.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 09:46:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2009 20:28:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.gru.2006 13:23:36
Posty: 50
Lokalizacja: z tamtąd.
Ja w pasku miałem takie same odczucia jak Morgoth i również nie było to tak jak w manualu, że silnik spięty z kołami na stałe, tylko taki delikatny uślizg na sprzęgle był.
Mianowicie, chciałem kupić land rovera freelander w automacie i tam zero takiego efektu, puszczam gaz = obroty jałowe, nie kupiłem go z tego powodu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2009 11:47:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
AR Wiesław napisał(a):
MorgothV8 napisał(a):
No niby tam piszę że na "D" nie ma hamowania silnikiem....
Ale u mnie wyraźnie jest, jadę 150 puszczam gaz a obroty nie spadają na jałowe, ale ciągle są w okolicach 3500 i spadają hamując silnikiem (inna sprawa że raczej nie 100% hamowania silnikiem)

Jednak wymiana poglądów na coś się przydała, masz uszkodzenie w płycie sterującej lub w sprzęgle hydrokinetycznym.


to chyba wszystkie A8ki mają zwalone skrzynie

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2009 12:36:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2008 16:32:36
Posty: 180
maciu napisał(a):
AR Wiesław napisał(a):
MorgothV8 napisał(a):
No niby tam piszę że na "D" nie ma hamowania silnikiem....
Ale u mnie wyraźnie jest, jadę 150 puszczam gaz a obroty nie spadają na jałowe, ale ciągle są w okolicach 3500 i spadają hamując silnikiem (inna sprawa że raczej nie 100% hamowania silnikiem)

Jednak wymiana poglądów na coś się przydała, masz uszkodzenie w płycie sterującej lub w sprzęgle hydrokinetycznym.


to chyba wszystkie A8ki mają zwalone skrzynie


Tylko że nie wszystkie A8ki mają takie same skrzynie (A8: 4HP18FLE, 4HP18FLA, 4HP24A, 5HP19FL, 5HP19FLA, 5HP24A, 6HP26A, 6HP32A - którą wybierasz, bo kolega "MargothV8" ma 4HP24A). 4HP... ma inną zasadę działania niż 5HP... czy też 6HP...

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Audi A3 1.8L 20V

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2009 13:44:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2007 07:48:18
Posty: 89
Lokalizacja: wrocław
No lekcja będzie sporo kosztowała ok 4 tys :(: w skrzyni rozwaliłem kosz a ze moje sprzęgo hydrokinetyczne zbliża sie do 200 tys km tez sie nadaje do wymainy. oczywiściie olej, zestaw uszczelniaczy i robocizna. dokładnie 3960 zł :( Żona mnie zabije jak sie dowie :/

_________________
_______________________________________
S6 C4 2,2T + LPG AAN, 169KW (230 KM) było :(
A6 C5 2,5 TDI AKE avant quattro tip jest :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2009 14:31:21 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
@AR WIesław
Skoro posiadasz wiedzę to napisz (jak możesz) w których z wymienionych przez Ciebie skrzyniach takie zachowanie jest OK a w których nie jest.... poza tym jak możesz to chcoiaż mniej-więcej podaj które są bardziej udane/polecane/trwałe a które mniej - ciekawe byłoby mieć takie zestawienie na forum, a raczej o tym nie było puki co.

Pozdrawiam

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2009 15:36:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2008 16:32:36
Posty: 180
No lekcja będzie sporo kosztowała ok 4 tys n w skrzyni rozwaliłem kosz (jeżeli kosz F to nowy 450zł., jeżeli DG to nowy 550zł.) a ze moje sprzęgło hydrokinetyczne zbliża się do 200 tys km tez się nadaje do wymainy (do regeneracji ok. 1000zł.). oczywiście olej, (olej + filtr 380 zł.), zestaw uszczelniaczy (jeżeli konieczne to 800zł.) i robocizna. dokładnie 3960 zł Sad (oraz inne: tarczki + przekładki na uszkodzony kosz, panewka pompy itp. ok. 200zł.) W sumie to nie drogo.

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Audi A3 1.8L 20V

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2009 15:56:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
A mógłbyś AR Wiesław napisać, jaka jest fizyka tego zjawiska, że ta skrzynia się rozwaliła :?: Po części to rozumiem, że takie szybkie zmiany prędkości obrotowej i "wirtualnie" liniowej podczas poślizgu nie są naturalne dla sterownika, ale żeby zaraz mechanikę skrzyni rozwalać :/ :?: To coś to sterowanie nie do końca przemyślane chyba :?:

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2009 16:05:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
w mojej skrzynie w pasku 5hpcostam w 3 przypadkach wystepuje hamowanie silnikiem
- tryb "reczny" tipa
- ostre przyspieszanie na D i nagle zwolnienie "gazu"
- dupojazda na malej predkosci na D przy wlaczonym tempomacie i krotkie nacisnienie hamulca (tylko czasem zalacza sie "hamowanie silnikiem" - ciezko powtorzyc i w sumie nie wiem czy to z tempomatem, ptedkoscia, wcisnieciem hamulca czy kombinacja jest to zwiazane)
Jazda typu "jade 100 i zwalniam gaz" na D to schodza obroty do jalowego

Jak widac jest to bardziej skomplikowane niz opis w artykule wiki... w wolnej chwili przygladne sie blokom vagcoma sprzyni biegow podczas zwalniania z i bez podpieca silnika.. moze gdzies to "zalaczenie" da sie odczytac

Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2009 17:30:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Hamowanie silnikiem na D jest w każdej skrzyni. W odróżnieniu od manuala, nie w każdej prędkości obrotowej silnika. Jeżeli jadę samochodem bardzo szybko i wskazówkę mam prawie na czerwonym polu, to w chwili puszczenia gazu gdyby wskazówka obrotomierza miała pokonywać całą tarczę, a sekundę po zwolnieniu lewego pasa, ponownie, od dołu obrotomierza, do prawie max, to chyba wuj by mnie strzelił. Boże, dziękuję ci za tą wspaniałą awarię mojej skrzyni biegów. Jadąc z prędkością 1700rpm, fakt, hamowania u mnie nie ma, ale do 1700 nie ma wprawdzie też i przyspieszania, bo loockup na to nie pozwala. Trochę mnie to irytowało, ale pomału się przyzwyczajam.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2009 10:44:28 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
To jak to w końcu jest?
Powinna hamować czy nie?
Przy np obrotomierzu w 2/3 do czerwonego pola, czyli np 4100 RPM w beznynie.
Puszczam gaz i...... jak powinna się zachować skrzynia?

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2009 09:17:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
MorgothV8 napisał(a):
To jak to w końcu jest?
Powinna hamować czy nie?
Przy np obrotomierzu w 2/3 do czerwonego pola, czyli np 4100 RPM w beznynie.
Puszczam gaz i...... jak powinna się zachować skrzynia?

Nie wiem jak u Ciebie, ale w skrzyniach z lookup'em: jeżeli jechałeś ze stałą prędkością, lub bardzo delikatnie przyspieszałeś, obroty nie spadną, nastąpi hamowanie silnikiem, jeśli jednak te 4100rpm były z gazem w podłodze, to obroty spadną o około 20% (lockup) i dalej hamowanie silnikiem.
Jeżeli nie masz lockupa, to nie masz poprostu tego drugiego przypadku.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2009 13:21:37 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Czyli się zgdza, obroty jak puszczę gaz (po jeździe ze stałą prędkością) nie spadają i następuje hamowanie silnikiem.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: