.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 11:14:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 AKE] po zabawie na śniegu coś z tipem nie halo
PostNapisane: 20.gru.2009 22:33:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2007 07:48:18
Posty: 89
Lokalizacja: wrocław
witam
podczas dzisiejszego ślizgania się na śniegu powstał problem z tipem. mianowicie nagle auto przestało jechać. dodawanie gazu nic nie zmieniło obroty rosły a auto nie chciało jechac. po chwilowej przerwie auto zaczeło sie toczyć ale jakoś tak nie dokońca tak jak powinno. dalej jadąc juz do domu zauważyłem ze na jedynce i dwujce auto nie jedzie znaczy jak by się sprzęgło ślizgało. po chwili postoju pod domem po włączeni na D utem szarpneło i zaczeło jechac ale jak na dwujke wskoczyło to znowu się sligało. 3-4-5 działa normalnie. no i wsteczny też czasami ciągnie i szarpnie przy włączeniu, normalnie a czasem nie. wiecie może co się dzieje??? :/

edit by Buba : proszę poprawnie zatytułować wątek !

_________________
_______________________________________
S6 C4 2,2T + LPG AAN, 169KW (230 KM) było (
A6 C5 2,5 TDI AKE avant quattro tip jest )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2009 09:52:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2008 16:32:36
Posty: 180
Skrzynia "wskoczyła" w tryb awaryjny. Podepnij pod interfejs i odczytaj co to spowodowało.
Ps. w zimie na zaśnieżonych jezdniach nie jeździmy na D.

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Audi A3 1.8L 20V

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2009 10:04:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
AR Wiesław napisał(a):
Ps. w zimie na zaśnieżonych jezdniach nie jeździmy na D.

Tylko...?

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2009 10:50:41 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Na "R" :peace:
A tak na serio to użymam czasami "3" a po polu to i "1"

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2009 16:42:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2007 07:48:18
Posty: 89
Lokalizacja: wrocław
teraz to i ja wiem ze nie szalejemy na D ale nie wiedziałem tego. audika poszła do roboty prawdopodobnie jakiś koszyk sie zerwał w skrzyni :( droga bedzie ta lekcja :/

_________________
_______________________________________
S6 C4 2,2T + LPG AAN, 169KW (230 KM) było (
A6 C5 2,5 TDI AKE avant quattro tip jest )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2009 21:25:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2008 16:32:36
Posty: 180
martab99 napisał(a):
AR Wiesław napisał(a):
Ps. w zimie na zaśnieżonych jezdniach nie jeździmy na D.

Tylko...?

Jeżdźąc na D po zaśnieżonych drogach nie masz kontroli nad pojazdem ("odblokowane " sprzęgło jednokierunkowe), pojazd zachowuje się jak śp. Syrenka. Jeżeli przejdziemy na tiptronik w zakresie 1-4 mamy sprzęgło jednokierunkowe "zablokowane" i pojazd zachowuje się jak ze skrzynką manualną. Czynność tą stosujemy będąc w górach, zjeżdzając w dół (na D spalimy klocki hamulcowe). Zresztą wszystko opisane jest w instrukcji obsługi pojazdu, ale ponad 90% pojazdów z automatyczną skrzynią biegów to import prywatny i rzadko kto posiada takową a jeżeli już ma to i tak w języku "murzyńskim".

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Audi A3 1.8L 20V

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2009 22:34:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
AR Wiesław napisał(a):
Jeżdźąc na D po zaśnieżonych drogach nie masz kontroli nad pojazdem ("odblokowane " sprzęgło jednokierunkowe), pojazd zachowuje się jak śp. Syrenka. Jeżeli przejdziemy na tiptronik w zakresie 1-4 mamy sprzęgło jednokierunkowe "zablokowane" i pojazd zachowuje się jak ze skrzynką manualną. Czynność tą stosujemy będąc w górach, zjeżdzając w dół

mam 2 auta z automatem
1) pasek w tipie 5 biegowym (od 2 lat)
2) civic 5d w automacie 4 biegowym (od 8 lat)
Jadac na D i zwalniajac bez gazu obroty...
Ad 1
..spadaja do jalowego/prawie do jalowego
EDIT:>>>>>
tez jest hamowanie ale tylko w okreslonych warunkach (patrz ponizej)
<<<<<
Ad 2
...sa podwyzszone (mozna mowic o pojeciu "hamowania silnikiem" - oczywiscie nie tak silnik jak w manualu)

Tak czy siak w praktyce ani w civicu ani w pasacie (wracajac z jakis "polskich gorek" typu "powrot z Karpacza") nie uzywam trybu innego niz D bo nie widze takiej potrzeby (moze jakbym z przyczepa zjezdzal...) W civicu trybu "nie D" uzywalem tylko jak poloneza na holu mialem i przy ustabilizowanej predkosci skrzynia wrzucala kolejny bieg, silnik zdychal.. jak gaz, skrzynia redukcja ... wymuszenie 2ki zalatwilo problem

Instrukcje do obu aut mam po niemiecku ale akurat jezyk ten nie jest dla mnie bariera
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Ostatnio edytowano 23.gru.2009 20:59:08 przez przemekk74, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2009 23:09:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2008 16:32:36
Posty: 180
przemekk74 napisał(a):
AR Wiesław napisał(a):
Jeżdźąc na D po zaśnieżonych drogach nie masz kontroli nad pojazdem ("odblokowane " sprzęgło jednokierunkowe), pojazd zachowuje się jak śp. Syrenka. Jeżeli przejdziemy na tiptronik w zakresie 1-4 mamy sprzęgło jednokierunkowe "zablokowane" i pojazd zachowuje się jak ze skrzynką manualną. Czynność tą stosujemy będąc w górach, zjeżdzając w dół

mam 2 auta z automatem
1) pasek w tipie 5 biegowym (od 2 lat)
2) civic 5d w automacie 4 biegowym (od 8 lat)
Jadac na D i zwalniajac bez gazu obroty...
Ad 1
..spadaja do jalowego/prawie do jalowego
Ad 2
...sa podwyzszone (mozna mowic o pojeciu "hamowania silnikiem" - oczywiscie nie tak silnik jak w manualu)

Tak czy siak w praktyce ani w civicu ani w pasacie (wracajac z jakis "polskich gorek" typu "powrot z Karpacza") nie uzywam trybu innego niz D bo nie widze takiej potrzeby (moze jakbym z przyczepa zjezdzal...) W civicu trybu "nie D" uzywalem tylko jak poloneza na holu mialem i przy ustabilizowanej predkosci skrzynia wrzucala kolejny bieg, silnik zdychal.. jak gaz, skrzynia redukcja ... wymuszenie 2ki zalatwilo problem

Instrukcje do obu aut mam po niemiecku ale akurat jezyk ten nie jest dla mnie bariera
Pozdrawiam,
Przemek


Może się przyda, aby inni użytkownicy autek z automatyczną skrzynią biegów nie potraktowali Twojej wypowiedzi poważnie: http://pl.wikipedia.org/wiki/Automatycz ... ieg%C3%B3w

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Audi A3 1.8L 20V

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2009 23:32:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
AR Wiesław napisał(a):
[Może się przyda, aby inni użytkownicy autek z automatyczną skrzynią biegów nie potraktowali Twojej wypowiedzi poważnie: http://pl.wikipedia.org/wiki/Automatycz ... ieg%C3%B3w

Oswiec nas Panie Nauczycielu .. powiedz gdzie sklamalem tymi slowami?

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2009 06:23:48 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
No niby tam piszę że na "D" nie ma hamowania silnikiem....
Ale u mnie wyraźnie jest, jadę 150 puszczam gaz a obroty nie spadają na jałowe, ale ciągle są w okolicach 3500 i spadają hamując silnikiem (inna sprawa że raczej nie 100% hamowania silnikiem)

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2009 07:53:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2007 07:48:18
Posty: 89
Lokalizacja: wrocław
czyli krótko mówiąc nie szalejemy na D tylko zapinamy sobie 2 i tak samo w górach robimy tak? a czy można zapiąć sobie 3-4 w górach na suchej ulicy czy możemy jechać na D?

_________________
_______________________________________
S6 C4 2,2T + LPG AAN, 169KW (230 KM) było (
A6 C5 2,5 TDI AKE avant quattro tip jest )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2009 09:12:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
MorgothV8 napisał(a):
No niby tam piszę że na "D" nie ma hamowania silnikiem....
Ale u mnie wyraźnie jest, jadę 150 puszczam gaz a obroty nie spadają na jałowe, ale ciągle są w okolicach 3500...

to i Ty bluznisz? Przeciez AR Wieslaw, podal Ci link do wikipedi a tam wyraznie napisali, ze na D nie ma hamowania, chcesz i by Ciebie wysmial???!!!
Jest jeszcze jedno wytlumaczenie... Wieclaw AR nie znalazl czasu by przeczytac dokladnie co tam napisali (pomoge)
Tekst AR Wieslawa z wikipedi: napisał(a):
Typowa skrzynia automatyczna w trybie podstawowym D nie ma żadnych możliwości hamowania

Typowa czyli moze nie kazda?

@MorgothV8 - nie wiem jaka logike przyjeto u Ciebie w skrzyni ale jezeli byl zapiety lockup to moze bez gazu nie skrzynia nie wylacza go? Zakladam jednak ze mowimy o jezdzie bez lockupu

Wieslawie.. zbliza sie wigilia wiec z tej okazji chcialem Ci zyczyc spokojnych i wesolych swiat.. bez wysmiewania i z wieksza otwartoscia na nietypowe rozwiazania
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2009 10:35:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2008 16:32:36
Posty: 180
MorgothV8 napisał(a):
No niby tam piszę że na "D" nie ma hamowania silnikiem....
Ale u mnie wyraźnie jest, jadę 150 puszczam gaz a obroty nie spadają na jałowe, ale ciągle są w okolicach 3500 i spadają hamując silnikiem (inna sprawa że raczej nie 100% hamowania silnikiem)

Jednak wymiana poglądów na coś się przydała, masz uszkodzenie w płycie sterującej lub w sprzęgle hydrokinetycznym.

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Audi A3 1.8L 20V

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2009 10:53:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2008 16:32:36
Posty: 180
[/quote]Wieslawie.. zbliza sie wigilia wiec z tej okazji chcialem Ci zyczyc spokojnych i wesolych swiat.. bez wysmiewania i z wieksza otwartoscia na nietypowe rozwiazania
Pozdrawiam,
Przemek[/quote][/quote]

Dziękuję za życzenia. Życzę zdrowych i pogodnych Świąt.
Ps. naprawiam automaty dość długo i z niewiedzą na temat ich eksploatacji mam do czynienia na co dzień.

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Audi A3 1.8L 20V

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2009 10:54:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Kazdym automatem, którym jechałem (audi , bmw itp) było hamowanie silnikiem więc niewiem o co chodzi. Tak jak morgoth napisał, puszczam gaz auto zwalnia bez hamowania tak jak w skrzyni manualnej, przy czym sama sobie redukuje biegi.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2009 11:05:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
lukas2542 napisał(a):
czyli krótko mówiąc nie szalejemy na D tylko zapinamy sobie 2 i tak samo w górach robimy tak? a czy można zapiąć sobie 3-4 w górach na suchej ulicy czy możemy jechać na D?



Czyli krótko, nie szalejemy automatem , bo czy na D czy na 2,3 zawze można zagotować skrzynie nawet nieswiadomie, a twoja lekcia poślizgów będzie kosztowała ze 3-4 tyś :D .

P.S Jak ktoś umie zmieniać biegi to zazwyczaj kupuje manual :peace:

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2009 11:06:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Cytuj:

Dziękuję za życzenia. Życzę zdrowych i pogodnych Świąt.
Ps. naprawiam automaty dość długo i z niewiedzą na temat ich eksploatacji mam do czynienia na co dzień.


Wiesławie, jeśli możesz i znajdziesz czas rozwiej nasze wątpliwości dotyczące użytkownia automatu. W Wikipedii jest dużo ciekawych informacji, ale nie ma tam konkretów dotyczących tematyki hamowania silnikiem, i złego użytkowania ASB.

Interesuje mnie tematy złych nawyków, postępowań niedopuszczalnych, ale także symptomów uszkodzonej skrzyni na skutek niewlaściwego jej używania.

:peace:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2009 12:53:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2008 22:02:12
Posty: 79
Lokalizacja: Kłodzko
2rafal7 napisał(a):
Kazdym automatem, którym jechałem (audi , bmw itp) było hamowanie silnikiem ...


Witam.
Wg mnie 2rafal7 ma rację. Miałem okazję jechać swoim automatem z podpiętym vagiem (koleś coś tam sobie oglądał) i po zdjęciu nogi z gazu i zjeździe z górki komputer wybił informację "hamowanie silnikiem" więc chyba coś tam hamuje.
Dodam tylko, że koleś troszkę się zdziwił jak zobaczył ten komunikat.
Proponuję zrobić próbę na Waszych autkach.

Pzdr
Jankes

_________________
Audi A6C6 3.0d CYDA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2009 12:55:08 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
No cóż widać mam uwaloną skrzynię...... nie pisze tego złośliwie - to mozliwe.
Przejechała bidula 320000km bez wymiany oleju więc.....
Ale automat.pl przy wymianie powiedział że jest całkiem OK i jeszcze pojeździ.
PS mam CML 4 biegowy, może ta ma inaczej niz nowsze 5 biegowe?
A może szykowac się na naprawę?? Ale to byłoby dziwne bo skrzyni generalnie nic nie mogę zarzucić, błędów też brak....

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2009 14:26:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
No mnie też zainteresowała ta rozbieżność:
przemekk74 napisał(a):
...
1) pasek w tipie 5 biegowym (od 2 lat)
...
Jadac na D i zwalniajac bez gazu obroty...
Ad 1
..spadaja do jalowego/prawie do jalowego
...


z kolei

MorgothV8 napisał(a):
No niby tam piszę że na "D" nie ma hamowania silnikiem....
Ale u mnie wyraźnie jest, jadę 150 puszczam gaz a obroty nie spadają na jałowe, ale ciągle są w okolicach 3500 i spadają hamując silnikiem (inna sprawa że raczej nie 100% hamowania silnikiem)


Nie wiem, kto ma "uwaloną", albo może inaczej zakodowaną skrzynię, ale czasami jeżdżę autem kolegi z tipem właśnie (passat zresztą) i na "D" hamowanie silnikiem jest - o ile dobrze pamiętam :?: . Z kolei te pozycje ograniczające zmianę biegów to w górach się jednak przydają, bo w pięciobiegowym automacie to efektywne hamowanie silnikiem występuje gdzieś pewnie przy 140km/h - ciężko się robi ciasne górskie zakręty przy tej prędkości. Wspomniany pasek zagotował raz hamulce przez nieświadomość kolegi i później się "uświadomiliśmy :D ", po co te pozycje na lewarku są.

I na koniec - najlepsze Świąteczne życzenia dla całego grona forumowego :)

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 75 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: