.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 08:25:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [1.9TDI]Turbo: kierownice , N75/ukld podcisnienia czy zgon T
PostNapisane: 12.gru.2009 15:10:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Witam
w ojcowym 1.9PD 115PS???? przeladowuje T.. teoretycznie bylo dokladnie to samo niedawno i czyszczenie (prawd. kierownic - nie moje auta... z relacji sprawy sie domyslam) bylo i pomoglo (011D po naprawie niestety nie byl robiony) tyle ze efekt "wylaczajacego sie T" powrocil dopsyc szybko
Zanim pojdzie do naprawy T chce zweryfikowac garazowym sposobem czy to nie jakas glupota
1) czy podcisnieniem z ust sztanga powinna dac sie ruszac?
2) jak ewentualnie sprobowac rozruszac sztange (dopomoc raczka i WD40?)
3) jakis moze sposob na weryfikacje N75 (nie mam drugiego 1.9PD na podmiane... jest tylko jakby co N75 z 1.9VP i 2.5V6tdi - tyle, ze trzeba z auta wyciagac...)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2009 15:41:19 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
1. Ciezko ruszyc sztange ustami... ale mozna poprobowac.
2. Przy 011 BS powinno byc widac wyraznie duzy skok sztangi wraz z wyraznie slyszalnym wzrostem cisnienia.
3. Mozna pompką probowac, WD40 - niewiele daje, praktycznie nic.
4. Jedyny mi znany sposob na poprawną weryfikacje N75 to podmiana z N18 i wykonanie 011 i 010 dynamicznych.

Z doswiadczenia... N75 sa pancerne w tych autach i padają niezmiernie zadko(chociaz zdarza sie) najczestrza przyczyną przeladowania jest zasyfiony mechanizm VTG.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2009 21:16:22 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
a jak wygląda sprawa gruchy i jej długości ?

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2009 22:40:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
nie mam zielonego pojecia (nie ogladalem tego auta jeszcze)

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2009 22:45:06 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
przemekk74 napisał(a):
nie mam zielonego pojecia (nie ogladalem tego auta jeszcze)


Długośc sztangi [regulacja] to dość istotna sprawa jeżeli kiedyś grucha była podmieniana , teraz walczę z takim przypadkiem , zostala zalozona nie oryginalna grucha którą do tego nie wyregulowano prawidłowo i od 3000 rpm zaczyna przeładowywać o 0,2 bara do 0,6 przy 4krpm ...

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2009 23:09:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
to auto jezdzilo bez problemow z T.. nawet jakby to byla grucha z sadu owocowego to na niej przez te 2 lata dawalo rade

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2009 23:12:50 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
przemekk74 napisał(a):
to auto jezdzilo bez problemow z T.. nawet jakby to byla grucha z sadu owocowego to na niej przez te 2 lata dawalo rade


Luzik :diabel: problem pewnie lezy w N'ce [n75]

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2009 23:46:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
przemekk74 ... co do weryfikacji samego N75 to dwa najprostsze sposoby:

-zdejmij wezyk z gruchy podczas logowania 011BS i sprawdz palcem czy podcisnienie jest na tyle silne aby "zassac" palec ... ;)

-podmiana n75 z N18 [ten od EGR]

jezeli 1.9 VP jest z turbo VNT i wtyczki beda pasowac to mozna podmienic ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2009 14:43:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Witam
dziekuje za podpowiedzi
Podczas 011BS jak i 003BS swiszczy przy przelaczaniu sie (przy EGR off w 003BS )
swiszczenie na egr on znika jak sciagne wezyk z T!!!!, na 003BS podcisnienie w wezu od T jest (czy to poprawne?)
sciagniety wezyk z T (zatkany palcem lub nie) - nie ma swiszczenia
sama sztanga raczej wizualnie rusza sie poprawnie
Czy przypadkiem w gruszce na T nie ma jakiejs gumowej membrany ktora "czasem peka"?
Przy 011BS podcisnienie pojawia sie i znika zgodnie z cyklem
Wezyki podcisnienia sa w stanie raczej kiepskim (za krotkie juz na skracanie)
Co obstawiacie?


zimny silnik jeszcze, wlaczam 011BS i przez chwile nawet on/off przeplyw sie nie zmienial (niestety nie zdazylem przyuwazyc czy sztanga sie rusza)... po chwili cisnienie zaczelo reagowac
,6.88,1407,OFF,1030.2,99.6,,,,,,,,,,
,7.28,1407,OFF,1020.0,99.6,,,,,,,,,,
,9.66,1407,OFF,1020.0,99.6,,,,,,,,,,
,10.06,1407,OFF,1020.0,99.6,,,,,,,,,,
,10.44,1407,OFF,1020.0,99.6,,,,,,,,,,
,10.84,1407,ON,1020.0,99.6,,,,,,,,,,
,11.24,1365,ON,1030.2,0.0,,,,,,,,,,
,11.64,1386,ON,1101.6,0.0,,,,,,,,,,
,12.04,1407,ON,1162.8,0.0,,,,,,,,,,
,12.43,1407,ON,1203.6,0.0,,,,,,,,,,
,12.83,1407,ON,1224.0,0.0,,,,,,,,,,
,13.23,1407,ON,1244.4,0.0,,,,,,,,,,
,13.63,1407,ON,1264.8,0.0,,,,,,,,,,
,14.03,1407,ON,1254.6,0.0,,,,,,,,,,
,14.43,1407,ON,1264.8,0.0,,,,,,,,,,
,16.41,1407,ON,1275.0,0.0,,,,,,,,,,
,20.78,1407,ON,1275.0,0.0,,,,,,,,,,
,21.16,1407,OFF,1275.0,0.0,,,,,,,,,,
,21.56,1449,OFF,1224.0,99.6,,,,,,,,,,
,21.94,1428,OFF,1142.4,99.6,,,,,,,,,,
,22.34,1407,OFF,1101.6,99.6,,,,,,,,,,
,22.74,1407,OFF,1071.0,99.6,,,,,,,,,,
,23.13,1386,OFF,1060.8,99.6,,,,,,,,,,
,23.53,1407,OFF,1060.8,99.6,,,,,,,,,,
,23.91,1407,OFF,1050.6,99.6,,,,,,,,,,
,24.31,1407,OFF,1050.6,99.6,,,,,,,,,,
,24.71,1407,OFF,1040.4,99.6,,,,,,,,,,
,30.25,1407,OFF,1030.2,99.6,,,,,,,,,,
,30.63,1407,OFF,1030.2,99.6,,,,,,,,,,
,31.03,1407,OFF,1030.2,99.6,,,,,,,,,,
,31.43,1407,ON,1030.2,99.6,,,,,,,,,,
,31.83,1365,ON,1050.6,0.0,,,,,,,,,,
,32.23,1386,ON,1111.8,0.0,,,,,,,,,,
,32.61,1407,ON,1162.8,0.0,,,,,,,,,,
,33.01,1407,ON,1203.6,0.0,,,,,,,,,,
,33.41,1407,ON,1224.0,0.0,,,,,,,,,,
,33.81,1407,ON,1244.4,0.0,,,,,,,,,,
,34.21,1407,ON,1254.6,0.0,,,,,,,,,,
,34.60,1407,ON,1264.8,0.0,,,,,,,,,,
,35.00,1407,ON,1264.8,0.0,,,,,,,,,,
,35.40,1407,ON,1264.8,0.0,,,,,,,,,,
,35.80,1407,ON,1275.0,0.0,,,,,,,,,,



teraz 003BS
,6.72,1407,EGR On,171.5,64.5,,,,,,,,,,
,7.12,1407,EGR On,176.4,64.5,,,,,,,,,,
,7.52,1407,EGR On,171.5,64.5,,,,,,,,,,
,7.92,1407,EGR On,166.6,64.5,,,,,,,,,,
,8.30,1407,EGR Off,171.5,64.5,,,,,,,,,,
,8.70,1365,EGR Off,485.1,19.9,,,,,,,,,,
,9.09,1386,EGR Off,524.3,19.9,,,,,,,,,,
,9.49,1407,EGR Off,553.7,19.9,,,,,,,,,,
,9.89,1407,EGR Off,558.6,19.9,,,,,,,,,,
,10.27,1407,EGR Off,578.2,19.9,,,,,,,,,,
,10.67,1407,EGR Off,583.1,19.9,,,,,,,,,,
,11.05,1407,EGR Off,588.0,19.9,,,,,,,,,,
,11.45,1407,EGR Off,578.2,19.9,,,,,,,,,,
,11.85,1407,EGR Off,597.8,19.9,,,,,,,,,,
,13.44,1407,EGR Off,592.9,19.9,,,,,,,,,,
,13.84,1407,EGR Off,592.9,19.9,,,,,,,,,,
,14.24,1407,EGR Off,602.7,19.9,,,,,,,,,,
,14.64,1407,EGR Off,597.8,19.9,,,,,,,,,,
,15.02,1407,EGR Off,602.7,19.9,,,,,,,,,,
,17.40,1407,EGR Off,602.7,19.9,,,,,,,,,,
,17.79,1407,EGR Off,597.8,19.9,,,,,,,,,,
,18.20,1407,EGR Off,597.8,19.9,,,,,,,,,,
,18.59,1407,EGR On,592.9,19.9,,,,,,,,,,
,18.99,1428,EGR On,396.9,64.5,,,,,,,,,,
,19.39,1449,EGR On,235.2,64.5,,,,,,,,,,
,19.77,1407,EGR On,205.8,64.5,,,,,,,,,,
,20.17,1407,EGR On,191.1,64.5,,,,,,,,,,
,20.57,1407,EGR On,191.1,64.5,,,,,,,,,,
,20.97,1407,EGR On,176.4,64.5,,,,,,,,,,
,21.37,1407,EGR On,191.1,64.5,,,,,,,,,,
,21.76,1407,EGR On,176.4,64.5,,,,,,,,,,
,28.49,1407,EGR On,176.4,64.5,,,,,,,,,,
,28.89,1407,EGR Off,181.3,64.5,,,,,,,,,,
,29.29,1365,EGR Off,485.1,19.9,,,,,,,,,,
,29.69,1386,EGR Off,519.4,19.9,,,,,,,,,,
,30.09,1407,EGR Off,548.8,19.9,,,,,,,,,,
,30.47,1407,EGR Off,568.4,19.9,,,,,,,,,,


egr ze sciagnietym wezykiem z T (wezyk od T niezatkany daje podcisnienie takze na 003BS!!!)



,7.93,1407,EGR On,338.1,64.5,,,,,,,,,,
,8.32,1407,EGR On,323.4,64.5,,,,,,,,,,
,8.72,1386,EGR On,318.5,64.5,,,,,,,,,,
,9.10,1407,EGR Off,323.4,64.5,,,,,,,,,,
,9.50,1407,EGR Off,475.3,19.9,,,,,,,,,,
,9.90,1407,EGR Off,465.5,19.9,,,,,,,,,,
,10.29,1407,EGR Off,470.4,19.9,,,,,,,,,,
,10.69,1407,EGR Off,475.3,19.9,,,,,,,,,,
,11.07,1386,EGR Off,475.3,19.9,,,,,,,,,,
,11.47,1407,EGR Off,475.3,19.9,,,,,,,,,,
,11.87,1407,EGR Off,485.1,19.9,,,,,,,,,,
,12.27,1407,EGR Off,485.1,19.9,,,,,,,,,,
,12.67,1407,EGR Off,485.1,19.9,,,,,,,,,,
,13.05,1407,EGR Off,485.1,19.9,,,,,,,,,,
,13.45,1407,EGR Off,475.3,19.9,,,,,,,,,,
,17.02,1407,EGR Off,485.1,19.9,,,,,,,,,,
,17.42,1407,EGR Off,490.0,19.9,,,,,,,,,,
,17.80,1407,EGR Off,485.1,19.9,,,,,,,,,,
,18.20,1407,EGR Off,480.2,19.9,,,,,,,,,,
,18.60,1407,EGR Off,475.3,19.9,,,,,,,,,,
,19.01,1407,EGR Off,485.1,19.9,,,,,,,,,,
,19.41,1407,EGR On,475.3,19.9,,,,,,,,,,
,19.79,1407,EGR On,465.5,64.5,,,,,,,,,,
,20.19,1407,EGR On,382.2,64.5,,,,,,,,,,

widac ze na EGR on pdczyty wzrosly ze 190 na 380!!!



Przygazowki (czyli taki postojowy 011D)
,2.37,2268,1203.6,1213.8,46.2,,,,,,,,,,
,2.77,2667,1193.4,1224.0,49.4,,,,,,,,,,
,3.17,2919,1193.4,1234.2,51.4,,,,,,,,,,
,3.57,2982,1203.6,1234.2,51.8,,,,,,,,,,
,3.97,2982,1203.6,1244.4,52.2,,,,,,,,,,
,4.35,3003,1254.6,1244.4,52.2,,,,,,,,,,
,4.75,3675,2091.0,1438.2,41.8,,,,,,,,,,
,5.15,4977,1825.8,2325.6,94.4,,,,,,,,,,
,5.55,4977,1795.2,2346.0,88.9,,,,,,,,,,
,5.95,4977,1591.2,2315.4,94.4,,,,,,,,,,
,6.34,4977,1519.8,2305.2,94.4,,,,,,,,,,
,6.74,4662,1152.6,2295.0,50.2,,,,,,,,,,
,7.12,3612,1050.6,2050.2,41.8,,,,,,,,,,
,7.52,2520,1305.6,1683.0,42.6,,,,,,,,,,
,7.92,3948,1693.2,1774.8,93.2,,,,,,,,,,
,8.32,4032,1060.8,2193.0,47.0,,,,,,,,,,
,8.72,3255,1458.6,1917.6,94.4,,,,,,,,,,
,9.10,4473,1754.4,2101.2,94.4,,,,,,,,,,
,9.50,4704,1428.0,2335.8,87.3,,,,,,,,,,
,9.90,4683,1397.4,2305.2,92.0,,,,,,,,,,
,10.30,4578,1356.6,2284.8,94.0,,,,,,,,,,


bledy ktore byly
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - - Intermittent
18009 - Relay for Supply Voltage Terminal 30 (J317): Implausible Signal
P1601 - 35-00 - -
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-10 - - - Intermittent

po skasowaniu nie wrocily

to 1.9PD i dostep do T jest do d...(w porownaniu do 2.5v6tdi) i nie sciagnalem weza z dolotu by sprawdzic luz na wirniku
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2009 19:47:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
przemekk74 napisał(a):
to 1.9PD i dostep do T jest do d...(w porownaniu do 2.5v6tdi) i nie sciagnalem weza z dolotu by sprawdzic luz na wirniku
Pozdrawiam,
Przemek

ostatnie wyścigi w ściąganiu suszarki w 1.9Tdi to 33 minuty z vtg rozłożonymi w mak na stole ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9TDI]Turbo: kierownice , N75/ukld podcisnienia czy zg
PostNapisane: 13.gru.2009 22:22:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
przemekk74 napisał(a):
Witam
w ojcowym 1.9PD 115PS???? przeladowuje T.. teoretycznie bylo dokladnie to samo niedawno i czyszczenie (prawd. kierownic - nie moje auta... z relacji sprawy sie domyslam) bylo i pomoglo (011D po naprawie niestety nie byl robiony) tyle ze efekt "wylaczajacego sie T" powrocil dopsyc szybko
Zanim pojdzie do naprawy T chce zweryfikowac garazowym sposobem czy to nie jakas glupota
1) czy podcisnieniem z ust sztanga powinna dac sie ruszac?
2) jak ewentualnie sprobowac rozruszac sztange (dopomoc raczka i WD40?)
3) jakis moze sposob na weryfikacje N75 (nie mam drugiego 1.9PD na podmiane... jest tylko jakby co N75 z 1.9VP i 2.5V6tdi - tyle, ze trzeba z auta wyciagac...)
Pozdrawiam,
Przemek

Nawet nie czytam do końca ...
1) Źle wyczyszczone T
2) Padł bączek

Zarówno jedno i drugie nie tak rzadkie w rzeczywistości PRL ... wróć IV/V RP ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: