.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.kwi.2025 14:10:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: porównanie kosztów eksploatacji diesel/Pb/LPG
PostNapisane: 18.maja.2005 21:51:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Policzyłem sobie dziś, że od początku mojego posiadania Cygara 2,0 d wydałem na paliwo ok. 11 tys zł., przejechałem dystans ponad 68 kkm, śr. cena ON wyniosła w tym czasie 2,80 zł, śr. zużycie paliwa 5,71 ltr/100 km.

Po założeniu:
cena Pb - 3,10 zł i śr. zużycia paliwa 7,5 ltr
cena LPG 1,5 zł, śr. zużycie 9 ltr.
koszt przejechania dystansu 68 kkm wynosi:

1. Pb - 15,8 kzł
2 LPG - 9,2 kzł.

Czyli LPG jest tańszy ale niewiele (na dystansie 68 kkm).

Ale w tym czasie wydałem na remont silnika 4400 zł (odliczam koszt rozrządu, pompy wodnej, końcówek wtryskiwaczy bo to można zrobić w każdym silniku...). Poza tym koszt instalacji można przyjąć ok. 2000 zł.

I przy tych samych przebiegach i cenie gazu koszt zakupionego paliwa wygląda następująco:
1. diesel - 15,3 kzł
2. Pb - 15,8 kzł
3. LPG - 11,2 kzł.

Czyli LPG jest wyraźnie tańszy :D

Oczywiście możecie stwierdzić, że te wielkości są z palca wyssane, ze ze starego wolnossącego diesla nie da się takiego śr. zużycia paliwa wycisnąć... Ale te dla Pb i LPG też są lekko za niskie jak na np. Audi 100 1,8. Choć przy mojej emeryckiej jeździe pewnie do osiągnięcia :D

W każdym razie wnioski nasuwają się takie, że jeżeli diesla to jedynie w dobrym stanie i przyzwoitym przebiegu. W każdej innej sytuacji benzyniak będzie tańszy (i szybszy i cichszy i mniej problematyczny...). A jak ktoś nie ma uprzedzenia do gazu to może dobrze na tym wyjść :) (Biorąc pod uwagę ew. drobne modyfikacje co do ceny instalki itp. i tak się pewnie opłaci...)


No to tyle.

Tych co to doczytali do końca informuję, że koniec i bomba a kto czytał ten trąba :)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2005 21:57:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 22:21:00
Posty: 1642
Lokalizacja: Warszawa
Trutu tu tu :):

Tylko, że jak diesel'em jeździsz, czy też na benzynie to nie katujesz silnika w takim stopniu jakbyś jeździl na gazie :D:D Może i zapach propanu_butanu to niebo w gębie o poranku w korku ale ja jakoś wolę czyste powietrze wdychać :D:D:D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2005 22:11:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2003 20:32:56
Posty: 231
Lokalizacja: Góry Sowie
może i troszeczkę racji masz ;-) Przy tych cenach paliw nadal obowiązuje zasada : im wiecej jeżdzisz tym taniej jeżdzisz :) Kilka lat temu na ON lepiej się kalkulowało jeżdzić.
Co ja jednak zrobię ,że lubię swojego 1Z-ta :D

_________________
Audi80^1,9TDI^1Z^ABS^Alu^Elektr^Czarna^94r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2005 22:14:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.maja.2005 18:37:44
Posty: 66
Lokalizacja: Gorlice (małopolska)
ja już chyba wole wdychać gaz (troche głupio to zabrzmiało) niż czarny dym ze starego klekota który stojąc w korku grzeje sie do 100 stopni i spala wtedy więcej oleju(silnikowego) niż ropy
natomiast jeśli chodzi o nowsze diesle to one zdecydowanie przewyższają LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2005 22:25:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 22:21:00
Posty: 1642
Lokalizacja: Warszawa
robert72 napisał(a):
ja już chyba wole wdychać gaz (troche głupio to zabrzmiało) niż czarny dym ze starego klekota który stojąc w korku grzeje sie do 100 stopni i spala wtedy więcej oleju(silnikowego) niż ropy
natomiast jeśli chodzi o nowsze diesle to one zdecydowanie przewyższają LPG


I w pewnym momencie nastepuje u klienta detonacja gazu co się zebrał w kolektorze :D:D:D:D:D Ewrybady szał :P:P:P :diabel: :peace:

A propos grzania.... te stare klekoty to miały chyba wiatrak przy chłodnicy napędzany paskiem klinowym....? Nie ma takiego "udanego" wynalazku co u mnie, że dopiero jak termostat pozwoli to wiatrak się zaczyna obracać a w międzyczasie uszczelki i olej szlag zaczyna trafiać :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2005 13:46:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
robert72 napisał(a):
ja już chyba wole wdychać gaz (troche głupio to zabrzmiało) niż czarny dym ze starego klekota który stojąc w korku grzeje sie do 100 stopni i spala wtedy więcej oleju(silnikowego) niż ropy
natomiast jeśli chodzi o nowsze diesle to one zdecydowanie przewyższają LPG

Zapach spalonej mieszanki gazowej przyprawia mnie o wymioty, co do spalania oleju to raczej wiecej spali zdezelowany \LPG`owiec niz zdezelowany traktor (LPG`owcowi zdarzy sie to przy 300 tys km a dieslowi przy ponad 500 jesli nie przy milionie km.
Co do ostatniego zdania zgadzam sie, z tym ze czasokres do ktorego sie odwolujesz przesunałbym do roku 1991 i do słowa LPG dodałbym jeszcze benzynę.
No to tera się zacznie. ;-) :diabel: :): :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2005 14:02:31 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
rodzynek - wydaje mi sie ze manipulujesz wynikiem.
koszty paliwa sa odpowiednio (przy zalozonej przez ciebie cenie i spalaniu):
ON - 10,9 tys
PB - 15,8 tys
LPG - 9,2 tys
jesli do kosztow utrzymania diesla doliczasz remont silnika to analogicznie mozna policzyc rowniez remont silnika benzynowego a dodatkowo koszty napraw strzalow, wymiany swiec, kabli, pompy paliwa ;-) , silnik krokowy ;-) zapieczone wtryski ;-) nowy mieszalnik albo zestaw naprawczy ;-) czestsze wymiany filtrow i koszty regulacji u znajomego gazownika, etc.
problemy z wolnymi obrotami, zamulenie i inne atrakcje sa niewymierne ;-)
poza tym sa zboczency ktorzy kochaja diesla :peace:

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2005 18:29:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Bilu napisał(a):
rodzynek - wydaje mi sie ze manipulujesz wynikiem.


Jasne, że tak :D W końcu są to moje, bardzo subiektywne oceny ;)
Bilu napisał(a):
jesli do kosztow utrzymania diesla doliczasz remont silnika to analogicznie mozna policzyc rowniez remont silnika benzynowego a dodatkowo koszty napraw strzalow, wymiany swiec, kabli, pompy paliwa ;-) , silnik krokowy ;-) zapieczone wtryski ;-) nowy mieszalnik albo zestaw naprawczy ;-) czestsze wymiany filtrow i koszty regulacji u znajomego gazownika, etc.
problemy z wolnymi obrotami, zamulenie i inne atrakcje sa niewymierne ;-)


Piszę o kosztach remontu diesla bo to robiłem. Ale dlatego też podaję dwa warianty - z wliczonym remontem i bez. A że LPG ma swoje humory - każdy wie :D

Bilu napisał(a):
poza tym sa zboczency ktorzy kochaja diesla :peace:


Hmm, skończyły mi się czasy dużych benzyniaków... Teraz, za żonkosia inaczej się wydaje pieniądze :D Z wyliczeń wychodzi, że niby taniej z gazem ale z racji ich fanaberii nie są w moim przypadku skuteczną alternatywą. W każdym razie kolejne auto(-di) to też będzie diesel, najlepiej 2,5 tdi :) (ale najpierw muszę zajeździć mojego...)



PS. Oglądałem dziś Jaguara XJ6 4,2 z 1972 roku, już byłem zakochany ale teraz to już chyba nie będę mógł spać (do wzięcia za 25 kzł...)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2005 22:05:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2004 19:23:19
Posty: 751
Lokalizacja: okolica Krakowa
A w td notowane są przypadk iprzekroczenia 3mln km na jednym silniku (najczęściej w MB) i w tym czasie może, ale nie musi być robiony remoncik silnika i praktycznie nic się nie dzieje.... a więc wniosek, że silnik sie zużywa wolniej niż jakakolwiek częśc samochodu.
W benzynie to jeszcze pól biedy......
LPG......hhhhhhmmmmmmm



Pozdrawiam

_________________
audi 90 rocznik 1986 1,6td - tak wygląda
Obrazek
JEDZIESZ NIE PIJ!!! (za dużo się rozlewa):D
Czy wiesz, że: na Biodieslu wyprodukowanym z rzepaku zebranym z 1 hektara możesz pokonać około 20.000 kilometrów samochodem osobowym?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2005 23:47:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sty.2005 00:35:48
Posty: 1226
Lokalizacja: Łódź -> Oxford Auto A6 TDI
Jeżeli już o tym mowa to pomyslmy co wylatuje nam z rury wydechowej i jakie zniszczenia powoduje czarny dym z traktora..
Lpg o połowę mniej zanieczyszcza powietrze i nie wiem czy ON jest przyszłością skoro już w silnikach diesla stosuje się instalacje gazowe..

_________________
[img]http://www.toya.net.pl/~cheater/logo/audi3.gif[/img:f16cacb4b]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2005 11:26:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Blachutek napisał(a):
Jeżeli już o tym mowa to pomyslmy co wylatuje nam z rury wydechowej i jakie zniszczenia powoduje czarny dym z traktora..
Lpg o połowę mniej zanieczyszcza powietrze i nie wiem czy ON jest przyszłością skoro już w silnikach diesla stosuje się instalacje gazowe..

Wspolczesnie traktory spelniaja surowe normy Euro wiec to nie jest argument, co do starszych konstrukcji - tu sie moge zgodzic , ale nie popadajmy w przesade.
Stosowanie instalacji gazowych w dieslu ma na celu nie tylko zmniejszenie emisji spalin, ale wyciszenie silnika oraz poprawe osiagów.
Nie mow mi tylko Pawel ze masz gaz bo troszczysz sie o srodowisko :D

@ Bilu: nic dodac nic ujac, ja tez jestem zboczony :P i nie wstydze sie tego. :):

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2005 13:17:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sty.2005 00:35:48
Posty: 1226
Lokalizacja: Łódź -> Oxford Auto A6 TDI
baskecior napisał(a):
Nie mow mi tylko Pawel ze masz gaz bo troszczysz sie o srodowisko :D

Hihi, przynajmniej nie wyrzucam papierków na ulicę. :P

_________________
[img]http://www.toya.net.pl/~cheater/logo/audi3.gif[/img:f16cacb4b]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2005 14:45:35 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
znowu czcza dyskusja :):

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2005 15:24:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
Blachutek napisał(a):
Hihi, przynajmniej nie wyrzucam papierków na ulicę. :P


Taaaa, jak w Niemcowni jesteś to może i tak ;)

A gaz z instalek 1-2 giej generacji to porażka.... syf o smród na maxa....

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2005 17:17:00 
Klubowicz

Dołączył(a): 09.paź.2004 23:10:45
Posty: 639
Lokalizacja: ŁÓDZ - CORK
Auto: AUDI A6 C7
Tia ble.ble.ble gaz,benzyna czy ropa jeżdzimy tym na co nas stać .Polacy są ogólnie biedni a każdy chce jeżdzić samochodem .

_________________
AUDI A6 C7 S LINE
radcarscork.ie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2005 20:19:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
kinyo napisał(a):
Tia ble.ble.ble gaz,benzyna czy ropa jeżdzimy tym na co nas stać .


I własnie o tym ten post. Nie zawsze jedynie cena litra i nominalne zużycie świadczy o opłacalności danego przedsięwzięcia. Jeszcze między innymi przejeżdżany roczny dystans i stan samochodu.

kinyo napisał(a):
Polacy są ogólnie biedni a każdy chce jeżdzić samochodem .


I dlatego własnie warto się zastanowić za wczasu. Tanie mięso psy żrą :D

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2005 23:34:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
hans napisał(a):
znowu czcza dyskusja :):

... ale za to jaki ruch na forum ... ;-) :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: