.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.sty.2025 21:48:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: 2.8 po remoncie - jaki olej??
PostNapisane: 17.maja.2005 13:47:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.gru.2003 13:05:01
Posty: 1155
Lokalizacja: -=Warszawa=-
Jak w temacie... zrobiłem sobie remont silnika (AAH) i zastanawiam się jakim olejem go teraz zalac?? Przedtem jeździłem na mineralnym mobilu 15w40 i teraz chce zala półsyntetykiem... Wymienione panewki, pierścienie no i pełna obróbka głowic oczywiście (łącznie z polerką:diabel:) Jakieś sugestie :?:

_________________
Obrazek
www.zaluskart.com
www.audi-quattro.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2005 15:27:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Mozesz zalać jakiś dobry połsyntetyk lub syntetyk. Ja w tym tygodniu zalewam Valvoline VR1 Racing 10W-60.
Co skłoniło cie do remontu, jakie koszta na jakich częściach? Jest jakaś widoczna poprawa kultury pracy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2005 16:20:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.gru.2003 13:05:01
Posty: 1155
Lokalizacja: -=Warszawa=-
wowo napisał(a):
Mozesz zalać jakiś dobry połsyntetyk lub syntetyk. Ja w tym tygodniu zalewam Valvoline VR1 Racing 10W-60.
Co skłoniło cie do remontu, jakie koszta na jakich częściach? Jest jakaś widoczna poprawa kultury pracy?


lekko ciekła mi woda spod lewej głowicy i spływała po wydechu, a że planuje się wybrać tym samochodem do Hiszpani, postanowiłem zrzucić głowice. Potem okazało się że musze splanować koło zamachowe (było przypalone w trzech miejscach i biło przy ruszniu) co pociągneło za sobą wyważenie wraz z wałem korbowym :) Potem stwierdziłem że jak jestem już na takim etapie to wymienie pierścienie, a po rozebraniu wszystkiego okazało się że panewki też nie są już w najlepszej kondycji :peace: Narazie na same głowice wydałem 1800 brutto (planowanie, wymiana prowadnic, polerka kanałów, obróbka gniazd wraz z zaworami i wyciąganie ukręconych szpilek od wydechu) Reszte kosztów ciężko narazie określić, doszły jeszcze takie rzeczy jak poduszka pod silnik, obie sondy,zawór podciśnieniowy który otwiera drugi obieg w kolektorze ssącym itp. Dopiero składam więc nie moge Ci jeszcze nic napisać o kulturze pracy, ale mam nadzieje że będzie zdecydowanan różnica :diabel:

P.S. Pierścienie szpilki do głowicy i uszczelki do całego silnika - GOETZE

_________________
Obrazek
www.zaluskart.com
www.audi-quattro.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2005 18:04:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Widze ze kompleksowo podchodzisz do tematu. Daj znać na koniec o efektach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2005 18:49:38 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Pablo, daj znać jak skończysz, bo mi się też zbiera na generalkę... Ciekawią mnie koszty i efekt...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2005 11:15:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.gru.2003 13:05:01
Posty: 1155
Lokalizacja: -=Warszawa=-
spokój qwa :!: :diabel: :D :P :peace: :):

A odnośnie tematu... nikt nic mądrego nie wymyślił :?: Gdzie się podziali Ci którzy wszystko zawsze wiedzą najlepiej :?: :):

_________________
Obrazek
www.zaluskart.com
www.audi-quattro.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2005 13:46:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Przcież ci napisałem że dobrym półsyntetykiem ewentualnie pełnym.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2005 14:02:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.gru.2003 13:05:01
Posty: 1155
Lokalizacja: -=Warszawa=-
np. Mobil 10w40 :?:

_________________
Obrazek
www.zaluskart.com
www.audi-quattro.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2005 14:07:41 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jak znam zycie to remont niewiele dal wiec zalej conajwyzej polsyntetykiem

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2005 14:15:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.gru.2003 13:05:01
Posty: 1155
Lokalizacja: -=Warszawa=-
hans napisał(a):
jak znam zycie to remont niewiele dal wiec zalej conajwyzej polsyntetykiem


Rozszerz może swoją myśl...

_________________
Obrazek
www.zaluskart.com
www.audi-quattro.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2005 15:06:00 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
to napisz bardzo dokladnie co bylo robione w ramach remontu , nie ulepszen tylko remontu , chodzi mi glownie o dol silnika

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2005 15:34:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.gru.2003 13:05:01
Posty: 1155
Lokalizacja: -=Warszawa=-
Obrazek

Pablo Wa-wa napisał(a):
lekko ciekła mi woda spod lewej głowicy i spływała po wydechu, a że planuje się wybrać tym samochodem do Hiszpani, postanowiłem zrzucić głowice. Potem okazało się że musze splanować koło zamachowe (było przypalone w trzech miejscach i biło przy ruszniu) co pociągneło za sobą wyważenie wraz z wałem korbowym :) Potem stwierdziłem że jak jestem już na takim etapie to wymienie pierścienie, a po rozebraniu wszystkiego okazało się że panewki też nie są już w najlepszej kondycji :peace: Narazie na same głowice wydałem 1800 brutto (planowanie, wymiana prowadnic, polerka kanałów, obróbka gniazd wraz z zaworami i wyciąganie ukręconych szpilek od wydechu) Reszte kosztów ciężko narazie określić, doszły jeszcze takie rzeczy jak poduszka pod silnik, obie sondy,zawór podciśnieniowy który otwiera drugi obieg w kolektorze ssącym itp. Dopiero składam więc nie moge Ci jeszcze nic napisać o kulturze pracy, ale mam nadzieje że będzie zdecydowanan różnica :diabel:

P.S. Pierścienie szpilki do głowicy i uszczelki do całego silnika - GOETZE


Napisz konkretnie co chcesz wiedzieć bo coś ciężko się z Tobą gada... :|

_________________
Obrazek
www.zaluskart.com
www.audi-quattro.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2005 15:38:13 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
robiles szlif walu w miejscu osadzenia panewek ? robiles szlif cylindrow ? jakie pierscienie ( jakiej firmy zalozyles) , masz kolo 2 masowe czy jedno... ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2005 15:50:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.gru.2003 13:05:01
Posty: 1155
Lokalizacja: -=Warszawa=-
hans napisał(a):
robiles szlif walu w miejscu osadzenia panewek ? robiles szlif cylindrow ? jakie pierscienie ( jakiej firmy zalozyles) , masz kolo 2 masowe czy jedno... ?


wał i blok nie wymagał szlifu i panewki zakładam nominalne. Jak już wcześniej pisałem, pierścienie są firmy GOETZE.

_________________
Obrazek
www.zaluskart.com
www.audi-quattro.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2005 15:54:46 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
dla dobra dotarcia pierscieni dobrze jest lekko szlifnac/zmatowic cylindry , cylindry po jakims tam przebiegu nie sa juz idealnie okragle i rowne a nowe pierscienie zanim sie uloza na wypolerowanej powierzni , troche to potrwa a w miedzy czasie oleju bedzie zarl i moze olejem zarzucac swiece i wydech . Jakie masz cisnienie oleju teraz i przed remontem ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2005 16:11:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.gru.2003 13:05:01
Posty: 1155
Lokalizacja: -=Warszawa=-
hans napisał(a):
dla dobra dotarcia pierscieni dobrze jest lekko szlifnac/zmatowic cylindry , cylindry po jakims tam przebiegu nie sa juz idealnie okragle i rowne a nowe pierscienie zanim sie uloza na wypolerowanej powierzni , troche to potrwa a w miedzy czasie oleju bedzie zarl i moze olejem zarzucac swiece i wydech . Jakie masz cisnienie oleju teraz i przed remontem ?


Silnik dopiero zaczynam składać i licze się z tym że całość po remoncie będzie musiała się dotrzeć - stąd moje pytanie o olej. Jeśli chodzi o ciśnienie oleju to na wskaźniku na desce rozdzielczej wskazywało:
na rozgrzanym oleju, wolnych obrotach od 1.8 do 2.0 a na wysokich od 4.5 do 5
Pompa olejowa wygląda dobrze ale jutro i tak zawoże ją na pomiary luzów.

Cytuj:
jak znam zycie to remont niewiele dal


Co miałeś na myśli :?:

_________________
Obrazek
www.zaluskart.com
www.audi-quattro.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2005 16:48:11 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
zobaczymy , nie znam przypadku kiedy to po remoncie takiego silnika zywotnosc jego wzrosla a dlatego ze wszyscy mi znani mechanicy robia tylko czesc tego co powinno sie robic przy takich zabiegach lub robia to niewlasciwie , poza tym malo kto zdaje sobie sprawe ze silnik ma elementy utwardzane powierzchniowo i wszelkie obrobki tych miejsc powoduja pozbawienie elementow warstwy zapewniajacej trwalosc. Niewatpliwie w takch przypadkach wymiana silnika jest najtansza metoda na pozbycie sie problemu a napewno szanse na odzyskanie parametrow silnika sa duzo wieksze niz w przypadku remontu


czy robiles badanie osiowosci walu i osadzen walu w bloku? czy czysciles kanaly wodne i olejowe z osadow ? czy bedziesz wymienial wszystkie sruby na nowe ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2005 17:17:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.gru.2003 13:05:01
Posty: 1155
Lokalizacja: -=Warszawa=-
Wał i blok zostały dokładnie "zbadane" i wszystkie wymiary były w tolerncji... dlatego też postanowiłem nie szlifować wału i wsadzić panewki nominalne (również doskonale zdaje sobie sprawe o utwardzanej powierzchni) Wszystkie kanały dokładnie są oczyszczone a najważniejsze śruby/szpilki będą nowe :)Zobaczymy... Zastanawiam się teraz nad procesem docierania... bo różne są opinie

_________________
Obrazek
www.zaluskart.com
www.audi-quattro.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2005 17:25:40 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jest specjalny olej sluzacy do docierania silnikow ale w Twoim przypadku trudno nazwac to docieraniem skoro tylko pierscienie beda ulegaly docieraniu a reszta tylko ulozeniu .... no i jezeli nie przeszlifowales cylindrow , jak bedzie przebiegal proces docierania tychze pierscieni

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2005 07:22:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Hans ma troszke racji, ale znam przypadki, gdzie dobrze zrobiony remoncik poprawił kondycje jednostki napedowej (poparte pomiarami z hamowni) Z drugiej zaś strony, nie wiem na jak długo.
Pablo Wa-wa -> ciśnienie oleju miałeś ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: