal bardzo ok - tu się nic nie pogorszyło, zapalanie ciepłego silnika z półobrotu, spalanie nadal spore.

Porobiłem komplet logów, wklejam link, proszę o ocenę.

http://img515.imageshack.us/gal.php?g=36057484.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2009 23:17:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
nie ma nikogo, kto by rzucił okiem na logi i coś doradził ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2009 06:59:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
pawelb napisał(a):
nie ma nikogo, kto by rzucił okiem na logi i coś doradził ???

Forma przedstawienia wyników tragiczna, numeracja obrazków nie powiązana z grupami, pewnie ludzie nie chcą tracić czasu i oczu żeby cokolwiek zobaczyć w tych logach. Pokaż logi w kolumnach w excelu i nazwij obrazki zgodnie z nr grupy, a na pewno odzew będzie szybszy.
Powodzenia!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2009 09:44:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
a to ciekawe, logi zrobione, przetworzone, obrobione i wstawione na stronę w 100% zgodnie z forumową instrukcją:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... hlight=aat

próby dynamiczne zgodnie z powyższą instrukcją:
000 - obrazek 1
001 - obrazek 2
003 - obrazek 3
i tak dalej kolejno dla: 004, 008, 010, 011

test statyczny - grupy basic: s1, s2 i s3 to kolejno 000, 003, 004 (jak w instrukcji)

moim zdaniem wszystko powiązane, jak coś było niejasne to już chyba wyjaśniłem


Ostatnio edytowano 27.lis.2009 23:09:42 przez pawelb, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2009 10:28:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
W instrukcji było wyraźnie napisane że powinno być w excelu lub innym arkuszu kalkulacyjnym żeby kolumny były "powiązane" bo inaczej to oczopląsu można dostać a nie zrobić analizę.
Przepraszam za tę uwagę ale mnie to przeszkadza i uniemożliwia ocenę tych "obrazków"...
Powodzenia!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2009 12:06:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
jak pisze ze robiłem zgodnie z instrukcją to tak było - logi przekonwertowane, otwarte i skopiowane z notatnika do openofficexux calc (miał być exel lub inny arkusza kalkulacyjny i jest) potem z exela (w moim przypadku openofficowego) skopiowany do edytora graficznego i zapisany w jpg i tez jest więc gdzie jest ten błąd ???
Trzy kliknięcia w obrazki i czcionka jest wielka, ze dwa razy większa niż w okienku w którym teraz pisze posta - monitor 17" rozdz. 1280.1024 - sprawdź jeszcze raz prosze, moze nie kliknąłeś ten trzeci raz i stąd to nieporozumienie.

To może inne pytanie - w którym okienku w vagu pokazany jest kąt wyprzedzenia wtrysku i co oznacza w bloku nr 4 w polskim vagu pozycja "wyprzedzenie zakładane / aktualne. U mnie jest w obu ~132 - jak zmieniam kąt pompy wartość aktualna sie zmienia - silnik się dziwnie zachowuje - albo kopci (jak dałem 145) albo nierówno pracuje (~120), wartość wymagana jest stała.

http://img39.imageshack.us/content.php? ... ia=mupload


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: