.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lis.2024 13:30:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: AUDI 100 C.4 2.4D AAS - mocy przybywaj.
PostNapisane: 25.gru.2009 21:10:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2009 20:57:39
Posty: 14
WITAM!
Ponieważ jestem nowym użytkownikiem serdecznie witam.
Mam Audi 100 z 1992 silnik diesla 2.4 AAS o mocy 82KM. Auto jak dla mnie jest świetne, wygodne,komfortowe,bezawaryjne, ale żona się ze mnie śmieje że w wieku 25 lat wożę się z prędkością emeryta. Czasami pod górkę ze skrzyżowania ciężko jest uciec tym wozem a nie mówię już o wyprzedzaniu na trasie bo troszkę trzeba czekać na dobrą górkę.
Silnik przeze mnie nie jest katowany, zalany półsyntetykiem ELF, bez wycieków, przedmuchów, kopcenia, od wymiany do wymiany bierze tylko tyle oleju ile musi czego na bagnecie nie widać. Mam zamiar nadal użytkować ten samochód bo jest dla mnie bardzo sentymentalny. Tylko na prawdę chciałbym kilka koni więcej i moment obrotowy podnieść tak aby się nie bać ruszyć szybciej z miejsca gdy niecierpliwi kierowcy w naprawdę przeciętnych autach stoją za mną na skrzyżowaniu :)

Duperele typu sportowy wydech, magnetyzer czy stożkowy filtr powietrza oczywiści odrzucam bo wiejski tuning jest dobry, ale dla sprzedawców na allegro.

Szukam porady lub osoby (najlepiej w woj. śląskiego) który poleciłby7 mi dobry warsztat, gdzie mógłbym wstawić jakieś nowe taile lub zmienić program, ale nie wiem czy sam program wiele pomoże.

Poszukuję znawcy tematu, jest ktoś kto może mi coś podpowiedzieć?

_________________
Lepiej w dieslu śmigać bryczką niż na gazie zapalniczką :)
Fiat Uno 1.4 ies - był
Opel Vectra A 2.0 GT - był
Volkswagen Golf III 1.8 - był
Audi 80 B3 1.6 TD - był crash :(
Audi 100 C3 2.0 D - był
Mitsubishi Galant 2.0 TD - był
Mercedes W124 250D - był
Ford Fiesta, Ford Mondeo, Fiaty i inne graty, ALE AUDI TO JEST AUTO!
Teraz - Audi 100 C4 2.4D :) Audi 90 2.3E


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2009 22:16:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Ten silnik jest "niereformowalny" nie ma elektroniki ani nawet turbiny, więc nie ma czym podnieśc tej mocy.
Najlepiej poszukaj innego silnika i przekładaj - najlepiej 2.5 TDI o oznaczeniach AEL, w tym mozna cos dłubnąć albo sprzedaj to auto i kup coś mocniejszego . Tak będzie taniej.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2009 09:10:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2009 20:57:39
Posty: 14
chyba najrozsądniej będzie zrobić swap... a jak się ma przekładka na 2.5TDI też z setki 115KM a jak z 2.5TDI z pierwszej a6 140KM? Czy mocowanie silnika i skrzyni biegów pasuje? Czy skrzynia biegów z 2.4 D z racji przełożeń będzie się nadawać do 2.5TDI?

_________________
Lepiej w dieslu śmigać bryczką niż na gazie zapalniczką :)
Fiat Uno 1.4 ies - był
Opel Vectra A 2.0 GT - był
Volkswagen Golf III 1.8 - był
Audi 80 B3 1.6 TD - był crash :(
Audi 100 C3 2.0 D - był
Mitsubishi Galant 2.0 TD - był
Mercedes W124 250D - był
Ford Fiesta, Ford Mondeo, Fiaty i inne graty, ALE AUDI TO JEST AUTO!
Teraz - Audi 100 C4 2.4D :) Audi 90 2.3E


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2009 09:33:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.cze.2007 17:02:38
Posty: 249
Lokalizacja: Żyrardów
Swap, jesli chodzi i mechaniczna czesc jest p'n'p i bedzie pasowal zarowno na lapy, jak i do skrzyni. Najwiecej dłubania (tez prosta robota, ale sie z tym najdłuzej zejdzie) bedzie z elektroniką.

_________________
Audi 100 C3 Avant Quattro 2.3 '90 powered by LPG => sprzedane
Audi 100 C3 2.5TDI '90 => dawca
Audi S4 C4 Avant 2.5TDI '92
Audi 90 B3 4.2 V8 ABZ on VEMS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2009 11:35:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2009 20:57:39
Posty: 14
Czyli Plug and Play. Myślę, że łatwiej i tańszym kosztem będzie swap na silnik 2.5TDI 115KM taki jak był w setkach, ten 140 konny z A6 C4 pewnie posiada więcej zagadnień elektronicznych i jest droższy w eksploatacji pod względem cen części i osprzętu...tak mi się wydaje.
Jeśli mielibyśmy oszacować kosz takiego swapa biorąc pod uwagę,że sam jestem w stanie wykonać robociznę mechaniczną (a elektrykę muszę zlecić specjaliście) to powinienem się zamknąć w jakiej kwocie? Tak +/- 1500 zł ?

_________________
Lepiej w dieslu śmigać bryczką niż na gazie zapalniczką :)
Fiat Uno 1.4 ies - był
Opel Vectra A 2.0 GT - był
Volkswagen Golf III 1.8 - był
Audi 80 B3 1.6 TD - był crash :(
Audi 100 C3 2.0 D - był
Mitsubishi Galant 2.0 TD - był
Mercedes W124 250D - był
Ford Fiesta, Ford Mondeo, Fiaty i inne graty, ALE AUDI TO JEST AUTO!
Teraz - Audi 100 C4 2.4D :) Audi 90 2.3E


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2009 11:59:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
2.5TDI 115km czy 140km jest to ten sam silnik i wiązka elektryczna jest także zupełnie identyczna a sterownik(komputer) jest różny tak jak i kilka rzeczy mechanicznych takich jak turbina,wtryski ;)

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2009 12:32:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2008 11:55:22
Posty: 366
Lokalizacja: Wrocław
za 1500 to dobrego silnika nie kupisz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2009 19:07:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4029
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
nie mowiac juz o dolocie i wydechu , sprzedaj i kup AAT/ AEL , wyjdzie taniej :peace:

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2009 19:28:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2009 20:57:39
Posty: 14
dokładnie,gra nie warta świeczki, rzuciłem oko na allegro oraz dzwoniłem do gościa który zajmuje się rozbiórką samochodów, takiego silnika nie ma a gdyby miał to z gwarancją kompletny z dolotem,turbo i osprzętem 2500-3000 zł... na allegro ceny zbliżone. Nie było by to rozsądne bo gdzie tam jeszcze praca, którą trzeba w to włożyć. Myślę, że potłukę się tym autem do wiosny i wtedy sprzedam lub zamienię z dopłatą za tdi.

A rozwiązanie tymczasowe za nie duże pieniądze np. + 5-6 koników więcej?

_________________
Lepiej w dieslu śmigać bryczką niż na gazie zapalniczką :)
Fiat Uno 1.4 ies - był
Opel Vectra A 2.0 GT - był
Volkswagen Golf III 1.8 - był
Audi 80 B3 1.6 TD - był crash :(
Audi 100 C3 2.0 D - był
Mitsubishi Galant 2.0 TD - był
Mercedes W124 250D - był
Ford Fiesta, Ford Mondeo, Fiaty i inne graty, ALE AUDI TO JEST AUTO!
Teraz - Audi 100 C4 2.4D :) Audi 90 2.3E


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2009 19:36:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
RedSoon napisał(a):
A rozwiązanie tymczasowe za nie duże pieniądze np. + 5-6 koników więcej?


Nowy, czysty, nie zapchany wydech.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2009 21:49:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
5 - 6 koników przy tej masie auta nawet nie odczujesz, bo koniki ( Moc - KM )wbrew pozorom sie nie liczą, to co sie czuje gdy auto przyspiesza, to moment obrotowy (Newtonometr - Nm).
Załóz nizsze opony, auto oszuka Cię na prędkości ( licznik będzie zawyzał ) ale będzie lepiej przyspieszać.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2009 11:05:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.cze.2007 17:02:38
Posty: 249
Lokalizacja: Żyrardów
Wyjsciem jest zakup C3 TDI za grosze - i jest kompletny dawca. Ja swoja kupilem za 1700zł.

_________________
Audi 100 C3 Avant Quattro 2.3 '90 powered by LPG => sprzedane
Audi 100 C3 2.5TDI '90 => dawca
Audi S4 C4 Avant 2.5TDI '92
Audi 90 B3 4.2 V8 ABZ on VEMS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2009 11:28:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2008 11:55:22
Posty: 366
Lokalizacja: Wrocław
Dla mnie sa dwa wyjscia albo pokochac 2.4D Albo sprzedac dołozyc i kupic normalne nie kombinowane TDI inna opcja nie wchodzi w gre swap-y itp


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2009 12:29:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
guziq napisał(a):
Wyjsciem jest zakup C3 TDI za grosze - i jest kompletny dawca. Ja swoja kupilem za 1700zł.


Idealny pomysł.. :peace:
Idzie C3 wyrwac z 2.5TDI nawet taniej niż 1700zł :diabel:

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2009 12:34:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
ScaniaDriver napisał(a):
Dla mnie sa dwa wyjscia albo pokochac 2.4D Albo sprzedac dołozyc i kupic normalne nie kombinowane TDI inna opcja nie wchodzi w gre swap-y itp

Nic dodać, nic ująć ;)

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2009 15:00:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
to taki domowy sposob na stare D z forum golfa...moze tez tak masz
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2009 18:06:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2009 20:57:39
Posty: 14
Dzięki wszystkim za porady, o momencie obrotowym wiem :) A i w sumie racja, może zostawię żonie niech sobie jeździ bezpiecznie 2.4D a ja poszukam C3 tdi, cygaro też fajna sprawa, kiedyś miałem takie 2.0 - to była dopiero maszynka przyśpiesza a'la duży fiat :)
Co do modyfikacji pompy to myślę,że to ma sens jedynie przy innych modyfikacjach, to już jak ktoś typowo chce się bawić w tuning. A ja bym chciał jednak podnieść moment na niższych obrotach, żeby szybciej wychodził z dołu. Myślę,że kompletny układ wydechowy, który pozwoli na szybsze opróżnienie spalin z układu to jest dobre rozwiązanie, ale nie korzystne finansowo, markowy sprzęt i dobrze obliczony układ to robota za spore pieniądze.
Jednak będę jeździł do wiosny i albo zostawię Audi dla żony i kupię 100 2.5TDI albo zamienię z dopłatą np. A6 C4 coś będę myślał. A puki co rozejrzę się za Cygarem, też fajna opcja :)

_________________
Lepiej w dieslu śmigać bryczką niż na gazie zapalniczką :)
Fiat Uno 1.4 ies - był
Opel Vectra A 2.0 GT - był
Volkswagen Golf III 1.8 - był
Audi 80 B3 1.6 TD - był crash :(
Audi 100 C3 2.0 D - był
Mitsubishi Galant 2.0 TD - był
Mercedes W124 250D - był
Ford Fiesta, Ford Mondeo, Fiaty i inne graty, ALE AUDI TO JEST AUTO!
Teraz - Audi 100 C4 2.4D :) Audi 90 2.3E


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: