.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.gru.2024 06:49:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1608 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 81  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2009 09:52:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
maciu napisał(a):
ano fucktycznie działa na przednią oś... zonk :)


Na szczęście po założeniu torsena w tylną oś, działanie tego "ustrojstwa" nie daje się wyczuć :peace:

Jedyny minus torsena jak dotychczas to konieczność większego skupienia uwagi podczas rozpędzania po śniegu na prostej przy dużych prędkościach i ciągłym "buksowaniu" - dla otwartego dyfra samochód idzie zawsze prosto, przy torsenie potrafi się stawiać bokiem jak przyczepność nawierzchni różni się stronami, trzeba bardziej uważać, na szczęście ujęcie gazu stabilizuje sytuację :diabel:

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2009 09:52:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
hmmm...

To jak to w końcu jest...

Jak ma się quattro, 1 torsen z ESP - to ma sie EDS działający na jedna oś. tak?
Dlaczego działa tylko na jedną oś? aby słuzył do wyciągania, a nie popychania?

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2009 10:03:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:07:33
Posty: 905
Lokalizacja: Zakopane-->Sosnowiec
Panowie chciałem poruszyć jedną kwestie.
Jak co roku przychodzi lekki mrozik spada 5cm śniegu i już wszystkie media huczą że atak zimy, że miasta sparaliżowane i że znowu zima zaskoczyła drogowców.

Jednej rzeczy nie rozumiem? Czy 5cm śniegu to już powód do paniki?
Czy 5cm śniegu to już wystarczający powód by połowa oszołomów niedzielnych kierowców poruszała się 10km/h skutecznie blokując całe miasto?

To jest jakaś paranoja. Nie mówię tego bo jestem z Zakopanego i powód do paniki pojawia się gdy na drodze jest 0.5m ale to co widzę od dwóch dni w telewizji to obraz jakiejś masakry a za oknem szczerze mówiąc lekko poprószyło
:/

P.S. Jak by na drodze było tyle śniegu można zacząć się obawiać niewielkich problemów :peace:

Obrazek

_________________
:diabel:

Było --> A4 1.8 ADR [B5] :-)
Było --> A6 1.9 TDI AFN [C5] :-)
Było --> Audi 100 2.3E NF [C3] :-(
Jest --> Audi A6 2.4 AGA [C5] :-)

Obrazek


Ostatnio edytowano 18.gru.2009 10:08:36 przez Slawek A4, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2009 10:04:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
To_JA_! napisał(a):
Jedyny minus torsena jak dotychczas to konieczność większego skupienia uwagi podczas rozpędzania po śniegu na prostej przy dużych prędkościach i ciągłym "buksowaniu" - dla otwartego dyfra samochód idzie zawsze prosto, przy torsenie potrafi się stawiać bokiem jak przyczepność nawierzchni różni się stronami, trzeba bardziej uważać, na szczęście ujęcie gazu stabilizuje sytuację :diabel:


na razie z porównania V8/A8 mam odwrotne odczucia, Vka idzie
prosto i lepiej robi zakręty 90stopni powoli (bardzo ślisko) w A8 w
zakręcikach przód wyjeżdża

ale jest jeszcze kwestia opon

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2009 10:11:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10335
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
slaid napisał(a):
Warmia zasypana a auto zatankowane. bedzie zabawa.
Jako ze wole sie bawic na lesnych drogach mam pytanie. Ktos zaklada opony z kolcami do zabaw? Zastanawiam sie czy warto bo nigdy nie mialem okazji sprobowac. ma ktos doswiadczenia?


http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... mi&start=0

Jeżdze czwartą zime i dalej nie moge się "nacieszyć" :diabel:

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2009 10:12:38 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
TAk nawet 1 cm śniegu skutecznie paraliżuje tą jeba*ą warszawe, podobnie zresztą deszcz, niskie ciśnienie, swięta, COKOLWIEK
Duzo nie trzeba
A debili jeżdżących 5 km/h zawsze pełno.
Jak juz gdzieś pisałem, powinno być -40 to by wszystkie dizle nie odpaliły i korków NIET - jak zawszę dodaję że to żart. Chciaż po cichu o tym marzę od zawsze

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2009 10:14:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
Maciu, "One" chyba tak specjalnie uciekają do zewnątrz, zeby nie zrobić piruetu.
Wiadomo, ze w zakretach to raczej dupka ucieka, a przy takiej podsterownosci mozna pomoc sobie gazem i wtedy ładnie sie wyprowadza.

P.s JA TEŻ SRAM NA TO MIASTO !


Pytanie:

Jaki jest ewentualny mandat za opony zakolcowane?

EDIT:

Dobra, wiem... 100zł...

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Ostatnio edytowano 18.gru.2009 10:40:12 przez SJake, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2009 10:38:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
MorgothV8 napisał(a):
TAk nawet 1 cm śniegu skutecznie paraliżuje tą jeba*ą warszawe, podobnie zresztą deszcz, niskie ciśnienie, swięta, COKOLWIEK
Duzo nie trzeba
A debili jeżdżących 5 km/h zawsze pełno.
Jak juz gdzieś pisałem, powinno być -40 to by wszystkie dizle nie odpaliły i korków NIET - jak zawszę dodaję że to żart. Chciaż po cichu o tym marzę od zawsze

Problemem jest ewidentnie zachowanie kierowców + debilne wysepki, ronda i organizacja ruchu - to zasługa palantów-projektantów ...

Zdrowe diesle przy -40 palą jak Chuck Norris - z półobrotu :jezor:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2009 10:44:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
SJake napisał(a):
Jaki jest ewentualny mandat za opony zakolcowane?

EDIT:

Dobra, wiem... 100zł...


warto zaryzykować, wrażenia bezcenne

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2009 10:53:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
SJake napisał(a):
hmmm...

To jak to w końcu jest...

Jak ma się quattro, 1 torsen z ESP - to ma sie EDS działający na jedna oś. tak?
Dlaczego działa tylko na jedną oś? aby słuzył do wyciągania, a nie popychania?


We wszystkich nowszych bryczkach Quattro EDS jest na wszystkich 4-rech kółkach, tylko C4 miało taki cudak przeniesiony z oski.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2009 11:03:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
maciu napisał(a):

na razie z porównania V8/A8 mam odwrotne odczucia, Vka idzie
prosto i lepiej robi zakręty 90stopni powoli (bardzo ślisko) w A8 w
zakręcikach przód wyjeżdża

ale jest jeszcze kwestia opon


W zakrętach na otwartych dyfach ciężki przód powoduje wyraźną podsterowność, dla tego tylny torsen świetnie wspomaga skręt zmniejszając przyczepność tyłu (wcześniejsze zerwanie przyczepności obu kół - przy otwartym tylko jedno ślizga się od napędu) i dając więcej nadsterowności. Jeśli wewnętrzne koło zaczyna się ślizgać bo jest odciążone, zewnętrzne napędza nadal dając aktyny moment wspomagający skręt. Niestety ten sam mechanizm działa na prostej gdy jedno z kół na osi złapie lepszą przyczepność (oba w poślizgu) pojawia się moment "obracający" auto (bokiem jak nie zdążysz zareagować na czas). Dodatkowo Torsen działa przy każdej prędkości a EDS'y tylko do 40km/h co zmniejsza szansę na wytrącenie auta z toru jazdy.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2009 12:37:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
To_JA_! napisał(a):
SJake napisał(a):
hmmm...

To jak to w końcu jest...

Jak ma się quattro, 1 torsen z ESP - to ma sie EDS działający na jedna oś. tak?
Dlaczego działa tylko na jedną oś? aby słuzył do wyciągania, a nie popychania?


We wszystkich nowszych bryczkach Quattro EDS jest na wszystkich 4-rech kółkach, tylko C4 miało taki cudak przeniesiony z oski.


We wczesnych A8 też jest ten sam BOSCH 5
potem 5.3 może ten już ma wszystkie nie wiem nie kopałem dalej

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2009 13:32:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
No to troszke to rozjaśniło. ;)

Odkryłem jeszcze jedną fajna rzecz w V8.

Jak stawia się bokiem przygazówką, to aby wyprostowac auto wystarczy puścić gaz i wrecz delikatnie puknąc w hamulec... Auto wraca na prosty tor po minimalnej korekcie kierą... w A8 tego nie ma :):

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2009 13:42:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
sprawdzę :D

PS wczorajsze szaleństwa zakończyły się wynikiem 34l/100

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2009 16:52:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Warszawa mi się podoba. Drogi nie odśnieżone, trzypasmowe arterie ale te korki psują całą zabawę.
Dlatego staram się stawać pierwszy na światłach ;)

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2009 17:32:53 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:27:10
Posty: 2497
Lokalizacja: Gdynia
Auto: ACQ 4.2 AHC
-> no i nareszcie moge sie udzielic w tym watku bo do Gdyni wkoncu zawitala zima...

Nie pokusilem sie o wymarsz z domu w nocy bo na rano do pracy a choinke tez skonczylem ubierac o pierwszej w nocy.

Droga do pracy wysmienita. Poziom sniegu troszku ponad pol kola. Wychodzac na parking przed blokiem o dziwo nadal wszystkie auta staly a zazwyczaj jest na w pol pusto hehe. Po tym jak powiedzialem z usmiechem na twarzy sasiadce, ze "tak, jade samochodem do pracy" mijajac sie z nia w drzwiach klatki, ona dziwnie na mnie popatrzyla.

Odpalilem auto, oblecialem szczoteczka ze sniegu wsiadlem wygodnie sie ukladajac do przyszlych manewrow...Jedyneczka i Gekonka ruszyla - przesunalem zderzaczkiem zaspy sniegu, jadac z suszacymi sie zebami od cieplutkiego nawiewu. Ja lekko w gazik ciskam jak wyjezdzam z parkingu a Ona lekko boczkiem, mowie do niej w myslach fajnie-nieprawdaz. Wyjezdzam na glowna droge 100 metrow testuje na co stac opony i hamulce - tak w razie czego. Doejzdzam do swiatel przede mna Samochodzik z Gwiazdka na masce w odmianie C-klasa rok 1995. Stoimy na swiatlach, radyjko gra i slucham o wielkim paralizu w miescie. Samochodow na drodze tyle co wskazywal poranny parking przed blokiem. Mercedes ruszyl i ruszal jeszcze przez dobre 200m bo toczenie sie z predkoscia 15km/h to nie jazda. Ja jako kierownik i Ona z plakietka"quattro" na tylku tez to wiedziala. Przy pustym pasie przeciwnym i spowolnionym Mietku pocisnalem kierunek i dwojeczke zapieta wykorzystalem w nalezytym stopniu. Lekko tyleczkiem pomachalem Gwiazdorowi i tyle go widzielismy.

Zjezdzajac spokojnie z gorki ok.1km patrze jak wszyscy (4) kierownicy sie mecza zeby podjechac pod ta goreczke...Gdy zrobilo sie czysto mowie az tak slisko to chyba zart, na jednym z zakretow gorki,na zapietej trojeczce w gaz i nic sie nie dzieje. Wiec juz wiem ze przesadzali.

Zblizylem sie do glownej ulicy, glos rozsadku mnie wola i mowi "zalac trzeba troche bo w pracy czeka wyzwanie - bedzie trzeba parking odsniezyc". Podjechalem wiec i dodalem Jej zapasu energii napojem energetyzujacym spod szyldu v-power 95. Pozniej juz droga spokojnie minela i przybylem do pracy...

Wjezdzajac pod brame cieplo mi sie zrobilo, bo myslalem ze trafilem na rajska wyspe...to przez tego samego banana tylko wiekszego na widok rozsypanego kokosa, wszedzie w ilosci 35cm. Dlugo sie nie zastanawiajac zaczelooooo sie...
Jedynka bucik ostro, kolka miela dupka odrazu postawiona , zapinam dwojeczke i tak lewo prawo lewo prawo lewo prawo z dozowaniem bucika przebylem niezliczona ilosc dlygosci placu parkingowego. Poniewaz z jednej strony dosc ciasno byl rekaw bo jeszcze sie ucze ACQ ale z drugiej FUN na maxxa i kilka koleczek w miejscu. Niesamowita goraczka od nawiewu nie tylko na twarzy, ale i w podgrzewanym tylku, okienka biale, lecz wiatr je szybko owiewa przy przewrocie na kolejny boczek. Olejek w zegarku dobil prawie do 130 stopni, wentylator chlodnicy swistal bo silniczek bucha ciepelkiem jak lokomotywa i tak konczy sie 15 minut budowania adrenaliny i grzania oleju. Kilka razy bylo ciasno, ale jak to mowia "sie popiesci (gazik) i sie zmiesci"

Po kilku godzinach przed fajrantem w robocie wzialem drewienko i musialem powypychac troche sniegu i lodu z hamulcow, nadkoli i kol.

Bylo Super ... po ochlonieciu i przemysleniach musze stwierdzic, ze calkiem inna bajka jest w ACQ i a6c4. A6c4 jest bardziej zrownowazone od Tej malej wariatki... :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2009 19:36:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.cze.2007 16:21:55
Posty: 121
Auto: Audi Turbo bez Quattro :)
... Ale się jaracie tym quattro :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2009 19:48:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Ale oso Ci chodzi?
Zazdraszasz? :D

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2009 21:01:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7746
Lokalizacja: Wawa
grinch napisał(a):
... Ale się jaracie tym quattro :):
od razu widać , że ma diesla w przedniej ośce :peace:

ja też się nieco pobawiłem wczoraj
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QBfbOGPmGfM[/youtube]


Sjake jeśli masz 1 torsena to nie zawsze masz EDS EDS był od A4 i C4/A6 wcześniej była blokada tylnego mostu.

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Ostatnio edytowano 18.gru.2009 21:18:18 przez Dred, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2009 21:01:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2005 01:34:16
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz
Mój pierwszy sezon z quattro. Nienawidzę zimy, ale po dzisiejszym dniu może trwać cały rok :D.
Ale zabawa :d
Kto nie jechał - nie zrozumie.

No i miny kierowników innych autek, kiedy ruszam ze świateł na gwizdku - bezcenne :D

_________________
ACOQ 7A 1989


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1608 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 81  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: