.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.sty.2025 05:19:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [V8 4.2] Sworzeń wahacza
PostNapisane: 19.gru.2009 13:59:40 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.mar.2006 19:04:56
Posty: 2454
Lokalizacja: Warmia & Mazury. Region małych ilości "pacynek"
Pojawił mi się delikatny luz na lewym przednim kole. OD razu na szarpaki i wylazł uszkodzony sworzeń wahacza dolnego.
Jadę kupić,a babka mi zapodaje zonka. Sam sworzeń nie jest wymienialny. Od razu cały wahacz... Ale coś mi się nie chce wierzyć jej opowieściom.
Ktoś się orientuje, czy mówiła prawdę, czy tylko zmyśla?

Zawieszenie bez ufo, czyli od Esy

_________________
'14 Q7 4.2TDI CCFC
'86 5000 CS 2.2
'04 ALLR 2.7BITMAN BEL
'11 Lagoona III 2.0 DCI 180km 420NM & more
ex AFN & D11
i inne ustrojstwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2009 14:59:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2008 00:43:09
Posty: 161
Lokalizacja: ...:::RZ:::...
Auto: Audi A8, Audi A4
Prawdę mówi.
W C3, C4, A6 C4, V8 jest wymienialny cały wahacz.
Różnica C3 a V8 to średnica sworznia.
W C3 jest 17mm a w V8 19mm

_________________
Audi A4 B8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2009 16:45:13 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.mar.2006 19:04:56
Posty: 2454
Lokalizacja: Warmia & Mazury. Region małych ilości "pacynek"
Jaki wpływ ma na to reszta zawiechy z s6? Przypadkiem nie pod ten model wchodzi ten wahacz?

_________________
'14 Q7 4.2TDI CCFC
'86 5000 CS 2.2
'04 ALLR 2.7BITMAN BEL
'11 Lagoona III 2.0 DCI 180km 420NM & more
ex AFN & D11
i inne ustrojstwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2009 21:36:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
emsi napisał(a):
Jaki wpływ ma na to reszta zawiechy z s6? Przypadkiem nie pod ten model wchodzi ten wahacz?


S6 (C4) = A6 (C4) = 100 (C4) = 91-97 jeden typ wahacza, taki sam jak w C3 - nierozbieralny (dla laika).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2009 23:37:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
rodzynek napisał(a):
emsi napisał(a):
Jaki wpływ ma na to reszta zawiechy z s6? Przypadkiem nie pod ten model wchodzi ten wahacz?


S6 (C4) = A6 (C4) = 100 (C4) = 91-97 jeden typ wahacza, taki sam jak w C3 - nierozbieralny (dla laika).


ale w Vce masz inny wahacz mimo że kolumny są od C4

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2009 00:13:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
maciu napisał(a):
rodzynek napisał(a):
emsi napisał(a):
Jaki wpływ ma na to reszta zawiechy z s6? Przypadkiem nie pod ten model wchodzi ten wahacz?


S6 (C4) = A6 (C4) = 100 (C4) = 91-97 jeden typ wahacza, taki sam jak w C3 - nierozbieralny (dla laika).


ale w Vce masz inny wahacz mimo że kolumny są od C4


Ale sworzeń jako taki wymienny nie jest. Począwszy od C2, przez D11 na C4 skończywszy.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2009 00:54:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
rodzynek napisał(a):
maciu napisał(a):
rodzynek napisał(a):
emsi napisał(a):
Jaki wpływ ma na to reszta zawiechy z s6? Przypadkiem nie pod ten model wchodzi ten wahacz?


S6 (C4) = A6 (C4) = 100 (C4) = 91-97 jeden typ wahacza, taki sam jak w C3 - nierozbieralny (dla laika).


ale w Vce masz inny wahacz mimo że kolumny są od C4


Ale sworzeń jako taki wymienny nie jest. Począwszy od C2, przez D11 na C4 skończywszy.


no nie są chodziło mi o to że trzeba szukać wahaczy od V8 a nie od C4

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2009 11:26:47 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.mar.2006 19:04:56
Posty: 2454
Lokalizacja: Warmia & Mazury. Region małych ilości "pacynek"
:piwo: dzieki

_________________
'14 Q7 4.2TDI CCFC
'86 5000 CS 2.2
'04 ALLR 2.7BITMAN BEL
'11 Lagoona III 2.0 DCI 180km 420NM & more
ex AFN & D11
i inne ustrojstwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2010 09:33:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 22:33:57
Posty: 431
Lokalizacja: Dolny Śląsk DZA
Witam.
Pojawił mi się ten sam problem, z tym, że w prawym kole. Kolumny mam z S6 C4.
EMSI - jakiej firmy wahacz kupiłeś?

_________________
80 quattro 4.2 V8 ABZ BiTurbo 6 gang '92
S8 quattro 4.2 AHC manual '97
V8 quattro 4.2 ABH automat '93


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2010 23:02:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2010 23:36:17
Posty: 257
Lokalizacja: Sokolniki Las/ Ozorków
kup lamfaordera powinien ci starczyć do końca :p Chyba ze masz jakis kumatych mechaników to możesz pobawić się w przerobienie wahacza na zmienny sworzeń. Znajomy mój robił takie coś kilkanaście lat temu w lagunie i do tej pory jeździ:p

_________________
jezeli robie jakies bledy w pismie to napisz pw poprawie post.
[Mazda 323f BG creon 1.6 Sohc benzyna]bylo
[Audi 100 c4 2.0e AAD klimatronik]bylo
[Audi a6 c4 2.6 abc klimatronik]jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2011 18:19:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
A czy ktoś próbował dawać zamiast oryginalnych tulejek gumowych poliuretan :?: Może macie namiary na jakiegoś producenta poliuretanów do V8 :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2011 20:04:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Marianb napisał(a):
A czy ktoś próbował dawać zamiast oryginalnych tulejek gumowych poliuretan :?: Może macie namiary na jakiegoś producenta poliuretanów do V8 :?:


nie rób tego jak nie chcesz zmieniac szyby czołowej co pół roku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2011 22:31:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
zioolko napisał(a):
Marianb napisał(a):
A czy ktoś próbował dawać zamiast oryginalnych tulejek gumowych poliuretan :?: Może macie namiary na jakiegoś producenta poliuretanów do V8 :?:


nie rób tego jak nie chcesz zmieniac szyby czołowej co pół roku.

W zeszłym roku włożyliśmy do Coupe 2.8q czerwone i nie ma powodów do narzekań. Żółte włożyliśmy do B2 2.2Tq 20v ale auto jeszcze nie jeździ, więc nie potrafię nic na ten temat powiedzieć.
Chciałem się tylko dowiedzieć czy ktoś się orientuje bardziej w temacie. Mimo wszystko zostanę przy czarnej gumie tak jak sugerujesz, bo autko i tak jest potwornie twarde - nie da się nacisnąć.

Tak to wygląda przy pełnym obciążeniu w porównaniu do serii: https://picasaweb.google.com/zanacoupe/ ... 3897205842


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2011 11:38:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.gru.2008 17:41:02
Posty: 377
Lokalizacja: Wadowice
nextwave napisał(a):
Prawdę mówi.
W C3, C4, A6 C4, V8 jest wymienialny cały wahacz.
Różnica C3 a V8 to średnica sworznia.
W C3 jest 17mm a w V8 19mm


małe sprostowanie w C3 srednica sworznia to 18mm ale w niektorych modelach byly tez 19mm a od ktoregos juz nr nadwozia w roku 1990 w C3 wszystkie wahacze maja sworzen 19mm

_________________
http://www.audiklub.org/club/car/241.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2011 18:38:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sie.2009 15:23:21
Posty: 38
Lokalizacja: Olsztyn
Dziś przerabialiśmy temat u Emsiego z wahaczami w v8... okazuje się że wahacze 19mm nie różniły się jedynie grubością sworznia ale też były różnie wygięte. Problem zaczął sie od tego że niechcący zauważyłem (sorry Marcin :)) że ma założone dwa inne wahacze- lewy wygięty a prawy prosty. Wzięliśmy odemnie z hurtowni 3 wahacze sworzeń 19mm od A100,200,V8 o różnych wariacjach zakrzywienia żeby dojść o co chodzi a tu faktycznie galimatias. Przy próbie rozgryzienia tematu okazało się że katalogi kłamią a crossy na zamienniki zrobione są bardzo niedokładnie. Dzieje się tak dlatego, że pod warunkiem wymiany obu wahaczy można tak naprawdę stosować różne ich wygięcia a jedyną tego konsekwencją będzie lekkie wizualne przesunięcie koła bardziej w przód lub w tył. Bzdura. :/

_________________
A200 quattro
A4 1.9tdi quattro
ACQ 20v - w budowie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2011 07:45:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
hiszpan_ napisał(a):
Dziś przerabialiśmy temat u Emsiego z wahaczami w v8... okazuje się że wahacze 19mm nie różniły się jedynie grubością sworznia ale też były różnie wygięte. Problem zaczął sie od tego że niechcący zauważyłem (sorry Marcin :)) że ma założone dwa inne wahacze- lewy wygięty a prawy prosty. Wzięliśmy odemnie z hurtowni 3 wahacze sworzeń 19mm od A100,200,V8 o różnych wariacjach zakrzywienia żeby dojść o co chodzi a tu faktycznie galimatias. Przy próbie rozgryzienia tematu okazało się że katalogi kłamią a crossy na zamienniki zrobione są bardzo niedokładnie. Dzieje się tak dlatego, że pod warunkiem wymiany obu wahaczy można tak naprawdę stosować różne ich wygięcia a jedyną tego konsekwencją będzie lekkie wizualne przesunięcie koła bardziej w przód lub w tył. Bzdura. :/


Jeżeli da się założyć różne i nic nie koliduje, to byłbym zainteresowany danymi które wahacze dają największe wysunięcie koła w przód auta. Ponieważ poza przestawieniem koła przede wszystkim zwiększa się wyprzedzenie sworznia zwrotnicy co zmniejsza "podwijanie" się opony przy ostrych zakrętach. Ujmując w skrócie - do sportowego stylu jazdy im większe wyprzedzenie tym lepiej (oczywiście w zakresie możliwym do uzyskania bez przeróbek). Tak więc jak możecie koledzy sprawdzić które wahacze mają największą odległość między osią silentblocka a środkiem gałki zwrotniczej.
Jeżeli chodzi o ew. mody typu poliuretan też byłbym zainteresowany efektami i ew. namiarem na producenta (na razie chyba żaden nie robi takich choć "S" pewnie zyskałby na precyzji prowadzenia nawet na czerwonych - najlepiej komplet wahacze, gumy stabilizator/wahacze i gumki stabilizatora).

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2011 21:24:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
To_JA_! napisał(a):
[...]
Jeżeli da się założyć różne i nic nie koliduje, to byłbym zainteresowany danymi które wahacze dają największe wysunięcie koła w przód auta. [...]

Muszą być takie same, tyle że symetryczne - prawy i lewy skierowane wygięciem do przodu. Założyłem na próbę wahacze KAMOKA o numerach KMK9937370 (lewy) oraz KMK9937371 (prawy). Mają taki sam kąt wygięcia jak oryginał, koło jest po środku nadkola i co najważniejsze trzymają idealnie fabryczny rozstaw osi - 2700mm. Zobaczymy ile wytrzymają :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2011 09:46:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 11:53:56
Posty: 61
Lokalizacja: Siedlce
W jakiej cenie te wahacze i gdzie dostępne ?

_________________
'78 Granada L 2,8i V6
'80 Granada GL 2,0 V6
'81 Granada Ghia COSWORTH 2,9 V6
'81 Granada Ghia GROSVENOR 2,8 V6
'89 Audi V8 3,6 quattro
'93 Audi V8 4,2 quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2011 22:33:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Nie wiem czy to prawda, ale kiedyś mi mechanik mówił, że te wygięte wahacze są do wersji ze wspomaganiem a te proste do wersji bez wspomagania. Zawsze jak kupowałem wahacze to mnie pytają czy wspomaganie jest.

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2011 22:57:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Krzycho napisał(a):
Nie wiem czy to prawda, ale kiedyś mi mechanik mówił, że te wygięte wahacze są do wersji ze wspomaganiem a te proste do wersji bez wspomagania. Zawsze jak kupowałem wahacze to mnie pytają czy wspomaganie jest.


Taką wersję właśnie znam. I faktycznie 1,8 bez serwa mają proste wahacze.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: