.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.gru.2024 07:23:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1608 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 81  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2009 21:28:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Dred utwierdziłeś mnie w przekonaniu, ze nie chcę w życiu już jeździć ośką, czy to FWD czy też RWD. To jest jakaś masakroza. Nie czujesz się jak inwalida? :peace:

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2009 21:36:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7746
Lokalizacja: Wawa
nie , zupełnie nie.
RWD daje sporo frajdy.
Awd też jednak by tak polatać to trzeba mieć trochę mocniejsze AWD.


Ja sobie chwale ten napęd. Niemniej jednak u mnie trzeba mocno uważać. bo bez żadnych systemów i z takimi nastawami zawieszenia to bardzo prosto wprowadza się ją w poślizg . Czasami nieświadomie, niemniej jednak prosto jest też to ogarnąć jak się ma troszkę pojęcia o tym .

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2009 23:15:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
dzisiaj pomęczyłem A8kę i od Vki odróznia się tym że trudniej jest ją złamać - muszę jeszcze pokombinować z hamulcami itp.

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2009 23:17:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7746
Lokalizacja: Wawa
użyj ręcznego ;)

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2009 23:36:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
pamiętam porady jeszcze z czasów eski żeby przy ciągnięciu rękawa
wysprzęglać...a w awtomacie ni da rady więc wolałem ręcznego
nie używać... to jak to w końcu jest??

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2009 23:37:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7746
Lokalizacja: Wawa
zaciągnij i sprawdź. Ja używałem i ani skrzynia się nie rozwaliła , silnik nie wybuchł, zaciski też się nie zapiekły ;P

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2009 23:43:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
sprawdzę :)

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2009 02:37:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
maciu napisał(a):
sprawdzę :)


Ja unikam recznego - wole bujnąć... ale jak emergency to delikatne, jednorazowe złapanko (jak ten przod ucieka nadzbyt)

Dred napisał(a):
Sjake jeśli masz 1 torsena to nie zawsze masz EDS EDS był od A4 i C4/A6 wcześniej była blokada tylnego mostu.


No no, ta "guziczna" ;)

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2009 13:51:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2006 15:30:43
Posty: 110
Lokalizacja: Biała Podlaska
U nas tez pieknie bialo, tylko quattro brak :( Nastepne bedzie z q :] Narazie pozostaje gaz + reczny. Pozatym albo mi sie wydaje albo c4 avantem lepiej sie lata bokiem po sniegu niz b4.

_________________
Volvo S60 D5 '01 - jest
A6 C4 2.5TDI 97' - było
Suzuki SV650S '01 - V2 power - bylo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2009 14:31:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2006 16:00:20
Posty: 742
Lokalizacja: oplszczyzna/NL
Nawet i w holandii spadl snieg:D Co za radosc :diabel: :diabel: :D

_________________
Audi A6 '99 2.5TDI 150PS "AKN", oczywiście czarna na 19''
http://img827.imageshack.us/img827/5656/ywwn.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2009 14:32:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
Musze przyznac ze sie wyjezdziłem juz :): Ufff ulga 2 dni jazdy a kazdy zakrecik musiał byc boczkiem brany (boczek wiekszy lub mniejszy ale musiał byc)

W styczniu rezam torsena na tył :D wiec mam nadzieje ze bedzie jeszcze okazja go porzadnie wytestowac :peace:

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2009 17:40:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.kwi.2009 14:32:43
Posty: 260
Lokalizacja: Kraków
A ja zauważyłem dziwna rzecz( przynajmniej w Krakowie). Zwykle jak spada śnieg to ludzie zwalniają , jadą wolniej.Ma to swoje plusy ,bo jest mniej stłuczek , mniej ulic zablokowanych czyli o wiele mniejsze korki. Ale w tym roku zauważyłem coś takiego jada o wiele szybciej np. jeśli zwykle jada dana ulica 60km/h to teraz jada nią 80km/h i nie chodzi tutaj o to ,ze ulice nie odśnieżone bo nawet drogowcy się starają. Ma to tutaj opłakane skutki bo samochody po rowach leżą przez ostatnie (5 lat nie widziałem aż tylu). Powoduje to jeszcze większe korki i utrudnienia ,nie wiem czy ty ludziom odbiło??

_________________
Audi C6 3,0 TDI (10,VI ,2011-2013)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2009 21:33:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
A w środę ma być +9 st ;)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2009 22:01:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
rodzynek napisał(a):
A w środę ma być +9 st ;)


To nie kumam po co żeś na takim mrozie ogrzewanie naprawiał? :sylwester:

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2009 05:37:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
rodzynek napisał(a):
A w środę ma być +9 st ;)


Chyba na Majorce ;)

Ja obastwiam, ze jesli faktycznie przyjdzie ocieplenie to w dzien bedzie blisko zera, a w nocy przypieprzy mróz i będziemy mieli gołoledź...

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2009 19:30:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
jeszcze apropo tego EDSu, skoro działa na przednią oś to ciekawe czy
testowali taką hybrydę, blokada mechaniczna tyłu + EDS na przód
przed podjęciem decyzji o wywaleniu blokady wogóle

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2009 19:35:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7746
Lokalizacja: Wawa
a jak już ją otrzymamy to ja auto zostawiam na parkingu, bo nie chce by jakiś dekiel zaparkował mi w tyle bumy :/

Niestety to że my potrafimy jeździć to nie oznacza , że nic się nie stanie. Jak mamy szklankę na drodze to tylko kolce mogłyby pomóc.


W każdym roku czytam jak jakiś user się deklaruje "następne audi będzie z quattro " :D Tylko znikoma część pozostaje przy swoim postanowieniu.



Rodzynek aż tak dobrze chyba nie będzie ;) oglądałem pogodę i ma być tylko +6 :D

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2009 20:24:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
maciu napisał(a):
jeszcze apropo tego EDSu, skoro działa na przednią oś to ciekawe czy
testowali taką hybrydę, blokada mechaniczna tyłu + EDS na przód
przed podjęciem decyzji o wywaleniu blokady wogóle


Na pewno nie testowali...
Przyczyna banalna: EDS to nie szpera tylko pomoc w napędzie na śliskim, tak więc uznali że skoro przednia oś ma większy nacisk to bardziej się przyda do poprawy napędu. Dodatkowo mogli ten sam system wykorzystać w ośce.
Co do blokady mechanicznej to miała pewną zasadniczą wadę - wymagała wyłączenia ABS (bo toto głupieje jak ma dokładnie tę samą prędkość na dwóch kołach). Z jednej strony wyłączany ABS to błogosławieństwo dla kierowcy o zacięciu sportowym ale...
ABS można wyłączać tylko w starych systemach wyposażonych w korektory siły hamowania - niestety te lubią nawalać więc w Audi zastosowano uproszczone takie które nie mierzą nacisku tylnej osi (ugięcia zawieszenia) tylko opierają swoją korektę o ciśnienie w układzie hamulcowym. Taki system sprawdza się przy pustym pojeździe ale jak załadujemy na maxa to tylna oś nie wykorzystuje przyczepności i samochód ma bardzo długą drogę hamowania.
W audi był nawet b.uproszczony ten system bo ABS czytał prędkość 4-rech kół a obwody ciśnieniowe były tylko 3: LP, PP i tył (odhamowywany jak którekolwiek z kół tylnych wpadało w poślizg - znów zmniejszenie wykorzystania przyczepności) ale taki układ potrzebował tylko jednego korektora dla całej osi tylnej.
Nowsze systemy mają korektor siły hamowania elektroniczny (EBD) ale działa on w ramach ABS więc jego wyłączenie zagraża blokowaniem kół tylnej osi nawet przy słabym hamowaniu.
Tak więc poprawiono skuteczność hamulców dając precyzyjny EBD ale ABS nie mógł już być wyłączany więc musieli zrezygnować z blokady mechanicznej.

I właśnie dlatego dałem w tylny dyfer torsena :diabel:
W efekcie mamy centralny torsen, tylny torsen, z przodu EDS. Wydaje się że powinno wystarczyć na utwardzonych nawierzchniach.

Pozdrawiam!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2009 21:22:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
Tomek , tak sie zastanawiam i o ile sie nie myle to Torsen z V8 ma blokade na sztywno tylko zapewne u ciebie jest to nie podłaczone. Czy zastanawiałes sie nad tym aby podpiac ta blokade pod wyłacznik ABS-u który spełniał by dwie funkcje odciecie ABS-u i zblokowanie torsena na sztywno i czy wogóle to by było wykonalne ?

Jezeli jest to mozliwe to zalety tego rezanka chyba by nie trzeba było wyjaśniać :):

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2009 21:25:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
pawlo5 napisał(a):
Tomek , tak sie zastanawiam i o ile sie nie myle to Torsen z V8 ma blokade na sztywno tylko zapewne u ciebie jest to nie podłaczone. Czy zastanawiałes sie nad tym aby podpiac ta blokade pod wyłacznik ABS-u który spełniał by dwie funkcje odciecie ABS-u i zblokowanie torsena na sztywno i czy wogóle to by było wykonalne ?

Jezeli jest to mozliwe to zalety tego rezanka chyba by nie trzeba było wyjaśniać :):


Po 92 roku nie ma już wyłącznika ABS, a dyfer z V jest samoblokujący. Nie idą do niego ani kable, ani podciśnienia. Tylko wał i półośki ;)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1608 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 81  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: