AR Wiesław napisał(a):
Jeżdźąc na D po zaśnieżonych drogach nie masz kontroli nad pojazdem ("odblokowane " sprzęgło jednokierunkowe), pojazd zachowuje się jak śp. Syrenka. Jeżeli przejdziemy na tiptronik w zakresie 1-4 mamy sprzęgło jednokierunkowe "zablokowane" i pojazd zachowuje się jak ze skrzynką manualną. Czynność tą stosujemy będąc w górach, zjeżdzając w dół
mam 2 auta z automatem
1) pasek w tipie 5 biegowym (od 2 lat)
2) civic 5d w automacie 4 biegowym (od 8 lat)
Jadac na D i zwalniajac bez gazu obroty...
Ad 1
..spadaja do jalowego/prawie do jalowego
EDIT:>>>>>
tez jest hamowanie ale tylko w okreslonych warunkach (patrz ponizej)
<<<<<
Ad 2
...sa podwyzszone (mozna mowic o pojeciu "hamowania silnikiem" - oczywiscie nie tak silnik jak w manualu)
Tak czy siak w praktyce ani w civicu ani w pasacie (wracajac z jakis "polskich gorek" typu "powrot z Karpacza") nie uzywam trybu innego niz D bo nie widze takiej potrzeby (moze jakbym z przyczepa zjezdzal...) W civicu trybu "nie D" uzywalem tylko jak poloneza na holu mialem i przy ustabilizowanej predkosci skrzynia wrzucala kolejny bieg, silnik zdychal.. jak gaz, skrzynia redukcja ... wymuszenie 2ki zalatwilo problem
Instrukcje do obu aut mam po niemiecku ale akurat jezyk ten nie jest dla mnie bariera
Pozdrawiam,
Przemek