.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 16:34:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 1.9 TDI 1Z] Ciężki rozruch, problem z mocą, logi
PostNapisane: 18.sty.2010 09:28:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2007 10:38:42
Posty: 41
Lokalizacja: Kielce
Witam,
mam problem z autkiem. Coś mi ostatnio ciężko zapala i zrobił się jakiś zamulony.
Co do odpalania to wygląda jakby się zapowietrzał tzn. długo trzeba kręcić i pali tak jakby chciał a nie mógł. Świece są sprawne. Co ciekawe dzieje się tak nie zawsze, zazwyczaj w temperaturze ok. -2 do -7. Przy wyższej lub niższej temperaturze pali od strzała. Pęcherzyków powietrza w przewodach nie widać.
Co do zamulenia - muł jest niezależny od obrotów, ale czasami zdarza się że zbiera się normalnie z tym że są to przypadki sporadyczne. Vmax nie wiem jakie jest (nie było gdzie sprawdzić) ale oceniam że 160 km/h by pojechał z tym że trzeba by na to długo czekać.
Auto to B4 1.9 TDI 1Z z 1994 r. z wtryskami od ALH 220/300 bar, EGR zaślepiony. Filtry powietrza i paliwa mają najechane jakieś 6 tys. km. Błędów żadnych nie wywala.
Bardzo proszę o pomoc. Poniżej podaję linki do logów.

wszystkie:

http://mzaba.wrzuta.pl/katalog/wszystki ... di_b4_logi

statyczne:

000
http://mzaba.wrzuta.pl/obraz/8zSLkyqmrq ... 000_static

001
http://mzaba.wrzuta.pl/obraz/1QGDlyXZyl ... 001_static

003
http://mzaba.wrzuta.pl/obraz/6ZrkYOYTGa ... 003_static

004
http://mzaba.wrzuta.pl/obraz/38qlZ07AOd ... 004_static

007
http://mzaba.wrzuta.pl/obraz/5gKcauByBa ... 007_static

013
http://mzaba.wrzuta.pl/obraz/3qX0E4XUTw ... 013_static


Basic Settings:

000
http://mzaba.wrzuta.pl/obraz/03sCJBdNvr ... c_settings

003
http://mzaba.wrzuta.pl/obraz/1LmVlsk0z0 ... c_settings

004
http://mzaba.wrzuta.pl/obraz/50lwBnrAov ... c_settings


dynamiczne:

000
http://mzaba.wrzuta.pl/obraz/96cSaOfVGF ... 00_dynamic

001
http://mzaba.wrzuta.pl/obraz/7iqkbQtgxc ... 01_dynamic

003
http://mzaba.wrzuta.pl/obraz/6rs9VJfpH4 ... 03_dynamic

004
http://mzaba.wrzuta.pl/obraz/7GGJsuoaBY ... 04_dynamic

008
http://mzaba.wrzuta.pl/obraz/8C4rwnJOAz ... 08_dynamic

010
http://mzaba.wrzuta.pl/obraz/05rf1IH59J ... 10_dynamic

011
http://mzaba.wrzuta.pl/obraz/7hKmjccAzr ... 11_dynamic

_________________
Audi 80 B-4 1.9 TDI 1Z :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2010 10:04:51 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Podreguluj zaplon... jest troche za pozny...
Przeplywomierz wyraznie slabnie na wyzszych obrotach... przydaloby sie zmienic filtr powietrza.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2010 10:20:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2007 10:38:42
Posty: 41
Lokalizacja: Kielce
przemik, ale zwróć uwagę w 003 dynamicznym że w zasadzie właściwy pomiar przepływki to jest od 2000 do 2600 obr/min. Czyli nie ma ani dołu ani góry. Czy taki pomiar może być spowodowany filtrem powietrza? Czy wtedy by nie było tak że wogóle by źle mierzył? I jeszcze jedna rzecz mi przyszła do głowy: czy taki pomiar może być spowodowany uszkodzniem węża między przepływką a turbiną (nie wiem czy jest uszkodzony - sprawdzę dopiero po robocie, ale wydaje mi się że jest ok.)?
Filtr powietrza zmienię obligatoryjnie:)

_________________
Audi 80 B-4 1.9 TDI 1Z :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2010 10:33:18 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Wiem do czego zmierzasz. Zaczynamy od najtanszych i najprostszych rzeczy - zanim wymienisz/podmienisz LMM - wymien filtr powietrza i powtorz logi - 003,008,010 i 011.
W logach nie widac zeby byla gdzies nieszczelnosc.
Turbina i cala regulacja cisnienia doladowania wyglada dobrze.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2010 11:02:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2007 10:38:42
Posty: 41
Lokalizacja: Kielce
Filtr powietrza oczywiście wymienię. Postaram się to zrobić jeszcze dzisiaj. Logi dam radę zrobić dopiero późną nocą (mam w Kielcach fajny odcinek testowy niedaleko chaty tylko ruch za duży za dnia tam panuje :/ ). Jak tylko będę miał logi po wymianie filtra to wkleję je do tematu.

Natomiast co do nieszczelności: to w logach widać by było nieszczelność w przypadku uszkodzenia między turbiną a kolektorem (niskie ciśnienie doładowania) a mi chodziło o to czy może być taka sytuacja że turbina łapie lewe powietrze na odcinku przepływomierz -> turbina gdzie odbywa się zasysanie powietrza. W takiej sytuacji ciśnienie doładowania byłoby ok natomiast przepływomierz mierzyłby niepoprawnie. To oczywiście jest czysta hipotetyka i nawet nie wiem czy dobrze kombinuję ale ciekawy jestem czy to ma sens.
I jeszcze jedno jak błędne wskazania dynamiczne z grupy 003 mają się do grupy 008 gdzie w zasadzie wygląda że wszystko jest ok (zgodnie z topiciem Meszruma http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752:
- 008: poz. 2, 3 i 4:
a. wartość poz. 2 [życzenie kierowcy] powinna być najwyższa;
b. wartość poz. 3 [ograniczenie momentu obrotowego] powinna być najniższa;
c. wartość poz. 4 [ograniczenie dymienia] powinna być wyższa od wartość poz. 3, a niższa niż wartość poz. 2.
jeżeli wartość poz. 4 jest najniższa - G70 mierzy nieprawidłowo.)?
Pozdrawiam

_________________
Audi 80 B-4 1.9 TDI 1Z :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2010 08:22:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2007 10:38:42
Posty: 41
Lokalizacja: Kielce
Witam ponownie

Po wymianie filtra powietrza VAG wypluł coś takiego (logi dynamiczne grupy 003, 008, 010 i 011 zgodnie z sugestią przemika):

003
http://mzaba.wrzuta.pl/obraz/4gkpFMEGGX ... 03_dynamic

008
http://mzaba.wrzuta.pl/obraz/9wfVdnQ7ho ... 08_dynamic

010
http://mzaba.wrzuta.pl/obraz/6epNEeLJcY ... 10_dynamic

011
http://mzaba.wrzuta.pl/obraz/6QXMA3Ujm8 ... 11_dynamic


Chciałbym jeszcze dowiedzieć się co na podstawie zamieszczonych logów sądzicie o stanie/kondycji silnika czy wszystko jest ok czy też na coś należy zwrócić uwagę. I jeszcze jedno pytanie czy tak niewielkie przestawienie kąta wtrysku ma wpływ na występujące czasem problemy z odpalaniem?

_________________
Audi 80 B-4 1.9 TDI 1Z :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2010 08:32:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Wyczyść porządnie przepływomierz. Na zaślepionym EGR`e powinien dużo lepiej mierzyć.
Poza tym - cacy.

Co do słabego odpalania - jeśli nie ma pęcherzyków w wężykach - zmień filtr paliwa i zalej porządnego zimowego paliwa. Kąt wtrysku do delikatnej korekty w górę.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2010 09:30:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2007 10:38:42
Posty: 41
Lokalizacja: Kielce
Dzięki za pomoc. Postaram się w weekend wyczyścić przepływkę i ponownie zrobić logi. Mam tylko pytanie: jak skuteczne jest takie czyszczenie przepływki i czy nie będzie tak że po jakimś krótkim okresie czasu znowu zacznie padać? I jeszcze jedno jeżeli czyszczenie nie pomoże to znaczy że przepływka dokończyła swego żywota?
Pozdrawiam

_________________
Audi 80 B-4 1.9 TDI 1Z :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2010 10:13:54 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Żaba napisał(a):
Dzięki za pomoc. Postaram się w weekend wyczyścić przepływkę i ponownie zrobić logi.


I slusznie...

podreguluj tez zapłon - co i jak tutaj:
http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=10913.0

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2010 10:59:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2007 10:38:42
Posty: 41
Lokalizacja: Kielce
Ok. Kąt wtrysku też postaram się ustawić.
Jak tylko zrobię logi po tych pracach to wstawię je do tematu.
Dzięki za pomoc i pozdrawiam

_________________
Audi 80 B-4 1.9 TDI 1Z :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2010 12:29:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Żaba napisał(a):
Dzięki za pomoc. Postaram się w weekend wyczyścić przepływkę i ponownie zrobić logi. Mam tylko pytanie: jak skuteczne jest takie czyszczenie przepływki i czy nie będzie tak że po jakimś krótkim okresie czasu znowu zacznie padać? I jeszcze jedno jeżeli czyszczenie nie pomoże to znaczy że przepływka dokończyła swego żywota?
Pozdrawiam

Po wyczyszczeniu przepływki będzie ok, pod warunkiem że się dobrze postarasz.
Efekty będą piorunujące. :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2010 11:19:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2007 10:38:42
Posty: 41
Lokalizacja: Kielce
Witam po dłuższej przerwie.
W tym czasie pozbyłem się problemu z utrudnionym rozruchem - problemem okazał się nieszczelny przewód paliwowy przy samej pompie. Kąta wtrysku nie przestawiłem, ale mam to w planach jak się klimat ociepli (przestawienie jest niewielkie więc na razie wytrzyma). Jak na razie aura jest niezbyt sprzyjająca do prac a garażu nie posiadam.
Wyczyściłem również przepływomierz i tu niestety klapa. Pomimo czyszczenia go zakupionym w intercarsie środkiem do czyszczenia przepływomierzy, środkiem do czyszczenia połączeń elektrycznych oraz benzyną ekstrakcyjną - szału nie ma. Blaszki czyściłem porządnie patyczkami do uszu i o ile odzyskały taką srebrno-białą barwę to na jednej z nich zauważalne jest punktowe ciemne przebarwienie (jakby od przepalenia) którego nie dało się usunąć.
Poniżej zamieszczam logi wykonane po przejechaniu ok. 300 km od czyszczenia:
003:
http://mzaba.wrzuta.pl/obraz/1njhqt9RqP ... 03_dynamic

008:
http://mzaba.wrzuta.pl/obraz/1wL8K1CF2v ... 08_dynamic

010:
http://mzaba.wrzuta.pl/obraz/6Tln7nXeWm ... 10_dynamic

011:
http://mzaba.wrzuta.pl/obraz/7GRfMUFvZJ ... 11_dynamic

Jak widać w 003 dół się nic nie zmienił natomiast ilość mierzonego powietrza spada dopiero przy ok 2800 rpm a nie jak poprzednio przy ok. 2600 rpm.
Tak więc chyba jednak czeka mnie wymiana przepływki :( chyba że macie jeszcze jakiś pomysł co z tym zrobić.
Jeżeli uważacie że tylko wymiana to mam pytanie - brać używkę (oczywiście po sprawdzeniu na VAG-u) czy nówkę? Czy używka jeszcze wytrzyma czy zdechnie dość szybko? I jeżeli używka to na co zwrócić uwagę? W którym momencie może zacząć obcinać o ile wogóle może?
Dzięki wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam

_________________
Audi 80 B-4 1.9 TDI 1Z :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2010 12:48:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Spróbuj podmienić lmm od innego auta. 5 minut roboty a pewność będzie 100%.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2010 13:24:11 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Baskecior napisał(a):
Spróbuj podmienić lmm od innego auta. 5 minut roboty a pewność będzie 100%.


Przemo... rzuc okiem na 008 dyn... ;)

Zaba
Nic nie zmieniaj - przeplywomierz mocny nie jest ale dziala poprawnie... jest i tak lepiej niz bylo wiec czyszczenie przynislo skutek.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2010 13:33:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
przemik napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Spróbuj podmienić lmm od innego auta. 5 minut roboty a pewność będzie 100%.


Przemo... rzuc okiem na 008 dyn... ;)

Zaba
Nic nie zmieniaj - przeplywomierz mocny nie jest ale dziala poprawnie... jest i tak lepiej niz bylo wiec czyszczenie przynislo skutek.

Pozdrawiam

Przyznaję bez bicia , że nie zajrzałem. :helm:
Wsio jasne.

Obywatelu Żaba, zapodajcie jeszcze 001 dynamicznie ... nastanie jasność.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2010 15:05:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2007 10:38:42
Posty: 41
Lokalizacja: Kielce
Dzięki koledzy za pomoc :)
Postaram się niedługo zapodać loga z 001 i obadamy wtedy co dalej.
Pozdrawiam

_________________
Audi 80 B-4 1.9 TDI 1Z :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2010 10:06:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2007 10:38:42
Posty: 41
Lokalizacja: Kielce
Koledzy, dodaję log 001 zrobiony dynamicznie:

http://mzaba.wrzuta.pl/obraz/4dGWWrKKBZ ... 01_dynamic

I mam ogromną prośbę - wytłumaczcie mi co takiego zobaczyliście w grupie 008 i co widzicie w 001, bo ja tam jakoś nie bardzo mogę coś dostrzec - ale uczę się dopiero więc bądźcie wyrozumiali :peace:

Dzięki za pomoc i pozdrawiam :)

_________________
Audi 80 B-4 1.9 TDI 1Z :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2010 11:53:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Żaba napisał(a):
Koledzy, dodaję log 001 zrobiony dynamicznie:

http://mzaba.wrzuta.pl/obraz/4dGWWrKKBZ ... 01_dynamic

I mam ogromną prośbę - wytłumaczcie mi co takiego zobaczyliście w grupie 008 i co widzicie w 001, bo ja tam jakoś nie bardzo mogę coś dostrzec - ale uczę się dopiero więc bądźcie wyrozumiali :peace:

Dzięki za pomoc i pozdrawiam :)


Dawki paliwa w funkcji obrotów, widać na logu, że wraz ze wzrostem obrotów dawka paliwa jest w miarę stała jedynie pod koniec delikatnie, ale do zaakceptowania, opada. Co za tym idzie można uznać że przepływomierz mierzy prawidłowo.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2010 10:27:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2007 10:38:42
Posty: 41
Lokalizacja: Kielce
Przepraszam za brak odzewu z mojej strony przez weekend ale miałem pilny wyjazd.
Koledzy skoro uważacie że lmm mierzy poprawnie to co w takim razie jest nie tak? :( Czyżby pompa nie dawała sobie rady z wtryskami 220/300 bar? Przemik i Baskecior - wytłumaczcie mi proszę co takiego zobaczyliście w 008 i jak się to ma do 001 i co w rezultacie z tego wszystkiego wynika...
Pozdrawiam

_________________
Audi 80 B-4 1.9 TDI 1Z :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2010 12:12:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
W 001 obserwujesz zachowanie nastawnika i ci za tym idzie dawki wtryskiwanego paliwa. U Ciebie jest ok,ale nadal ECU obcina dawkę ...
Przeanalizowałem raz jeszcze 010 i 011 i widać, że jest pewna różnica in plus w wyliczeniu mapy a co za tym idzie leciuteńkie przeładowanie.
ECU w takim przypadku musi zdjąć dawkę. W/g tutaj leży problem bo cała reszta jest ok.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: