.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 20:18:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 C4 AEL Pasek wielorowkowy.
PostNapisane: 23.mar.2010 21:44:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2008 11:47:04
Posty: 1870
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Auto: Audi A6C7 2.0TDI S-Tronic
Jakiś czas temu widziałem temat o zakładaniu krótszego paska do AEL - a w celu zmiany pracy napinacza.
Przeszukałem forum na wszystkie sposoby i nie mogę znaleźć tego tematu.
Może ktoś pomóc?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2010 00:17:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.mar.2010 19:52:47
Posty: 4
pasek orginal 1722 dlugosc zaluz 1725 imusi byc dobrze jezeli masz dobry amortyzatorek ikolo na wale pasek tylko gud iara bo inne piszcza jezeli masz klime

_________________
radek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2010 07:45:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2008 11:47:04
Posty: 1870
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Auto: Audi A6C7 2.0TDI S-Tronic
Kupiłem pasek 1720 contitech, nie wiem do jakiego to auta ale szerokość jest taka sama jak do AEL. Koszt 73zł a dłuższy (1725) też contitech 61zł i gdzie tu logika.
Jak założę to napiszę jaki efekt.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2010 09:49:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lut.2007 12:28:01
Posty: 549
Lokalizacja: olsztyn
Po co chcesz zmieniac prace napinacza?

_________________
A8-ABZ ACQ -NG A2-BAD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2010 09:53:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2008 11:47:04
Posty: 1870
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Auto: Audi A6C7 2.0TDI S-Tronic
Fabryka podaje 1722 Ja założę 1720 to tylko 2mm różnicy, gdzieś był temat, że minimalnie zmieni się miejsce pracy napinacza co ma wpływ na żywotnośc napinacza???
Czy pomoże? Nie wiem? Ale napewno nie zaszkodzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2010 10:10:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2008 08:18:05
Posty: 47
Lokalizacja: Płock
Logika jest taka że jeden jest bardziej chodliwy a co za tym idzie większy nakład produkcji czyli taniej a drugi niby krutszy a droższy mniej chodliwy czyli mniejszy nakład---->droższy. Ja to tak rozumiem

_________________
Audi 100 Avant 2.5tdi AAT 94`
Audi A6 Avant 2.5tdi AEL Quattro 96`


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2010 11:32:35 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
po sciagnieciu paska wyczysc dobrze kola, tez mi piszczal myslalem ze to pasek, a to na kole byla jakas pozostalosc gumy. Teraz jak reka odjal.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2010 11:35:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2008 11:47:04
Posty: 1870
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Auto: Audi A6C7 2.0TDI S-Tronic
ok. Dzięki za podpowiedź.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2010 11:50:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
Zobacz czy:
1. podczas gdy silnik nie pracuje rolka napinacza jest rownoległa (idealnie) do koła pasowego wału korbowego.
2. podczas pracy silnika rolka drga więcej niż około 3-5mm.

Jeśli rolka nie jest równoległa masz wyrobione łożysko ślizgowe w napinaczu i żadne historie typu zmiana rozmiaru paska nie pomogą. Pomoże tylko odkręcenie trzech śrub trzymających napinacz i włożenie między napinacz a wspornik na którym ów napinacz się trzyma cieniutkiej podkładki (najlepiej miedzianej) o grubości nie większej niż 0,8mm.
Musisz wykombinować pod którą z trzech śrub podkładkę podłożyć abo zapewnić urównolegnienie rolki w stosunku do koła pasowego. U mnie i u wielu innych moich klientów zabieg przyniósł zamierzony efekt i na stałe piszczenie ustało (nawet po celowym zamoczeniu paska).

Jeśli rolka drga (patrz pkt 2.) to może być to przyczyną:
1. zbyt wyciągniętego paska
2. biciem koła pasowego wału korbowego
3. wyrobioną rolką
4. brudnymi kołami
5. zbyt ciężką pracą jakiegoś napędzanego podzespołu (np alternatora czy pompy wspomagania)
6. przekoszoną rolką (pkt 1.)
7. uszkodzonym (wylanym) amortyzatorkiem
8. wybitą już sprężyną.

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2010 11:53:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2008 11:47:04
Posty: 1870
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Auto: Audi A6C7 2.0TDI S-Tronic
I to jest konkret, wersja do wydruku i do mechanika. Dzięki!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: