hiszpan_ napisał(a):
Dziś przerabialiśmy temat u Emsiego z wahaczami w v8... okazuje się że wahacze 19mm nie różniły się jedynie grubością sworznia ale też były różnie wygięte. Problem zaczął sie od tego że niechcący zauważyłem (sorry Marcin
) że ma założone dwa inne wahacze- lewy wygięty a prawy prosty. Wzięliśmy odemnie z hurtowni 3 wahacze sworzeń 19mm od A100,200,V8 o różnych wariacjach zakrzywienia żeby dojść o co chodzi a tu faktycznie galimatias. Przy próbie rozgryzienia tematu okazało się że katalogi kłamią a crossy na zamienniki zrobione są bardzo niedokładnie. Dzieje się tak dlatego, że pod warunkiem wymiany obu wahaczy można tak naprawdę stosować różne ich wygięcia a jedyną tego konsekwencją będzie lekkie wizualne przesunięcie koła bardziej w przód lub w tył. Bzdura.
Jeżeli da się założyć różne i nic nie koliduje, to byłbym zainteresowany danymi które wahacze dają największe wysunięcie koła w przód auta. Ponieważ poza przestawieniem koła przede wszystkim zwiększa się wyprzedzenie sworznia zwrotnicy co zmniejsza "podwijanie" się opony przy ostrych zakrętach. Ujmując w skrócie - do sportowego stylu jazdy im większe wyprzedzenie tym lepiej (oczywiście w zakresie możliwym do uzyskania bez przeróbek). Tak więc jak możecie koledzy sprawdzić które wahacze mają największą odległość między osią silentblocka a środkiem gałki zwrotniczej.
Jeżeli chodzi o ew. mody typu poliuretan też byłbym zainteresowany efektami i ew. namiarem na producenta (na razie chyba żaden nie robi takich choć "S" pewnie zyskałby na precyzji prowadzenia nawet na czerwonych - najlepiej komplet wahacze, gumy stabilizator/wahacze i gumki stabilizatora).