krisker napisał(a):
Kornel napisał(a):
Jak dalej nie wiesz o co biega z korekcjami to powiedz a wytłumaczę ci jak to zgrać.
No to zapodaj info, myślę, że nie tylko mi się przyda. Docelowo można by wydzielić to do nowego wątku, bo tutaj trochę OT robimy
A, i napisz czemu nie blokować map benzynowych? Bo mi się wydaje, że na pewnym etapie może się to przydać.
Na początek musisz ustawić sobie żądane przez ciebie ciśnienie na reduktorze, jak już to zrobisz to przeprowadź autokalibrację (można inaczej, ale tobie będzie łatwiej)
Podłączasz Vaga i szukasz w blokach pomiarowych korekcji długo i krótko terminowych w ACK jest to 7, 8 albo 9 blok, nie pamiętam dokładnie a nie mam teraz zainstalowanej Elsy żeby sprawdzić.
Adaptacje krótko terminowe: znajdź wartości sond podane w Voltach, w którymś z tych bloków, obok w tym samym bloku będziesz miał dwie wartości procentowe które to odpowiadają za wartość adaptacji dla Bank 1 i Bank 2, powinny się one zmieniać w zakresie ok. -4% do +4%, jeżeli jest to wyższa albo niższa wartość znaczy, że coś jest nie tak, najczęstszą przyczyną jest źle ustawione LPG. Na PB adaptacje te muszą się zawierać w ww. przedziale.
Blok wyżej albo blok niżesz będziesz miał adaptacje długoterminowe wyrażone również w procentach, jeżeli jest wszystko ustawione idealnie to ich wartości będą wynosiły 0,0%, dopuszczalne są małe odchyłki od -3% do +3% (zakres sterownika jest trochę większy). Istotną sprawą jest też aby po obu stronach silnika ( bank 1 i bank 2) nie było dużych różnic, jeżeli będą to albo nie masz kompensacji ciśnienia między listwami i jest ono różne, albo wtryski dawkują nie precyzyjnie, (jeden więcej, drugi mniej).
Co do regulacji, musisz na początek doprowadzić do fabrycznych wartości adaptacji na PB, tak aby długoterminowe wyrównały się do 0,0%. A krótko terminowe zawierały się w zakresie jaki napisałem wyżej. Zrobisz to jeżdżąc na PB, nieraz może zająć to dłuższy czas. A możesz też spróbować zrobić reset kompa i odpalić go rano na PB.
Jeżeli będzie to nie możliwe, to będzie jakiś błąd w zasilaniu PB, który należało by wyeliminować.
Mając wszystko gotowe, zabierasz się za ustawianie instalki na drodze, sadzasz kumatego kierowcę za fajerą a sam siadasz z lapkiem na kolanach, podłączonym Vagiem i AcGasSynchro. W vagu pokazujesz sobie adaptacje krótko terminowe a niżej długo terminowe.
Na początek ustawiasz bieg jałowy, patrzysz się na adaptacjie krótko terminowe na PB w jakich wartościach oscylują, następnie przechodzisz na LPG i również obserwujesz, jeżeli zmienią wartości na + lub -, korygujesz mnożnikiem w AcGasSynchro kropką odpowiadającą za dany czas wtrysku, jeżeli dojdziesz do tych samych wartości co na PB możesz uznać, że bieg jałowy został wyregulowany poprawnie. Możesz również pomóc sobie Vag-scope, będzie ci rysował wykresik i możesz sobie porównać pracę na PB i LPG.
Po ustawieniu biegu jałowego ruszasz samochodem, kierowca musi utrzymywać stałe obciążenie (stały czas wtrysku- dobrze jak spogląda sobie na ekran laptopa i widzi czy ma dodać czy odjąć gazu- niebieska kropka w AcGasSynchro przesuwa się w prawo czas się zwiększa, przesuwa się w lewo czas wtrysku zmniejsza sie).
Dajmy na to, że twój bieg jałowy ma czas wtrysku 2,9ms już masz ustawiony, dalej podczas jazdy kierowca utrzymuje czas wtrysku 5ms a ty patrzysz na korekty krótkoterminowe jak wyglądają na PB i na LPG, korygujesz kropką mnożnika odpowiadającą za czas wtrysku 5ms tak aby korekty miały takie same wartości jak na PB.
Czynność tą powtarzasz co 2ms, do momentu aż sterownik PB wejdzie w tryb pracy open loop, przestanie korygować mieszankę po sondzie lambda. Zauważysz to po tym jak obie sondy przestaną oscylować i staną na wartość 0,9V- bogato. A korekty krótkoterminowe osiągnął wartość 0,0%, będzie to powyżej określonego czasu wtrysku, ok 12ms.
Kiedy sterownik wejdzie w ten tryb pracy, mnożnik ciągniesz do końca jako linia prosta. Oczywiście dobrze będzie jak wyjdzie na końcu 1 lub delikatnie poniżej.
Po takim ustawieniu twoje korekty długo terminowe, powinny zawierać się w granicach 0,0% z małymi odchyłkami.
Jak czegoś nie będziesz rozumiał, to pytaj. Nie jest to na pewno prosty sposób, bo wymaga trochę wprawy i doświadczenia, ale można się tego nauczyć.
Simpson: wydzielone z wątku:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 76#1338076