.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 21:57:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Audi100 C4] Dziwnie zachowanie ABS'u - Brak Pomysłów
PostNapisane: 07.gru.2009 20:24:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2009 23:13:43
Posty: 37
Lokalizacja: Częstochowa
Witam Kolegów.

Po krótkich perypetiach mojego auta i ważniejszych naprawach postanowiłem wkońcu wziąć sie za ABS. Już podczas kupna kontrolka świeciła ale właściciel stwierdził że działa tylko bardzo czuły jest i on jeździ bez. Faktycznie, po dwóch kliknięciach guzika ABS kontrolka na blacie gaśnie i z dużej prędkości jak strzele w hamulec abs normalnie działa, odblokowuje koła i auto jest sterowne podczas hamowania.

Jaja zaczynają się w momencie gdy sie zatrzymujemy, przy ok. 30-25km/h przyciskając lekko hamulec (np. przy dotaczaniu sie do świateł, do skręty itp...) Pedał zaczyna odbijać mimo że koła kręcą się normalnie (czuć drgania z dużą częstotliwością) kiedy auto zwolni poniżej 20km/h pedał wpada ok. centymetr niżej i auto już normalnie hamuje.

Podłaczenie pod komputer sie nie udało, po zabiegach które doradzono mi na forum połaczyłem sie z silnikiem, z ABSem natomiast nie można sie dogadać... Byłem dziś u Pana, który zajmuje sie VW i AUDI, bardzo polecany szpec od cofania blatów i napraw elektroniki. Próbował i niestety nie udało sie nawiązać komunikacji z ABSem..

Moje pytanie może zbyt śmiałe, ale możliwe że ktoś z Was spotkał sie z taką sytuacją, Gdzie szukać przyczyn? Z mojego doświadczenia wiem, że jeżeli wadliwy jest czujnik lub kratownica z której czujnik odczytuje dane to niezależnie od obrotów koła ABS nie działa i nie da się go uruchomić. a tutaj co?

Po odpaleniu kontrolka normalnie gaśnie i po przejechaniu kilkunastu metrów sie zapala... (przy określonej prędkości). Czasem nie zapala się wogóle i ABS mam aktywny cały czas, jednak anomalia z pedałem hamulca są zawsze. Kiedy kontrolka świeci i ABS nie działa auto hamuje normalnie, blokuje wszystkie 4 koła.


Proszę o pomoc w tym temacie, bo nie mam żadnego twórczego pomysłu, a wyszukiwarka nie powiedziała nic konkretnego... Pozdrawiam, Mariusz M.

_________________
Był - Golf mk1 TDI

Jest Audi 100 C4 92' 2.5TDI AAT

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2009 23:23:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2006 12:25:33
Posty: 263
Lokalizacja: Lublin
Prawdopodobnie masz gdzieś przełamany przewód któregoś czujnika i czasem nie łączy... objawy będą takie jak masz. Niestety bez połączenia się ze sterownikiem będzie problem z konkretną identyfikacją. Proponuję więc oodkręcić tylną kanapę i pooglądać sterownik, połączenia i złącze... może coś się odpięło lub zaśniedziało.

_________________
Toczydełko dla starszych :)

A100 C4 Q AVANT
2.8 AAH automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2009 08:42:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Ja obstawiam na 99% właśnie czujniki przy kołach. Do sprawdzenia i oczyszczenia wszystkie. A co do VAGa i ABS - nie wiem, czy komukolwiek udało się takie połączenie w 100 C4 :diabel: U mnie nie działało :peace:

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2009 12:02:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2006 12:25:33
Posty: 263
Lokalizacja: Lublin
krisker napisał(a):
Ja obstawiam na 99% właśnie czujniki przy kołach. Do sprawdzenia i oczyszczenia wszystkie. A co do VAGa i ABS - nie wiem, czy komukolwiek udało się takie połączenie w 100 C4 :diabel: U mnie nie działało :peace:


Nie wiem czemu wszyscy mają taki problem z łączeniem się w C4.Już gdzieś pisałem że w Vag-com, opcje zaznaczamy protokół "KWP-1281" i program zaczyna wymuszać ten tryb zamiast się motać a co za tym idzie łączy się z tak wolnymi modułami w samochodzie.

_________________
Toczydełko dla starszych :)

A100 C4 Q AVANT
2.8 AAH automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2009 12:41:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Wyobraź sobie, że i to ustawienie sprawdzałem, z wiadomym efektem :diabel:

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2009 15:49:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2009 23:13:43
Posty: 37
Lokalizacja: Częstochowa
Zaglądałem pod kanapę na samym początku (gdzieś na forum wyczytałem że tam jest sterownik) czystość jak w sali szpitalnej, żadnych śladów po pożarach kabli, żadnych uszkodzeń przewodów itp... Tak myślałem, że brak możliwości dogadania sie ze sterownikiem będzie sporym problemem w diagnozie, ale napisałem tego posta po to, ażeby sie dowiedzieć czy ktoś z Was nie miał podobnego przypadku...

Zwarcie kabla od czujnika odrzucam, bo wtedy sterownik łapie błąd i ABS nie działa, a tutaj działa jedynie coś mu sie knosi przy jednej ustalonej prędkości. Hamowałem z prawie 170km/h do zera i pedał zaczyna drgać dopiero przy 30km/h a kiedy auto już prawie stoi przestaje.

_________________
Był - Golf mk1 TDI

Jest Audi 100 C4 92' 2.5TDI AAT

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2009 16:06:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 14:41:45
Posty: 839
Lokalizacja: Kraków
mialem cos takiego, jakas koronka byla peknieta, czy cuś...niestety juz nie pamietam :/ ale koledzy wyzej dobrze gadaja, wszystke czujniki do wyczyszczenia i obadania.

_________________
nf,mc,kg, aan
akn

nagie blondynki okazują się wcale nie takie głupie...

frustra vivit qui nemini prodest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2009 20:24:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Nie radziłbym w 100 lub A6 C4 wyjmować czujek, bo skończy się to ich wymianą. Skoro nie możesz się połączyć i zdiagnozować, który podaje zły sygnał, to metodą "kolejne" musisz każdy z nich dobić młotkiem uderzając w czujnik przez kawałek drewna. operację przeprowadzamy bez ryzyka - jeśli dobijesz za mocno i tak się "dotrze". powodem reakcji jak u Ciebie jest zwiększenie odległości czujnika od zębów impulsatora np. przez korozję tychże zębów.powodzenia!
miałem te same objawy i już ich nie mam

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2009 04:02:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
1. rozepnij wtyczke abs'u weź miernik w ręke i sprawdzaj na niej rezystancje 4 czujników ma być od ok. 900 do 1200ohm. Piny musisz sobie poszukać sam nie mam rozpiski.

2. Opcja z pękniętą, krzywą, skorodowaną koronką bardzo prawdopodobna.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2009 07:00:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Mauzer napisał(a):
1. rozepnij wtyczke abs'u weź miernik w ręke i sprawdzaj na niej rezystancje 4 czujników ma być od ok. 900 do 1200ohm. Piny musisz sobie poszukać sam nie mam rozpiski.

2. Opcja z pękniętą, krzywą, skorodowaną koronką bardzo prawdopodobna.


Popieram kolegę !

Dodatkowo sugerowałbym sprawdzenie amortyzatorów - u kolegi tak było że wcale nie trzymały i wtedy ABS wariował bo zawsze jakieś koło mu blokowało właśnie głównie przy prędkościach około 30km/h (objaw zbyt czułej reakcji ABS) - a wystarczy jeden padnięty amorek żeby ABS działał dziwnie na tym właśnie kole. Jednakże nie powodowało by to zapalenia się kontrolki po przejechaniu odcinka - to raczej któryś czujnik przy kole lub... Spotkałem też przypadek założenia centralki ABS z innego auta i błąd wynikał tylko wyłącznie z błędnego kodowania sterownika (nie wiem jak w C4).

Powodzenia!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 80 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: