Witam
Źródło problemów to Audi Allroad 2002r. Tip. AKE 175k KM
Problem to niezidentyfikowane drgania całego samochodu w przedziale 1700 – 2000 obr. Są odczuwalne podczas przyspieszania, szczególnie na wyższych biegach 4-5. Powyżej 2000 obr problem znika. Dodatkowo smaczku dodaje fakt, że drgania lub też rezonans przenoszony z silnika/skrzyni jest wyczuwalny na postoju przy wciśniętym hamulcu i Driver na Tipie, minimalne obroty. Po przerzuceniu na luz lub puszczeniu hamulca rezonans ustępuje. Nie jest to tak silne jak podczas przyspieszania opisanego powyżej, ale na pewno jest to coś nowego…
Czytałem 2 godz. w historii posty i w efekcie moje dalsze kroki to sprawdzenie przegubów, zastanawia mnie tylko czy przeguby mogą mieć związek z tym problemem na postoju z hamulcem i drive na tipie ?
To co na razie robiłem w Serwis, gdzie niestety problemu finalnie mi nie rozwiązali
1. Wymiana turbo – bo ładowało na 50-60%
2. Czyszczenie i sprawdzenie pompy
3. Wymiana oleju ASB
4. Nastawy ASB
5. Wymiana chłodnicy – bo była hipoteza, że płyn chłodniczy przedostaje się do ASB
6. EGR – cały układ wyczyszczony i sprawdzony
7. Układ paliwowy – wyczyszczony i sprawdzony
8. VAG – 100% Oki, choć zrobię jeszcze pełne logowanie
Lżejszy o naście tysięcy i wkurzony na maxa, chciałbym problem jednak rozwiązać. Dajcie proszę znać co sądzicie. W historii znalazłem wiele takich przypadków, ale albo brakuje finalnego rozwiązania, albo już to robiłem
I jeszcze jedna prośba – czy możecie mi podrzucić namiar na kom. do Rogala ?
ps
hipoteza do weryfikacji przegubu dodatkowo wynika, z faktu że ostatnio przywaliłem przednim prawym kołem w krawężnik. Uderzenie było boczne, tak jakby jadac wzdłuz chodnika + przez dłuższą chwilę miałem uszkodzoną rozetę od tego przegubu, co dla #$%^& odmiany miałem przyjemnośc naprawić w ASO w Austrii... a jak wieciie to drogi kraj
Z góry dzieki
Pzdr
Dz