Zobacz czy:
1. podczas gdy silnik nie pracuje rolka napinacza jest rownoległa (idealnie) do koła pasowego wału korbowego.
2. podczas pracy silnika rolka drga więcej niż około 3-5mm.
Jeśli rolka nie jest równoległa masz wyrobione łożysko ślizgowe w napinaczu i żadne historie typu zmiana rozmiaru paska nie pomogą. Pomoże tylko odkręcenie trzech śrub trzymających napinacz i włożenie między napinacz a wspornik na którym ów napinacz się trzyma cieniutkiej podkładki (najlepiej miedzianej) o grubości nie większej niż 0,8mm.
Musisz wykombinować pod którą z trzech śrub podkładkę podłożyć abo zapewnić urównolegnienie rolki w stosunku do koła pasowego. U mnie i u wielu innych moich klientów zabieg przyniósł zamierzony efekt i na stałe piszczenie ustało (nawet po celowym zamoczeniu paska).
Jeśli rolka drga (patrz pkt 2.) to może być to przyczyną:
1. zbyt wyciągniętego paska
2. biciem koła pasowego wału korbowego
3. wyrobioną rolką
4. brudnymi kołami
5. zbyt ciężką pracą jakiegoś napędzanego podzespołu (np alternatora czy pompy wspomagania)
6. przekoszoną rolką (pkt 1.)
7. uszkodzonym (wylanym) amortyzatorkiem
8. wybitą już sprężyną.
_________________ Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO Audi A3 8L 1,9 TDI AHF Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual
|