.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 07:59:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 AAH] Coś klekocze i wyje....
PostNapisane: 06.gru.2009 21:49:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.maja.2008 12:11:20
Posty: 218
Witam,
ustawilem rozrząd(z listwą i blokadą wału), wymienilem rolki i silnik nadal wyje i kliekocze...ponadto nadal ma nierówne obroty.
Odglos dochodzi z przodu i tak jakby z dołu, z wyjścia wału korbowego...moge sie mylić...
Klekot nieregularny,a wycie wzmaga się wraz z obrotami... Klekocze jednakowo na zimnym i gorącym,a wyje tylko na gorącym.
Myślałem o panewkach,ale oleju łyka 1L/2tys km, ciśnienie przy 2tys obr to 2bary.
Klekot jakby łożysko.... no juz nie wiem, mialem pompe wody wymieniac,ale na zimnym silniku ją kręciłem i żadnych niepokojących odgłosów nie wydawała, lekki luz-ok. 1mm góra-dół na wałku. Zauważyłem,że pasek rozrządu nie rowno chodzi na napędzajacym kółku.
Spotkaliscie z czymś takim? Zaczynam rwać włosy z glowy.Co to może byc ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B4 AAH] Coś klekocze i wyje....
PostNapisane: 06.gru.2009 21:59:28 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Michal_Z28 w podpisie napisał(a):
I mam sobie już własną blokadę rozrządu i trzpienik... i leje na "mechaniorów"

masz 100% pewności, że to nie jest powód?

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2009 22:10:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.maja.2008 12:11:20
Posty: 218
OT: Może to zbyt kolokwialne ,ale jedynie to określenie jakie mi przyszło do głowy za krzykniecie 250zł za ustawienie rozrządu...

W temacie, rozrząd mijał się jakieś o 3cm na znaku na wale. Ustawienie nic nie zmieniło w hałasie,a poza tym lepej ciągnie z dolu.
Ustawilem, sprawdzilem, pokręcilem wałem 3 obroty,nie ucieklo,odpalilem, popatrzyłem, zgasiłem i zablokowalem i sprawdziłem jeszcze raz. Nic nie uciekło.
Klekot też się nie zmienił i nierowna praca również.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2009 22:31:58 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
a co to znaczy ze masz cisnienie oleju 2 bary przy 2 tys ? Twoim zdaniem to wyznaczik czegos ? cisnienie powinno byc po pierwsze podawane na wolnych obrotaqch przy rozgrzanym oleju i powinno wynosic dla zdrowego silnika conajmniej 2 bary a wolne obrotyu to 850 obr i temperatura oleju to min 80 st C.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2009 22:47:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.maja.2008 12:11:20
Posty: 218
Cisnienie krytyczne to mniej niz 1b.Czujnik łapie poniżej 0.9b. Na gorącym jest 1.2b, olej ma 85st. 800 obr/min. Ale tak było zawsze-duzo wczesniej zanim zaczęło klikać.I wyć. Wyć i klikac zaczęło krótko po wymianie pompy wody. Myslalem rolki; bo pasek byl napiety na maksa. Są nowe, klika i wyje.Tylko miejsce mi nie pasuje...wydaje się z walu,ale czasem to slychac przy pompie,a czasem nie mozna wcale zlokalizować... ktoś pisal o takim odglosie,że to może być pasek wieloklinowy... kurde, nie sprawdziłem tego :-/

EDIT:
Etech mowi 4.5-6.0 bar/2000obr. Racja. Ale jeszcze nie łapie jaki to ma związek. Swoją drogą musiałbym podłaczyc manometr, bo nie ufam temu wskaźnikowi. Pukniesz,a pokaże co chcesz. Kontrolka nigdy sie nie zapaliła.
Hmmm..pompa oleju wyje i klika zawór(Oldruckregelventil) na niej? Miejsce odgłosu pasuje jak ulał. Centralnie na wale...Bo juz wcześniej myślałem, że to amortyzator dgrań...

Przy wymianie pompy, paskow, rolek ponad rok temu, silnik był uszczelniany,lało się też z uszczelniacza wału-mechanior zrobił i to - po po mojej uwadze, i dopiero wtedy się wszystko zaczęło. Do dzis poprawiam co mogę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2009 17:32:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2006 16:34:18
Posty: 162
Lokalizacja: Andrychów
Kolego a powiedz mi co to znaczy że pasek był napięty na maksa? może za mocno napiąłeś pasek rozrządu i on powoduje takie a nie inne efekty? zweryfikuj napięcie paska rozrządu i pisz dalej

_________________
(___\-==OOOO==-/___)
Jest: A6 C5 Avancik 2.5 TDI AKE Quattro Webasto Solar TV tylko kuchenki mikrofalowej na pokładzie brak ;]
Było: Audi 100 C4 kolor: LY9Z ("Panther") rok: 1992r motor: 2,8 V6 AAH BLOS LPG, strumienice, MALON DZ100, 17" 7.5J ET35 225/45


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2009 21:24:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.maja.2008 12:11:20
Posty: 218
Instrukcje mówią,że pasek powinien być naciągniety tak,aby na najdłuzszym odcinku mozna go było "wykręcić" o 90st. nie mniej nie więcej-jesli nie wiesz; czyli od poziomu do pionu.
Ale co do ma do rzeczy... Po pierwotnej wymianie rozrządu u mechanika był napiety tak,że nie mozna go było wogole wykręcić,ale to jakis czas temu skorygowalem. Potem wymieniłem rolkę napinającą, potem drugą-odwracającą. Po wymianach dźwięki wogóle się nie zmieniły.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2009 21:32:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2008 11:14:12
Posty: 297
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
kolego Michal_Z28 klekot delikatny (zależy kto jak nazywa dany odgłos) to może szklanki Ci stukają?

ja przed wymianą rozrządu miałem taką sytuację: na zimnym było delikatne wycie w okolicach 2 tys obrotów. Przy wymianie rozrządu wyciągnąłem alternator, okazało się, że do wymiany były szczotki, komutator oraz dwa łożyska. poskładałem, odpalam i cisza ! na zimnym, na ciepłym cisza. Nie wiem teraz czy to huczał alternator na zimnym silniku czy coś nie tyk było z rozrządem (wymieniałem bo ciekła pompa, poprzedni właściciel się zapierał, że wymieniona razem z rozrządem jakieś 30tys przed sprzedażą ...

_________________
Audi 100 C4 2,3 - zostały drzazgi :(
Audi A6 C4 2,8 AAH quattro MT sedan - jest ;)
Audi A8 D2 2,8 AAH quattro MT - sprzedany
Audi S8 D2 FL 4,2 AQH quattro AT - przyjemność z jazdy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2009 21:46:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.maja.2008 12:11:20
Posty: 218
Alt nowka sztuka, kupiony w chyba lutym, Bosch 120A. Odgłos się nie zmienił.
Klekocze czy zimny czy ciepły, wyć zaczyna na rozgrzanym silniku. Szklanki swoją drogą,ale one maja specyficzny klekot, a tu coś jakby łożysko jakieś, taki odgłos głuchy. Z przodu silnika, wydaje mi się,że z okolicy amortyzatora drgań(koła pasowego,ale rozbierałem je-tu nic nie ma, dwie części z gumą).
Jak ktoś słyszal uszkodzone łozysko w jakiejs maszynie to jest bardzo bliskie. Pykanie takie, nieregularne...cholerka...musze to nagrać bo nie dojdziemy ładu :-/

Ps.: Pasek wieloklinowy był wymieniany, rolka napinacza tego paska również. I NIC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2009 08:36:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Nie wiem, czy ktoś już o tym pisał, ale odpal auto bez paska osprzętu. Pozwoli Ci to wykluczyć uszkodzenia w rolkach tego paska oraz pompie wspomagania i klimy.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2009 18:52:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sty.2008 20:59:24
Posty: 176
Lokalizacja: WMA
krisker napisał(a):
Nie wiem, czy ktoś już o tym pisał, ale odpal auto bez paska osprzętu. Pozwoli Ci to wykluczyć uszkodzenia w rolkach tego paska oraz pompie wspomagania i klimy.


Miałem pisać to samo ale zabrakło mi odwagi :) - Bo to od tego się zaczyna


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2009 20:02:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Z objawów bym wróżył uszkodzenie łożyska pompy wody przez nadmierne napięcie paska rozrządu, tym bardziej że odgłos zmienia się po rozgrzaniu (otwarciu termostatu). Teraz słuchasz i zakładasz że akurat ten element jest dobry bo wymieniałeś, a może trafił się na dodatek felerny? Niestety często się zdarza że wymieniony element dość szybko pada a my jak szaleni wymieniamy wszystko dookoła.
Powodzenia!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2009 23:38:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2006 16:34:18
Posty: 162
Lokalizacja: Andrychów
kolega chyba utknął pod maską bo nic nie pisze... TO_JA! bardzo prawdopodobnie ma racje... czekamy na odzew kolegi od usterki

_________________
(___\-==OOOO==-/___)
Jest: A6 C5 Avancik 2.5 TDI AKE Quattro Webasto Solar TV tylko kuchenki mikrofalowej na pokładzie brak ;]
Było: Audi 100 C4 kolor: LY9Z ("Panther") rok: 1992r motor: 2,8 V6 AAH BLOS LPG, strumienice, MALON DZ100, 17" 7.5J ET35 225/45


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2009 22:47:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.maja.2008 12:11:20
Posty: 218
Dzieki za te podpowiedzi! Wszystko sprawdze jak piszecie,ale w sobote, bo zarobiony jestem po pachy, wychodze 6. wracam 20ta...


Jeszcze mi do glowy przychodzi ramię napinacza paska wieloklinowego, jak go zdejmowalem to zauważyłem ,że skrzypiał przy naprężaniu.... na pewno ściągne ten pasek.
Pompe wody obstawiałem zanim wymieniłem rolki,ale odpusciłem,bo posluchałem "mechanika"... W sobote nocka w garażu.
Dzięki jeszcze raz!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2009 18:53:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.maja.2008 12:11:20
Posty: 218
Nagrałem te dźwięki telefonem, jakość nie jest Hi Fi, ale słychać wyraźnie klekotanie i wycie.



http://w709.wrzuta.pl/audio/4t84KaPsBwt/plik_audio_15

http://w709.wrzuta.pl/audio/3yPp1UO2cJr/plik_audio_11

http://w647.wrzuta.pl/audio/0mVIHMjAKU6/plik_audio_16

jakby coś chrobotało.

EDIT:
Kurde... po tygodniowym postoju z odłączona klemą, odpalam i póki zimny chodzi jak pszczółka :-/ bez żadnych trzęsień....


EDIT 2, 30.12.2009: Autopsja; zdjęty pasek alternatora, wymiana płynu układu wspomagania i....
jednak klekocze pompa wspomagania, nie obadałem czy to też przyczyna wycia,bo już było późno i nie chciało mi się czekać do pełnego rozgrzania silnika.


EDIT 3, 5.01.2010:
Pompa sobie klekocze i klika lekko-to fakt.
Wycie natomiast się skończyło... Teraz jest jakieś gruchotanie, tarcie stłumione,jakby szuranie, a na zimnym czasem to już klekot metaliczny-stłumiony,klepanie. Szczególnie przy ruszaniu. Mi się to kojarzy z zaworem,bo ciśnienie oleju się nie zmieniło nic a nic. Temperatura norma. Snily mi się panewki, ale zrobiłem z tym 500km(z musu niestety) i odgłos szurania nie zmienia się, chyba nie cichnie przy ruszaniu. A zimny to nawet jeszcze klepie w tym momencie. Tłumiony dźwięk kojarzy mi się z aluminium, jakby wałek rozrządu/zawór chodził bez oleju...? Cholernie mi się to przypomina odgłos jaki wydawała skrzynia biegów z mojego golfa syncro na luzie jak bylo w niej slychac wszystkie obracające się walki (ok 600tys km) ,szuranie chrobotanie - dlatego myślę, że ta jakieś aluminiowo-stalowe pochodzenie.

Przewalam forum.

Zawory/głowica bez smarowania?

Chyba zdejmę pokrywy zaworów, bo chce obczaić zaworki olejowe-i zrezać je wg. napotkanego na forum sposobu. Olej (5W/40) chce wylecieć przez korek, bardzo chlapie pod pokrywą. Sprawdzę też rozrząd, bo mam wrażenie, że chyba auto zamula.

EDIT 14.02.2010:
Wycie ustalo po wymianie plynu wspomagania, lozysko na pompie sobie klika.
Ten straszny chrobot, stukanie i pukanie to poluzowany tryb rozrządu, a na nim amortyzator drgań,nie panewki. Nie jestem pewien czy to tylko jest odkręcone/źle dokręcone czy też się śruba urwała...?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: