.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 17:05:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4] korekta wskazania voltomierza
PostNapisane: 15.mar.2010 09:21:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2009 15:27:45
Posty: 262
Lokalizacja: Wrocław/Chełm
Voltomierz na desce pokazuje mniejsze napięcie niz mierzone miernikiem. Ładowanie jest na bez obciązenia ok 14,25V (pokazuje jakieś 13,8) pod obciążeniem praktycznie wszystkiego oprócz klimy ok. 13,95V ( pokazuje prawie 13V). Gdzieś kiedyś ktoś pisał że jest możliwość kalibracji voltomierza ale nie mogę tego znaleźć. Może ktoś pamięta jak to zrobić?

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2010 11:04:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Tak można. Przestawić wskazówkę na osi.
Albo pociągnąć przewody bezpośrednio z akumulatora.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2010 16:12:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lut.2007 12:28:01
Posty: 549
Lokalizacja: olsztyn
Przy voltomierzu jest potencjometr do kalibracji.

_________________
A8-ABZ ACQ -NG A2-BAD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2010 16:28:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Cytuj:
Tak można. Przestawić wskazówkę na osi.
Albo pociągnąć przewody bezpośrednio z akumulatora.

nie sądziłem że taką głupotę walniesz........

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2010 19:56:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2009 15:27:45
Posty: 262
Lokalizacja: Wrocław/Chełm
slaid napisał(a):
Przy voltomierzu jest potencjometr do kalibracji.


O to mi chodziło :) Czy nie powinno być problemów. Problemem to nie jest jak się zna prawdziwe odczyty, ale już nie jeden wsiadając do mnie uparcie wmawiał mi kończący się alternator :)

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2010 21:53:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
makaon napisał(a):
Cytuj:
Tak można. Przestawić wskazówkę na osi.
Albo pociągnąć przewody bezpośrednio z akumulatora.

nie sądziłem że taką głupotę walniesz........


Czemu głupotę :):
Pomysł jeden jak i drugi bardzo dobry ;)

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2010 10:31:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2009 15:27:45
Posty: 262
Lokalizacja: Wrocław/Chełm
Adamer napisał(a):

Czemu głupotę :):
Pomysł jeden jak i drugi bardzo dobry ;)


Czy ja wiem, na stałe podłączać voltomierz bez sensu, choć można to tak zrobić żeby dopiero po zapłonie był - ale przecież tak właśnie jest oryginalnie, więc najlepiej przeprowadzić kalibrację. A przesuwanie wskazówki nie wydaje mi się sensownym rozwiązaniem z tego co pamiętam z miernictwa elektronicznego ze studiów i budowy voltomierzy, choć tego nie rozbierałem nigdy.

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2010 14:31:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
wyciągnij zegary dobierz się do woltomierza i przekręć wskazówkę banalnie proste :peace:

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2010 14:48:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Ale skoro jest potencjometr do kalibracji tegoż woltomierza to po co się bawić w przestawianie wskazówek :D

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2010 07:13:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Oczywiste że potencjometr jest rozwiązaniem optymalnym - dlatego fabryka tak robi. Ważne żeby korygować wg miernika podłączonego pod dokładnie te same styki co ori ponieważ często małe wskazania wynikają ze spadków napięcia w instalacji "za stacyjką" która jest obciążona wieloma odbiornikami. Wskaźnik ma pokazywać poprawnie napięcie do którego jest podłączony a nie napięcie akumulatora.
Powodzenia!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2010 09:40:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2009 15:27:45
Posty: 262
Lokalizacja: Wrocław/Chełm
To_JA_! napisał(a):
Oczywiste że potencjometr jest rozwiązaniem optymalnym - dlatego fabryka tak robi. Ważne żeby korygować wg miernika podłączonego pod dokładnie te same styki co ori ponieważ często małe wskazania wynikają ze spadków napięcia w instalacji "za stacyjką" która jest obciążona wieloma odbiornikami. Wskaźnik ma pokazywać poprawnie napięcie do którego jest podłączony a nie napięcie akumulatora.
Powodzenia!



Jak najbardziej racja. Sprawdzę dokładnie miernikiem jakie napięcie jest tam gdzie jest podłączony voltomierz, pewnie jednak aż takiego spadku napięcia tam nie ma i korekcja voltomierza rozwiąże sprawę. Napisze później co z tego wyszło.

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2010 14:49:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.gru.2005 13:36:14
Posty: 344
Lokalizacja: Otwock
A jakie napięcie Ty chcesz zmierzyć ? Na akumulatorze czy na desce rozdzielczej to są różne napięcia. Najwyższe będzie na alternatorze, dalej akumulator, stacyjka, rozdzielnia pod kierownicą, kostki i na końcu zegary. Rożnica może dochodzić do 2v lub czasami nawet 3v.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2010 15:01:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2009 15:27:45
Posty: 262
Lokalizacja: Wrocław/Chełm
maciej_avant napisał(a):
A jakie napięcie Ty chcesz zmierzyć ? Na akumulatorze czy na desce rozdzielczej to są różne napięcia. Najwyższe będzie na alternatorze, dalej akumulator, stacyjka, rozdzielnia pod kierownicą, kostki i na końcu zegary. Rożnica może dochodzić do 2v lub czasami nawet 3v.


Napięcie ładowania akumulatora - w tym celu umieszczony jest voltomierz

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2010 15:12:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
slaid napisał(a):
Przy voltomierzu jest potencjometr do kalibracji.


to czekamy na opis procedury do kalibracji

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2010 15:19:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
W którym miejscu to się reguluje ?
Bo ja nie widzę żadnego potencjometra tam .

http://picasaweb.google.pl/marek.jusinski/AudiTechniczny02#

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2010 22:18:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lut.2007 12:28:01
Posty: 549
Lokalizacja: olsztyn
maciu napisał(a):
slaid napisał(a):
Przy voltomierzu jest potencjometr do kalibracji.


to czekamy na opis procedury do kalibracji

Nie znam procedur. u siebie ustawilem tak by pokazywal mniej wiecej to co dzieje sie na klemach aku. To wszystko ale chyba wlasnie po to jest voltomierz.
co do lokalizacji owego potencjometru... nie jestem pewny bo robilem to 2 lata temu.. jest gdzies na plytce licznika blisko voltomierza..

_________________
A8-ABZ ACQ -NG A2-BAD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2010 15:40:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2009 15:27:45
Posty: 262
Lokalizacja: Wrocław/Chełm
Sprawa kalibracji voltomierza ma się nastepująco.
Rozebrałem zegary i doszedłem do płytki zegarów dodatkowych, nie mogłem oddzielić zegarów temp. oleju i vlotomierza od płytki bo są przynitowane, nie miałem za dużo czasu, więc ich nie rozłączałem.
Na płytce z tyłu jest jeden rezystor regulowany, ale nie mogłem wogóle zobaczyć ścieżek na płytce więc nie wiedziałem czy ten rezystor jest do wskaźnika oleju czy voltomierza. Ogólnie to widać jest tam dzielnik napięcia, zegary wychylają się przy innym napięciu niż rzeczywiste napięcie akumulatora, stąd korekta może być możliwa. Tylko chciałbym zobaczyć tą płytke po drugiej stronie i zobaczyć układ.

Może ktoś ma rozebrane zegary i ta płytke na wierzchu, wtedy byłbym pewien czy to ten rezystor.

Tak to wygląda





Obrazek

Obrazek

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2010 06:52:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
Te zegary dodatkowe nie są przynitowane. To bolce z tych zegarów są nitowane do płytki, i wsuwają się one na zegary. Zatem delikatnie i z wyczuciem podważaj do góry i musi wyjść. Bo nakrętki widzę że już odkręciłeś.

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2010 09:17:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2009 15:27:45
Posty: 262
Lokalizacja: Wrocław/Chełm
Klax napisał(a):
Te zegary dodatkowe nie są przynitowane. To bolce z tych zegarów są nitowane do płytki, i wsuwają się one na zegary. Zatem delikatnie i z wyczuciem podważaj do góry i musi wyjść. Bo nakrętki widzę że już odkręciłeś.


O widzisz, dzięki za uwagę, ja na szybko rzuciłem okiem i wydało mi się że same bolce już od zegarów są przynitowane i się poddałem bo nie miałem czasu. W takim razie zajrzę do nich znowu, ale tak czy siak jak ktoś ma zdjęcie tej płytki to bym spojrzał, byłoby od razu wiadomo jak wygląda układ.

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: