.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 19:57:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [S6 C4] Stuki w przednim zawieszeniu
PostNapisane: 28.lut.2010 18:37:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
Panowie nie wiem co to moze stukać , własnie wymieniłem amortyzatory + odboje + poduszki amortyzatorów + końcówki drązków (przed wymianą tez stukało) + spręzyny i dalej puka , wszystkie silent blocki sa ok - sprawdzane na 2 stacjach diagnostycznych na szarpakach plus mechanik przed wymianą amorów na popularnego łomika a takze w trakcie wymiany jak juz było wszystko porozkrecane i powiedział ze są praktycznie nowe . Wszystkie części to firmówki nie zadna chińszczyzna najczęściej Febi ale tez Kager .

w jakich sytuacjach puka , ano jedynie wtedy gdy koło wpadnie np w dziure (których pełno na jezdni po zimie) czyli wtedy jak koło idzie na max w dół , w momencie najeżdzania na krawęznik nie puka .
Doradżcie gdzie szukać suków bo nie ukrywam ze mnie to lekko irytuje , sam stuk nie jest jakiś głośny ale jest- zawiecha zrobiona wiec powinno byc cisza przynajmniej na jakiś czas - szczerze powiem ze myslałem ze stuk powoduje spręzyna która mi pękłą od dołu przy mocowaniu ale po wumianie stuk jest identyczny jak przed wymianą i dokładnie stuka w takich samych sytuacjach :/

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2010 19:04:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
Hmm, poduszki pod kolyską do sprawdzenia.

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2010 19:16:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2010 16:21:00
Posty: 19
Lokalizacja: Pruszcz Gdański / UK
Witam,

ja miałem cos podobnego u siebie w [C5] A6. Podobnie jak ty wymieniłem wszystko i dalej stukało. Pózniej pojechalem do mechanika i w końcu znależliśmy problem. Okazało sie ze była to maglownica. Z tego co mi mechanik powiedział to muszę ją wymienić aby stukanie się skończyło. Aby tymczasowo zlikwidować ten problem pamiętam, że sciągnał jakąs gumową osłonę od strony koła i wepchnął tam jakiś smar. Tymczasowo pomogło, ale po jakiś czasie znów się zaczęło ( ale nie już tak głośno jak poprzednio).
Pozdrawiam

_________________
Obecnie: Audi Allroad 2.5 TDI 2004 BAU
Był: Audi A6 Avant 2.5TDI quattro 1998 AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2010 19:56:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
toms001 napisał(a):
Hmm, poduszki pod kolyską do sprawdzenia.


gdzie to lokalizować jak pojade na kanał ?



a maglownicę sprawdzę jeszcze raz bo tez o tym myslałem ale po wstepnej diagnozie niby jest ok , jednak chyba troche po łebku to sprawdzaliśmy :):

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2010 20:05:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2008 11:14:12
Posty: 297
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
stawsz napisał(a):
a maglownicę sprawdzę jeszcze raz bo tez o tym myslałem ale po wstepnej diagnozie niby jest ok , jednak chyba troche po łebku to sprawdzaliśmy :):


maglownica jeżeli nie masz servotronica gdyby była nie sprawna to łatwo sprawdzić na zgaszonym silniku, tylko kluczyk przekręć aby nie blokowało kierownicy i pokręć dynamicznie lewo prawo. U mnie tak było, stukało ładnie i właśnie to przejawiało się w trakcie jazdy, jednak tylko przy małych prędkościach i często na nierównościach przy skręcaniu (przeważnie jak zjeżdżałem na drogę nieutwardzoną)

_________________
Audi 100 C4 2,3 - zostały drzazgi :(
Audi A6 C4 2,8 AAH quattro MT sedan - jest ;)
Audi A8 D2 2,8 AAH quattro MT - sprzedany
Audi S8 D2 FL 4,2 AQH quattro AT - przyjemność z jazdy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2010 20:07:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
sebos17 napisał(a):
stawsz napisał(a):
a maglownicę sprawdzę jeszcze raz bo tez o tym myslałem ale po wstepnej diagnozie niby jest ok , jednak chyba troche po łebku to sprawdzaliśmy :):


maglownica jeżeli nie masz servotronica gdyby była nie sprawna to łatwo sprawdzić na zgaszonym silniku, tylko kluczyk przekręć aby nie blokowało kierownicy i pokręć dynamicznie lewo prawo. U mnie tak było, stukało ładnie i właśnie to przejawiało się w trakcie jazdy, jednak tylko przy małych prędkościach i często na nierównościach przy skręcaniu (przeważnie jak zjeżdżałem na drogę nieutwardzoną)


mam servotronic to jest S6 :D

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2010 20:22:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1574
Lokalizacja: Wałbrzych
Nic nie napisałeś o gumkach na stabilizatorze. C4 uwielbia stukać w tym miejscu. Naprawa jest śmiesznie tania.

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'
Jest
COUPE KV 85'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2010 20:33:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
Sprawdzales prowadnice zacisku?
Gniazdo sworznia wahaczy? Moze za slabo dokręcony?
Gumy stabilizatora?

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2010 21:31:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
SJake napisał(a):
Sprawdzales prowadnice zacisku?
Gniazdo sworznia wahaczy? Moze za slabo dokręcony?
Gumy stabilizatora?
to o czym piszecie sprawdzaliśmy i gumy wachaczy są ok jak nowe skręcone na maxa nie wiem co do gumy na stabilizatoerze bo podobno 0go nie ma jest drązek reakcyjno-stabilizujący a to podobno co innego ale to wszystko było przejrzane więc zakładam że jest ok więc dlatego założyłem ten zatel

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2010 21:42:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
sory za błędy ale pisze z telefonu :)

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2010 22:00:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
stawsz napisał(a):
mam servotronic to jest S6 :D


Nie każde S6 ma servotronic, więc to nie jest takie oczywiste, wszystko zależy od wersji wyposażenia, dlatego kolega pytał :):

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2010 11:43:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2009 15:27:45
Posty: 262
Lokalizacja: Wrocław/Chełm
stawsz napisał(a):
mam servotronic to jest S6 :D


To nie ma znaczenia czy jest servotronic czy nie, ja mam 1N1 i właśnie maglownica stuka, właśnie w takich sytuacjach jak opisujesz. I tez da się to wyczuć przy zgaszonym silniku, nie cieknie nic więc jeszcze jej nie ruszam. Trochę taki objaw podobny jak przy padniętym łożysku kolumny, czyli przy skrętach i w dołkach słychać. Najpierw wymieniłem właśnie łożyska i dopiero upewniłem się że to maglownica.

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2010 12:26:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
a może masz luz na łożysku? podnieś przód i pomerdaj kołem na boki zobaczy czy nie ma luzu...

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2010 16:29:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
podnieś auto na podnośniku, odpenij końcówki drążków i poruszaj kierownicą, jak będzie stukać to maglownica, jak nie poskręcaj kołami obiema rękoma (dalej przy odpiętych drążkach)
Jak będzie stukać to szukaj co jest nieteges z łożyskami mcphersona. A jak nie będzie to jak koledzy wspominali kołyska / poduchy silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2010 19:47:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.mar.2008 14:53:24
Posty: 42
Lokalizacja: Warszawa / WWL
Auto: Szkodnik Octavian IIFL CFHC
Miałem dokładnie to samo w zeszłym roku. U mnie to były gumy stabilizatora. Majster dawał sobie rękę odrąbać, że są dobre. Ja się uparłem, że wszystko nowe poza tym i faktycznie miałem rację. Wymieniłem i po bólu /koszt to chyba 40 zeta za febi - żadne pieniądze/. Dodatkowy objaw miałem taki, że przy równo 140 lekko drżała kiera.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2010 19:55:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
koledzy napewno spradze maglownice i łożyska mcphersonów a takze te gómki na stabilizatorze jak zlokalizuję usterkę do dam znać co i jak ale najwcześniej to bedzie w czwartek :): za uwagi dziekuję

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2010 14:44:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
no wiec jestem po powtórnych oględzienach samochodu i tak :

-całe zawieszenie przepatrzone jeszcze raz
- brak luzów na krzyzaku maglownicy
- brak luzów na maglownicy
- brak luzów na drążku reakcyjno stabilizującym - odręciliśmy i są nowe gumy febi , drugie miałem Lamfordera w bagazniku w razie czego :)
- brak luzów na poduszkach pod sankami , rozkreciliśmy sruby i sprawdzaliśmy stan poduszek - jest git prawie nowe !
- brak luzów na amortyzatorze- amory nowe , nowe odboje , nowe poduszki i łozyska górne
- gumy wahaczy tez wyglądają jak nowe widać ze poprzedni własciciel wymieniał je (mam fakture z wymiany i napisane ze są febi )
- leciutko pukają tarcze ale brdzo lekko - po probie w małym dólku w którym słychać pukanie po naciśnienciu hamulaca ( jakby to było to powinno ustac ) stukanie a nie ustaje
- talerzyki podokręcane - jeden był słabiej okrecony wiec doj... na zycher
- generalnie wszystko przejrzane - byłem na ustwieniu geometri - po wymianie amorów i sprezyny - lekko przestawiona była zbiezności pozatym było lux

............. i kurrrr. ....... dalej stuka juz mi rece opadają stuki wystepują jeszcze jak sie wjedzie w sekwencje nierówności drogi tzw garby gdzie koło podnosi sie i opada - dziś odczułem je po przejechaniu przez nie z 5 razy pod lewą nogą na podstawku


jedyne co nie zostałe sprawdzone to poduszki pod silnikiem ale nie wydaje ni sie zeby to było ... czekam jeszcze na jakies sugestie gdzie szukać

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2010 11:30:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
W C4 też to miałem, a pojawiło się po wymianie amorków na nowe olejowe kayaby. Cała reszta była zdrowa lub nowa, więc stanęło na tym, że to wina amorów (sprawne, ale stukające). W C4 wymiana jest prosta, więc może jak znajdziesz coś na tymczasową przekładkę, to będziesz mógł sprawdzić i ten trop :peace:

Dodam, że w C5 mam teraz to samo, a zawias przetrzepany bardzo solidnie. Zero luzów. Zostają właśnie amory, ew. przednie poduszki silnika lub przegub zewnętrzny (przerwana guma).

Objawy i miejsce wystąpienia są absolutnie identyczne, jak u Ciebie.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2010 13:23:12 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
przychodzi mi na mysl jeszcze śruba która trzyma wkład amora w rurze, ale nie wiem czy to nie to co nazwałeś talerzykami... jeśli nie - sprawdź jeszcze to...

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2010 13:39:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2009 15:27:45
Posty: 262
Lokalizacja: Wrocław/Chełm
krisker napisał(a):
W C4 też to miałem, a pojawiło się po wymianie amorków na nowe olejowe kayaby. Cała reszta była zdrowa lub nowa, więc stanęło na tym, że to wina amorów (sprawne, ale stukające).


Ta teoria jest jeszcze u mnie właśnie do sprawdzenia i już to słyszałem od kogoś, u mnie niby jest wytypowana maglownica na 95%, ale te stuki zaczęły się w krótkim czasie zaraz po wymianie amortyzatorów na nowe olejowe, niby amory są sprawne, nawet ostatnio sprawdzane, ale magiel nie ma żadnych luzów, ani nie cieknie, więc dziwne jakby tak stukał. Jak bede sie do tego zabierał to przyjze sie amortyzatorom, zeby na darmo maglownicy nie wymieniać.

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: