.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 20:23:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: (A2 1.4 TDI)po założeniu nowych kół jezdzi gorzej!
PostNapisane: 02.mar.2010 15:46:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sty.2010 15:32:14
Posty: 17
Lokalizacja: Italia
Własnie założyłem nowe koła ,byly 15 calowe z oponami 175/60/15 a zalozylem 16 cali 195/45/16.felgi( nie oryg.) i opony nówki!,kola wywazone,i ustawiona zbieznosc ale autko jezdzi troche dziwnie.do okolo 90 km/h jest ok! potem zaczyna drgac kierownica,nie duzo ale jest to wyczuwalne i przeszkadza a poza tym jakos dziwnie sie zachowuje,jakby wam to wytlumaczyc ,mam wrazenie ze plynie.teoretycznie szersze opony to lepsza przyczepnosc a wydaje sie ze powyzej setki slabiej trzyma sie drogi.dodam tylko ze wczesniej jezdzil dobrze ,kierownica troszke zaczynala drgac powyzej 140 km/h ale to bylo spowodowane drobnym defektem jednej opony. we wrzesniu samochod sprawdzany byl(zawieszenie )w aso ,wymienili lacznik stabilizatora a reszta byla ok! co to moze byc? jakies wskazowki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2010 19:25:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.gru.2009 11:55:20
Posty: 41
Lokalizacja: zabrze
a kola sa proste? ze wywazyc je idzie nie znaczy ze sa proste..... opony chinksie? czy cos normlanego ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2010 19:54:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Temat był wielokrotnie poruszany na forum.
Kazde koło szersze od standardowej wielkosci w kazdym aucie daje pogorszenie komfortu jazdy na prostej drodze, nie mówiąc juz o koleinach. Polepsza się tylko prowadzenie w zakrętach.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2010 00:48:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sty.2010 15:32:14
Posty: 17
Lokalizacja: Italia
felgi i opony sa nowe wiec zakładam ze proste,opony to TOYO PROXES 4 rok produkcji 2009. zobacze co bedzie sie działo jak zamienie koła przód do tyłu i odwrotnie. a potem ponowne wyważenie a moze i zbieznosc ale juz w innym miejscu.zobaczymy co sie stanie. kiedys mialem juz taka sytuacje z oponami w dwoch warsztatach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2010 18:08:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.gru.2009 11:55:20
Posty: 41
Lokalizacja: zabrze
zoabcz czy biezbuik jest rownomiernie zebrany a ze nowe kola to nie znaczy ze nie krzywe jak przeszly prez chiny :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2010 19:07:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.maja.2009 19:41:44
Posty: 140
Lokalizacja: Chorzów
dokładnie, czasami bieżnik jest nierówny i trzeba troche pojeździć żeby się ułożyły / dotarły

_________________
A6 C5 2.7 biT 300 HP+
S6 C5 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2010 19:51:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Ja mysle ze masz bardzo prosty problem. Zakladajac ze felgi sa proste i opony ok ( felgi jesli nie sa oryginalami moga wcale nie byc proste) bo caly zetaw jest nowy to pozostaja dwie mozliwosci powstania drgan

-> felgi z oponami sa zle wywazano na skutek blednie zaprogramowanej maszyny jej zlej kalibracji nieudolnosci obslugi lub odpadniecia naklejonych ciezarkow. Pojedz do innego zakladu i wywaz kola na innej maszynie.

-> Felgi maja innych rozmiar otworu centrujacego na piascie. moze tak byc bo nie sa oryginalami. Przewaznie taka felga ma duzy otwor centrujacy i redukuje sie go pierscieniami plastikowymi. Moze nie masz tych pierscieni lub sa zlej jakosci i felga nie centruje sie dobrze na piascie.

Wogole najlepiej pojechac do innego wulkanizatora aby to ocenil

To ze auto plywa czy gorzej sie prowadzi po zmianie z balona 175/70 na w sumie hardcor 195/45 16 jest rzecza oczywista ( wiem co to znaczy bo w b3 mam zima 175/70 14 a latem 205/50 16 a to i tak wiecej gumy niz przy 195/45)
Samochod odczuwasz jako ciezszy w prowadzeniu w sensie masy i czasu reakcji na kierownice a plywanie to nie plywanie tylko uczucue ciagniecia auta przez koleiny nawet te bardzo delikatne. A2 jest waskie i bardziej to w nim odczujesz.

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2010 21:46:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.maja.2009 19:41:44
Posty: 140
Lokalizacja: Chorzów
no fakt, nie pomyślałem o pierścieniach centrujących, a sam przerabiałem taki motyw, że sprzedajcy upierał się że na samych 5'ciu śrubach felga się wycentruje, a tyłem zarzucało jak nie wiem... kupiłem pierścienie i jak ręką odjął.

U mnie było to czuć już przy 40km/h i więcej... zestaw również nówka.

_________________
A6 C5 2.7 biT 300 HP+
S6 C5 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2010 22:30:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2008 18:59:07
Posty: 497
Nie załozyłes przypadkiem na odwrót jesli opony masz kierunkowe ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2010 22:53:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sty.2010 15:32:14
Posty: 17
Lokalizacja: Italia
wiec tak,opony zalozone sa prawidlowo,felgi nie sa oryginalne i posiadaja pierscienie centrujace ktore zostaly zalozone.wygladaja solidnie ale moze macie racje ze sa cienkie w sensie jakoosciowo.jak juz napisalem jade do drugiego warsztatu na wywazenie i zobaczymy.

EDIT
a wogole z jakiego materialu sa wasze pierscienie? ja mam plastikowe,jak juz napisalem wyglada solidnie . a co jesli jedno kolo siedzi na 4 a nie na 5 srubach?? musze poprawic gwint wiec jednej nie wkrecilem.

EDIT by KORU Swoje istniejace posty edytujemy a nie dopisujemy nowe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2010 23:29:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Te pierscienie sa zwykle plastikowe. to ze masz 4 a nie 5 srub nie powinno miec znaczenia chociaz oczywiscie felga powinna byc mozcowana na pieciu.

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2010 08:16:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sty.2010 15:32:14
Posty: 17
Lokalizacja: Italia
mialem jechac do mojego mechanika zrobic ten gwint ale nie mialem czasu.w kazdym badz razie wiem ze trzeba to zrobic .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2010 11:19:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Jeżeli brakuje jednej śruby to już z definicji koło jest niewyważone. Nie wiem jak silne efekty będzie to dawało bo w końcu śruby są blisko osi obrotu ale może tu tkwi szkopuł?

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2010 22:52:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sty.2010 15:32:14
Posty: 17
Lokalizacja: Italia
gwint zrobiony,na szczescie nie byl zbyt zniszczony i wystarczylo przejechac gwintownikiem.takze kolo jest juz na pieciu srubach ale jutro dam znac czy to pomoglo.nie mialem gdzie rozpedzic sie do ponad setki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2010 01:23:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Ta sruba nic nie zmieni w sensie drgan. Byles u wulkanizatora? Nadal stawiam na zle wywazenie lub luzne pierscienie.

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2010 11:50:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sty.2010 15:32:14
Posty: 17
Lokalizacja: Italia
faktycznie nic sie nie zmienilo,prawdopodobnie we wtorek podjade do drugiego warsztatu i wywaze kola.potem napisze czy cos pomoglo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2010 12:22:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sty.2010 15:32:14
Posty: 17
Lokalizacja: Italia
PROBLEM ROZWIAZANY!!! kola byly zle wywazone .problem byl w tym w jaki sposob zostalo to zrobione w poprzednim warsztacie.gosciu wzial kolo, wywazyl a potem zamontowal na autko na ktorym byl juz zalozony pierscien,i tak z pozostalymi kolami. tu popelnil blad!!!! pierscien centrujacy nalezalo zamontowac na felge i w taki sposob wywazyc.niby nic a jednak roznica jest duza! teraz jest spoko,auto lepiej sie prowadzi i oczywiscie kierownica nie lata!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2010 21:01:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
:D Mowilem ze to pikus

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: