.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 14:28:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [LPG] Ustawianie instalacji LPG
PostNapisane: 04.gru.2009 14:41:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
krisker napisał(a):
Kornel napisał(a):
Jak dalej nie wiesz o co biega z korekcjami to powiedz a wytłumaczę ci jak to zgrać.


No to zapodaj info, myślę, że nie tylko mi się przyda. Docelowo można by wydzielić to do nowego wątku, bo tutaj trochę OT robimy :peace:

A, i napisz czemu nie blokować map benzynowych? Bo mi się wydaje, że na pewnym etapie może się to przydać.


Na początek musisz ustawić sobie żądane przez ciebie ciśnienie na reduktorze, jak już to zrobisz to przeprowadź autokalibrację (można inaczej, ale tobie będzie łatwiej)

Podłączasz Vaga i szukasz w blokach pomiarowych korekcji długo i krótko terminowych w ACK jest to 7, 8 albo 9 blok, nie pamiętam dokładnie a nie mam teraz zainstalowanej Elsy żeby sprawdzić.

Adaptacje krótko terminowe: znajdź wartości sond podane w Voltach, w którymś z tych bloków, obok w tym samym bloku będziesz miał dwie wartości procentowe które to odpowiadają za wartość adaptacji dla Bank 1 i Bank 2, powinny się one zmieniać w zakresie ok. -4% do +4%, jeżeli jest to wyższa albo niższa wartość znaczy, że coś jest nie tak, najczęstszą przyczyną jest źle ustawione LPG. Na PB adaptacje te muszą się zawierać w ww. przedziale.

Blok wyżej albo blok niżesz będziesz miał adaptacje długoterminowe wyrażone również w procentach, jeżeli jest wszystko ustawione idealnie to ich wartości będą wynosiły 0,0%, dopuszczalne są małe odchyłki od -3% do +3% (zakres sterownika jest trochę większy). Istotną sprawą jest też aby po obu stronach silnika ( bank 1 i bank 2) nie było dużych różnic, jeżeli będą to albo nie masz kompensacji ciśnienia między listwami i jest ono różne, albo wtryski dawkują nie precyzyjnie, (jeden więcej, drugi mniej).

Co do regulacji, musisz na początek doprowadzić do fabrycznych wartości adaptacji na PB, tak aby długoterminowe wyrównały się do 0,0%. A krótko terminowe zawierały się w zakresie jaki napisałem wyżej. Zrobisz to jeżdżąc na PB, nieraz może zająć to dłuższy czas. A możesz też spróbować zrobić reset kompa i odpalić go rano na PB.

Jeżeli będzie to nie możliwe, to będzie jakiś błąd w zasilaniu PB, który należało by wyeliminować.

Mając wszystko gotowe, zabierasz się za ustawianie instalki na drodze, sadzasz kumatego kierowcę za fajerą a sam siadasz z lapkiem na kolanach, podłączonym Vagiem i AcGasSynchro. W vagu pokazujesz sobie adaptacje krótko terminowe a niżej długo terminowe.

Na początek ustawiasz bieg jałowy, patrzysz się na adaptacjie krótko terminowe na PB w jakich wartościach oscylują, następnie przechodzisz na LPG i również obserwujesz, jeżeli zmienią wartości na + lub -, korygujesz mnożnikiem w AcGasSynchro kropką odpowiadającą za dany czas wtrysku, jeżeli dojdziesz do tych samych wartości co na PB możesz uznać, że bieg jałowy został wyregulowany poprawnie. Możesz również pomóc sobie Vag-scope, będzie ci rysował wykresik i możesz sobie porównać pracę na PB i LPG.

Po ustawieniu biegu jałowego ruszasz samochodem, kierowca musi utrzymywać stałe obciążenie (stały czas wtrysku- dobrze jak spogląda sobie na ekran laptopa i widzi czy ma dodać czy odjąć gazu- niebieska kropka w AcGasSynchro przesuwa się w prawo czas się zwiększa, przesuwa się w lewo czas wtrysku zmniejsza sie).

Dajmy na to, że twój bieg jałowy ma czas wtrysku 2,9ms już masz ustawiony, dalej podczas jazdy kierowca utrzymuje czas wtrysku 5ms a ty patrzysz na korekty krótkoterminowe jak wyglądają na PB i na LPG, korygujesz kropką mnożnika odpowiadającą za czas wtrysku 5ms tak aby korekty miały takie same wartości jak na PB.

Czynność tą powtarzasz co 2ms, do momentu aż sterownik PB wejdzie w tryb pracy open loop, przestanie korygować mieszankę po sondzie lambda. Zauważysz to po tym jak obie sondy przestaną oscylować i staną na wartość 0,9V- bogato. A korekty krótkoterminowe osiągnął wartość 0,0%, będzie to powyżej określonego czasu wtrysku, ok 12ms.

Kiedy sterownik wejdzie w ten tryb pracy, mnożnik ciągniesz do końca jako linia prosta. Oczywiście dobrze będzie jak wyjdzie na końcu 1 lub delikatnie poniżej.

Po takim ustawieniu twoje korekty długo terminowe, powinny zawierać się w granicach 0,0% z małymi odchyłkami.

Jak czegoś nie będziesz rozumiał, to pytaj. Nie jest to na pewno prosty sposób, bo wymaga trochę wprawy i doświadczenia, ale można się tego nauczyć.

Simpson: wydzielone z wątku:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 76#1338076

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2009 19:14:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Wszystko jest jak najbardziej jasne, a informacje bardzo cenne! O tych korektach nie wiedziałem i z pewnością je teraz sprawdzę. Dzięki serdeczne za pomoc :peace: :peace: :peace:


EDIT:
No i same zagadki.

1. W bloku 9 i 10 są dwa parametry z jednostkami [%]. Po uruchomieniu silnika oba są na zero. Po dłuższym czasie (silnik gorący, 70st. i dalej do 90) oba parametry idą sobie w górę aż do 24% (WAŻNE! w tym czasie czas wtrysku i kąt wyprzedzania zapłonu pozostają bez zmian). Po jakimś czasie spadają do zera i cykl powtarza się, albo nie. Dodanie gazu również zeruje oba parametry. Ustawienia pierwotne też powodują ich wyzerowanie. Na gazie to samo. W bloku 10 na końcu jest jeszcze jeden parametr, który nie ma jednostek, a zachowuje się podobnie, choć jego wartości potrafią osiągnąć 50. Po dodaniu gazu lub nastawach podstawowych wraca do zera. Nie znalazłem innych parametrów z jednostkami w postaci procentów (w innych blokach czasem powtarzały się te same co w 9 i 10). Dojechałem do bloku 100 i dalej odpuściłem poszukiwania.

2. Przy nagrzewaniu jedna lambda startuje szybciej niż druga. Po nagrzaniu obie pracują podobnie, choć ta jedna potrafi się nieco ociągać. Czasem pojawia się również błąd tej lambdy (brak zmian napięcia).

3. Czas wtrysku w grupie pierwszej na wolnych obrotach wynosi ok. 2.4ms (to średnia obliczona, czy rzeczywisty czas?). W tym czasie AcGasSynchro pokazuje czasy w okolicach 2.9-3ms.

4. Wczorajsza autokalibracja pokazała, że dysze za duże. Obciąłem ciśnienie i autokalibracja poszła już OK, ale mnożnik 1 na początku i potem w dół. Dziś po kilkudziesięciu km mapy rozjechane i komunikaty w VAGU o składzie mieszanki (mnożenie) na obu bankach (czyli za ubogo) i było czuć, że trzeba więcej deptać. Czyli mnożnik po autokalibracji totalnie do dupy.

5. Dziś zrobiłem upgrade firmwareu staga i dałem znowu autokalibrację. Tym razem mnożnik był jeszcze niżej i do tego komunikat o za dużych dyszach (przypominam - 2.3mm, MagicJety). Ale z drugiej strony na wolnych obrotach czasy noPb wyświetlane w AcGas... nie zmieniają się po przełączeniu na LPG, a VAG pokazuje 0 we wszystkich powyżej opisanych pozycjach w blokach 9 i 10 (czyli niby OK). Założę się, że jak jutro pojeżdżę na gazie, to znowu będą błędy na VAGu i będzie słabiej jeździć.

6. Na razie nie mam możliwości robienia testów przy obciążeniach.

7. Jak pójdę zwykłym trybem, to znowu będę musiał dać mnożnik w górę, aby mapy się pokryły. Ew. mogę go zmieniać stosując Twoją metodę (patrzeć na czasy), ale coś mi się zdaje, że wyjdzie to samo.

8. Czy przełączenie na LPG powoduje podanie rezystancji w miejsce wtryskiwaczy benzynowych (w celu oszukania kompa benzyny)?

9. Dzień zakończyłem gasząc silnik na LPG, gdy adaptacje wynosiły 0%. Zobaczymy co pokaże przy kolejnym odpalaniu zimnego silnika na NoPb.


Co robić? Jakie wnioski?

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2009 10:08:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
krisker napisał(a):
Wszystko jest jak najbardziej jasne, a informacje bardzo cenne! O tych korektach nie wiedziałem i z pewnością je teraz sprawdzę. Dzięki serdeczne za pomoc :peace: :peace: :peace:


EDIT:
No i same zagadki.

1. W bloku 9 i 10 są dwa parametry z jednostkami [%]. Po uruchomieniu silnika oba są na zero. Po dłuższym czasie (silnik gorący, 70st. i dalej do 90) oba parametry idą sobie w górę aż do 24% (WAŻNE! w tym czasie czas wtrysku i kąt wyprzedzania zapłonu pozostają bez zmian). Po jakimś czasie spadają do zera i cykl powtarza się, albo nie. Dodanie gazu również zeruje oba parametry. Ustawienia pierwotne też powodują ich wyzerowanie. Na gazie to samo. W bloku 10 na końcu jest jeszcze jeden parametr, który nie ma jednostek, a zachowuje się podobnie, choć jego wartości potrafią osiągnąć 50. Po dodaniu gazu lub nastawach podstawowych wraca do zera. Nie znalazłem innych parametrów z jednostkami w postaci procentów (w innych blokach czasem powtarzały się te same co w 9 i 10). Dojechałem do bloku 100 i dalej odpuściłem poszukiwania.

2. Przy nagrzewaniu jedna lambda startuje szybciej niż druga. Po nagrzaniu obie pracują podobnie, choć ta jedna potrafi się nieco ociągać. Czasem pojawia się również błąd tej lambdy (brak zmian napięcia).

3. Czas wtrysku w grupie pierwszej na wolnych obrotach wynosi ok. 2.4ms (to średnia obliczona, czy rzeczywisty czas?). W tym czasie AcGasSynchro pokazuje czasy w okolicach 2.9-3ms.

4. Wczorajsza autokalibracja pokazała, że dysze za duże. Obciąłem ciśnienie i autokalibracja poszła już OK, ale mnożnik 1 na początku i potem w dół. Dziś po kilkudziesięciu km mapy rozjechane i komunikaty w VAGU o składzie mieszanki (mnożenie) na obu bankach (czyli za ubogo) i było czuć, że trzeba więcej deptać. Czyli mnożnik po autokalibracji totalnie do dupy.

5. Dziś zrobiłem upgrade firmwareu staga i dałem znowu autokalibrację. Tym razem mnożnik był jeszcze niżej i do tego komunikat o za dużych dyszach (przypominam - 2.3mm, MagicJety). Ale z drugiej strony na wolnych obrotach czasy noPb wyświetlane w AcGas... nie zmieniają się po przełączeniu na LPG, a VAG pokazuje 0 we wszystkich powyżej opisanych pozycjach w blokach 9 i 10 (czyli niby OK). Założę się, że jak jutro pojeżdżę na gazie, to znowu będą błędy na VAGu i będzie słabiej jeździć.

6. Na razie nie mam możliwości robienia testów przy obciążeniach.

7. Jak pójdę zwykłym trybem, to znowu będę musiał dać mnożnik w górę, aby mapy się pokryły. Ew. mogę go zmieniać stosując Twoją metodę (patrzeć na czasy), ale coś mi się zdaje, że wyjdzie to samo.

8. Czy przełączenie na LPG powoduje podanie rezystancji w miejsce wtryskiwaczy benzynowych (w celu oszukania kompa benzyny)?

9. Dzień zakończyłem gasząc silnik na LPG, gdy adaptacje wynosiły 0%. Zobaczymy co pokaże przy kolejnym odpalaniu zimnego silnika na NoPb.


Co robić? Jakie wnioski?


Nie wiem czy nie pomyliłeś wartości i bloków, może zrobimy tak, dzisiaj na spocie powinien pokazać się zaworówka i myślę, że się nie pogniewa jak podepnę Vaga do jego autka, żeby przejrzeć wartości. Wtedy ci napiszę gdzie co jest, albo w przyszłym tygodniu jak zainstaluje z powrotem XP bo 7 wyprowadza mnie z równowagi, a co najważniejsze to Elsa na niej nie chodzi.

Autokalibrację rób na rozgrzanym silniku, płynie chłodniczym, oleju i ustabilizowanym ciśnieniu. Nie przejmuj się tym jaki masz mnożnik, to że wychodzi poniżej 1 po autokalibracji to nic strasznego. I tak podczas jazdy będziesz musiał go podnieść.

Nie licz na to, że wyjdzie ci to tak od razu za pierwszym razem, powoli a się uda.

Tak jak pisałem wcześniej będziesz musiał doprowadzić do tego aby adaptacje na PB wyrównały się do 0,0%, potem bierz się za regulację LPG. Ale to jak powiem ci gdzie są korety.

Nieraz jest tak, że w Audi korekcje długoterminowe mają wprowadzony jeszcze jeden podział, podczas gdy pedał gazu jest puszczony- przepustnica zamknięta, i kiedy jest wciśnięty- podczas jazdy. Ale to sprawdzę jak podepnę lapka.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2009 10:21:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Dzięki! Czuję się jak pacjent w szpitalu :diabel:

Po wczorajszych zabiegach poranne odpalanie przebiegło baaardzo kulawo i oczywiście jazda na LPG była taka, jak oczekiwałem. Mnożnik pójdzie oczywiście w górę.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2009 23:15:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
No więc tak bloki w ACK:

W 6 bloku wartość 3 i 4 są to adaptacje krótko terminowe o których pisałem wyżej, powinny zawierać się pomiędzy -10% a +10%, vag wyświetli więcej, ale jeżeli będą poza zakresem to po jakimś czasie zapisze się błąd. Jeżeli wszystko jest ok to pracują w zakresie ok. -4% do +4%, jeżeli będziesz przełączał PB-LPG to zauważysz pewnie, że ich zakres pracy się zmieni, oczywiście w przypadku źle ustawionej instalacji LPG.

Obrazek

W bloku 7 masz adaptacje długoterminowe, i tak pierwsze dwie odpowiadają za przypadek kiedy pedał gazu jest wciśnięty, krótko mówiąc podczas jazdy.
Natomiast następne dwie odpowiadają sytuację kiedy układ stabilizacji biegu jałowego pracuje, pedał gazu jest puszczony- bieg jałowy.
Jeżeli któraś wartość wyjdzie poza granicę 10% to również po jakimś czasie pojawi się błąd. Jednak trwa to jakiś czas.

Obrazek

Resztę masz opisaną wyżej, powinieneś już wiedzieć o co biega.

A tutaj jak to wygląda na Vag-u, oczywiście pojawiają się błędy, ale jak widać wartości nie mieszczą się w fabrycznych.

Obrazek

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2009 07:35:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Te bloki z ELSY masz? U mienia ALG i coś mi się zdaje, że są inne (dziś sprawdzę).

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2009 09:24:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
krisker napisał(a):
Te bloki z ELSY masz? U mienia ALG i coś mi się zdaje, że są inne (dziś sprawdzę).


Tak to jest da silnika ACK bo myślałem, że taki masz. A co ciekawsze dla ALG jak sprawdzam to nie mam wartości bloków w Elsie. Chociaż powinny być takie same jak dla ACK.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2009 09:39:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
W programie Polski VAG 4.cośtam opisy nie pokrywają się z parametrami. Poprawnie są wyświetlane jednostki, ale te pochodzą chyba z ECU, a nie z VAGa. Ale poszukam tych parametrów, o których pisałeś.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2009 12:33:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
krisker napisał(a):
W programie Polski VAG 4.cośtam opisy nie pokrywają się z parametrami. Poprawnie są wyświetlane jednostki, ale te pochodzą chyba z ECU, a nie z VAGa. Ale poszukam tych parametrów, o których pisałeś.


Zainstaluj sobie Vag-a 311 i będziesz wiedział lepiej o co biega i łatwiej będzie to wychwycić.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2009 08:01:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
VAG 311 też ma taką rozbieżność.


EDIT:
Okazuje się, że wskazane przez Kornela parametry są w tym samym miejscu, ale w innych jednostkach. Wyjściowo ma być 128 (równe korektom 0%). No i w miejscu korekt dla wolnych obrotów mam 128 (+-2), a przy wciśniętym gazie ponad 128 (142, 152 itp.). Co ciekawe - dałem w tym bloku nastawy podstawowe. Wartości się nie zmieniły, ale musiałem dłuuugo kręcić, żeby odpalić, mimo że silnik był gorący. Drugie odpalanie przebiegło idealnie. Dziś rano również było zupełnie przyzwoicie, choć poszła niezła chmurka dymu z wydechu. Zobaczymy jutro i w kolejnych dniach.

EDIT2:
LPG zostało ostatecznie wykluczone w kwestii problemów z uruchamianiem na zimno.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2009 23:04:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
krisker napisał(a):
VAG 311 też ma taką rozbieżność.


EDIT:
Okazuje się, że wskazane przez Kornela parametry są w tym samym miejscu, ale w innych jednostkach. Wyjściowo ma być 128 (równe korektom 0%). No i w miejscu korekt dla wolnych obrotów mam 128 (+-2), a przy wciśniętym gazie ponad 128 (142, 152 itp.). Co ciekawe - dałem w tym bloku nastawy podstawowe. Wartości się nie zmieniły, ale musiałem dłuuugo kręcić, żeby odpalić, mimo że silnik był gorący. Drugie odpalanie przebiegło idealnie. Dziś rano również było zupełnie przyzwoicie, choć poszła niezła chmurka dymu z wydechu. Zobaczymy jutro i w kolejnych dniach.

EDIT2:
LPG zostało ostatecznie wykluczone w kwestii problemów z uruchamianiem na zimno.


Możliwe, że masz wartości 128, teraz przynajmniej wiesz jak masz ustawić sobie LPG.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2010 19:08:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2008 17:00:47
Posty: 382
Lokalizacja: podlasie
Auto: s4 c4 mtm
wszystko jest pięknie jak można podpiąc vaga...a jak idealnie wyregulowac 7a na hitachi?

_________________
quattro fan
było:
coupe ng
coupe quattro 7a
90 quattro 7a
b4 quattro ack
b4 abt
s4 c4 2.2t

A6 c5 2.8 quattro
Jest allroad c6 asb


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: