.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 13:52:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2009 18:54:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2008 11:03:31
Posty: 46
Lokalizacja: Gubin
Auto: Audi S6 C5
Cze.
A więc tak byłem u znajomego na vaga, Wnioski takie że Klimatronik działa poprawnie i nie miał on zadnych błedów,było jakieś 6 błędów ale pare razy mi aku padł więc coś tam napewno połapał. Termostat jest dobry nawet po wężach czuć kiedy jest zamknięty a kiedy otwarty.
Co znajomy zauważył, gdy wkręci się silnik na obroty 3 do 5 tysi po chwili zaczyna lecieć ciepłe powietrze z nawiewów. Chyba mi zostają 2 opcie - Pompa wody (chodź jest nowa, więc dziwne jak by znią było coś nie teges) lub nagrzewnica mi padła ( ale zawsze był lany borygo i żaden syf nigdy nie pływał w nim)
Ktoś może wie jak tam dostać się do nagrzewnicy jakiś ewentualnie link z foto .
I co tu robić ?? jakieś pomysły ?:P
Już bym chyba wolał ten termostat padnięty robić :( :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2009 20:56:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lut.2007 13:19:17
Posty: 210
Lokalizacja: okolice Puław
Może głupie pytanie, ale układ masz dobrze odpowietrzony?
Jeśli by się okazało, że nagrzewnica jest przypchana, to przed "demolition work/show" ;) można spróbowac ją przepłukac.

Pozdro

_________________
jest B6 AVF quattro, pierwszy diesel i chyba jednak ostatni ;)
było B5 AAH quattro
krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8
było B4 AAH quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2009 15:38:36 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
odkrec waz od nagrzewnicy ale ten powrotny i odpal auto. jezeli poleci z niego plyn po odpaleniu to nagrzewnica jest drozna wiec moze byc zakamieniona natomiast moze byc tak ze masz odwrotnie weze podlaczone lub jezeli masz lpg to parownik jest odwrotnie podlczony i goraca woda zamiast isc do nagrzewnicy to wogole do niej nie dociera

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2009 16:08:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2008 11:03:31
Posty: 46
Lokalizacja: Gubin
Auto: Audi S6 C5
Nom mam Gazownie zamontowaną, a wąż od nagrzewnicy to ktory odłączyć ? ten za silnikiem co jest, jak tak to będzie ciężko tam się dostać . Przydał by się schemat układu wodnego to bym sprawdził czy gazownicy się nie je*li przy zakładaniu gazu z przwodami.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2009 02:00:57 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
najpierw odlacz od parownika jeden waz i go zaslep wraz z kroccem w parowniku i odpal auto na PB. jezeli problem zniknie to najprawdopodobniej wystarczy odwrocic weze na parowniku. Jezeli to nie pomoze to sprobuj przelozyc weze do nagrzewnicy przy trojnikach rozgaleziajacych wode do parownika i nagrzewnicy. zamiana wezy w innym miejscu jest raczej niemozliwa wiec tylko w tych miejscach wyzej opisanych mogla nastapic pomylka. Efekt jest taki ze odgalezieniu na nagrzewnice nie ma cyrkulacji wody albo jest tylko do parownika a dalej jest odwrotnie czego efektem jest brak cyrkulacji w samej nagrzewnicy a jezeli juz to woda ktora do niej dociera jest juz schlodzona przez parownik.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2010 17:11:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2008 11:03:31
Posty: 46
Lokalizacja: Gubin
Auto: Audi S6 C5
Mam jeszcze jedno pytanie do Was Koledzy, zaobserwowałem że jak latam po mieście przy tem. otoczenia -3 to tem. silnika jest na 90`C , jednak w tracie spada do 78-80`C czy to jest normalne? Bo sam nie mogę sobie przypomnieć jak miałem kiedyś . :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2010 18:06:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
To wygląda, że jednak termostat nie pracuje prawidłowo :/ . Na jutro mrozy zapowiadają, to sprawdzę jeszcze tę temperaturkę u siebie i napiszę Ci jak to u mnie wygląda.

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2010 21:48:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2008 11:03:31
Posty: 46
Lokalizacja: Gubin
Auto: Audi S6 C5
Byłbym wdzięczny. pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2010 12:43:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
No więc dzisiejszego ranka wyglądało to tak:
- do ok. 55st. szybki wzrost temperatury silnika, klimatronik - dmuchawa praktycznie nie pracuje;
- od ok 55st. klimatronik rozpoczyna nagrzewanie wnętrza. Przy 60st.C dmuchawa już praktycznie na full - znacznie spada prędkość nagrzewania się silnika
- silnik nagrzał się do temperatury ok 79-81 i tak temperatura oscylowała w tych granicach - zegary wskazywały praktycznie 90st.

I jeszcze warunki pomiaru :)
- temperatura zewnętrzna wg FIS - średnio ok. -17st.C;
- temperatura silnika odczytywana z kanału 57 klimatronika;
- całość "trasy" ok.10km + ok.2min pracy silnika na jałowym w czasie skrobania szyb :<
- w czasie kiedy temperatura oscylowała w podanym zakresie, jazda odbywała się w kolumnie, praktycznie ze stałą prędkością 60-70km/h, w większości na piątym biegu. Klimatronik praktycznie na pełnych obrotach. Tak przez ok. 5km;
- ostatnie ok. 1.5km nieco szybciej - tak ok. 90km/h i zmienne/większe obciążenie silnika - temperatura dość szybko dotarła do 87st.C, po czym zakończyłem jazdę.

Jak będę miał okazję bardziej "trasowo" pojechać, to jeszcze popatrzę jak to wygląda z tą temperaturą, bo zakładając, że mój termostat jest OK, to wygląda że taka emerycka jazda z klimatronikiem praktycznie na full kiepsko wygląda w bilansie produkcji/zużycia ciepła nawet w benzynowej V6 :diabel: , a nieraz słyszę narzekania kolegów z dieselem pod maską, że marzną w swoich, energetycznie przecież o wiele sprawniejszych TDI peace :peace:

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2010 21:56:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2008 11:03:31
Posty: 46
Lokalizacja: Gubin
Auto: Audi S6 C5
Miałem trochę czasu dziś bo padł mi POTENCJOMETR PEDAŁU GAZU,i z tego że nie było na miejscu w serwisie wykorzystałem wolny czas by dostać się do trójników od nagrzewnicy i jednak chyba wyjdzie na to że przez nie nie miałem ogrzewania,bo układ się zapowietrzał przez luźne opaski i z nich mi się też sączył płyn, bo stwierdzałem tak że ubytki płynu po jakiejś trasie, gdzie no nie jechało się wolno ;) :P . Jak zamontuje potencjometr gazu to się okaże czy po dokręcanie trójników dało jakiś efekt :D .
Pozdro:)

Ogrzewania Dalej nie mam:/ Co mi pozostanie ? odkręcenie przewodów od nagrzewnicy i sprawdzenie jej przepustowości?

Dobra Teraz TO JESTEM BLADY :/ :( Jak pisałem wyżej, odkeciłem przewody od nagrzewnicy nie było lekko miejsca prawie tam nie było, do tego gazownicy się tam podłączyli... sprawdziłem nagrzewnice i jest w niej przepustowość. Podłączyłem wszystko spowrotem, zalałem płynem odpowietrzył się układ i dalej z nawiewów ZIMNO :| :( Prosił bym o jakąś radę co można jeszcze sprawdzić :(

Obrazek
Obrazek

Nie wiem czy ma to znaczenie ale napisze,klimatronik tak od 21-HI ustawiony by dawał ciepło i gazując Autem, wkręcając go tak na 4-6 tysi , dosłownie po chwili zaczyna lecieć bardzo ciepłe powietrze co może oznaczać taki objaw że Pompa jest zła ?

_________________
Kiedyś : Audi A6 C5 2.8 AQD Sedan
OBECNIE :) : AUDI S6 C5 4.2 V8 SEDAN :D Quattro :D

***GUBIN RACING TEAM***
-TURBO DĄBEK FAMILIA-
- VW MK2 MODA 1.8 TURBO (AGU Z A3-150PS) 272PS-350Nm DIABOLOT
- VW MK2 VAMPIR 2.8 VR6 174PS-235Nm

https://pl-pl.facebook.com/GubinRacingTeam/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2010 17:17:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2006 12:25:33
Posty: 263
Lokalizacja: Lublin
Raczej nadal zapowietrzony układ. Znajdź nawyższy punkt w układzie płynu (podejżewam parownik) i od tej strony próbuj zalewać.

_________________
Toczydełko dla starszych :)

A100 C4 Q AVANT
2.8 AAH automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2010 18:45:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
Zrobiłeś to, co kolega hans wyżej Ci doradzał?? Może nagrzewnica pomimo wrażenia przepustowości jednak jest nieco zakamieniona i praktycznie cały płyn krąży Ci przez parownik od gazu. Logiczne wtedy, że przy wyższych obrotach większy przepływ "przepycha" więcej cieczy przez nagrzewnicę i ciepełko się pojawia. Najlepiej na początek to przerwij ten przepływ przez parownik - może nietrudno na chwilę będzie zacisnąć bądź zagiąć węże do parownika (jeden wystarczy ;) ). Oczywiście autko przełączone na Pb.

I jeszcze info na temat temperatury silnika (z klimatronika k57) - dłuższe jazdy wykazały, że po nagrzaniu wnętrza temperatura niezależnie od stylu jazdy utrzymuje się w granicach 87-89*C

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2010 20:16:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Witam przerobiłem ten sam problem z nagrzewnicą. Na początku robiło się ciepło jak silnik trzymałem na obrotach. Później przestało praktycznie całkowicie grzać.
Po wielu rozważaniach i regulaminowych odpowietrzaniach doszedłem do wniosku że przypchana jest nagrzewnica.
Kupiłem

2m węża do wody 3/4 cala.
i 2 opaski metalowe skręcane (nie wiem jak to fachowo nazwać)
odkamieniacz do chłodnic


Procedura czyszczenia wygląda tak:

1) sciągamy węże z nagrzewnicy
2) zakładamy 2 węże w sposób przedstawiony na rysunku

Obrazek

3) Odkręcamy wodę w kranie i płuczemy (kran możemy odkręcić do końca)
4) Zamieniamy miejscami węże i płuczemy w drugą stronę
5) Gotujemy wodę w czajniku mieszamy z połową odkamieniacza wlewamy do nagrzewnicy(ostrożnie mamy do czynienia z substancjami żrącymi) czekamy 3 minuty i znów płuczemy długo silnym strumieniem zimnej wody (krok 2 do 4)
6) zakladamy węże od silnika odpowietrzamy i cieszymy się ciepłym powietrzem.

Możesz pominąć punkt 5. i spróbować przepłukać bez odkamieniacza jeżeli to nie pomoże odkamieniacz będzie konieczny.
Ostatecznie do wymiany nagrzewnica.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: