Moje A8 2,8 QUATTRO w manualu waży 1595kg, tyle mam wbite w dowodzie. Jak chcesz coś naprawdę szybkiego to zawsze połączenie malej budy z odpowiednim silnikiem jest rozwiązaniem lepszym, niż duża limuzyna. Zupełnie inny świat. Jeżeli chcesz poszaleć limuzyną pozostaje tylko 4,2. Ja wybrałem A8 z 2.8 ze względów finansowych. Jednak to jest tak. Mam również A6 C4 z tym samym silnikiem, auto waży 1550kg. Jak mówię komuś, że w A6 siedzi 2.8 to już: ładnie ładnie, jest czym jechać, jak mówię, że w A8 siedzi 2.8 to : oj, za mało coś ty kupił
Widzisz, często jest tak, że doradzają osoby, które nigdy nie jeździły takim samochodem. Mogłem dojeżdżać do pracy golfem, wybrałem A6 C4. Po jakimś czasie stwierdziłem, że mogę również zaznać więcej komfortu i bezpieczeństwa i dojeżdżać A8

Przynajmniej u mnie na podlasiu nie ma dróg, na których ja bym wykorzystał
na codzień możliwości silnika 4.2 - nie tylko od święta, bo do tego w planach jest inne auto
Podobna sytuacja jest z A6 C5. Ile osób (oczywiście nikomu nie ubliżając) jeździ wersją 110KM ? Przecież na sprincie od świateł byle panda będzie szybsza

Według danych podanych na AKP od 0-100 12,1s a A8 z AAH w QUATTRO od 0-100 9,1s. Jak dla mnie do jazdy na co dzień wystarczająco, przy czym mam zachowany komfort i nie wykosztowuję się straszenie.